Vertragingen in leveringen?

Algemene discussie en weetjes over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
Wvg9999
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 mei 2022 06:32

08 mei 2023 10:58

Eind december 2022 heb ik via leaseplan een EQE 300 Luxury Line besteld.
Deze zou eind augustus/begin september geleverd worden.

Recent werd echter luxury line aangepast met warmtepomp/andere velgen/andere gril.

Zou ik dan de update krijgen of wordt de wagen nog geleverd met luxury line configuratie op datum van bestelling ?

Volgens de verkoper van de garage waar ik besteld heb, zou dit de configuratie op datum van bestelling zijn maar ik heb totaal geen vertrouwen in wat mijn verkoper meedeelt. Ook over productie datum blijft die altijd heel vaag en zijn antwoord is altijd heel kort:

"Dag Wim,

De geschatte leverdatum is eind augustus/september.
De nieuwigheden zijn helaas enkel voor nieuwe bestellingen met een hogere catalogusprijs als gevolg.

Mvg
David"

Dat van die hogere catalogusrpijs klopt ook niet denk ik, de prijs lijkt me nog hetzelfde te zijn.

Daarom dat ik het hier ook even wou verifieren of luxury line bestellingen niet zouden aangepast worden voor voertuigen die vanaf juli geproduceerd worden?
ziana
Berichten: 11
Lid geworden op: 17 aug 2022 17:22

08 mei 2023 13:26

Net gebeld met VM , auto weer verschoven naar september... ondertussen 23 maanden wachten!!
Dit kan toch niet?
SeriBE
Berichten: 44
Lid geworden op: 25 mei 2022 10:29
Mercedes-Benz: CLA250e Coupé AMG Line
Locatie: België

11 mei 2023 19:21

Vandaag nieuws gehad van de garage. CLA 250e Coupé AMG Line besteld in Juni 2022.
Volgens garage is gemiddelde levertijd voor dit model 18 maand. Levering vermoedelijk ergens eind 2023.
Over facelift kon hij geen info geven maar ik vermoed dat het sowieso het faceliftmodel zal worden.
ChurchOfNoise
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 feb 2022 14:35

13 mei 2023 15:47

Gisteren naar mijn EQE 300 Business Line gaan kijken, was net geleverd bij de garage (Oost-Vlaanderen).
Nu nog wachten op de hele papiermolen.

Die was in December '22 besteld en zou in mei geleverd worden, net volgens belofte dus.
Het betreft trouwens ook een bestelling via Leaseplan.

Ook de Business Line heeft een beperkte aanpassing gehad ondertussen (oa andere velgen), de mijne is geleverd zoals ie besteld was.
Wvg9999
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 mei 2022 06:32

14 mei 2023 08:06

ChurchOfNoise schreef: 13 mei 2023 15:47 Gisteren naar mijn EQE 300 Business Line gaan kijken, was net geleverd bij de garage (Oost-Vlaanderen).
Nu nog wachten op de hele papiermolen.

Die was in December '22 besteld en zou in mei geleverd worden, net volgens belofte dus.
Het betreft trouwens ook een bestelling via Leaseplan.

Ook de Business Line heeft een beperkte aanpassing gehad ondertussen (oa andere velgen), de mijne is geleverd zoals ie besteld was.
Hopelijk komen de papieren snel in orde en veel plezier met je nieuwe wagen. Volgens een duitse website zou vanaf juli modeljaar 23/1 geleverd worden dus huidige leveringen zijn nog niet aangepast.
Kirchoff8
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 jan 2023 17:53
Mercedes-Benz: C 300e Estate (S206)
Locatie: Gent - België

16 mei 2023 08:43

dimivb schreef: 03 mei 2023 20:40
Kirchoff8 schreef: 03 mei 2023 14:36
dimivb schreef: 02 mei 2023 19:48

Korte update van de levering van mijn nieuwe Mercedes:
Vandaag bevestiging gekregen van wat ik hierboven tijd geleden postte. Auto (Mercedes c300e Estate) gaat over dikke week in productie en rolt op 15/05 van de band. Levering wordt in de eerste helft van juni voorzien dus exact 6 maanden na de besteldatum.

Dealer (Hedin Automotive) gaf bij bestelling al de maand juni als leverdatum dus volledig volgens plan.

Dat is leuk nieuws voor jou! :-)

Vraagje, heb jij de uitgebreide sfeerverlichting aan jou configuratie toegevoegd? Dat met die LED's ook in de ventilatieopeningen en armleuning etc (code "894" in je offerte).
Want dat zou niet meer geïnstalleerd worden op de normale C's (geen AMG 43 of 63) vanaf mei, tenzij je dat "Energizing pakket" ook had aangevinkt: https://mbpassion.de/2023/04/ambientebe ... erfuegbar/

Mijn C300e wordt ook ergens in de maand mei gemaakt (levering ook midden juni), en ik hoop toch wel die uitgebreide sfeerverlichting te hebben, ik heb het tenslotte zo besteld (zat toen in het premium pakket inbegrepen).
Heb ik ook besteld maar als ik via de code op de site kijk, merk ik dat het aangepast is (net als een paar andere opties). Energizing pakket is er dan weer bijgevoegd, terwijl het niet besteld is. Ook het Premium Plus pakket is intussen flink veranderd (en gevoelig vermeerderd in prijs).
Cataloguswaarde is ook met 4000+ euro gestegen tov de besteldatum.
Gisteren nog contact gehad met de dealer en niks over vernomen dus veronderstel dat de configuratie min of meer zoals op de bestelbon zal zijn. Mocht het toch ontbreken, dan is het natuurlijk jammer maar niet onoverkomelijk.
Mijn nieuwe wagen (C300e Estate) werd ondertussen ook geproduceerd! (Op 11 mei)
Ik had m'n verkoper (Hedin) een week geleden gevraagd of hij het VIN nummer al kende, en dat was het geval. Als je dan deze VIN ingeeft in mb.vin, dan krijg je - indien de wagen al geproduceerd is - een volledige lijst met alle opties die er op zitten, inclusief een foto (simulatie zoals in de configurator) van exterieur en interieur.
Het kan ook zijn dat het VIN al gekend is, maar de wagen nog niet geproduceerd is, dan blijft de webpagina om de 14 seconden automatisch refreshen tot de auto van de band gerold is.

De enige optie die er helaas niet op zit, en ik wel besteld heb, is de meest uitgebreide sfeerverlichting (code 894), die werd gereduceerd naar code 891, deze heeft dan geen led's in de armleuningen lings en rechts, geen led's in de middenconsole (links rechts van het centrale scherm) en ook geen in de ventilatieroosters... (Vind ik persoonlijk erg jammer maar kijk...)

Ik ben al zeer blij dat Digital Light en Burmester 3D er op zitten, want daar hadden ze vorig jaar ook problemen mee...
Nu wachten op transport, daar kon de dealer weinig over zeggen, maar kan tot een maand duren (Van Bremen naar Oost-Vlaanderen).
dimivb
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 feb 2023 22:20
Mercedes-Benz: Mercedes C300 e Break AMG Line

16 mei 2023 21:44

Kirchoff8 schreef: 16 mei 2023 08:43
dimivb schreef: 03 mei 2023 20:40
Kirchoff8 schreef: 03 mei 2023 14:36


Dat is leuk nieuws voor jou! :-)

Vraagje, heb jij de uitgebreide sfeerverlichting aan jou configuratie toegevoegd? Dat met die LED's ook in de ventilatieopeningen en armleuning etc (code "894" in je offerte).
Want dat zou niet meer geïnstalleerd worden op de normale C's (geen AMG 43 of 63) vanaf mei, tenzij je dat "Energizing pakket" ook had aangevinkt: https://mbpassion.de/2023/04/ambientebe ... erfuegbar/

Mijn C300e wordt ook ergens in de maand mei gemaakt (levering ook midden juni), en ik hoop toch wel die uitgebreide sfeerverlichting te hebben, ik heb het tenslotte zo besteld (zat toen in het premium pakket inbegrepen).
Heb ik ook besteld maar als ik via de code op de site kijk, merk ik dat het aangepast is (net als een paar andere opties). Energizing pakket is er dan weer bijgevoegd, terwijl het niet besteld is. Ook het Premium Plus pakket is intussen flink veranderd (en gevoelig vermeerderd in prijs).
Cataloguswaarde is ook met 4000+ euro gestegen tov de besteldatum.
Gisteren nog contact gehad met de dealer en niks over vernomen dus veronderstel dat de configuratie min of meer zoals op de bestelbon zal zijn. Mocht het toch ontbreken, dan is het natuurlijk jammer maar niet onoverkomelijk.
Mijn nieuwe wagen (C300e Estate) werd ondertussen ook geproduceerd! (Op 11 mei)
Ik had m'n verkoper (Hedin) een week geleden gevraagd of hij het VIN nummer al kende, en dat was het geval. Als je dan deze VIN ingeeft in mb.vin, dan krijg je - indien de wagen al geproduceerd is - een volledige lijst met alle opties die er op zitten, inclusief een foto (simulatie zoals in de configurator) van exterieur en interieur.
Het kan ook zijn dat het VIN al gekend is, maar de wagen nog niet geproduceerd is, dan blijft de webpagina om de 14 seconden automatisch refreshen tot de auto van de band gerold is.

De enige optie die er helaas niet op zit, en ik wel besteld heb, is de meest uitgebreide sfeerverlichting (code 894), die werd gereduceerd naar code 891, deze heeft dan geen led's in de armleuningen lings en rechts, geen led's in de middenconsole (links rechts van het centrale scherm) en ook geen in de ventilatieroosters... (Vind ik persoonlijk erg jammer maar kijk...)

Ik ben al zeer blij dat Digital Light en Burmester 3D er op zitten, want daar hadden ze vorig jaar ook problemen mee...
Nu wachten op transport, daar kon de dealer weinig over zeggen, maar kan tot een maand duren (Van Bremen naar Oost-Vlaanderen).

Wacht op nieuws van de dealer (Hedin) maar mijn auto zou inmiddels ook van de band zijn gerold. Van zodra ik het VIN-nummer heb, ga ik ook eens checken. Jammer van de sfeerverlichting maar had idd ergens gelezen dat deze werd gedowngraded. Nu ja, zolang de andere opties erop zitten, vind ik het best.
Richtdatum qua levering was idd ook eerste helft juni
niqck
Berichten: 21
Lid geworden op: 04 feb 2023 13:47
Mercedes-Benz: C300e Break AMG Line

17 mei 2023 13:57

Kirchoff8 schreef: 16 mei 2023 08:43 De enige optie die er helaas niet op zit, en ik wel besteld heb, is de meest uitgebreide sfeerverlichting (code 894), die werd gereduceerd naar code 891, deze heeft dan geen led's in de armleuningen lings en rechts, geen led's in de middenconsole (links rechts van het centrale scherm) en ook geen in de ventilatieroosters... (Vind ik persoonlijk erg jammer maar kijk...)

Ik ben al zeer blij dat Digital Light en Burmester 3D er op zitten, want daar hadden ze vorig jaar ook problemen mee...
Nu wachten op transport, daar kon de dealer weinig over zeggen, maar kan tot een maand duren (Van Bremen naar Oost-Vlaanderen).
Kan je zien of er iets van 'compensatie' voor die ontbrekende optie is? Andere optie of pack dat extra opties gekregen heeft? Ik wacht al meer dan een jaar op mijn wagen, heb ook die optie besteld en nu laten ze al bestelde opties vallen... De optie wordt blijkbaar wel nog geleverd als je het Energizing packet gekozen hebt dus kunnen niet zeggen dat de optie niet meer bestaat...
Mijn fout niet dat ze er anderhalf jaar over doen om mijn wagen te leveren en nu plots met opties beginnen te jongleren.
dimivb
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 feb 2023 22:20
Mercedes-Benz: Mercedes C300 e Break AMG Line

17 mei 2023 17:41

Kirchoff8 schreef: 16 mei 2023 08:43
dimivb schreef: 03 mei 2023 20:40
Kirchoff8 schreef: 03 mei 2023 14:36


Dat is leuk nieuws voor jou! :-)

Vraagje, heb jij de uitgebreide sfeerverlichting aan jou configuratie toegevoegd? Dat met die LED's ook in de ventilatieopeningen en armleuning etc (code "894" in je offerte).
Want dat zou niet meer geïnstalleerd worden op de normale C's (geen AMG 43 of 63) vanaf mei, tenzij je dat "Energizing pakket" ook had aangevinkt: https://mbpassion.de/2023/04/ambientebe ... erfuegbar/

Mijn C300e wordt ook ergens in de maand mei gemaakt (levering ook midden juni), en ik hoop toch wel die uitgebreide sfeerverlichting te hebben, ik heb het tenslotte zo besteld (zat toen in het premium pakket inbegrepen).
Heb ik ook besteld maar als ik via de code op de site kijk, merk ik dat het aangepast is (net als een paar andere opties). Energizing pakket is er dan weer bijgevoegd, terwijl het niet besteld is. Ook het Premium Plus pakket is intussen flink veranderd (en gevoelig vermeerderd in prijs).
Cataloguswaarde is ook met 4000+ euro gestegen tov de besteldatum.
Gisteren nog contact gehad met de dealer en niks over vernomen dus veronderstel dat de configuratie min of meer zoals op de bestelbon zal zijn. Mocht het toch ontbreken, dan is het natuurlijk jammer maar niet onoverkomelijk.
Mijn nieuwe wagen (C300e Estate) werd ondertussen ook geproduceerd! (Op 11 mei)
Ik had m'n verkoper (Hedin) een week geleden gevraagd of hij het VIN nummer al kende, en dat was het geval. Als je dan deze VIN ingeeft in mb.vin, dan krijg je - indien de wagen al geproduceerd is - een volledige lijst met alle opties die er op zitten, inclusief een foto (simulatie zoals in de configurator) van exterieur en interieur.
Het kan ook zijn dat het VIN al gekend is, maar de wagen nog niet geproduceerd is, dan blijft de webpagina om de 14 seconden automatisch refreshen tot de auto van de band gerold is.

De enige optie die er helaas niet op zit, en ik wel besteld heb, is de meest uitgebreide sfeerverlichting (code 894), die werd gereduceerd naar code 891, deze heeft dan geen led's in de armleuningen lings en rechts, geen led's in de middenconsole (links rechts van het centrale scherm) en ook geen in de ventilatieroosters... (Vind ik persoonlijk erg jammer maar kijk...)

Ik ben al zeer blij dat Digital Light en Burmester 3D er op zitten, want daar hadden ze vorig jaar ook problemen mee...
Nu wachten op transport, daar kon de dealer weinig over zeggen, maar kan tot een maand duren (Van Bremen naar Oost-Vlaanderen).
Net langs de garage gepasseerd. Over de gewijzigde opties en gereduceerde sfeerverlichting (van code 894 naar code 891) heeft men niks gezegd; wel dat de auto inmiddels op transport naar de garage wacht. Staat nu in Nederland en wordt normaal eerstdaags naar de garage gebracht. In het beste geval tussen overmorgen en woensdag as. Rekende ook hier op een minstens 2-3 weken maar uiteindelijk zou het mss al op 1 week lukken
Gebruikersavatar
crazydice
Berichten: 778
Lid geworden op: 14 dec 2006 17:48
Locatie: belgië

28 mei 2023 00:19

Wat de wijzigingen in de opties betreft : hebben jullie geen contact opgenomen met de dealer en geeist om de optielijst nog eens samen te overlopen?

Ikzelf ben hier al 2 maanden mee bezig en staat nog niet op punt.

Heb in 2022 een bestelbon getekend voor een mopf gle 350 de

Heb er zelfs nog wat extra opties kunnen uitsleuren zonder meerprijs te moeten betalen zoals het energizing pakket , dashcam en 2 usb poorten achteraan.

Niet tegenstaande staat de bestelling nog niet op punt. Ruw leder moet nog omgezet worden naar nappa en ook de velgen kloppen nog niet en ze weten nog niet of het bestelde amg interieur nu in de bestelling zit. ( had eerst premium plus pakket , maar nu is dat niet meer combineerbaar met amg interieur en is dus aangepast )

Zijn er mensen die bij mercedes werken en weten hoe het bestelsysteem werkt en hoe moeilijk het kan zijn om die dingen te veranderen of te bekijken.

Want hoe ze nu moeten blijven proberen lijkt het wel of zulke bestellingen in een steen gekrast moeten worden en dan met de postduif moeten verzenden

Verder zou de productiesatum verplaatst zijn van oktober 2023 naar augustus 2023, dus dat is dan wel weer goed nieuws, maar eerst zien en dan geloven
Kirchoff8
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 jan 2023 17:53
Mercedes-Benz: C 300e Estate (S206)
Locatie: Gent - België

30 mei 2023 11:05

crazydice schreef: 28 mei 2023 00:19 Wat de wijzigingen in de opties betreft : hebben jullie geen contact opgenomen met de dealer en geeist om de optielijst nog eens samen te overlopen?

Ikzelf ben hier al 2 maanden mee bezig en staat nog niet op punt.

Heb in 2022 een bestelbon getekend voor een mopf gle 350 de

Heb er zelfs nog wat extra opties kunnen uitsleuren zonder meerprijs te moeten betalen zoals het energizing pakket , dashcam en 2 usb poorten achteraan.

Niet tegenstaande staat de bestelling nog niet op punt. Ruw leder moet nog omgezet worden naar nappa en ook de velgen kloppen nog niet en ze weten nog niet of het bestelde amg interieur nu in de bestelling zit. ( had eerst premium plus pakket , maar nu is dat niet meer combineerbaar met amg interieur en is dus aangepast )

Zijn er mensen die bij mercedes werken en weten hoe het bestelsysteem werkt en hoe moeilijk het kan zijn om die dingen te veranderen of te bekijken.

Want hoe ze nu moeten blijven proberen lijkt het wel of zulke bestellingen in een steen gekrast moeten worden en dan met de postduif moeten verzenden

Verder zou de productiesatum verplaatst zijn van oktober 2023 naar augustus 2023, dus dat is dan wel weer goed nieuws, maar eerst zien en dan geloven

Ik heb mijn dealer daarover gemaild én opgebeld, en die verzekerde me telkens dat alles er nog op zat zoals besteld. Zelfs nu ik via MB.VIN zie dat de auto reeds gemaakt is en code 894 (uitgebreide sfeerverlichting) er niet op zit, blijft hij zeggen: "We kunnen dat pas weten als de auto bij de concessie is aangekomen, dus fingers crossed"...

Vervelend voor mij om nu te lezen dat uw dealer dus de mogelijkheid aanbiedt om met jou samen de optielijst te overlopen... Misschien dat ik dan ook nog het energizing pakket had kunnen toevoegen en zo toch die 894 had.
Maar dat is nu te laat, de auto is al gemaakt.

Al denk ik wel dat het enkel mogelijk is nog opties toe te voegen of verwijderen zolang de auto nog niet vast is ingepland in de productie? Want ik had pas 2 weken voor de effectieve productiedatum door, via een ander forum (motor-talk.de) dat er problemen waren met de sfeerverlichting op de C en GLC klasse.
mivan64
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 feb 2023 14:04
Mercedes-Benz: GLA250e Luxury Line Denim Blue finally delivered 23 October '23

30 mei 2023 13:06

tisworks schreef: 22 feb 2023 07:57
mivan64 schreef: 20 feb 2023 14:13 <snip />
Mijn GLA250e werd ook besteld in juni 2022 bij MB Europa.
Leasing vie Athlon.
Tot op heden ook nog geen enkele update via onze eigen fleet-afdeling (rechtstreekse info aan bestuurder via dealer niet toegestaan :x ) maar als ik bovenstaande lees krijg ik toch een beetje, weliswaar voorzichtige, hoop op levering tegen midden 2023.
He kijk, je bent niet alleen. Ik heb een zelfde configuratie besteld midden mei maar Athlon + MB Drogenbos. Geen beweging bij Fleet, het blijft ten vroegste Januari ‘24, een olifantendracht dus.
Ook in Denim Blauw?
Net vanochtend een bericht ontvangen van de garage dat MB gemeld heeft dat Denim Blauw NIET meer beschikbaar is! :-o
Gelieve een andere kleur te selecteren!
Ik wou geen grijs, zilvergrijs, zwart of wit! :x
Van de andere kant dan goed nieuws ontvangen dat de productie ingepland zou staan voor half juni. :goedzo:
niqck
Berichten: 21
Lid geworden op: 04 feb 2023 13:47
Mercedes-Benz: C300e Break AMG Line

30 mei 2023 16:48

Ook bericht gekregen van de garage. Ook mijn gekozen kleur Designo Selenietgrijs Magno is niet meer beschikbaar en ik moet een andere kleur kiezen.

Daarop heb ik ook de gewijzigde lijst van opties gevraagd. Meest opvallende wijzigingen:
  • Leder werd vervangen door lederlook... dit lijkt me toch wel een straffe wijziging van de opties
  • Head-up display vind ik niet terug bij de opties (zat nochthans in AMG Premium Plus packet)
  • Sfeerverlichting (894) ontbreekt maar ook de op het forum beschreven 891 staat er niet op
  • MBUX AR voor navigatie (U19) ontbreekt
Ik heb de garage hierover geschreven want vooral het weglaten van leder is meer dan het laten vallen van een paar ledjes in het interieur.
SeriBE
Berichten: 44
Lid geworden op: 25 mei 2022 10:29
Mercedes-Benz: CLA250e Coupé AMG Line
Locatie: België

30 mei 2023 21:31

mivan64 schreef: 30 mei 2023 13:06
tisworks schreef: 22 feb 2023 07:57
mivan64 schreef: 20 feb 2023 14:13 <snip />
Mijn GLA250e werd ook besteld in juni 2022 bij MB Europa.
Leasing vie Athlon.
Tot op heden ook nog geen enkele update via onze eigen fleet-afdeling (rechtstreekse info aan bestuurder via dealer niet toegestaan :x ) maar als ik bovenstaande lees krijg ik toch een beetje, weliswaar voorzichtige, hoop op levering tegen midden 2023.
He kijk, je bent niet alleen. Ik heb een zelfde configuratie besteld midden mei maar Athlon + MB Drogenbos. Geen beweging bij Fleet, het blijft ten vroegste Januari ‘24, een olifantendracht dus.
Ook in Denim Blauw?
Net vanochtend een bericht ontvangen van de garage dat MB gemeld heeft dat Denim Blauw NIET meer beschikbaar is! :-o
Gelieve een andere kleur te selecteren!
Ik wou geen grijs, zilvergrijs, zwart of wit! :x
Van de andere kant dan goed nieuws ontvangen dat de productie ingepland zou staan voor half juni. :goedzo:
Ik ook besteld via MB Europa in Juni 2022, CLA 250e Coupé AMG Line. Vorige maand zeiden ze nog gemiddelde levertermijn is 18 maand voor dat model, maar hoop toch op een mirakel en ook snel nieuws zoals jou.
RobinL
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 jul 2022 22:45
Mercedes-Benz: GLA 180d BS

30 mei 2023 21:38

mivan64 schreef: 30 mei 2023 13:06 Ook in Denim Blauw?
Net vanochtend een bericht ontvangen van de garage dat MB gemeld heeft dat Denim Blauw NIET meer beschikbaar is! :-o
Gelieve een andere kleur te selecteren!
Ik wou geen grijs, zilvergrijs, zwart of wit! :x
Van de andere kant dan goed nieuws ontvangen dat de productie ingepland zou staan voor half juni. :goedzo:
Bestelling in juni 2022 en nu al productie is snel.
Heb bijna een jaar eerder besteld en vermoed dat de productie dezelfde periode gaat zijn.
Heb vandaag ook een mail gekregen om een nieuwe kleur te kiezen. (SMC Mechelen)
Ik wilde ook geen grijs of zwart.
Voor de een of andere reden kan ik wel rosegoud kiezen en niet spectraalblauw.
Plaats reactie