Hybride en caravan trekken

Reisverslagen met de Mercedes en bestemmingen die bezocht kunnen worden met de Mercedes.
Plaats reactie
hansi54
Berichten: 55
Lid geworden op: 27 mar 2016 10:03
Mercedes-Benz: GLC 350e

01 jul 2021 17:45

Beste mensen, nog een vraagje mbt het trekken van een caravan met de Mercedes GLC 350e hybride. Bij mijn vorige (GLK 350 cdi 4M) was het rijden met de sleurhut van 1500 kg een feestje. Flippers alleen als we erg stijl naar beneden gingen en voor de rest deed de automaat prima z’n werk. Nu met de GLC 350e moet ik weer opnieuw het wiel uitvinden op mijn route naar Frankrijk. Veelal gebruik ik de peage maar ook de bergen komen aanbod. Welke modus gebruiken jullie bij het trekken? Economie, Comfort of toch Sport. Graag jullie advies/ervaringen.
Gebruikersavatar
Joostb
Berichten: 328
Lid geworden op: 11 mei 2020 09:02
Mercedes-Benz: Mercedes-Benz C350e Estate (2015)
Locatie: Twente

02 jul 2021 13:56

Ik zou gewoon in comfort rijden gedurende de reis op de snelweg. Bepaalde de bak wat het beste is. Die is daar slim genoeg voor ;)

En net als met jou vorige auto zou je op steile bergweggetjes omhoog en omlaag er voor kunnen kiezen voor sport (houd de versnellingen langer vast) of zelf het heft in handen nemen en zelf gaan flipperen. Dus ook het zelfde wat je eerder ook altijd deed

Eigenlijk maakt het hele hybride gedeelte niets uit voor het rijden in bergen tov jou vorige auto.. behalve dan dat je vanaf 0 toeren al wat extra koppel hebt van de elektromotor als het nodig is.
Mercedes-Benz C350e Estate (2015)
Plaats reactie