Vertragingen in leveringen?

Algemene discussie en weetjes over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
JBoompiee5
Berichten: 22
Lid geworden op: 07 nov 2021 20:41

30 nov 2021 08:23

wvdburgt schreef: 29 nov 2021 22:10
JBoompiee5 schreef: 29 nov 2021 20:39
wvdburgt schreef: 29 nov 2021 19:46

Ik zie geen locatie op mb.vin. Apart. Ik weet dit enkel van de dealer.
Staat als het goed is bij de: Options. En dan rond bullet 4: vehicle production location
ahh zo, ja staat inderdaad er bij haha. Maar je kunt zo niet zien wat de huidige locatie is denk ik.
Nee dat kan alleen de dealer 😉

Maar die kan ook alleen de locatie zien. Verder geen info over planning of waar ze nog mee bezig zijn. Onvoorstelbaar maar waar.
wvdburgt
Berichten: 38
Lid geworden op: 06 okt 2021 14:04
Mercedes-Benz: A 200 limousine in Patagonië rood

30 nov 2021 10:26

De dealer weet alleen dat ie in rasstatt staat, verder weten ze me ook bijzonder weinig te vertellen. Wat dat betreft niets nieuws haha
stevenvw
Berichten: 36
Lid geworden op: 29 apr 2021 20:06

30 nov 2021 22:24

De mijne is intussen op 3 maand tijd van 3 naar 2 blokkades gegaan. Aan dit tempo is juni 2022 net haalbaar, denk ik :o

Moet je weten dat mijn vorige wagen economisch onherstelbaar verklaard is in mei (motor kapot) en ik dus al 7 maanden van week op week auto’s zit te bedelen bij vrienden, familie, collegas, … Heb een tijdje een auto gehuurd, maar aan 70 euro per dag schiet dat ook niet echt op …

We leven op hoop …
Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 20875
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
Locatie: Papendrecht

30 nov 2021 23:26

In zo'n situatie kun je een goedkoop tijdelijk autootje kopen, met wat geluk schrijf je er niets of nauwelijks iets op af. Keuzes...
Logboek S500.
A200Benz
Berichten: 96
Lid geworden op: 18 nov 2017 19:36
Mercedes-Benz: A200

01 dec 2021 12:45

Helmy schreef: 28 nov 2021 22:29
023designo schreef: 28 nov 2021 21:40 Maar ondertussen word de nieuwe sgubws weet il veel electrische s klasse achtige space mobiel met bioscoopscherm wel volop geproduceerd.

Wij wachten al 4 mnd langer op een sprinter 315 cdi l3 h3,en ook die komt maar nie.
Het Hyperscreen in de EQS wordt alleen nog geleverd op de 580 en is niet meer te krijgen op de overige modellen waar het een optie was. Veel EQS'en worden ook niet geleverd, er staan veel te wachten op ontbrekende componenten. Straks komt de EQE waar het volgens mij in alle vermogensvarianten eveneens een optie was, dus daar verwacht ik hem ook niet op.

En ja, Mercedes schuift met uitrustingen om de AMG's en de topmodellen er nog mee te kunnen uitrusten. Maar dat houdt ongetwijfeld een keer op, zij het door oplossen van het chiptekort rond 2023-2024, danwel doordat MB er zo snel doorheen gaat dat ook de AMG's en topmodellen moeten worden uitgekleed.
Niet alleen AMG / Topmodellen, ook voor de EQ modellen zoals de EQA en EQB zijn meer optie's beschikbaar dan voor de reguliere A, GLA en B klasse. Zou dat zijn omdat de Co2 taks belangrijker is voor het afleveren van elektrische modellen.. 🤔😉

Je zou het bijna denken.. 😅
Gebruikersavatar
Helmy
Beheerder
Berichten: 7560
Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
Specialisatie: Nieuws, Design, Google
Contacteer:

01 dec 2021 15:24

Denk het wel idd, maar de realiteit (het tekort) achterhaalt het wel. Bij de EQA zijn inmiddels ook dodehoekdetectie en uitstapdetectie niet meer leverbaar. De EQB is er pas net maar die zal spoedig volgen.
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
LaTiNo
Berichten: 166
Lid geworden op: 04 feb 2021 15:09
Mercedes-Benz: Geen...

01 dec 2021 15:45

stevenvw schreef: 30 nov 2021 22:24 De mijne is intussen op 3 maand tijd van 3 naar 2 blokkades gegaan. Aan dit tempo is juni 2022 net haalbaar, denk ik :o

Moet je weten dat mijn vorige wagen economisch onherstelbaar verklaard is in mei (motor kapot) en ik dus al 7 maanden van week op week auto’s zit te bedelen bij vrienden, familie, collegas, … Heb een tijdje een auto gehuurd, maar aan 70 euro per dag schiet dat ook niet echt op …

We leven op hoop …
Als je nu een occassion koopt heb je een goede kans dat je die over een aantal maanden voor dezelfde prijs kwijt kunt...
Rik_S
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 okt 2021 16:07

01 dec 2021 19:02

stevenvw schreef: 30 nov 2021 22:24 De mijne is intussen op 3 maand tijd van 3 naar 2 blokkades gegaan. Aan dit tempo is juni 2022 net haalbaar, denk ik :o

Moet je weten dat mijn vorige wagen economisch onherstelbaar verklaard is in mei (motor kapot) en ik dus al 7 maanden van week op week auto’s zit te bedelen bij vrienden, familie, collegas, … Heb een tijdje een auto gehuurd, maar aan 70 euro per dag schiet dat ook niet echt op …

We leven op hoop …
Ik zit ongeveer in dezelfde situatie. Reeds 3 maand zonder auto. En gisteren vernomen dat ik van 2 naar 1 blokkade op m’n GLA 250e ben gegaan, die op 7/9/2021 zo geleverd zijn. (Oorspronkelijk eind mei). Zal begin 2022 worden zeker?
Wuldan
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 okt 2021 11:48

01 dec 2021 19:03

Hoeveel mensen zitten te wachten op hun auto,.Mijn GLA heeft intussen 5 maand vertraging. Invoerder wil/kan niets zeggen, verwijzen naar dealer die ook niets weten ( alleen dat auto geblokkeerd staat). Is dat de service van Mercedes ????? Niemand kan mij overtuigen dat men niet weet wanneer de onderdelen beschikbaar komen. Waarom geen transparantie . Intussen kan je demo wagen kopen duurder dan de bestelde en zouden ze bestelde duurder verkopen aan andere klant ! Kan iemand mij nummer in Duitsland geven waar er meer info kan verkregen worden. Waarom zien we niets in de pers van deze situaties ? Misschien zijn ze daar meer mee bezig bij Mercedes ???
A200Benz
Berichten: 96
Lid geworden op: 18 nov 2017 19:36
Mercedes-Benz: A200

01 dec 2021 19:26

Ik heb mijn A200 Ultimate Edition besteld in september 2021, met verwachtte levering eind juni 2022 begin juli 2022.

Zijn er meer mensen die in dezelfde periode een auto besteld hebben?
Laatst gewijzigd door A200Benz op 02 dec 2021 09:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Jaro
Donateur
Berichten: 310
Lid geworden op: 30 jan 2021 20:32
Mercedes-Benz: H247 - GLA250e Progressive (09-21).
Specialisatie: ICT

01 dec 2021 21:01

Rik_S schreef: 01 dec 2021 19:02 Ik zit ongeveer in dezelfde situatie. Reeds 3 maand zonder auto. En gisteren vernomen dat ik van 2 naar 1 blokkade op m’n GLA 250e ben gegaan, die op 7/9/2021 zo geleverd zijn. (Oorspronkelijk eind mei). Zal begin 2022 worden zeker?
Heb ik even geluk gehad, de mijne is op 06-09-21 geleverd. Zonder blokkades, op Pre-Safe na helemaal compleet volgens offerte; besteld precies 1 jaar geleden.
Wuldan schreef: 01 dec 2021 19:03 Kan iemand mij nummer in Duitsland geven waar er meer info kan verkregen worden. Waarom zien we niets in de pers van deze situaties ? Misschien zijn ze daar meer mee bezig bij Mercedes ???
Lid worden van het Duitse GLA-forum: https://www.motor-talk.de/forum/mercedes-gla-b899.html. Daar vind je heel veel tips, en ervaringen rondom de leveringsproblematiek.

Ik heb overigens in juni een brief naar de Vorstand van Daimler Mercedes-Benz GmbH gestuurd. Helpt ook wel eens, zolang je het maar netjes houdt.
Hartelijke groet, Rob.

We doen het goed, of helemaal niet.
Sprittmonitor
Gebruikersavatar
Rainaldo
Beheerder
Berichten: 7804
Lid geworden op: 29 sep 2005 23:45
Mercedes-Benz: W212 E200CGI
Specialisatie: Financiële forumzaken
Locatie: Nieuwpoort - NL
Contacteer:

02 dec 2021 00:34

Wuldan schreef: 01 dec 2021 19:03 Hoeveel mensen zitten te wachten op hun auto,.Mijn GLA heeft intussen 5 maand vertraging. Invoerder wil/kan niets zeggen, verwijzen naar dealer die ook niets weten ( alleen dat auto geblokkeerd staat). Is dat de service van Mercedes ????? Niemand kan mij overtuigen dat men niet weet wanneer de onderdelen beschikbaar komen. Waarom geen transparantie . Intussen kan je demo wagen kopen duurder dan de bestelde en zouden ze bestelde duurder verkopen aan andere klant ! Kan iemand mij nummer in Duitsland geven waar er meer info kan verkregen worden. Waarom zien we niets in de pers van deze situaties ? Misschien zijn ze daar meer mee bezig bij Mercedes ???
Onder een steen geleefd afgelopen jaar?
Echt niets over covid, chipstekorten, transportproblemen, fabriekssluitingen etc in alle branches in de media gelezen?

Niemand gaat jou vertellen wanneer het onderdeel komt want niemand weet het.
Ook niet van auto's waar een retrofit van onderdelen bij de dealer op zit, niemand kan zeggen wanneer die onderdelen geleverd worden.
Je dealer is verder je aanspreekpunt.
--------------------------------------------------------------------------------
Forumkentekenplaathouder kopen?
Garagekosten uitgespaard? Stuur mij een PB en wordt donateur.

Uitleg wagenkaart/datakaart (klik)
**| Werkt bij Mercedes-Benz dealer Louwman Gorinchem |**
wvdburgt
Berichten: 38
Lid geworden op: 06 okt 2021 14:04
Mercedes-Benz: A 200 limousine in Patagonië rood

02 dec 2021 01:27

Ik snap dat er issues zijn maar het feit dat een dealer je helemaal niets kan vertellen vind ik ook vreemd. In de vliegtuigindustrie kunnen ze tegenwoordig een heel eind voorspellen wanneer dingen stuk gaan en dus daar op acteren. Er zijn bij veel auto bedrijven issues maar niet allemaal. Een collega heeft een lexus besteld en binnen 5 maanden gekregen. Toegegeven, zo’n lelijk schijthok zou ik nooit kiezen maar blijkbaar kan et wel. ik vind wel dat er iets kan worden gedaan aan het informeren van de klant. Hoeveel autos zijn er nog voor je bijvoorbeeld? Een indicatie zou ook al welkom zijn. Het feit dat mijn leasemaatschappij 15 juni 2022 zegt en die datum van de dealer komt en vervolgens wordt ontkent door de dealer is toch wel apart.
Gebruikersavatar
Helmy
Beheerder
Berichten: 7560
Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
Specialisatie: Nieuws, Design, Google
Contacteer:

02 dec 2021 07:39

wvdburgt schreef: 02 dec 2021 01:27 Ik snap dat er issues zijn maar het feit dat een dealer je helemaal niets kan vertellen vind ik ook vreemd.
Afhankelijk van hoe snel een wereldwijde database van orderstatussen ververst, moet de dealer dan fulltime database-watchers gaan inhuren zodat van elk verkooppunt ter wereld op elk moment te zien is waar een order bijv. wordt geannuleerd omdat de klant niet akkoord gaat met schrappen van opties en wat dat betekent voor de bouw van klantenauto's en persauto's/demo's die er nog tussen zitten. Het wijzigt te veel, te snel en overal ter wereld.
In de vliegtuigindustrie kunnen ze tegenwoordig een heel eind voorspellen wanneer dingen stuk gaan en dus daar op acteren.
Ik snap even niet hoe levensduurberekeningen te maken hebben met het chiptekort? Gaat het om het hebben van voorraad aan vervangingsonderdelen? Mechanisch kun je een en ander wel vooraf berekenen, elektronisch betwijfel ik.
Er zijn bij veel auto bedrijven issues maar niet allemaal. Een collega heeft een lexus besteld en binnen 5 maanden gekregen. Toegegeven, zo’n lelijk schijthok zou ik nooit kiezen maar blijkbaar kan et wel.
Zoals al vaker aangehaald in dit topic: niet elke fabrikant heeft op dezelfde wijze gereageerd toen de verkopen ineens inkakte. De ene stelde 1-op-1 zijn afname bij toeleveranciers bij, de ander minder of niet om voorraad op te bouwen anticiperende op het onvermijdelijke herstel. Des te minder de afname wijzigde, des te hoger je prio werd zodra er chips beschikbaar komen. Mercedes heeft de afname enorm bijgesteld en belandde daardoor onderop te stapel.
ik vind wel dat er iets kan worden gedaan aan het informeren van de klant. Hoeveel autos zijn er nog voor je bijvoorbeeld? Een indicatie zou ook al welkom zijn. Het feit dat mijn leasemaatschappij 15 juni 2022 zegt en die datum van de dealer komt en vervolgens wordt ontkent door de dealer is toch wel apart.
Zie eerste punt, de situatie kan op te veel manieren op te veel plaatsen veranderen en dan houdt het ergens op wat nog bij te houden is.
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
JBoompiee5
Berichten: 22
Lid geworden op: 07 nov 2021 20:41

02 dec 2021 08:27

Allemaal leuk en aardig natuurlijk en ik begrijp dat het even pijn doet als er een beetje “kritiek” komt op het merk en het werk als dealer. Maar dit forum lezend en mijn eigen situatie bekijkend kan ik iig concluderen dat Mercedes hopeloos achter loopt en daarmee de dealers ook.
We leven in 2021, bijna 2022. Alles is te volgen: zelfs een artikel van 80 cent via Aliexpress maar een auto van Mercedes niet.
Daarbij is de houding van een aantal dealers natuurlijk niet helemaal eerlijk tov de klant, zelfs tegen het arrogante af. Zie ook jou manier van reageren een aantal keren Rainaldo. Ik snap je frustratie ergens wel. Maar probeer je ook een beetje te verplaatsen in klanten die iets hebben besteld waar 0,0 over wordt gecommuniceerd.

Mercedes is een prachtig merk, maar op deze manier gaat dit geen decennia meer stand houden. Wereld gaat te snel voor deze houding/manier van service verlening.
Laatst gewijzigd door JBoompiee5 op 02 dec 2021 09:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie