Niet helemaal waar, iedereen denkt dat. Mijn W204 C220 CDI was binnen een week verkocht voor een bedrag waarvoor ik in mn handjes heb mogen wrijven. Was ook vol op interesse voor...Minne schreef: ↑28 sep 2021 08:40 In theorie schuift juist iedereen de diesel weg en is er weinig vraag naar 'dikke diesels'. Ze blijven lang te koop staan en raak je aan de straatstenen nog niet kwijt.
Kijk anders eens in DL, daar heb je meer keus. De mijne is een station mocht je daar in geïnteresseerd zijn., verder heb ik wel je gewenste opties.
W211 diesel
- Mitchieboy
- Berichten: 1420
- Lid geworden op: 25 jun 2010 00:54
- Mercedes-Benz: Meerdere 1:18
- Specialisatie: 3D en fotografie
- Locatie: Zuid-Holland
BJ 2016-2018 Android Auto en Apple Carplay activeren?
Ex: C204 C63 AMG
Ex: W176 A180 7G AMG-Line
Ex: W204 C220 CDI Avantgarde AMG Pakket
Ex: C208 CLK320 Avantgarde Designo
Ex: C208 CLK200 Sport
Ex: C204 C63 AMG
Ex: W176 A180 7G AMG-Line
Ex: W204 C220 CDI Avantgarde AMG Pakket
Ex: C208 CLK320 Avantgarde Designo
Ex: C208 CLK200 Sport
-
- Donateur
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: 19 nov 2010 22:30
- Mercedes-Benz: S212 E350CDI 4matic Elegance
- Locatie: Dordrecht
Naja der is zoveel weerstand voor diesels ook de jongere diesels.
En ik snap het wel maar aan de andere kant. Rijd beter (mijn mening) gaat efficiënter om met de brandstof en als je wat kilometers maakt ben je al snel voordeliger uit met diesel. (Als je de brandstof, wegenbelasting mee neemt in de berekening en niet de aanschaf en afschrijving)
Overigens zijn de meeste diesels qua aanschaf al snel een heel stuk voordeliger in aanschaf en de grootste daling van afschrijving hebben ze al gehad tot een bepaald bouwjaar(denk ik)
Ex w210 300td bj 1998, w210 320cdi bj 2001, w220 320cdi bj 2002, w211 320cdi bj 2004 2x, w220 500L bj 2000, s211 320cdi 2004
- Minne
- Donateur
- Berichten: 1588
- Lid geworden op: 28 aug 2019 09:07
- Mercedes-Benz: 124.090, 123.183, 203.003
- Locatie: Oost-Groningen
moah, als je een diesel gebruikt waarvoor ie gemaakt is; strepen op de snelweg, dan heb je weinig last van het filter. De meeste problemen daarbij komen van het 'stadsautotje gebruik'. Het scheelt in ieder geval weer in de belasting, kun je daarvoor een 6 cilinder rijden
W203,S124,S123 Ex:W123,W126,W126,W201,W124,W108,S211,T1,W140,S210,O309,W124,S211
-
- Donateur
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: 19 nov 2010 22:30
- Mercedes-Benz: S212 E350CDI 4matic Elegance
- Locatie: Dordrecht
De wegenbelasting van de 4 en 6 cilinder scheelt 1 klasse. (Volgens mij. Correct me if I am wrong)
Dat is gerekend in de provincie Zuid-Holland €15,- per maand. Het brandstof verbruik zal wel ietsje hoger liggen maar je krijgt er veel rij plezier voor terug. Niet altijd stoplicht sprintjes maar het oppakken van vermogen waar nodig heerlijk op en een mooie loop van de motor (die laatste is persoonlijke mening)
Het brandstof verbruik van de 4 cilinder zal iets mooier zijn dan de 6 cilinder maar de 4 cilinder zal met beetje belasting het zij geladen of iets trekken wel wat meer moeten werken. En ook het verbruik zal niet heel ver uit elkaar liggen.
Als je een euro 3 zoekt. Die zal je denk ik niet snel vinden.
Ik denk dat er heel veel gesloopt of via export het land uit zijn gegaan of mensen die hun auto niet kwijt willen want hij bevalt goed.
De auto's die op internet staan (ik gok niet veel die aan je wensen voldoet) zullen niet voor veel geld op internet staan.
Laatst gewijzigd door kevin1990 op 28 sep 2021 22:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Ex w210 300td bj 1998, w210 320cdi bj 2001, w220 320cdi bj 2002, w211 320cdi bj 2004 2x, w220 500L bj 2000, s211 320cdi 2004
-
- Donateur
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: 19 nov 2010 22:30
- Mercedes-Benz: S212 E350CDI 4matic Elegance
- Locatie: Dordrecht
Tja maar stel der gaat iets kapot aan dat filter...Minne schreef: ↑28 sep 2021 22:22 moah, als je een diesel gebruikt waarvoor ie gemaakt is; strepen op de snelweg, dan heb je weinig last van het filter. De meeste problemen daarbij komen van het 'stadsautotje gebruik'. Het scheelt in ieder geval weer in de belasting, kun je daarvoor een 6 cilinder rijden
Aanschaf van euro 3 is wel stuk lager
Ex w210 300td bj 1998, w210 320cdi bj 2001, w220 320cdi bj 2002, w211 320cdi bj 2004 2x, w220 500L bj 2000, s211 320cdi 2004
-
- Berichten: 909
- Lid geworden op: 21 jan 2010 06:58
- Mercedes-Benz: W108-280SEL4.5,W460.2-G320cdi,Suzuki LJ80,Volvo C306 met OM613,2xE320CDI combi's,Fordje F100pickup 1964'(6.2d)W220-S500. Puch Haflinger, W123 240D.
- Specialisatie: dieselinspuiting
- Locatie: Netersel (NB)
- Contacteer:
Heb nog n schuifdak. Panorama dak eigenlijk van een W211. De E500 uitvoering. Of je legt er een diesel in.
Diesel: nog effe en de lucht komt er schoner uit dan-ie er in gaat. Toyota, bedankt, het ga je goed
-
- Donateur
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: 19 nov 2010 22:30
- Mercedes-Benz: S212 E350CDI 4matic Elegance
- Locatie: Dordrecht
Tja als je het niet kan vinden moet je wellicht toch je zoekveld vergroten door opties of uitvoeringen weg te strepen. (Doe ik ook op dit moment)
Als het er niet is omdat de auto's niet meer in Nederland zijn door export of helemaal niet meer rijden of de eigenaren die er niet vanaf willen...
Dus dan zou ik kijken naar toch een 6 cilinder en of het schuifdak laten vervallen. Alhoewel het schuifdak ook achteraf ingebouwd kan worden maar dat zal niet heel goedkoop zijn maar dat is wel een mogelijkheid mocht dit echt gewenst zijn.
Ex w210 300td bj 1998, w210 320cdi bj 2001, w220 320cdi bj 2002, w211 320cdi bj 2004 2x, w220 500L bj 2000, s211 320cdi 2004
- Mitchieboy
- Berichten: 1420
- Lid geworden op: 25 jun 2010 00:54
- Mercedes-Benz: Meerdere 1:18
- Specialisatie: 3D en fotografie
- Locatie: Zuid-Holland
Klopt ja, 2009. Al heb ik hem mede weggedaan met de gedachte van hoe lang mag hij inderdaad nog de steden in, met het gevolg wanneer er vooruitzicht is dat hij geweerd gaat worden, er dan een waardedaling op zal treden waar ik niet op zat te wachten.
Kan ik begrijpen. Heb overigens in ruim 2 jaar tijd 65.000 km gereden zonder (grote) problemen. roetfilter helemaal niks mee gehad, had ook altijd een schonere uitlaattip dan ik bij benzine auto's altijd gehad heb. (die werden na verloop van tijd toch wel een beetje zwart aan de onderkant)
Moet daar wel bij vermelden dat het inderdaad bijna alleen maar snelweg kilometers waren. Scheelt een hoop!
BJ 2016-2018 Android Auto en Apple Carplay activeren?
Ex: C204 C63 AMG
Ex: W176 A180 7G AMG-Line
Ex: W204 C220 CDI Avantgarde AMG Pakket
Ex: C208 CLK320 Avantgarde Designo
Ex: C208 CLK200 Sport
Ex: C204 C63 AMG
Ex: W176 A180 7G AMG-Line
Ex: W204 C220 CDI Avantgarde AMG Pakket
Ex: C208 CLK320 Avantgarde Designo
Ex: C208 CLK200 Sport
-
- Donateur
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: 19 nov 2010 22:30
- Mercedes-Benz: S212 E350CDI 4matic Elegance
- Locatie: Dordrecht
Ja met schuifdak word niet veel aangeboden op het moment...
Ex w210 300td bj 1998, w210 320cdi bj 2001, w220 320cdi bj 2002, w211 320cdi bj 2004 2x, w220 500L bj 2000, s211 320cdi 2004
Ik heb eventueel wel een w211 diesel met schuifdak. 310.000km en al het onderhoud aantoonbaar erbij bij een specialist. Denk voor ca 9000 euro sinds 180.000km toen ik hem kocht, dus wellicht weegt dat op tegen de enkele tientjes die je bespaard om een 200-220 te rijden (plus wellicht op onderhoud). Op mijn vorige all season banden 77000km gereden dus dat kan de reden niet zijn Wel een station en 320CDI, dus daarvan word je misschien iets minder blij. Het verbruik van een 320 is ook met gemak 6/100 en die power is heerlijk. Weet nog niet zeker hoe erg te koop hij is (hangt wellicht een beetje van het bod/budget af), ik overweeg een 2017 > model aan te schaffen, maar heb weinig reden behalve dan dat je wat nieuwer rijdt en een aantal steden weer in kunt zonder de oldtimer/peugeot 207 van vrouwlief te pakken
Laatst gewijzigd door Joviho op 04 okt 2021 10:55, 1 keer totaal gewijzigd.