Additionele diefstal maatregelen (V177)

Zinnige onderwerpen die niet in bovenstaande categorieën passen.
Plaats reactie
Yubatri
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 jun 2021 11:26

27 jul 2021 15:46

Goedemiddag!

Zijn er forumleden die naast de te kiezen opties vanuit de fabriek nog additionele diefstal maatregelen treffen? denk aan een stuurslot, slotbouten etc?

Ik kan ook niet achterhalen wat momenteel diefstalgevoelige onderdelen zijn. Ben sinds kort inbezit van een A Limousine (V177) en ben benieuwd of andere bezitters van de V177 al te maken hebben gehad met diefstal, en zo ja wat er gestolen is/was.

Ik kan mij bijvoorbeeld nog herrineren dat er bij audi's een run is geweest op airbags en bij volvo's op motorkappen..... en zit voormijzelf een inschatting te maken of bijvoorbeeld een stuurslot een overbodige luxe is of juist niet......

Met vriendelijke groet,
Verwijderd29317
Berichten: 410
Lid geworden op: 14 jul 2013 19:17

27 jul 2021 21:12

Enige jaren geleden hebben ze de stuur en front airbags eruit gejat.
Sindsdien een stuurslot en een alarm op de auto's.
Of het helpt ? Tot nu toe wel, geen inbraak meer gehad.
De gelegenheid dief zal voorbij lopen hoop ik en de professionele dief neemt gewoon de hele auto mee.
Alles wat er gedaan wordt om de dieven te ontmoedigen heeft effect heb ik het idee.
Gebruikersavatar
Borgmonster
Berichten: 3822
Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
Locatie: Flevopolder

27 jul 2021 22:44

Slotbouten werkten bij mijn Golf wel. De plastic beschermkapjes lagen eens naast de wielen. “Ze” controleren blijkbaar dus eerst en als die er op zitten lopen ze door, lijkt het.
Groet, Koos

C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
Yubatri
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 jun 2021 11:26

28 jul 2021 11:13

Bedankt heren voor het delen van jullie ervaring, ik weet voldoende :)
Plaats reactie