Vertragingen in leveringen?

Algemene discussie en weetjes over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 20882
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
Locatie: Papendrecht

12 nov 2021 08:59

Dezelfde vraag wordt steeds gesteld…
Logboek S500.
LaTiNo
Berichten: 166
Lid geworden op: 04 feb 2021 15:09
Mercedes-Benz: Geen...

12 nov 2021 09:02

JBoompiee5 schreef: 12 nov 2021 08:36 De A klasse die in heb besteld staat al 2,5 maand op een parkeerplaats te wachten… van de week gehoord dat de afleverdatum nu op 23/11 is gezet. Opzich fijn weer een ontwikkeling, de afgelopen maand kon er geen datum gegeven worden.
Wel gaf de dealer meteen aan dat de datum van 23/11 net zo weinig waard als als de vorige niet gehaalde data… lekker dan

Iemand enig idee hoelang die auto’s ongeveer op 1 onderdeel wachten? Kan/mag toch nooit langer dan enkele maanden zijn zou je denken?!
Waar ik ook benieuwd naar ben is of ze niet maandenlang ondergescheten worden en in de zon lekker kunnen inbranden.
Weet iemand trouwens wat het effect is van ingebrande vogelpoep op matte lak? :)
JBoompiee5
Berichten: 22
Lid geworden op: 07 nov 2021 20:41

12 nov 2021 09:04

plorie schreef: 12 nov 2021 08:59 Dezelfde vraag wordt steeds gesteld…
Wellicht in de hoop op antwoord…
Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 20882
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
Locatie: Papendrecht

12 nov 2021 09:05

Uiteraard, maar zoals ook al vaak gezegd is dat antwoord er niet.
Logboek S500.
JBoompiee5
Berichten: 22
Lid geworden op: 07 nov 2021 20:41

12 nov 2021 09:10

Dat is iets te kort door de bocht denk ik.
Er zijn natuurlijk tal van voorbeelden van auto’s die na maanden geparkeerd te hebben gestaan toch nog geleverd worden. Wellicht is er vanuit die ervaringen wel een schatting te maken…
wvdburgt
Berichten: 38
Lid geworden op: 06 okt 2021 14:04
Mercedes-Benz: A 200 limousine in Patagonië rood

12 nov 2021 10:15

JBoompiee5 schreef: 12 nov 2021 09:10 Dat is iets te kort door de bocht denk ik.
Er zijn natuurlijk tal van voorbeelden van auto’s die na maanden geparkeerd te hebben gestaan toch nog geleverd worden. Wellicht is er vanuit die ervaringen wel een schatting te maken…
Ja dat hoop ik dus ook. Ik had iets dergelijks gevraagd van mijn dealer maar ook geen antwoord. Het enige wat ik weet is het volgende:
- 2 collegas van mij hebben hun auto later besteld maar eerder gekregen omdat ze beide geen keyless go en de bootlid sensor ontbreekt.
- mijn lease maatschappij zegt 15 juni 2022 en dat de datum komt van de dealer.
- Dealer ontkent dit en kan geen datum of schatting geven.

Ik heb de lease maatschappij laten checken bij de dealer. Ik was toch neit van plan om 16 maanden te wachten op een auto.
Gebruikersavatar
georgeske
Forum Held
Berichten: 1014
Lid geworden op: 28 aug 2010 13:00
Mercedes-Benz: X 156 GLA 200 met GLA 45er look
Locatie: brecht

12 nov 2021 10:38

Ik ben ermee gestopt om te overwegen nu een nieuwe Mercedes te bestellen, als wij één kopen is het doorgaans met zoveel mogelijk opties, als deze dan niet zouden kunnen geleverd worden dan stopt het verhaal sowieso voor ons. En een auto die zou worden geleverd zonder bestelde opties, dat zouden we al helemaal niet doen. Maar dat is mijn persoonlijke mening uiteraard. Dat moet ieder voor zichzelf uitmaken. Het blijft uitermate zuur natuurlijk dat je niet krijgt wat er is besteld. En wij hebben destijds ook 10 maanden moeten wachten op onze GLA maar zoals het nu loopt, dan heb je een "oud" model tegen dat je ermee kan gaan rijden. :owja:


Groetjes, Georges.
Stel nooit uit tot morgen, wat je vandaag door een ander kan laten doen.
Wie geeft wat ie heeft, blijft arm achter.
Woodworker
Berichten: 15
Lid geworden op: 22 jun 2021 14:29

12 nov 2021 12:53

LaTiNo schreef: 12 nov 2021 09:02
JBoompiee5 schreef: 12 nov 2021 08:36 De A klasse die in heb besteld staat al 2,5 maand op een parkeerplaats te wachten… van de week gehoord dat de afleverdatum nu op 23/11 is gezet. Opzich fijn weer een ontwikkeling, de afgelopen maand kon er geen datum gegeven worden.
Wel gaf de dealer meteen aan dat de datum van 23/11 net zo weinig waard als als de vorige niet gehaalde data… lekker dan

Iemand enig idee hoelang die auto’s ongeveer op 1 onderdeel wachten? Kan/mag toch nooit langer dan enkele maanden zijn zou je denken?!
Waar ik ook benieuwd naar ben is of ze niet maandenlang ondergescheten worden en in de zon lekker kunnen inbranden.
Weet iemand trouwens wat het effect is van ingebrande vogelpoep op matte lak? :)
Bij alles wat ik gelezen heb wordt aangegeven dat vuil en zeker vogelpoep direct verwijderd moet worden. Wat je normaal doet; 'met wrijven' de stront van de lak krabben is met matte lak verboden. Je schuurt de lak dan en creëert gladde lak. Maar terugkomend op je eerste vraag; dat zou zo zijn als de auto's niet veelal netjes in een soort wrap verpakt werden waardoor dit soort zaken grotendeels voorkomen wordt. De matte lak kan daarentegen ook wel een stootje hebben, maar niet de stront van een overvliegende reiger. Volkswagen heeft auto's een anderhalf jaar geleden ook maanden op een parkeerplaats gezet en de kopers beklaagden zich wel over de muffe geur.
Woodworker
Berichten: 15
Lid geworden op: 22 jun 2021 14:29

12 nov 2021 12:58

georgeske schreef: 12 nov 2021 10:38 Ik ben ermee gestopt om te overwegen nu een nieuwe Mercedes te bestellen, als wij één kopen is het doorgaans met zoveel mogelijk opties, als deze dan niet zouden kunnen geleverd worden dan stopt het verhaal sowieso voor ons. En een auto die zou worden geleverd zonder bestelde opties, dat zouden we al helemaal niet doen. Maar dat is mijn persoonlijke mening uiteraard. Dat moet ieder voor zichzelf uitmaken. Het blijft uitermate zuur natuurlijk dat je niet krijgt wat er is besteld. En wij hebben destijds ook 10 maanden moeten wachten op onze GLA maar zoals het nu loopt, dan heb je een "oud" model tegen dat je ermee kan gaan rijden. :owja:


Groetjes, Georges.
Hoi Georges,
Maar ik denk dat niemand had kunnen voorspellen dat we nu nog met component tekorten zouden zitten, tot wanneer moet je een bestelling dan uitstellen? Zelf had ik namelijk gedacht en verwacht dat het over zou zijn, maar het lijkt net corona, op moment dat je denkt dat het voorbij is lijkt het weer erger te worden.
LaTiNo
Berichten: 166
Lid geworden op: 04 feb 2021 15:09
Mercedes-Benz: Geen...

12 nov 2021 14:44

Woodworker schreef: 12 nov 2021 12:53
LaTiNo schreef: 12 nov 2021 09:02
JBoompiee5 schreef: 12 nov 2021 08:36 De A klasse die in heb besteld staat al 2,5 maand op een parkeerplaats te wachten… van de week gehoord dat de afleverdatum nu op 23/11 is gezet. Opzich fijn weer een ontwikkeling, de afgelopen maand kon er geen datum gegeven worden.
Wel gaf de dealer meteen aan dat de datum van 23/11 net zo weinig waard als als de vorige niet gehaalde data… lekker dan

Iemand enig idee hoelang die auto’s ongeveer op 1 onderdeel wachten? Kan/mag toch nooit langer dan enkele maanden zijn zou je denken?!
Waar ik ook benieuwd naar ben is of ze niet maandenlang ondergescheten worden en in de zon lekker kunnen inbranden.
Weet iemand trouwens wat het effect is van ingebrande vogelpoep op matte lak? :)
Bij alles wat ik gelezen heb wordt aangegeven dat vuil en zeker vogelpoep direct verwijderd moet worden. Wat je normaal doet; 'met wrijven' de stront van de lak krabben is met matte lak verboden. Je schuurt de lak dan en creëert gladde lak. Maar terugkomend op je eerste vraag; dat zou zo zijn als de auto's niet veelal netjes in een soort wrap verpakt werden waardoor dit soort zaken grotendeels voorkomen wordt. De matte lak kan daarentegen ook wel een stootje hebben, maar niet de stront van een overvliegende reiger. Volkswagen heeft auto's een anderhalf jaar geleden ook maanden op een parkeerplaats gezet en de kopers beklaagden zich wel over de muffe geur.
Ah dat is mooi om te weten :)
Gebruikersavatar
David_O
Berichten: 1389
Lid geworden op: 18 jul 2017 22:44

12 nov 2021 15:33

JBoompiee5 schreef: 12 nov 2021 09:10 Dat is iets te kort door de bocht denk ik.
Er zijn natuurlijk tal van voorbeelden van auto’s die na maanden geparkeerd te hebben gestaan toch nog geleverd worden. Wellicht is er vanuit die ervaringen wel een schatting te maken…
Ik denk dat vrijwel elk geval op zich zelf staat en vergelijkingen lastig te maken zijn, zie ook onderstaand bericht.
wvdburgt schreef: 12 nov 2021 10:15
JBoompiee5 schreef: 12 nov 2021 09:10 Dat is iets te kort door de bocht denk ik.
Er zijn natuurlijk tal van voorbeelden van auto’s die na maanden geparkeerd te hebben gestaan toch nog geleverd worden. Wellicht is er vanuit die ervaringen wel een schatting te maken…
Ja dat hoop ik dus ook. Ik had iets dergelijks gevraagd van mijn dealer maar ook geen antwoord. Het enige wat ik weet is het volgende:
- 2 collegas van mij hebben hun auto later besteld maar eerder gekregen omdat ze beide geen keyless go en de bootlid sensor ontbreekt.
- mijn lease maatschappij zegt 15 juni 2022 en dat de datum komt van de dealer.
- Dealer ontkent dit en kan geen datum of schatting geven.

Ik heb de lease maatschappij laten checken bij de dealer. Ik was toch neit van plan om 16 maanden te wachten op een auto.
Fans van Benz - S204 C200K Avantgarde '09
evn35
Berichten: 46
Lid geworden op: 17 sep 2021 11:37
Mercedes-Benz: A 180 Sport AMG line (W177)

15 nov 2021 21:27

evn35 schreef: 18 okt 2021 10:17 ik heb mij in augustus een A 180 AMG line gekocht.
Zijn er nog leden die nu wachten op zo een zelfde type, en wat is hun ervaring tot nu toe??

Mvg,
Eddy
Wat ik hier alles lees, zie ik het toch ook heel somber in. Heb verleden week een mail gedaan naar de dealer, helaas nog geen antwoord gehad op mijn vraag, hoe het bij hun staat met de vertragingen bij levering...
023designo
Berichten: 816
Lid geworden op: 03 jan 2016 14:56
Mercedes-Benz: W210 320 cdi combi

15 nov 2021 21:51

Uberhaupt,is een mercedes geen mercedes meer na mijn mening,het dna is er uit bij de modernere autos.
En als je dan ook nog zo lang moet wachten.....
Woodworker
Berichten: 15
Lid geworden op: 22 jun 2021 14:29

19 nov 2021 13:45

023designo schreef: 15 nov 2021 21:51 Uberhaupt,is een mercedes geen mercedes meer na mijn mening,het dna is er uit bij de modernere autos.
En als je dan ook nog zo lang moet wachten.....
Kan het er niet helemaal mee eens zijn. Zolang er een ster op zit is het een Mercedes. Echter met het tweede gedeelte kan ik het wel eens zijn. De liefde voor het merk krijgt wel wat te verduren als je keer op keer teleurgesteld wordt in de verwachting wanneer die geleverd wordt. De auto kan er niets aan doen maar het is geen goed begin voor de auto of de relatie met de dealer, want die vertegenwoordigd wel het merk.
Snap soms niet dat ik meer service krijgt bij de plaatselijke Expert dan bij een dealer.
Gebruikersavatar
Grow up
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 jun 2017 23:18
Mercedes-Benz: W213 E300e 4matic 2021 & W221 S350 4matic 2011

19 nov 2021 17:21

Begrijp het vergelijk niet helemaal. De “expert” levert immers geen nieuwe auto’s.

Daarnaast is de dealer ook afhankelijk van wat hij door de fabriek krijgt aangeleverd. En die is op zijn beurt weer afhankelijk van toeleveranciers en de mogelijke stagnatie hierin.

Het belang van de dealer is gelijk aan dat van de klant, namelijk op tijd geleverd krijgen. En ik vermoed dat de fabrikant ook niets liever wil dan optijd leveren.

Het is een gezamenlijk en merk onafhankelijk probleem.
"Begin with the end in mind"
Plaats reactie