Ja hoor het is weer raak. Vorige maand kompressor moeten vervangen en nu is mijn katalysator verstopt. Als ik google voor katalysator w204 krijg ik verschillende onderdelen.
Waar zit de kat? Is het de pot na de uitlaatspruitstuk naast de motor links of is het de pot onderin wat op een tussendemper lijkt?
Ik ga het reinigen door te demonteren en met hogedrukreiniger door te spoelen. Ermee rijden is niet mogelijk. Auto gaat niet harder dan 40km/h. Dus cleaners in de tank gaat niet.
Bvd.
Katalysator W204 180kompressor
-
- Berichten: 991
- Lid geworden op: 01 dec 2020 18:11
- Mercedes-Benz: C 200 Sedan Kompressor
- Locatie: Heerlen
Als je katalysator "verstopt" zit is meestal het binnenwerk kapot (gebarsten in klonten) en zit zo'n klont dan klem aan de uitlaatzijde van de katalysator voor het gat. In dat geval is de katalysator niet te redden.
Doorspoelen met hogedrukreiniger gaat sowieso niet werken, leegsteken/kloppen (als mijn conclusie juist is) wel. Ik betwijfel dan alleen of je de volgende APK goed doorkomt.
Doorspoelen met hogedrukreiniger gaat sowieso niet werken, leegsteken/kloppen (als mijn conclusie juist is) wel. Ik betwijfel dan alleen of je de volgende APK goed doorkomt.
C-200 Kompressor automaat Sedan Elegance Blauw 11-2006
Even een update voor hen die soortgelijk probleem ondervinden. Aangezien weinig tips binnenkwam.....
Ik heb de katalysator 1 nacht in een emmer met wasmiddel laten weken (Scotty youtube). Daarna in tegenovergestelde richting met de hogedrukreiniger gespoeld. Totdat het water helder eruit kwam. Dit duurde zeker 15 minuten. Daarna met verfbrander binnenwerk droog geblazen. Terug onder de auto gemonteerd en voilá! Trekt op als een malle en de motor draait zo lekker rustig.
Binnenwerk was niet kapot van de kat maar helemaal aangekoekt door roet.
Iedereen bedankt voor de tips. Zonder de tips hier had ik het niet kunnen verhelpen....Not!
Ik heb de katalysator 1 nacht in een emmer met wasmiddel laten weken (Scotty youtube). Daarna in tegenovergestelde richting met de hogedrukreiniger gespoeld. Totdat het water helder eruit kwam. Dit duurde zeker 15 minuten. Daarna met verfbrander binnenwerk droog geblazen. Terug onder de auto gemonteerd en voilá! Trekt op als een malle en de motor draait zo lekker rustig.
Binnenwerk was niet kapot van de kat maar helemaal aangekoekt door roet.
Iedereen bedankt voor de tips. Zonder de tips hier had ik het niet kunnen verhelpen....Not!
-
- Donateur
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: 19 nov 2010 22:30
- Mercedes-Benz: S212 E350CDI 4matic Elegance
- Locatie: Dordrecht
Je laatste zin is een beetje raar vind ik.
Je bent actief in dit topic omdat je een probleem hebt en hoopt snel antwoord te krijgen maar niet iedereen heeft de kennis om tips te geven. En daarnaast zit ook niet iedereen even vaak op het forum en moet net hun oog vallen op jou topic.
Als ik op het forum lees worden er bij andere problemen of klachten genoeg dingen geopperd alleen ja daar gaat soms wel wat tijd overeen.
Zal vast geen onwil zijn.
Fijn in ieder geval dat je de oplossing gevonden hebt. Enne Als die compressor het niet had begeven had je waarschijnlijk geen gedoe gehad met je katalysator...
Je bent actief in dit topic omdat je een probleem hebt en hoopt snel antwoord te krijgen maar niet iedereen heeft de kennis om tips te geven. En daarnaast zit ook niet iedereen even vaak op het forum en moet net hun oog vallen op jou topic.
Als ik op het forum lees worden er bij andere problemen of klachten genoeg dingen geopperd alleen ja daar gaat soms wel wat tijd overeen.
Zal vast geen onwil zijn.
Fijn in ieder geval dat je de oplossing gevonden hebt. Enne Als die compressor het niet had begeven had je waarschijnlijk geen gedoe gehad met je katalysator...
Ex w210 300td bj 1998, w210 320cdi bj 2001, w220 320cdi bj 2002, w211 320cdi bj 2004 2x, w220 500L bj 2000, s211 320cdi 2004