Met het winterse weer gebruik ik ipv de S63 vaker een andere auto, de auto staat in een garage waar ik elektra heb dus wil een drupellader op de auto aansluiten. Vond op Youtube allemaal filmpjes van W222's waar men de afdekking van de plaat in de kofferbak weghaalt en dan zo bij de accu komt alleen..... ik zie daar alleen een carbon fibre bak (met een polystyreen inzetbak waar verder niks in zit) maar..... geen accu.
Het mooiste zou zijn als ik druppellader kan aansluiten terwijl de auto dicht + vergrendeld is. Heeft iemand een super tip waar je aan de buitenkant zo'n aansluiting kan maken? Minder charmant maar kan ook is de aansluiting gewoon in de kofferbak maken en de kabel van de druppellader uit de kofferbak laten komen maar dan zit deze dus altijd klem in de rubberen rand rond de kofferbak. Druppellader op de klemmen onder de motorkap is niet echt een optie, als de auto in de garage staat kom je daar niet meer bij.
En.... waar bevind zich de accu waar ik druppellader op kan aansluiten?
W222 S63 4m+ facelift druppellader (maar waar zit de accu?)
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11491
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
Hoeveel moeite wil je er voor doen?
Je zou een connector kabel buiten de auto kunnen brengen en net onder je achterbumper (uit het directe zicht) kunnen bevestigen. Dan kun je altijd een cteck aansluiten.
Let wel dat je de 220V stroomdraad langs je linker voordeur/ spiegel laat gaan. Op die manier rij je niet weg met een aangesloten lader.
Je zou een connector kabel buiten de auto kunnen brengen en net onder je achterbumper (uit het directe zicht) kunnen bevestigen. Dan kun je altijd een cteck aansluiten.
Let wel dat je de 220V stroomdraad langs je linker voordeur/ spiegel laat gaan. Op die manier rij je niet weg met een aangesloten lader.
- Bijlagen
-
- 6D3D093E-B488-4A92-A7C8-1EC6F27FBB52.jpeg (44.86 KiB) 1241 keer bekeken
Greetz Raimon
Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem
Klik hier om contact op te nemen met Louwman Gorinchem
Nu in duidelijkere woorden: We stellen geen diagnose per mail!
Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem
Klik hier om contact op te nemen met Louwman Gorinchem
Nu in duidelijkere woorden: We stellen geen diagnose per mail!
- W204Avantgarde
- Berichten: 4048
- Lid geworden op: 01 nov 2007 22:09
- Mercedes-Benz: C63s Amg, GLC250, W246 B200, Vito 447
- Specialisatie: Mercedes-Benz & Smart
- Locatie: Noord Limburg
Je hebt voorin onder de motorkap (opstart)Plus en minpool zitten. Kun je hem er ook opzetten.
- GamesBond
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 23 aug 2011 00:42
- Mercedes-Benz: Huidig R170 : SLK230(2000) + SLK32(2001), W222 : S500e(2015) + S63 4M+(2019), C207 E200 Cabrio (2014), R230 SL63(2010), W164 ML320 CDI 4MATIC (2007). Verkocht : R170 SLK 230 (1997) , E250 CDI (2009)
Dank voor de reacties! De garage waar de S63 staat is smal (5,70 x 2,80) en de auto moet echt met de nummerplaat tegen de muur (voor, rechts bijna) anders kan de autodeur niet open en de garagedeur dicht. De standaard starthulp aansluitingen zitten dus op een onhandige plek. Beste zou denk ik zijn aansluiting in de kofferbak en draad dan maar tussen de rubbers inklemmen, kan in ieder geval de auto vergrendeld staan.
Weet iemand waar de accu zit?
Weet iemand waar de accu zit?
- deJongTimer
- Donateur
- Berichten: 1604
- Lid geworden op: 21 jul 2018 13:27
- Mercedes-Benz: MB SLK350 R171
- Locatie: Kop Noord-Holland
Mogelijk een verdieping lager dan de Carbon fibre bak ?
Ervaring delen is Kennis vermenigvuldigen.
-
- Berichten: 964
- Lid geworden op: 01 dec 2020 18:11
- Mercedes-Benz: C 200 Sedan Kompressor
- Locatie: Heerlen
Je hebt de accu zelf niet persé nodig: elke draad waar een constante plus op zit (trekhaak?) is voldoende om de druppellader op aan te sluiten.
Als je een trekhaak hebt, zou je de druppellader kunnen voorzien van een aanhangerstekker en die er gewoon in stoppen met alleen massa en +12 Volt erin aangesloten. Dan zit de draad ook niet klem tussen de rubbers.
C-200 Kompressor automaat Sedan Elegance Blauw 11-2006
- Peter
- Oprichter
- Berichten: 44419
- Lid geworden op: 03 jul 2005 13:19
- Mercedes-Benz: ✇ Ja ✇
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
Slim!
Mij viel ook bij de EQS laadkabel rechtsachter ingeplugd moet worden, net als alle vulopeningen voor brandstof MB’s met een MB motor (die met een Renault motor en de v(ito)’s hebben hem volgens mij de vulopening links).
#doeslief
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11491
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
Een EV kan niet wegrijden met de stekker in gemonteerde positie.
Greetz Raimon
Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem
Klik hier om contact op te nemen met Louwman Gorinchem
Nu in duidelijkere woorden: We stellen geen diagnose per mail!
Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem
Klik hier om contact op te nemen met Louwman Gorinchem
Nu in duidelijkere woorden: We stellen geen diagnose per mail!
- GamesBond
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 23 aug 2011 00:42
- Mercedes-Benz: Huidig R170 : SLK230(2000) + SLK32(2001), W222 : S500e(2015) + S63 4M+(2019), C207 E200 Cabrio (2014), R230 SL63(2010), W164 ML320 CDI 4MATIC (2007). Verkocht : R170 SLK 230 (1997) , E250 CDI (2009)
Wat en supergoed idee! Helaas heeft de S63 geen trekgewicht maar zou er wel graag een fietsendrager op kunnen zetten, 2 vliegen in 1 klap. Eens kijken of er een wegklapbare trekhaak op gemonteerd kan worden, in de bumper zagen zou me nou wel weer net te ver gaanBluesound schreef: ↑31 dec 2021 18:37Je hebt de accu zelf niet persé nodig: elke draad waar een constante plus op zit (trekhaak?) is voldoende om de druppellader op aan te sluiten.
Als je een trekhaak hebt, zou je de druppellader kunnen voorzien van een aanhangerstekker en die er gewoon in stoppen met alleen massa en +12 Volt erin aangesloten. Dan zit de draad ook niet klem tussen de rubbers.
- georgeske
- Forum Held
- Berichten: 1011
- Lid geworden op: 28 aug 2010 13:00
- Mercedes-Benz: X 156 GLA 200 met GLA 45er look
- Locatie: brecht
En dan misschien één van de domste vragen tot nu gesteld, kan de auto niet andersom binnen, dan kan je toch gewoon de kap openen.
Groetjes, Georges.
Groetjes, Georges.
Stel nooit uit tot morgen, wat je vandaag door een ander kan laten doen.
Wie geeft wat ie heeft, blijft arm achter.
Wie geeft wat ie heeft, blijft arm achter.
- GamesBond
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 23 aug 2011 00:42
- Mercedes-Benz: Huidig R170 : SLK230(2000) + SLK32(2001), W222 : S500e(2015) + S63 4M+(2019), C207 E200 Cabrio (2014), R230 SL63(2010), W164 ML320 CDI 4MATIC (2007). Verkocht : R170 SLK 230 (1997) , E250 CDI (2009)
In theorie zou dat kunnen alleen met een S lijkt elke garage nogal smal en je hebt niet echt overzicht als je naar achteren rijdt, ik heb aan elke kant ca. 7 cm speling tot muur, dat gaat een keer fout (en dan is aansluiting voor druppellader (laten) maken weer goedkoop)
- georgeske
- Forum Held
- Berichten: 1011
- Lid geworden op: 28 aug 2010 13:00
- Mercedes-Benz: X 156 GLA 200 met GLA 45er look
- Locatie: brecht
Dan de 2de domme vraag, heeft een s63 niet een arsenaal aan hulpsystemen? Parkeersensoren, camera's enzo. Zal zeker niet een simpel probleem zijn maar dan kan je inderdaad een laadstekkertje ( laten ) plaatsen zoals dat bij motorfietsen ook gebeurt. Of zoals Raimon ook al voorgesteld heeft. En dat draadje dat onder het rubber zou uit komen gaat daar ook niet van weten, dat kan daar wel tegen zolang het niet echt klem zit tussen het slot zelf. Toch zal er waarschijnlijk wel een oplossing komen.
Groetjes, Georges.
Groetjes, Georges.
Stel nooit uit tot morgen, wat je vandaag door een ander kan laten doen.
Wie geeft wat ie heeft, blijft arm achter.
Wie geeft wat ie heeft, blijft arm achter.
- GamesBond
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 23 aug 2011 00:42
- Mercedes-Benz: Huidig R170 : SLK230(2000) + SLK32(2001), W222 : S500e(2015) + S63 4M+(2019), C207 E200 Cabrio (2014), R230 SL63(2010), W164 ML320 CDI 4MATIC (2007). Verkocht : R170 SLK 230 (1997) , E250 CDI (2009)
Heb het MB-Expert gevraagd, die vertelde mij dat spanning zetten op die systemen tot problemen kan leiden omdat die er niet op zijn gemaakt om 24/7 onder stroom te staan. Ik denk dat toch beste is om een aansluiting in de kofferbak (te) laten makengeorgeske schreef: ↑03 jan 2022 08:05 Dan de 2de domme vraag, heeft een s63 niet een arsenaal aan hulpsystemen? Parkeersensoren, camera's enzo. Zal zeker niet een simpel probleem zijn maar dan kan je inderdaad een laadstekkertje ( laten ) plaatsen zoals dat bij motorfietsen ook gebeurt. Of zoals Raimon ook al voorgesteld heeft. En dat draadje dat onder het rubber zou uit komen gaat daar ook niet van weten, dat kan daar wel tegen zolang het niet echt klem zit tussen het slot zelf. Toch zal er waarschijnlijk wel een oplossing komen.
Groetjes, Georges.
- Minne
- Donateur
- Berichten: 1563
- Lid geworden op: 28 aug 2019 09:07
- Mercedes-Benz: 124.090, 123.183, 203.003
- Locatie: Oost-Groningen
? Je hoeft toch ook geen spanning te zetten op die systemen? Een ieder systeem wat 24/7 12+ geeft zou in theorie rechstreeks (met zekering) aan de accu gekoppeld zijn. De rest schakelt inderdaad wel automatisch af. Een druppellader op een stoelverwarming systeem zetten lijkt me wat onlogisch
Overigens vind ik dat idee van Raimon van de 12+ op de trekhaak eigenlijk best wel geniaal. Dit is voor mij het excuus om de 7-pins plug te vervangen door de 13-pins plug! Voor een gegarandeerd werkende standkachel is een lader eigenlijk helaas wel een must-have.
Overigens vind ik dat idee van Raimon van de 12+ op de trekhaak eigenlijk best wel geniaal. Dit is voor mij het excuus om de 7-pins plug te vervangen door de 13-pins plug! Voor een gegarandeerd werkende standkachel is een lader eigenlijk helaas wel een must-have.
W203,S124,S123 Ex:W123,W126,W126,W201,W124,W108,S211,T1,W140,S210,O309,W124,S211