Als iets vervuilt is is dat niet gelijk geholpen door even de Premium brandstof te tanken en een stukje te gaan rijden. Dat heeft tijd nodig als het vuil het probleem is...
En vooral veel kilometers
W211 200 cdi foutcode p2373?
-
- Berichten: 72
- Lid geworden op: 05 jan 2010 20:48
- Mercedes-Benz: W124 E300D, W211 200 cdi 2006 facelift handbak
Beste forumleden,
Even in het kort het probleem: Auto gaat steeds in noodloop, lampje motorstoring gaat branden. Daar is bijgekomen dat de motor onder de 2400 toeren stottert en geen gas aanneemt. Auto heeft origineel iets van 92.000km gereden, dus vermoedelijk veel rondjes rond de kerk.
Motor is uitgelezen en geeft aan:
22E3 Ladeluftsystem / Ladedruckregelung prüfen
203D Bauteil A16 ( Klopfsensor prüfen ). Sensorsiganl fehlt.
2373 Injector-einspritzmengenabgleich Bereich 600 Bar
20D3-003 Bauteil Y 27/9 Abgasrückführsteller links prüfen. Interner Fehler.
Injectoren zijn met Stardiagnose uitgelezen en zouden binnen de marge zitten.
Er is een nieuwe EGR besteld, brandstoffilter blijkt toch niet te zijn vernieuwd, deze is ook besteld en maandag bestel ik bij Wensink een klopsensor. Los hiervan komt er ook een nieuwe thermosstaat in want de motor komt niet helemaal op temperatuur.
Het is niet het einde van de wereld maar vandaag zouden we op vakantie gaan en we zouden nu in Frankrijk op de tol rijden. We kunnen onze vakantie nog wel iets uitstellen maar het zou wel erg mooi zijn als de problemen komende week zouden zijn verholpen.
Als iemand dit zelf bij de hand heeft gehad of als iemand met verstand van zaken ideeën heeft dan hoor ik dat graag.
Alvast bedankt voor het meedenken.
Even in het kort het probleem: Auto gaat steeds in noodloop, lampje motorstoring gaat branden. Daar is bijgekomen dat de motor onder de 2400 toeren stottert en geen gas aanneemt. Auto heeft origineel iets van 92.000km gereden, dus vermoedelijk veel rondjes rond de kerk.
Motor is uitgelezen en geeft aan:
22E3 Ladeluftsystem / Ladedruckregelung prüfen
203D Bauteil A16 ( Klopfsensor prüfen ). Sensorsiganl fehlt.
2373 Injector-einspritzmengenabgleich Bereich 600 Bar
20D3-003 Bauteil Y 27/9 Abgasrückführsteller links prüfen. Interner Fehler.
Injectoren zijn met Stardiagnose uitgelezen en zouden binnen de marge zitten.
Er is een nieuwe EGR besteld, brandstoffilter blijkt toch niet te zijn vernieuwd, deze is ook besteld en maandag bestel ik bij Wensink een klopsensor. Los hiervan komt er ook een nieuwe thermosstaat in want de motor komt niet helemaal op temperatuur.
Het is niet het einde van de wereld maar vandaag zouden we op vakantie gaan en we zouden nu in Frankrijk op de tol rijden. We kunnen onze vakantie nog wel iets uitstellen maar het zou wel erg mooi zijn als de problemen komende week zouden zijn verholpen.
Als iemand dit zelf bij de hand heeft gehad of als iemand met verstand van zaken ideeën heeft dan hoor ik dat graag.
Alvast bedankt voor het meedenken.
- Cornelis
- Berichten: 11201
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Als de genoemde onderdelen gemonteerd zijn neem dan een middag vrij en ga een bockwurst mit brötchen und senf eten in Dusseldorf
waarbij je regelmatig op de heen en terugweg (als je de worst op hebt) de topsnelheid aantikt …. veel in snelheid variëren
en met name op de terugweg af en toe flink doortrekken door z’n versnellingen.
Kwartje lijkt nog steeds niet gevallen maar een diesel presteert het best als hij moet werken….
waarbij je regelmatig op de heen en terugweg (als je de worst op hebt) de topsnelheid aantikt …. veel in snelheid variëren
en met name op de terugweg af en toe flink doortrekken door z’n versnellingen.
Kwartje lijkt nog steeds niet gevallen maar een diesel presteert het best als hij moet werken….
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
Hoi, vervelende situatie.
Denk dat ik iets dergelijks ook heb meegemaakt en wellicht makkelijk even te controleren?
De druksensor met vacuumslangetje; trek dat eens los om te controleren dat de plastic/kunststof nippel niet afgebroken is. Kan je alleen zien als je het vacuumslangetje weg trekt.
Mss heb je er iets aan, succes!
Denk dat ik iets dergelijks ook heb meegemaakt en wellicht makkelijk even te controleren?
De druksensor met vacuumslangetje; trek dat eens los om te controleren dat de plastic/kunststof nippel niet afgebroken is. Kan je alleen zien als je het vacuumslangetje weg trekt.
Mss heb je er iets aan, succes!
PK van je auto is het resultaat van je koppel vermenigvuldigt met het aantal toeren dat je rijdt gedeeld door 5252
Dus hoe meer PK's hoe verder je de muur in rijdt
Dus hoe meer PK's hoe verder je de muur in rijdt
Cornelis schreef: ↑17 jul 2021 21:45 Als de genoemde onderdelen gemonteerd zijn neem dan een middag vrij en ga een bockwurst mit brötchen und senf eten in Dusseldorf
waarbij je regelmatig op de heen en terugweg (als je de worst op hebt) de topsnelheid aantikt …. veel in snelheid variëren
en met name op de terugweg af en toe flink doortrekken door z’n versnellingen.
Kwartje lijkt nog steeds niet gevallen maar een diesel presteert het best als hij moet werken….
Niet iedereen houd van hard rijden met een auto.
Bezit, S203 270cdi/Dodge W200 5.9CUMMINS 1976
ex, W201 2.0 1988 /S124 320te 1992/ W123 300DTusa 1983/W639 3.0V6 2011/W115 200D aut 1974/ S211 220CDI 2006/S124 300tdt 1994/W211 200cdi/S124 250TD/W220 320cdi/S124om606T/w639 2.2
ex, W201 2.0 1988 /S124 320te 1992/ W123 300DTusa 1983/W639 3.0V6 2011/W115 200D aut 1974/ S211 220CDI 2006/S124 300tdt 1994/W211 200cdi/S124 250TD/W220 320cdi/S124om606T/w639 2.2
+1astraTD schreef: ↑18 jul 2021 14:13Cornelis schreef: ↑17 jul 2021 21:45 Als de genoemde onderdelen gemonteerd zijn neem dan een middag vrij en ga een bockwurst mit brötchen und senf eten in Dusseldorf
waarbij je regelmatig op de heen en terugweg (als je de worst op hebt) de topsnelheid aantikt …. veel in snelheid variëren
en met name op de terugweg af en toe flink doortrekken door z’n versnellingen.
Kwartje lijkt nog steeds niet gevallen maar een diesel presteert het best als hij moet werken….
Niet iedereen houd van hard rijden met een auto.
heb het ook niet meegemaakt dat dit werkte...wel dat na verloop van tijd, dagen/weken intensief gebruik, de auto beter gaat rijden maar 1 ritje voluit...denk broodje aap verhaal.
PK van je auto is het resultaat van je koppel vermenigvuldigt met het aantal toeren dat je rijdt gedeeld door 5252
Dus hoe meer PK's hoe verder je de muur in rijdt
Dus hoe meer PK's hoe verder je de muur in rijdt
-
- Berichten: 72
- Lid geworden op: 05 jan 2010 20:48
- Mercedes-Benz: W124 E300D, W211 200 cdi 2006 facelift handbak
Ga ik morgen proberen. Waar zit de druksensor? Alvast bedankt.c1k320 schreef: ↑18 jul 2021 14:02 Hoi, vervelende situatie.
Denk dat ik iets dergelijks ook heb meegemaakt en wellicht makkelijk even te controleren?
De druksensor met vacuumslangetje; trek dat eens los om te controleren dat de plastic/kunststof nippel niet afgebroken is. Kan je alleen zien als je het vacuumslangetje weg trekt.
Mss heb je er iets aan, succes!
-
- Berichten: 72
- Lid geworden op: 05 jan 2010 20:48
- Mercedes-Benz: W124 E300D, W211 200 cdi 2006 facelift handbak
Wat ik nog een Duits forum vond is dat het ontbreken van het sensorsignaal ook zou kunnen komen door een steenmarter die aan de kabel heeft geknaagd. Iemand dit al eens bij de hand gehad? Probeer morgen ook die kabel te bekijken.
-
- Donateur
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: 19 nov 2010 22:30
- Mercedes-Benz: S212 E350CDI 4matic Elegance
- Locatie: Dordrecht
Zou wel heel toevallig zijn dat precies die kabel door geknaagd is... En ik denk dat het lekker door rijden wel helpt overigens... Als het vuil of is dan.
Ex w210 300td bj 1998, w210 320cdi bj 2001, w220 320cdi bj 2002, w211 320cdi bj 2004 2x, w220 500L bj 2000, s211 320cdi 2004
hoi
onder de motorafdekkap
je ziet m zo zitten als je de kap los haalt
succes!
onder de motorafdekkap
je ziet m zo zitten als je de kap los haalt
succes!
PK van je auto is het resultaat van je koppel vermenigvuldigt met het aantal toeren dat je rijdt gedeeld door 5252
Dus hoe meer PK's hoe verder je de muur in rijdt
Dus hoe meer PK's hoe verder je de muur in rijdt
-
- Berichten: 72
- Lid geworden op: 05 jan 2010 20:48
- Mercedes-Benz: W124 E300D, W211 200 cdi 2006 facelift handbak
even een update.
Motor stotterde tussen de 1800 - 2400 toeren en ging in noodloop. Uitlezen gaf deze codes:
22E3 Ladeluftsystem / Ladedruckregelung prüfen
203D Bauteil A16 ( Klopfsensor prüfen ). Sensorsiganl fehlt.
2373 Injektor-einspritzmengenabgleich Bereich 600 Bar
20D3-003 Bauteil Y 27/9 Abgasrückführsteller links prüfen. Interner Fehler.
Gisteravond is de EGR vervangen, is er nieuw brandstoffilter in gekomen en een nieuwe thermosstaat, dit laatste omdat de motor niet helemaal op themperatuur kwam. Daarna zijn de foutcodes er uitgehaald en hebben we een proefrit gemaakt. Auto hield niet meer in en ging ook niet meer in noodloop, wel bleek bij opnieuw uitlezen dat de foutcode P2373, Injektor-einspritzmengenabgleich Bereich 600 Bar, er weer instond.
Ga vandaag en morgen veel kilometers maken en kan dan zien of de problemen wegblijven.
Motor stotterde tussen de 1800 - 2400 toeren en ging in noodloop. Uitlezen gaf deze codes:
22E3 Ladeluftsystem / Ladedruckregelung prüfen
203D Bauteil A16 ( Klopfsensor prüfen ). Sensorsiganl fehlt.
2373 Injektor-einspritzmengenabgleich Bereich 600 Bar
20D3-003 Bauteil Y 27/9 Abgasrückführsteller links prüfen. Interner Fehler.
Gisteravond is de EGR vervangen, is er nieuw brandstoffilter in gekomen en een nieuwe thermosstaat, dit laatste omdat de motor niet helemaal op themperatuur kwam. Daarna zijn de foutcodes er uitgehaald en hebben we een proefrit gemaakt. Auto hield niet meer in en ging ook niet meer in noodloop, wel bleek bij opnieuw uitlezen dat de foutcode P2373, Injektor-einspritzmengenabgleich Bereich 600 Bar, er weer instond.
Ga vandaag en morgen veel kilometers maken en kan dan zien of de problemen wegblijven.
-
- Berichten: 72
- Lid geworden op: 05 jan 2010 20:48
- Mercedes-Benz: W124 E300D, W211 200 cdi 2006 facelift handbak
Het is inmiddels bijna een jaar geleden toch wil ik graag nog even vertellen hoe het is afgelopen. Misschien dat iemand hier ooit iets aan heeft. Toen de EGR vervangen was was het probleem nog niet verholpen. De Benz ging weer ongelofelijk inhouden en schokken bij 2400 toeren. Het bleek dat de kabel van de klopsensor was doorgeknaagd door een marter. Dat de kabel door was was niet te zien maar alleen te voelen, met de hand van onderaf naar boven. Het weer aan elkaar zetten, gesoldeerd, van deze kabel was een ontzettende k-klus maar lukte uiteindelijk wel. Sindsdien 30.000 km probleemloos mee gereden.