Recent in de W206 gereden, een 180. Mooie afwerking en kwa geluid stiller dan mijn W204. Stoelen prima echter kwa schakelen wat onrustig. Wellicht zelflerende bak en een demoauto die zo op zijn tijd wat vlot geerden wordt. Voor mij hoeft het niet een groot scherm rechtsonder (en wat doen die luchtroosters erboven? ik heb ze daar echt niet nodig). Prachtig scherm om mee te spelen als je stilstaat en de navigatie heeft een prachtige view op de omgeving. Echter ik heb meer behoefte aan een scherm kort bij mijn gezichtsveld zoals de widescreen bij de 213.
En voor mij is de vraag: met hoeveel plezier rijd ik mijn huidige auto? Met plezier , Na de proefrit niet meer aan de W206 gedacht (wellicht omdat ik weinig concessies heb gedaan bij het zoeken naar mijn huidige auto) en (nog) geen behoefte aan een andere auto.
Nieuwe C-Klasse Limousine en Estate (BR206) debuteren gelijktijdig en zijn geavanceerder dan ooit.
Precies dit dus. Ik hoop dat de 300e dat 'euvel' niet heeft.S_W204 schreef: ↑29 aug 2021 18:13
- Ik had de C200 (204 pk/300 nm) mee. Op papier net zo sterk als mijn C250 (204 pk/310 nm), maar totaal niet te vergelijken qua rijervaring. Bij de C200 moest ik het pedaal echt stevig indrukken, paar versnellingen terugschakelen en vervolgens kwam het tempo erin. Mijn C250 (7G-Tronic Plus) kan je daarentegen heel 'lui' rijden op de snelweg en voordat je het weet zit je op snelheden die niet helemaal (helemaal niet) legaal zijn zonder terug te schakelen. Voor mijn gevoel moet er iets te veel 'getrapt' worden met de 200 om lekker door te rijden. Past niet helemaal in het plaatje icm comfort.
Jouw conclusie 'dit gaat 'm niet worden' heb ik ook grotendeels. Alleen zijn er mijn inziens geen goede PHEV alternatieven....
- René SLK230
- Berichten: 11252
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Er gaat (qua rijbeleving) niks boven qubic inches en liefst een 6 cylinder. Al die kleine blokken hedentendage met inmiddels 9-traps automaten schakelen voortdurend zo dat in het meest “efficiënte” toerenbereik wordt gereden qua verbruik en uitstoot.blue_note schreef: ↑31 aug 2021 14:45Precies dit dus. Ik hoop dat de 300e dat 'euvel' niet heeft.S_W204 schreef: ↑29 aug 2021 18:13
- Ik had de C200 (204 pk/300 nm) mee. Op papier net zo sterk als mijn C250 (204 pk/310 nm), maar totaal niet te vergelijken qua rijervaring. Bij de C200 moest ik het pedaal echt stevig indrukken, paar versnellingen terugschakelen en vervolgens kwam het tempo erin. Mijn C250 (7G-Tronic Plus) kan je daarentegen heel 'lui' rijden op de snelweg en voordat je het weet zit je op snelheden die niet helemaal (helemaal niet) legaal zijn zonder terug te schakelen. Voor mijn gevoel moet er iets te veel 'getrapt' worden met de 200 om lekker door te rijden. Past niet helemaal in het plaatje icm comfort.
Jouw conclusie 'dit gaat 'm niet worden' heb ik ook grotendeels. Alleen zijn er mijn inziens geen goede PHEV alternatieven....
*-opiniealert-*
Ik schreef er eerder over na een proefrit in n A200 nl “nerveuze bak” en werd weggehoond. Het is als je bijv de R6 320 cdi, 500 V8 en 350 V6 hebt gekend / van motoren en rijdersauto’s houdt “niks”.
Kan je beter een exemplaar met n grote cilinderinhoud en handbak (bestaan ze nog) of EV met z’n onverslaanbaar koppel en acceleratievermogen kopen tzt.
Het tijdperk van de lekkere benzineauto’s is vwb het gros van het grut (om begrijpelijke reden) voorbij.
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
- gfgf
- Donateur
- Berichten: 5668
- Lid geworden op: 11 jan 2014 12:20
- Mercedes-Benz: W213 E220d '16 "Karl", S210 E430T Avantgarde '98 "Joop" (ex: W126 2800SS '82 "Henk")
- Specialisatie: tobben
- Locatie: Mittelhessen/Midden Holland
Niet-zelfrijdend? Of eentje die niet stilstaat?
"To get back my youth I would do anything in the world, except take exercise, get up early, or be respectable." (Oscar Wilde)
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
-
- Berichten: 843
- Lid geworden op: 28 jun 2016 20:44
- Mercedes-Benz: S205 C200 C klasse 2015, voor heen Alfa Romeo (145, 147, 156 en 159)
- Locatie: Zoetermeer
- Contacteer:
Ik had dit ook al eerder in de dit topic geschreven. De A200 is wel erg zenuwachtig qua gasresponse en ik vond het niet er passen bij de verder vrij comfortabel afgestemde auto.René SLK230 schreef: ↑31 aug 2021 15:22
Ik schreef er eerder over na een proefrit in n A200 nl “nerveuze bak” en werd weggehoond. Het is als je bijv de R6 320 cdi, 500 V8 en 350 V6 hebt gekend / van motoren en rijdersauto’s houdt “niks”.
Kan je beter een exemplaar met n grote cilinderinhoud en handbak (bestaan ze nog) of EV met z’n onverslaanbaar koppel en acceleratievermogen kopen tzt.
Het tijdperk van de lekkere benzineauto’s is vwb het gros van het grut (om begrijpelijke reden) voorbij.
De facelift c200 had dit ook, waarbij de 48v generator toch niet helemaal het late koppel van de 1.5 kon bijbenen,
In de nieuwe br206 vond ij het voor de c200 beter op orde, maar het blijft een beetje gekunsteld aanvoelen.
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7564
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
Vanaf deze vrijdag zou volgens MB-Passion de C 300 e plugin hybride te bestellen moeten zijn voor zowel Limousine als Estate.
- M254 150 kW (204 pk) + elektromotor 95 kW (129 pk), systeem vermogen 230 kW (313 pk)
- accu van 25,4 kWh
- elektrisch bereik ruim 100 kilometer
- standaard Avantgarde Exterieur, Parkeerpakket, neerklapbare achterbank, 11 kW wisselstroom lader (optioneel 55 kW gelijkstroom lader).
- M254 150 kW (204 pk) + elektromotor 95 kW (129 pk), systeem vermogen 230 kW (313 pk)
- accu van 25,4 kWh
- elektrisch bereik ruim 100 kilometer
- standaard Avantgarde Exterieur, Parkeerpakket, neerklapbare achterbank, 11 kW wisselstroom lader (optioneel 55 kW gelijkstroom lader).
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
- René SLK230
- Berichten: 11252
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Mooie wagen. Maar is die dan wel vlgs afgesproken termijn leverbaar en met alle opties die op andere modellen uitgesteld of geschrapt zijn ivm oa dat chip-tekort?Helmy schreef: ↑28 sep 2021 07:31 Vanaf deze vrijdag zou volgens MB-Passion de C 300 e plugin hybride te bestellen moeten zijn voor zowel Limousine als Estate.
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7564
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
Ik vrees van niet. De meeste levertijden zijn bij MB opgelopen naar ongeveer een jaar. Eerder wist dezelfde website onderstaand levertijdenoverzicht te melden.
(Model / Levertijd hybride / Levertijd non-hybride)
W 177 A-Klasse / Q3 2022 / Q2 2022
V 177 A-Klasse Limousine / Q3 2022 / Q2 2022
C 118 CLA Coupé / Q4 2023 / Q3 2022
X 118 CLA Shooting Brake / Q 3 2023 / Q 2 2022
W 247 B-Klasse / Q 2 2022 / Q 1 2022
H 247 GLA / Q 2 2023 / Q2 2023
X 247 GLB / – / Q2 2022
H 243 EQA / – / Q4 2021
W 206 C-Klasse Limousine / – / Q3 2022
S 206 C-Klasse Estate / – / Q1 2022
C 205 C-Klasse Coupé / – / Q1 2022
A 205 C-Klasse Cabriolet / – / Q1 2022
C 253 GLC Coupé / Q3 2022 / Q3 2022
X 253 GLC SUV / Q2 2022 / Q1 2022
N 293 EQC / Q1 2022 / –
W 213 E-Klasse Limousine / Q2 2022 / Q2 2022
S 213 E-Klasse Estate / Q2 2022 / Q 2 2022
C 238 E-Klasse Coupé / – / Q2 2022
A 238 E-Klasse Cabriolet / – / Q2 2022
C 167 GLE Coupé / Q2 2022 / Q2 2022 (met optie 489 Q1/2023)
V 167 GLE SUV / Q2 2022 / Q1 2022 (met optie 489 Q1/2023)
C 257 CLS / – / Q2 2022
W/V 223 S-Klasse / Q1 2022 / Q1 2022
X 167 GLS / – / Q2 2022
X 167 MM Maybach GLS 600 / – / Q4 2022 (geen beschikbaarheid bekend voor two-tone lakken en bekledingen PBE en 959A)
V 297 EQS / nog niet bekend
C 190 AMG GT Coupé / niet meer bestelbaar
R 190 AMG GT Roadster / niet meer bestelbaar
X 290 GT 4-Deurs Coupé / – / Q4 2021
W 463 G-Klasse / – / 2de helft 2023
C 453 smart EQ fortwo coupe / Q2 2022 – met standaard oplader Q3 2022
A 453 smart EQ fortwo cabriolet / Q2 2022 – met standaard oplader Q3 2022
W 453 smart EQ forfour / niet meer bestelbaar, productie stopt in december 2021.
(Model / Levertijd hybride / Levertijd non-hybride)
W 177 A-Klasse / Q3 2022 / Q2 2022
V 177 A-Klasse Limousine / Q3 2022 / Q2 2022
C 118 CLA Coupé / Q4 2023 / Q3 2022
X 118 CLA Shooting Brake / Q 3 2023 / Q 2 2022
W 247 B-Klasse / Q 2 2022 / Q 1 2022
H 247 GLA / Q 2 2023 / Q2 2023
X 247 GLB / – / Q2 2022
H 243 EQA / – / Q4 2021
W 206 C-Klasse Limousine / – / Q3 2022
S 206 C-Klasse Estate / – / Q1 2022
C 205 C-Klasse Coupé / – / Q1 2022
A 205 C-Klasse Cabriolet / – / Q1 2022
C 253 GLC Coupé / Q3 2022 / Q3 2022
X 253 GLC SUV / Q2 2022 / Q1 2022
N 293 EQC / Q1 2022 / –
W 213 E-Klasse Limousine / Q2 2022 / Q2 2022
S 213 E-Klasse Estate / Q2 2022 / Q 2 2022
C 238 E-Klasse Coupé / – / Q2 2022
A 238 E-Klasse Cabriolet / – / Q2 2022
C 167 GLE Coupé / Q2 2022 / Q2 2022 (met optie 489 Q1/2023)
V 167 GLE SUV / Q2 2022 / Q1 2022 (met optie 489 Q1/2023)
C 257 CLS / – / Q2 2022
W/V 223 S-Klasse / Q1 2022 / Q1 2022
X 167 GLS / – / Q2 2022
X 167 MM Maybach GLS 600 / – / Q4 2022 (geen beschikbaarheid bekend voor two-tone lakken en bekledingen PBE en 959A)
V 297 EQS / nog niet bekend
C 190 AMG GT Coupé / niet meer bestelbaar
R 190 AMG GT Roadster / niet meer bestelbaar
X 290 GT 4-Deurs Coupé / – / Q4 2021
W 463 G-Klasse / – / 2de helft 2023
C 453 smart EQ fortwo coupe / Q2 2022 – met standaard oplader Q3 2022
A 453 smart EQ fortwo cabriolet / Q2 2022 – met standaard oplader Q3 2022
W 453 smart EQ forfour / niet meer bestelbaar, productie stopt in december 2021.
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ik heb sinds begin april een w206 in bestelling staan. Laatste bericht was dat het wel december gaat worden
CLA 180 Business Solution AMG 2017-2019
C160 W205 Business Solution AMG 2019-13 dec 2021
C180 W206 Luxury Line ……13 dec 2021-heden
C160 W205 Business Solution AMG 2019-13 dec 2021
C180 W206 Luxury Line ……13 dec 2021-heden
Ook bestelbaar in Nederland?Helmy schreef: ↑28 sep 2021 07:31 Vanaf deze vrijdag zou volgens MB-Passion de C 300 e plugin hybride te bestellen moeten zijn voor zowel Limousine als Estate.
- M254 150 kW (204 pk) + elektromotor 95 kW (129 pk), systeem vermogen 230 kW (313 pk)
- accu van 25,4 kWh
- elektrisch bereik ruim 100 kilometer
- standaard Avantgarde Exterieur, Parkeerpakket, neerklapbare achterbank, 11 kW wisselstroom lader (optioneel 55 kW gelijkstroom lader).