Vreemde mededeling vandaag gehad:
Beste klant,
Het verheugt ons dat u heeft gekozen voor een Mercedes-Benz bij Stern en wij danken u voor het in ons merk en organisatie gestelde vertrouwen. Met dit schrijven wensen wij u te infomeren over uw bestelling.
U heeft een voertuig besteld welke is uitgerust met MBUX Augmented Reality for Navigation (U19) (standaard optie) of met Dashcam (21U) (extra optie) in combinatie met MBUX Augmented Reality for Navigation (U19).
Als gevolg van het wereldwijd tekort aan semiconductoren en de toeleveringsproblemen die hiermee gepaard gaan, is het helaas niet mogelijk om de MBUX Augmented Reality for Navigation (U19) of de Dashcam (21U) in combinatie met MBUX Augmented Reality for Navigation (U19) op uw voertuig te leveren. Als tegemoetkoming hiervoor zal de prijs van uw Mercedes-Benz met € 500,- incl. BTW verlaagd worden.
Dit heeft dus ook effect op de Fiscale waarde van de Mercedes-Benz.
Wij danken u alvast voor uw begrip m.b.t. deze situatie.
Met vriendelijke groet,
xxxxxxx
Mercedes-Benz
MBUX Augmented Reality for Navigation (U19) of Dashcam (21U) in combinatie met MBUX Augmented Reality for Navigation
Dat zou ik zelf niet accepteren, dat augmented is namelijk een heel fijne optie, deze zou ik absoluut erbij nemen en ook willen. (ik heb het nu ook, werkt echt perfect)
Je kan ook melden, alsnog erbij leveren of dan de koop ontbinden wegens het niet nakomen van het bestelde, vaak kan het dan ineens wel.
Je kan ook melden, alsnog erbij leveren of dan de koop ontbinden wegens het niet nakomen van het bestelde, vaak kan het dan ineens wel.
Je hebt niets te accepteren, de half fabrikaten zijn gewoon niet te krijgen voor de fabrikant. Force majeure heet datB3rt schreef: ↑05 jul 2021 21:30 Dat zou ik zelf niet accepteren, dat augmented is namelijk een heel fijne optie, deze zou ik absoluut erbij nemen en ook willen. (ik heb het nu ook, werkt echt perfect)
Je kan ook melden, alsnog erbij leveren of dan de koop ontbinden wegens het niet nakomen van het bestelde, vaak kan het dan ineens wel.
natuurlijk heb je altijd een keuze..
Je kan de bestelling daarop kosteloos annuleren, ze kunnen niet leveren wat je hebt besteld.
Ze hebben de volgende opties:
- bestelling kosteloos annuleren
- een goed alternatief aanbieden, wat ze nu gedaan hebben (wat je trouwens niet verplicht bent te accepteren!)
- of toch leveren wat besteld is (met als gevolg wellicht eventueel een langere levertijd)
Ik zou waarschijnlijk dan voor de eerste optie gaan, je kan immers het altijd opnieuw bestellen als alles wel leverbaar is (of opzoek gaan naar alternatieven), vaak zijn de prijzen ook nog anders (lees gunstiger).
Je kan de bestelling daarop kosteloos annuleren, ze kunnen niet leveren wat je hebt besteld.
Ze hebben de volgende opties:
- bestelling kosteloos annuleren
- een goed alternatief aanbieden, wat ze nu gedaan hebben (wat je trouwens niet verplicht bent te accepteren!)
- of toch leveren wat besteld is (met als gevolg wellicht eventueel een langere levertijd)
Ik zou waarschijnlijk dan voor de eerste optie gaan, je kan immers het altijd opnieuw bestellen als alles wel leverbaar is (of opzoek gaan naar alternatieven), vaak zijn de prijzen ook nog anders (lees gunstiger).
Helaas....
Beste Eric,
Ik begrijp je verbazing en wellicht ook irritatie. Wij hadden de auto het liefst ook geleverd in dezelfde standaarduitrusting ten tijde van de bestelling. Dit geldt overigens ook voor de importeur en de fabrikant. Ik hoop dat je begrijpt dat dit onmacht is en gebeurt omdat de grondstoffen om deze onderdelen te maken niet voorhanden zijn.
De importeur heeft alle leasemaatschappijen op de hoogte gesteld en die hebben begrip voor de situatie en accepteren de compensatie die wordt geboden. Voor ons is het helaas niet mogelijk om daarnaast voorstellen in de vorm van compensatie van berijders te overwegen of accepteren.
Mocht je vragen daarover hebben is het misschien goed om ook met de leasemaatschappij contact te hebben.
We gaan er van uit dat je ondanks deze teleurstelling enorm gaat genieten van je auto straks. Het is namelijk, ook zonder AR, een geweldig product. Dat moeten we niet uit het oog verliezen.
Achteraf kunnen wij bij uw auto geen retrofit uitvoeren. Dit omdat dat onderdeel ook mist bij uw auto. Bij de auto's waar dit wel kan is die chip nog aanwezig.
Fijne dag voor nu en als er andere vragen zijn hoor ik het graag!
Beste Eric,
Ik begrijp je verbazing en wellicht ook irritatie. Wij hadden de auto het liefst ook geleverd in dezelfde standaarduitrusting ten tijde van de bestelling. Dit geldt overigens ook voor de importeur en de fabrikant. Ik hoop dat je begrijpt dat dit onmacht is en gebeurt omdat de grondstoffen om deze onderdelen te maken niet voorhanden zijn.
De importeur heeft alle leasemaatschappijen op de hoogte gesteld en die hebben begrip voor de situatie en accepteren de compensatie die wordt geboden. Voor ons is het helaas niet mogelijk om daarnaast voorstellen in de vorm van compensatie van berijders te overwegen of accepteren.
Mocht je vragen daarover hebben is het misschien goed om ook met de leasemaatschappij contact te hebben.
We gaan er van uit dat je ondanks deze teleurstelling enorm gaat genieten van je auto straks. Het is namelijk, ook zonder AR, een geweldig product. Dat moeten we niet uit het oog verliezen.
Achteraf kunnen wij bij uw auto geen retrofit uitvoeren. Dit omdat dat onderdeel ook mist bij uw auto. Bij de auto's waar dit wel kan is die chip nog aanwezig.
Fijne dag voor nu en als er andere vragen zijn hoor ik het graag!
- Jaro
- Donateur
- Berichten: 310
- Lid geworden op: 30 jan 2021 20:32
- Mercedes-Benz: H247 - GLA250e Progressive (09-21).
- Specialisatie: ICT
Volgens het systeem staat mijn (particulier bestelde) auto nu zonder "blokkades" in productie, en moet 29 juli van de band lopen; tot nu toe werd de productie steeds uitgesteld vanwege deze "blokkades".
Misschien worden de particulier bestelde wel zo volledig mogelijk afgewerkt, en de leaseauto's beperkt? Geen idee wat die "blokkades" inhielden, en dat kan mijn dealer me ook niet vertellen. Kan Rainaldo hier iets van zeggen misschien?
Ik ben heel benieuwd.
Misschien worden de particulier bestelde wel zo volledig mogelijk afgewerkt, en de leaseauto's beperkt? Geen idee wat die "blokkades" inhielden, en dat kan mijn dealer me ook niet vertellen. Kan Rainaldo hier iets van zeggen misschien?
Ik ben heel benieuwd.
Laatst gewijzigd door Jaro op 08 jul 2021 16:41, 2 keer totaal gewijzigd.
Fijn, het is dus afwachten welke opties je wel of niet krijgt. Straks heb je opeens geen keyless entry ofzo. Is voor mij een dealbreaker!EeVeeWee schreef: ↑08 jul 2021 10:27 Helaas....
Beste Eric,
Ik begrijp je verbazing en wellicht ook irritatie. Wij hadden de auto het liefst ook geleverd in dezelfde standaarduitrusting ten tijde van de bestelling. Dit geldt overigens ook voor de importeur en de fabrikant. Ik hoop dat je begrijpt dat dit onmacht is en gebeurt omdat de grondstoffen om deze onderdelen te maken niet voorhanden zijn.
De importeur heeft alle leasemaatschappijen op de hoogte gesteld en die hebben begrip voor de situatie en accepteren de compensatie die wordt geboden. Voor ons is het helaas niet mogelijk om daarnaast voorstellen in de vorm van compensatie van berijders te overwegen of accepteren.
Mocht je vragen daarover hebben is het misschien goed om ook met de leasemaatschappij contact te hebben.
We gaan er van uit dat je ondanks deze teleurstelling enorm gaat genieten van je auto straks. Het is namelijk, ook zonder AR, een geweldig product. Dat moeten we niet uit het oog verliezen.
Achteraf kunnen wij bij uw auto geen retrofit uitvoeren. Dit omdat dat onderdeel ook mist bij uw auto. Bij de auto's waar dit wel kan is die chip nog aanwezig.
Fijne dag voor nu en als er andere vragen zijn hoor ik het graag!
Misschien dat @MBenzNL je daar wel mee kan helpen achteraf?
De auto van EeVeeWee betreft een lease auto waarvan (als ik de berichten goed lees) de leasemaatschappij akkoord is gegaan met de missende opties. Als gebruiker heb je dan denk ik - helaas - weinig meer te dealen.
Achteraf inbouw is volgens bovenstaand bericht (van MB NL?) niet mogelijk...
Fans van Benz - S204 C200K Avantgarde '09
- Han
- Berichten: 215
- Lid geworden op: 23 sep 2005 19:29
- Mercedes-Benz: W205 C220d 2017 / S205 C300 2020
- Specialisatie: Rijinstructeur
- Locatie: Friesland
- Contacteer:
Naar ik heb begrepen komt het te vervallen bij de Business Solution modellen. (model wijziging)
Wij hebben het echt bewust als optie besteld en zo word hij ook geleverd.
Wij hebben het echt bewust als optie besteld en zo word hij ook geleverd.
S205 C200d AMG line 6 -2023
S205 C200d AMG line 3-2022
S205 C300 AMG Line vanaf 08-2020
W205 C220d tot medio 03:2022
W205 C350e tot 08-2020
Rijinstructeur
S205 C200d AMG line 3-2022
S205 C300 AMG Line vanaf 08-2020
W205 C220d tot medio 03:2022
W205 C350e tot 08-2020
Rijinstructeur
- Han
- Berichten: 215
- Lid geworden op: 23 sep 2005 19:29
- Mercedes-Benz: W205 C220d 2017 / S205 C300 2020
- Specialisatie: Rijinstructeur
- Locatie: Friesland
- Contacteer:
Niet alleen bij de Business Solution modellen maar nu ook bij de andere bestellingen komt het te vervallen.
Ik heb gisteren aangegeven de auto niet te willen zonder de bestelde opties.
Ik heb gisteren aangegeven de auto niet te willen zonder de bestelde opties.
S205 C200d AMG line 6 -2023
S205 C200d AMG line 3-2022
S205 C300 AMG Line vanaf 08-2020
W205 C220d tot medio 03:2022
W205 C350e tot 08-2020
Rijinstructeur
S205 C200d AMG line 3-2022
S205 C300 AMG Line vanaf 08-2020
W205 C220d tot medio 03:2022
W205 C350e tot 08-2020
Rijinstructeur
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11490
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
De tekorten worden alleen maar groter en er komen diverse auto’s binnen zonder communicatie module of AR.
Ook het dreigen van niet afnemen zal weinig effect hebben. A. Het onderdeel is er simpelweg niet. B. Er staan nog 10 andere kopers klaar.
Sommige ontbrekende opties hebben we de afgelopen 100 jaar kunnen missen. Het is uiterst jammer dat het er niet is maar ik denk dat het nog steeds een prima auto is.
Misschien zit de oplossing in een goede deal sluiten om hem over 12 maanden in te ruilen. Nu vast afspraken maken.
Ook het dreigen van niet afnemen zal weinig effect hebben. A. Het onderdeel is er simpelweg niet. B. Er staan nog 10 andere kopers klaar.
Sommige ontbrekende opties hebben we de afgelopen 100 jaar kunnen missen. Het is uiterst jammer dat het er niet is maar ik denk dat het nog steeds een prima auto is.
Misschien zit de oplossing in een goede deal sluiten om hem over 12 maanden in te ruilen. Nu vast afspraken maken.
Greetz Raimon
Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem
Klik hier om contact op te nemen met Louwman Gorinchem
Nu in duidelijkere woorden: We stellen geen diagnose per mail!
Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem
Klik hier om contact op te nemen met Louwman Gorinchem
Nu in duidelijkere woorden: We stellen geen diagnose per mail!