Lees deze review eens en denk dan nog eens aan het onderwerp van dit topic. Oudere Hyundai’s staan niet bepaald bekend om een goede wegligging.
https://www.autoweek.nl/autotests/artik ... 0-fx-2000/
230 SLK als eerste auto?
- ruub-sterw201
- Berichten: 6355
- Lid geworden op: 24 mei 2010 19:30
- Mercedes-Benz: W201 + S203
- Specialisatie: W201
- Locatie: Sliedrecht
Gewoon doen man. Elke auto gaat levensgevaarlijk hard en elke auto krijg je uit de bocht op je 18e. Ik zal liever een bochtje missen jn een Mercedes dan in een suzuki uit de jaren 80.
Dat laatste heb ik zelf gedaan. Niets meer van over met 50 kmh.
Dat laatste heb ik zelf gedaan. Niets meer van over met 50 kmh.
190D, Deutz Fahr 64', S203 200K
- Peter
- Oprichter
- Berichten: 44431
- Lid geworden op: 03 jul 2005 13:19
- Mercedes-Benz: ✇ Ja ✇
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
Plus 100.000! We zijn nu eenmaal liefhebber van het beste en veiligste automerkruub-sterw201 schreef: ↑03 jan 2022 16:06...Ik zal liever een bochtje missen jn een Mercedes dan in een suzuki uit de jaren 80.
(Mede) daarom rijdt mijn dochter ook (haar 2e) A. Ze heeft een flink ongeluk met de eerste gehad... Bekijk de beelden van de andere 2 betrokken auto's maar eens: viewtopic.php?p=886237#p886237
#doeslief
- Frank DP
- Berichten: 777
- Lid geworden op: 08 sep 2015 15:37
- Mercedes-Benz: R170 SLK 200 Final Editiion / W245 170 autom.
- Locatie: Putte, België
- Contacteer:
Zo je voor een 200 gaat liefst een facelift dan. Die hebben ook de kompressor. En al de facelifts hebben standaard de ESP. Van zodra je achtertrein uitbreekt stopt hij met tractie. Op ijs en sneeuw is het natuurlijk al te laat dan, maar dan zal de snelheid ook niet zo hoog zijn. want bij doorslippen geeft hij ook geen tractie meer. Wel niet leuk wanneer je bergop in de sneeuw moet. Dat gaat gewoon niet dan. Heb het zelf voor gehad en dan moest ik de ESP uitzetten en al zigzaggend naar boven rijden. Gelukkig kom je dat zelden tegen.
Het interieur aanpakken doe je beter direct goed. Die dipsponsjes zijn het echt niet. Best zoals bofkont zegt, alles uitbouwen en met volico producten herspuiten. Ik heb er ondertussen al een twaalftal gedaan en zijn allen zeer tevreden om het zo aangepakt te hebben. Indien je doorwerkt dan is het op een tiental uurtjes gefixed. Uitbouwen, bewerken en inbouwen inbegrepen.
Wat het dakprobleem betreft, ik heb een uitgebreide How to gemaakt hiervan. Er was een leiding geploft in de B-stijl en heb direct alles vervangen van de cilinder in het dak tot aan de pomp. Er zijn drie delen in d How to van gemaakt, de link is naar het eerste deel.
Succes er mee.
Mvg,
Frank
SLK 200 kompressor Final Edition
Het is beter om van alles iets te kennen dan van iets alles te kennen
*** Frank is 22 augustus 2023 overleden ***
*** condoleance in zijn voorstelonderwep (klik) ***
Frank
SLK 200 kompressor Final Edition
Het is beter om van alles iets te kennen dan van iets alles te kennen
*** Frank is 22 augustus 2023 overleden ***
*** condoleance in zijn voorstelonderwep (klik) ***
-
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 23 feb 2021 06:09
- Mercedes-Benz: R230 SL500
Eerlijkheidshalve moet je er dan bij zeggen dat de twee andere auto's elkaar frontaal raakte en de Mercedes achterop de Micra reed.Peter schreef: ↑03 jan 2022 18:19Plus 100.000! We zijn nu eenmaal liefhebber van het beste en veiligste automerkruub-sterw201 schreef: ↑03 jan 2022 16:06...Ik zal liever een bochtje missen jn een Mercedes dan in een suzuki uit de jaren 80.
(Mede) daarom rijdt mijn dochter ook (haar 2e) A. Ze heeft een flink ongeluk met de eerste gehad... Bekijk de beelden van de andere 2 betrokken auto's maar eens: viewtopic.php?p=886237#p886237
En super veilig een R170 ..? https://youtu.be/NowP-0TAAgI
- Diante
- Berichten: 347
- Lid geworden op: 28 sep 2014 16:12
- Mercedes-Benz: '94 W124 320 AUT Combi / 2001 CLK 230 AUT cabrio /'99 SLK 200 AUT
- Locatie: Dronten
- Contacteer:
Het model die ik bedoel is het nieuwere model, dus moet beter zijn dan het model ervoor.plorie schreef: ↑03 jan 2022 15:44 Lees deze review eens en denk dan nog eens aan het onderwerp van dit topic. Oudere Hyundai’s staan niet bepaald bekend om een goede wegligging.
https://www.autoweek.nl/autotests/artik ... 0-fx-2000/
(zie bijgevoegde foto)
Het facelift model is zwaarder dan het oudere model, dit scheelt precies weer één wegenbelasting categorie, 50,- euro per maand is voor iemand die net zijn rijbewijs heeft al pittig denk ik.Frank DP schreef: ↑03 jan 2022 19:38Zo je voor een 200 gaat liefst een facelift dan. Die hebben ook de kompressor. En al de facelifts hebben standaard de ESP. Van zodra je achtertrein uitbreekt stopt hij met tractie. Op ijs en sneeuw is het natuurlijk al te laat dan, maar dan zal de snelheid ook niet zo hoog zijn. want bij doorslippen geeft hij ook geen tractie meer. Wel niet leuk wanneer je bergop in de sneeuw moet. Dat gaat gewoon niet dan. Heb het zelf voor gehad en dan moest ik de ESP uitzetten en al zigzaggend naar boven rijden. Gelukkig kom je dat zelden tegen.
Het interieur aanpakken doe je beter direct goed. Die dipsponsjes zijn het echt niet. Best zoals bofkont zegt, alles uitbouwen en met volico producten herspuiten. Ik heb er ondertussen al een twaalftal gedaan en zijn allen zeer tevreden om het zo aangepakt te hebben. Indien je doorwerkt dan is het op een tiental uurtjes gefixed. Uitbouwen, bewerken en inbouwen inbegrepen.
Wat het dakprobleem betreft, ik heb een uitgebreide How to gemaakt hiervan. Er was een leiding geploft in de B-stijl en heb direct alles vervangen van de cilinder in het dak tot aan de pomp. Er zijn drie delen in d How to van gemaakt, de link is naar het eerste deel.
Succes er mee.
Wil met zoveel mogelijk dingen rekening houden.
Als ik de SLK opgehaald heb dan schors ik hem tijdelijk voordat ik ermee ga rijden, wil eerst even in rust het dak in orde maken (dank voor de link!) en de auto na laten kijken door een garage.
Ik verwacht wel één reparatie namelijk, kon de auto kopen met een geldige APK voor de vraagprijs, zonder was het 400,- euro minder.
Dan kan ik tevens inderdaad de midden console en dashboard delen eruit halen en spuiten, maar even kijken, wellicht doe ik dat later in de zomerperiode, aangezien ik dan wil switchen van auto. (wil dan met mijn CLK cabrio gaan rijden)
- Bijlagen
-
- hyundai-coupe-2-7i-v6-fx-clima-automaat-cruisec (1).jpg (169.1 KiB) 878 keer bekeken
- Diante
- Berichten: 347
- Lid geworden op: 28 sep 2014 16:12
- Mercedes-Benz: '94 W124 320 AUT Combi / 2001 CLK 230 AUT cabrio /'99 SLK 200 AUT
- Locatie: Dronten
- Contacteer:
Heb inmiddels een betere auto gevonden en aangeschaft, een '98 SLK 200 met schakelbak, onderhoudsboekjes erbij, alleen wat veel km's, ruim 294.000.
Hij is goed onderhouden, dus daar maak ik mij niet zoveel zorgen om.
Moet wel het één en ander aan gebeuren maar daar ben ik al druk mee bezig.
Net een nieuwe set koplampen met knipperlichten aangeschaft, nieuwe banden komen er nog op, schijfremmen en ruitenwissers zijn als nieuw.
Later nog een nieuwe grill (enkele bevestigingspunten van het plastic zijn kapot) en een nieuw bekleed hemeltje want die is gebobbeld vanwege olielekkage.
(dit probleem is al opgelost door de vorige eigenaar, hij heeft alleen het hemeltje niet vernieuwd)
De motorruimte heeft een grote schoonmaakbeurt nodig maar die glimt inmiddels weer.
Dashboard en console heb ik grotendeel eruit voor een nieuwe spuitbeurt en de bestuurderstoel wordt een naad van opnieuw gestikt want die was los.
Later nog de olie verversen met filter en een polijstbeurt en dan ziet de auto er weer top uit.
Hij is goed onderhouden, dus daar maak ik mij niet zoveel zorgen om.
Moet wel het één en ander aan gebeuren maar daar ben ik al druk mee bezig.
Net een nieuwe set koplampen met knipperlichten aangeschaft, nieuwe banden komen er nog op, schijfremmen en ruitenwissers zijn als nieuw.
Later nog een nieuwe grill (enkele bevestigingspunten van het plastic zijn kapot) en een nieuw bekleed hemeltje want die is gebobbeld vanwege olielekkage.
(dit probleem is al opgelost door de vorige eigenaar, hij heeft alleen het hemeltje niet vernieuwd)
De motorruimte heeft een grote schoonmaakbeurt nodig maar die glimt inmiddels weer.
Dashboard en console heb ik grotendeel eruit voor een nieuwe spuitbeurt en de bestuurderstoel wordt een naad van opnieuw gestikt want die was los.
Later nog de olie verversen met filter en een polijstbeurt en dan ziet de auto er weer top uit.
- Bijlagen
-
- 103517536.jpg (200.71 KiB) 492 keer bekeken
-
- 103517550.jpg (176.28 KiB) 492 keer bekeken
-
- 103517544.jpg (142.55 KiB) 492 keer bekeken
-
- 103517520.jpg (205.47 KiB) 492 keer bekeken
-
- 103517528.jpg (158.56 KiB) 492 keer bekeken
-
- DSC01546.JPG (184.9 KiB) 492 keer bekeken