Die vergelijking gaat mank.
Het is eerder vergelijkbaar met de stand 12-12 en de eerste die scoort heeft gewonnen.
Die vergelijking gaat mank.
Die “idiote beslissing” is nou juist wat ik zo mooi vind. Bovendien had iedereen die idiote beslissing kunnen zien aankomen. Ook Mercedes. Aan het begin van het seizoen is er namelijk een agreement tussen alle teams (ook Mercedes) en de FIA geweest waarin werd bepaald dat, mocht de situatie het toelaten, dat er alles aan gedaan zou worden om een race niet achter een safety car te laten eindigen. Masi heeft zijn vetorecht gebruikt, en in mijn ogen de juiste beslissing gemaakt, en RB gokte daar met resultaat op. Want kom op, lekker lafjes achter een safety car het kampioenschap winnen is in mijn ogen niet iets om trots op te zijn. Zeker niet als je het team bent met de meest dominante auto’s op de grid. Het is gewoon een tactische f***-up van Mercedes geweest.Marco schreef: ↑16 dec 2021 17:06 Het is allemaal leuk en aardig, al die veronderstellingen, hadden dit, of hadden dat...
Het gaat in de hele afterparty helemaal niet meer om wie van de teams/rijders gewonnen en verloren heeft, het gaat er wel om dat je als team het hele jaar bloed zweet en tranen verbruikt om op dat punt te komen, en er ineens iemand aan de zijlijn besluit, weet je wat, we schuiven de regels opzij en we maken er nog een laatste rondje spektakel van, en dat ten koste van al dat werk wat die teams er in hebben gestopt...
Het gaat er niet om wie (want effort en prestatie wise verdiende beide het net zoveel wat mij aangaat) het gaat om de idiote beslissing om alles van tafel te vegen om nog 1 rondje voor het publiek te kunnen rijden...
Als autosportliefhebber (zonder bril op) vind ik het betreurenswaardig wat er gebeurt is...
Maar natuurlijk vind ook ik het speciaal dat er nu een (verdient dus!) NL wereldkampioen is, want dat is nog nooit voorgekomen en is ware geschiedenis in de autosport...
Niks met een bril te maken, misschien stond RB juist wel voor met 12-28 door hun juiste strategische zet om hem na binnen te halen, veel mensen vergeten dat het een team sport is niet alleen wat er op de baan gebeurd.Marco schreef: ↑16 dec 2021 17:54 Niet bepaald, want er stond er toch echt 1 dik in het voordeel tot dan (in seconden dan weliswaar)
Maar goed, hier gaan de 'brillen' alweer bijna op (want die penalty laat je voor het gemak maar even weg?)
Ik vind het iig, los van wie er voordeel dan wel nadeel van had, uitermate niet kunnen...
Exact! Perfecte uitleg!René SLK230 schreef: ↑16 dec 2021 20:48 Ik moet denken aan n WK of EK waarbij een doelman in de voorlaatste minuten van n super spannende competitie en finale, na gedoe over al dan niet terecht gegeven strafschoppen, de bal uit z’n hand laat glippen en de tegenpartij m er met n pesterig tikje alsnog inknalt om op doelsaldo te winnen.
Zo hoort topsport te zijn. Bloedstollend, onvoorspelbaar, dramatisch. Vind dat t seizoen niet mooier had kunnen eindigen; benieuwd naar volgend jaar.
Dan zou ik liever zeggen doe onderzoek naar asfalt met veel hogere frictiewaarden of reliëf, zoals rumblestrips naast de weg of de blauwe en rode banen op dat geasfalteerde testbeeld in Frankrijk (Paul Ricard). Maar hoge kerbs, nee, niet op basis van de ongelukken die we in de verschillende raceklasses gezien hebben. Dat is gewoon volgas tegen het veiligheidsaspect in gaan en het brengt teams in de problemen vanwege de budgetcaps, vooral wanneer je door een ander of een olievlek buiten de baan belandt. Al helemaal als er niets gedaan wordt aan een verzekeringssysteem of iets met schadevergoeden door het schuldig bevonden team (denk aan de Bottas Strike van afgelopen seizoen)