Oorzaak vervuiling injectoren?

Algemene discussie en weetjes over Mercedes-Benz.
Gebruikersavatar
gfgf
Donateur
Berichten: 5624
Lid geworden op: 11 jan 2014 12:20
Mercedes-Benz: W213 E220d '16 "Karl", S210 E430T Avantgarde '98 "Joop" (ex: W126 2800SS '82 "Henk")
Specialisatie: tobben
Locatie: Mittelhessen/Midden Holland

02 mei 2022 22:20

Andere ervaring: Joop met z'n M113 krijgt uitsluitend de E10 die het meest in de aanbieding is of het best op de route ligt. Merk boeit niet en Formule-V-eend of hoe dat spul ook heet komt er niet in. Gezien de staat van onderhoud bij aanschaf had ik ook niet het idee dat de vorige bezitters er nou zulke bijzondere benzine in kwakten.

Een paar jaar terug (zal rond de 300.000 km geweest zijn) de injectoren laten controleren en reinigen maar die waren vooraf niet wezenlijk viezer dan achteraf. Sproeibeeld en opbrengst waren voorbeeldig. Mijn conclusie gebaseerd op deze statistiek van één geval: maakt geen drol uit. Voor dat geld koop ik liever een extra biertje. Zolang de vacuümslangen dicht zijn, loopt de motor als een zonnetje.
"To get back my youth I would do anything in the world, except take exercise, get up early, or be respectable." (Oscar Wilde)
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
Gebruikersavatar
Raimon
Moderator
Berichten: 11491
Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
Locatie: Zuid-holland

02 mei 2022 22:35

Dat is ook een inspuitventiel die er maar wat in kwakt. En niet een direct ingespoten injector met een zeer nauwkeurige passing.
Greetz Raimon

⭐ Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem ⭐


Klik hier om contact op te nemen met Louwman Gorinchem
Nu in duidelijkere woorden: We stellen geen diagnose per mail!
W220L
Berichten: 3441
Lid geworden op: 19 okt 2005 08:53
Mercedes-Benz: E55 AMG
Specialisatie: Wachten

03 mei 2022 09:28

Ad B schreef: 04 apr 2022 15:12 Hoi
Raimon schreef: 20 sep 2021 09:07 Dit bovenstaande is een van de reden dat ik aan het twijfelen ben om actief bij OH aan te bieden. Die toevoegingen werken gewoon goed.

Vervuiling in het brandstofsysteem is vaak goed zichtbaar. Gooi maar eens wat in een glas en laat het een tijdje staan. Je ziet dat er dan een laagje vast komt te zitten aan de rand. Dit zal ook in de auto gebeuren.
Een wat ouder topic, ik lees het nu pas... :$

Een motormaatje van me van Moto Guzzi Club Nederland heeft zich daar jaren terug al eens op gestort.
https://www.mgcn.nl/forum/index.php?/to ... anol-test/
Zijn test liep van september 2013 tot september 2016.
Zelf heb ik bij mijn toenmalige Moto Guzzi 1200 Griso een injector moeten vervangen door erosie van Euro 95.
Het stilstaan in de winter bleek funest daarvoor te zijn.
Daarnaast zat er , na een jaartje of 10, ook een redelijk laagje water in de tank (Ethanol trekt vocht aan...)

Ik heb mijn SL280 op LPG lopen, maar hij start altijd op benzine.
Daarnaast rij ik af en toe ook met warme motor op benzine.
Om het benzinesysteem goed werkend en schoon te houden.
Maar dat wil wel zeggen, dat de benzine in mijn SLK best wel een tijdje in z'n tank blijft (maandje of 3)
Daarom tank ik 'm vooral niet vol én tank alleen een goed merk Euro 98.
Misschien moet ik ook wel een toevoeging erbij doen.
Maar is dat goedje houdbaar?
Ik gebruik al jaren in de boten een brandstof stabilisator ( beter bekend als fuel stabilizer ;) ) en dat werkt probleemloos.
Goede ervaringen met Sta- Bil fuel stabilizer, gewoon de normale rode versie.

De huidige brandstof gaat snel gummen of andere aanslag veroorzaken, binnen twee maanden stilstand is geen uitzondering.
Plaats reactie