Vertragingen in leveringen?

Algemene discussie en weetjes over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
Rik_S
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 okt 2021 16:07

17 jan 2022 08:34

stevenvw schreef: 15 jan 2022 20:09 Ik zit nu 1 jaar na de besteldatum en nog geen verandering in de status. Staat op een parking sinds eind augustus ...
Mijn bestelde (half feb) GLA 250e is ook eind augustus van de band gerold. En staat nu ook nog in Rastatt geblokkeerd. Hopelijk vinden ze hem nog terug. Tot op heden nog altijd niets van info. Week na week wacht ik op een positief berichtje van Mercedes. Soms heb ik het gevoel dat ze mij vergeten zijn.
stevenvw
Berichten: 36
Lid geworden op: 29 apr 2021 20:06

17 jan 2022 19:30

evn35 schreef: 17 jan 2022 06:30 Welke heb jij bestelling staan?
Ik een A180 AMG line.
Bijna alle gevraagde opties zouden erop zitten.
Enkel draadloos opladen en dodehoek niet.
Een A180d Business Luxury Plus. Volgens mb.vin zou augmented reality en de kicksensor voor de kofferklep er niet op zitten. Staat geblokkeerd met nog 2 blockages sedert augustus. Het waren er 3 tot ergens in oktober.
stevenvw
Berichten: 36
Lid geworden op: 29 apr 2021 20:06

17 jan 2022 19:32

Rik_S schreef: 17 jan 2022 08:34 Mijn bestelde (half feb) GLA 250e is ook eind augustus van de band gerold. En staat nu ook nog in Rastatt geblokkeerd. Hopelijk vinden ze hem nog terug. Tot op heden nog altijd niets van info. Week na week wacht ik op een positief berichtje van Mercedes. Soms heb ik het gevoel dat ze mij vergeten zijn.
Ik bel ook iedere week. Maar sedert oktober geen verandering meer. Van augustus tot oktober 3 blockages en sedertdien 2 blockages en leverdatum nog steeds ‘undetermined’
Rik_S
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 okt 2021 16:07

21 jan 2022 07:09

stevenvw schreef: 17 jan 2022 19:32
Rik_S schreef: 17 jan 2022 08:34 Mijn bestelde (half feb) GLA 250e is ook eind augustus van de band gerold. En staat nu ook nog in Rastatt geblokkeerd. Hopelijk vinden ze hem nog terug. Tot op heden nog altijd niets van info. Week na week wacht ik op een positief berichtje van Mercedes. Soms heb ik het gevoel dat ze mij vergeten zijn.
Ik bel ook iedere week. Maar sedert oktober geen verandering meer. Van augustus tot oktober 3 blockages en sedertdien 2 blockages en leverdatum nog steeds ‘undetermined’
Woensdag de melding gekregen dat mijn auto in de garage is afgeleverd. Nu nog wachten op de papieren en nummerplaat. Eindelijk.
Woodworker
Berichten: 15
Lid geworden op: 22 jun 2021 14:29

21 jan 2022 13:55

Ik ben een autorijder die nieuw rijd. Wat mij verbaast is het volgende: Er zijn dealers die netjes de klant informeren en bij vertraging ook nog een keer iets van compensatie aanbieden. Echter waarom is dat eerste (informeren) geen standaard?
Bij de laatste twee bestellingen bij verschillende (zogenaamde premium) merken had ik die ervaring namelijk niet.
Concreet:
1 Is het niet mogelijk om, geautomatiseerd, iedere week een mail iedere uit te sturen (nadat de statusupdate binnen is), waarin staat dat er geen wijziging is, of wel een wijziging?
2 Als je geen afspraken wil nakomen dat niet direct zegt?
Ik heb liever dat de verkoper zegt: "Belt u dan en dan voor de status!" Dan, dat ie belooft mijn te bellen en dat niet doet.
3 Waarom verkopers klanten niet serieus nemen? En dan bedoel ik denken dat ze met een smoes weg kunnen komen.

Persoonlijk denk ik dat je enorm veel goodwill kweekt. Een klant die ontevreden is over de communicatie en niet nakomen van afspraken tijdens de koop is een klant die; ten eerste veel minder plezier beleefd aan het aanschaffen van een nieuwe auto, ten tweede wantrouwig wordt, ten derde een korter lontje zal hebben als er later weer wat aan de hand is.
Er is toch zoiets van een relatie of zie ik dat verkeerd?
Gebruikersavatar
David_O
Berichten: 1385
Lid geworden op: 18 jul 2017 22:44

21 jan 2022 18:25

Geen goed nieuws is ook nieuws.

Belde toevallig vandaag de leverende dealer van de nieuwe auto van mijn vrouw (geen MB). Auto zou op papier 14-01 binnenkomen. 10-01 gemaild of ze al wat wisten, geen reactie. Net zelf maar gebeld, volgende week terugkoppeling.

Vriend van me die als verkoopleider bij een dealer werkte en sinds 01-01 een eigen bedrijf heeft zei net ook "dan bel je (als verkoper) toch ff".
Fans van Benz - S204 C200K Avantgarde '09
wvdburgt
Berichten: 38
Lid geworden op: 06 okt 2021 14:04
Mercedes-Benz: A 200 limousine in Patagonië rood

21 jan 2022 22:58

Woodworker schreef: 21 jan 2022 13:55 Ik ben een autorijder die nieuw rijd. Wat mij verbaast is het volgende: Er zijn dealers die netjes de klant informeren en bij vertraging ook nog een keer iets van compensatie aanbieden. Echter waarom is dat eerste (informeren) geen standaard?
Bij de laatste twee bestellingen bij verschillende (zogenaamde premium) merken had ik die ervaring namelijk niet.
Concreet:
1 Is het niet mogelijk om, geautomatiseerd, iedere week een mail iedere uit te sturen (nadat de statusupdate binnen is), waarin staat dat er geen wijziging is, of wel een wijziging?
2 Als je geen afspraken wil nakomen dat niet direct zegt?
Ik heb liever dat de verkoper zegt: "Belt u dan en dan voor de status!" Dan, dat ie belooft mijn te bellen en dat niet doet.
3 Waarom verkopers klanten niet serieus nemen? En dan bedoel ik denken dat ze met een smoes weg kunnen komen.

Persoonlijk denk ik dat je enorm veel goodwill kweekt. Een klant die ontevreden is over de communicatie en niet nakomen van afspraken tijdens de koop is een klant die; ten eerste veel minder plezier beleefd aan het aanschaffen van een nieuwe auto, ten tweede wantrouwig wordt, ten derde een korter lontje zal hebben als er later weer wat aan de hand is.
Er is toch zoiets van een relatie of zie ik dat verkeerd?
is soms lastig te zeggen. In mijn geval wisten ze het gewoon niet. Het zijn gewoon rare tijden. Ja het zo netjes zijn als ze konden informeren maar in het geval van Mercedes zijn ze afhankelijk van de fabriek en als die niets laat weten dan houdt op.
W.glas
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 feb 2022 18:31

06 feb 2022 18:41

Gla 250E besteld in September 2021 .
Stond op bouw datum half Februari 2022.
Eind December is dit veranderd met datum onbepaald.
Ben benieuwd wie dit nog meer heeft ondervonden .dealer kan er niets over zeggen .hoor graag wie hier nog meer ervaring mee heeft
karolography
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 feb 2022 11:52

07 feb 2022 11:56

Ik heb begin oktober 2021 een GLA 250e besteld en heb ook geen enkel idee wanneer de auto komt. Verder dan “de auto is nog niet ingedeeld voor productie” komen we niet tot nu toe.
evn35
Berichten: 46
Lid geworden op: 17 sep 2021 11:37
Mercedes-Benz: A 180 Sport AMG line (W177)

07 feb 2022 12:03

W.glas schreef: 06 feb 2022 18:41 Gla 250E besteld in September 2021 .
Stond op bouw datum half Februari 2022.
Eind December is dit veranderd met datum onbepaald.
Ben benieuwd wie dit nog meer heeft ondervonden .dealer kan er niets over zeggen .hoor graag wie hier nog meer ervaring mee heeft
A180 (benzine) AMG line.
Bij mij van levering in maart naar augustus.
langlevedegeduld
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 feb 2022 12:42

07 feb 2022 12:55

W.glas schreef: 06 feb 2022 18:41 Gla 250E besteld in September 2021 .
Stond op bouw datum half Februari 2022.
Eind December is dit veranderd met datum onbepaald.
Ben benieuwd wie dit nog meer heeft ondervonden .dealer kan er niets over zeggen .hoor graag wie hier nog meer ervaring mee heeft
Ik heb mijn GLA 250e in mei 2021 besteld. De status is nu volgens dealer "target to delivery" op 08/03/2022 en hij beweert dat die datum niet meer veranderd zal worden. maar ik betwijfel het...

Weet iemand wat status "target tot delivery" echt betekent? is dat uiterste datum dat mijn wagen geleverd zal worden? of het is maar een indicatie dat nog veranderd kan worden?
A200Benz
Berichten: 96
Lid geworden op: 18 nov 2017 19:36
Mercedes-Benz: A200

07 feb 2022 13:29

W.glas schreef: 06 feb 2022 18:41 Gla 250E besteld in September 2021 .
Stond op bouw datum half Februari 2022.
Eind December is dit veranderd met datum onbepaald.
Ben benieuwd wie dit nog meer heeft ondervonden .dealer kan er niets over zeggen .hoor graag wie hier nog meer ervaring mee heeft
A200 besteld in september 2021 ook. Zoveel mogelijk aangevinkt wat nog mogelijk was, levering gepland juni 2022. Ik heb van de week om meer informatie gevraagd, moet daar nog antwoord op krijgen. Als ik het zo hoor.. wellicht nieuwe productieproblemen ontstaan misschien? Laten we het niet hopen.. het blijft angstvallig stil vanuit MB 😒
stevenvw
Berichten: 36
Lid geworden op: 29 apr 2021 20:06

07 feb 2022 19:12

W.glas schreef: 06 feb 2022 18:41 Gla 250E besteld in September 2021 .
Stond op bouw datum half Februari 2022.
Eind December is dit veranderd met datum onbepaald.
Ben benieuwd wie dit nog meer heeft ondervonden .dealer kan er niets over zeggen .hoor graag wie hier nog meer ervaring mee heeft
A180d besteld 19 feb. Was voorzien levering in mei. Uiteindelijk geproduceerd eind augustus en zou 16 feb. nu toch aankomen bij de dealer. Da's bijna dag op dag 1 jaar na bestelling
JvdV_74
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 feb 2022 16:57

08 feb 2022 17:08

GLA250 E besteld in juni 2021, toen werd aangeven dat we rekening moesten houden met circa 6 maanden levertijd. Navraag rondom oktober 2021 leverde op dat de wagen nog geen productiedatum / code had en dat deze was ingedeeld in de "13e" maand ..... Dat zou betekenen dat er uiterlijk 31 december 2021 meer duidelijkheid zou moeten worden gegeven vanaf Mercedes. We zijn ondertussen in februari 2022 en de wagen heeft nog steeds geen productiedatum, kortom het is een groot vraagteken. De slechte (lees: geen ben ik van mening) communicatie past in mijn beleving niet bij dit merk. Wanneer de wagen uiteindelijk geleverd gaat worden en of die dan compleet is zal moeten blijken ...... maar ik sluit ondertussen niet uit dat we de bestelde GLA250 E uiteindelijk niet afgeleverd krijgen zoals we deze in juni 2021 met "Full Options" hebben besteld. De dealer geeft me de indruk er niet mee te zitten als we de auto weigeren, want dan hebben hun weer een voorraad auto die zich vermoedelijk snel "zelf" zal verkopen omdat de markt op dat gebied onder druk staat ... Maar goed, vooralsnog is er een overeenkomst die nageleefd moet worden en is er aan onze kant geen direct noodzaak dat we de wagen snel moeten hebben .... Dat is dan weer het voordeel van op tijd bestellen ..... ;) To be continued .....
JurGrady
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 feb 2022 18:25

08 feb 2022 18:27

Mijn CLA besteld in december.
Toen was het een 9-tal maanden wachttijd.
Maar als ik alles zo lees en volg ... dan begin ik ervoor te vrezen of ik hem zelfs dit jaar nog ga hebben.
Plaats reactie