Formule 1 2021

Zinnige onderwerpen die niet in bovenstaande categorieën passen.
Gebruikersavatar
EeVeeWee
Berichten: 437
Lid geworden op: 14 sep 2018 12:59
Mercedes-Benz: 230 SL Pagode 1965

16 dec 2021 17:27

Marco schreef: 16 dec 2021 17:06
Het is WK voetbal finale, en de laatste 2 overgebleven teams zitten in de laatste minuut, het staat 12-0
De scheidrechter roept: wie nu een doelpunt maakt wint!

Dat is wat je hebt zien gebeuren daar.
Die vergelijking gaat mank.
Het is eerder vergelijkbaar met de stand 12-12 en de eerste die scoort heeft gewonnen.
Gebruikersavatar
Marco
Forum Held
Berichten: 8031
Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
Locatie: 078
Contacteer:

16 dec 2021 17:54

Niet bepaald, want er stond er toch echt 1 dik in het voordeel tot dan (in seconden dan weliswaar)
Maar goed, hier gaan de 'brillen' alweer bijna op (want die penalty laat je voor het gemak maar even weg?)
Ik vind het iig, los van wie er voordeel dan wel nadeel van had, uitermate niet kunnen...
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 20871
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
Locatie: Papendrecht

16 dec 2021 18:14

Het is maar een (duur betaald) spelletje…
Logboek S500.
Gebruikersavatar
Tom
Donateur
Berichten: 7277
Lid geworden op: 09 feb 2009 17:52
Mercedes-Benz: S213 200D - Honda CB900 Hornet
Specialisatie: Taxi/Onderhoud
Locatie: 's-Hertogenbosch

16 dec 2021 19:51

Er zal altijd wel discussie over blijven. Was dit race 3 vh seizoen geweest had er geen haan naar gekraaid. Was silverstone de laatste race dan was er waarschijnlijk ook een andere beslissing gekomen vd stewerts. Mercedes was de laatste race zeker beter. Maar max is ook zeker verdient wereld kampioen.
Bluesound
Berichten: 989
Lid geworden op: 01 dec 2020 18:11
Mercedes-Benz: C 200 Sedan Kompressor
Locatie: Heerlen

16 dec 2021 19:59

Echt Hulde met hoofdletter H voor Mercedes voor de inhoud van hun perscommuniqué!
Het was een veel groter feest geweest als ze dat standpunt direct hadden ingenomen: een groter feest voor Max/RedBull én een groter feest voor Hamilton/Mercedes.

Eerlijk: ik weet niet zeker of ik hetzelfde zou reageren als de rollen van beide partijen omgedraaid waren in dezelfde gang van zaken, maar ik vermoed van wel.
C-200 Kompressor automaat Sedan Elegance Blauw 11-2006
Gebruikersavatar
René SLK230
Berichten: 11246
Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
Specialisatie: Relativeren
Locatie: Den Haag

16 dec 2021 20:48

Ik moet denken aan n WK of EK waarbij een doelman in de voorlaatste minuten van n super spannende competitie en finale, na gedoe over al dan niet terecht gegeven strafschoppen, de bal uit z’n hand laat glippen en de tegenpartij m er met n pesterig tikje alsnog inknalt om op doelsaldo te winnen.

Zo hoort topsport te zijn. Bloedstollend, onvoorspelbaar, dramatisch. Vind dat t seizoen niet mooier had kunnen eindigen; benieuwd naar volgend jaar.
Laatst gewijzigd door René SLK230 op 16 dec 2021 21:36, 1 keer totaal gewijzigd.
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
Gebruikersavatar
LewisYall
Berichten: 883
Lid geworden op: 04 okt 2018 13:31
Mercedes-Benz: S203 C320 CDI Avantgarde Combi
Specialisatie: Houthakken

16 dec 2021 21:26

Marco schreef: 16 dec 2021 17:06 Het is allemaal leuk en aardig, al die veronderstellingen, hadden dit, of hadden dat...
Het gaat in de hele afterparty helemaal niet meer om wie van de teams/rijders gewonnen en verloren heeft, het gaat er wel om dat je als team het hele jaar bloed zweet en tranen verbruikt om op dat punt te komen, en er ineens iemand aan de zijlijn besluit, weet je wat, we schuiven de regels opzij en we maken er nog een laatste rondje spektakel van, en dat ten koste van al dat werk wat die teams er in hebben gestopt...

Het gaat er niet om wie (want effort en prestatie wise verdiende beide het net zoveel wat mij aangaat) het gaat om de idiote beslissing om alles van tafel te vegen om nog 1 rondje voor het publiek te kunnen rijden...
Als autosportliefhebber (zonder bril op) vind ik het betreurenswaardig wat er gebeurt is...
Maar natuurlijk vind ook ik het speciaal dat er nu een (verdient dus!) NL wereldkampioen is, want dat is nog nooit voorgekomen en is ware geschiedenis in de autosport...
Die “idiote beslissing” is nou juist wat ik zo mooi vind. Bovendien had iedereen die idiote beslissing kunnen zien aankomen. Ook Mercedes. Aan het begin van het seizoen is er namelijk een agreement tussen alle teams (ook Mercedes) en de FIA geweest waarin werd bepaald dat, mocht de situatie het toelaten, dat er alles aan gedaan zou worden om een race niet achter een safety car te laten eindigen. Masi heeft zijn vetorecht gebruikt, en in mijn ogen de juiste beslissing gemaakt, en RB gokte daar met resultaat op. Want kom op, lekker lafjes achter een safety car het kampioenschap winnen is in mijn ogen niet iets om trots op te zijn. Zeker niet als je het team bent met de meest dominante auto’s op de grid. Het is gewoon een tactische f***-up van Mercedes geweest.

Ondanks dit alles, mega respect voor Hamilton! Wat een rijder!
Ex: S203 C 270 CDI Avantgarde Combi
Logboek: viewtopic.php?f=62&t=95321

Nu: S203 C 320 CDI Avantgarde Combi
Logboek: viewtopic.php?f=62&t=107430
Gebruikersavatar
Evan
Berichten: 6607
Lid geworden op: 15 jun 2008 12:01
Mercedes-Benz: S212 - W169 - C126
Specialisatie: Hijsen
Locatie: noord limburg

16 dec 2021 22:24

Marco schreef: 16 dec 2021 17:54 Niet bepaald, want er stond er toch echt 1 dik in het voordeel tot dan (in seconden dan weliswaar)
Maar goed, hier gaan de 'brillen' alweer bijna op (want die penalty laat je voor het gemak maar even weg?)
Ik vind het iig, los van wie er voordeel dan wel nadeel van had, uitermate niet kunnen...
Niks met een bril te maken, misschien stond RB juist wel voor met 12-28 door hun juiste strategische zet om hem na binnen te halen, veel mensen vergeten dat het een team sport is niet alleen wat er op de baan gebeurd.
Totaal verkeerde vergelijking dus
greetings Evan
Gebruikersavatar
Borgmonster
Berichten: 3825
Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
Locatie: Flevopolder

17 dec 2021 14:31

René SLK230 schreef: 16 dec 2021 20:48 Ik moet denken aan n WK of EK waarbij een doelman in de voorlaatste minuten van n super spannende competitie en finale, na gedoe over al dan niet terecht gegeven strafschoppen, de bal uit z’n hand laat glippen en de tegenpartij m er met n pesterig tikje alsnog inknalt om op doelsaldo te winnen.

Zo hoort topsport te zijn. Bloedstollend, onvoorspelbaar, dramatisch. Vind dat t seizoen niet mooier had kunnen eindigen; benieuwd naar volgend jaar.
Exact! Perfecte uitleg!
Groet, Koos

C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
Gebruikersavatar
pvdl79
Forum Held
Berichten: 946
Lid geworden op: 29 feb 2012 12:44
Mercedes-Benz: W126 560SEC 1986

17 dec 2021 16:01

Horner had in de fabriek kort interview gegeven wat ik gisteren op youtube zag.

Hij zij als Mercedes Lewis had binnen gehaald bij de safetycar dan hadden wij buiten gebleven en dan had jij nu Toto zitten interviewen omdat ze beide titels hadden gewonnen....

Ze hebben 2x de kans gehad om als eerste bij de VSC en de SC naar binnen te gaan en ze kiezen voor track positie, wat ook goed te begrijpen is.

maar als de teams al vaak hebben aangegeven we willen niet achter de safetycar finishen dan is het toch goed dat die Masi dit doet? Tuurlijk is het wreed voor MB dat hij zo ontglipt, maar dat is Motorracen en onvoorspelbaar. Masi heeft binnen de regelementen gehandeld er is een artikel dat hij mag bepalen hoe en wanneer de SC wordt ingebracht en wordt beëindigd ook als dat afwijkt van de standaard. Kan je daar over discussieren jazeker, moet er misschien een aangepaste regel komen ook dat kan.

Maar pas dan meteen even de code rood regels aan want dat lewis in silverstone (niet eens discussie over straf ja of nee) als 17e de pits in kwam rijden maar door mocht naar P2, nieuwe banden en neus mocht halen en vrolijk naar de winst kon rijden is natuurlijk van de zotte. Motor straffen ook meteen even meepakken :)

Ik ben wel een voorstander van eventueel verlengen zoals ze in de VS in diverse klasses doen.

Ik vond het een prachtig seizoen, en als de fia nou eens consistent de regels toepast waarbij er wel ruimte moet zijn om te racen dan wordt het volgend jaar weer lachen.
Mercedes 560 SEC 1986
Gebruikersavatar
Tom
Donateur
Berichten: 7277
Lid geworden op: 09 feb 2009 17:52
Mercedes-Benz: S213 200D - Honda CB900 Hornet
Specialisatie: Taxi/Onderhoud
Locatie: 's-Hertogenbosch

17 dec 2021 19:00

Belangrijk punt hierbij mijns inziens zijn de circuits. De baan moet het probleem oplossen, niet de FIA. Die belachelijke uitloopstroken zorgen keer op keer voor ellende. Zand, grind of een drempel zo hoog dat ze alles kapot rijden...............en klaar ben je.
Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 25787
Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
Specialisatie: Hahaha!
Locatie: Alkmaar

18 dec 2021 07:52

Maar om ervoor te zorgen dat die circuits multifunctioneel zijn (lees: ook geschikt voor MotoGP) kun je niet meer zulke grindbakken en barrières hebben.

gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Gebruikersavatar
Tom
Donateur
Berichten: 7277
Lid geworden op: 09 feb 2009 17:52
Mercedes-Benz: S213 200D - Honda CB900 Hornet
Specialisatie: Taxi/Onderhoud
Locatie: 's-Hertogenbosch

18 dec 2021 20:51

Dan leg er maar hoge obstakels neer (hoge curbstones) die echt niet goed te nemen zijn op snelheid die te verwijderen zijn en afhankelijk kunnen zijn van de te racen serie (voor de veiligheid). Want dit is echt een geen oplossing vind ik.
Gebruikersavatar
Helmy
Beheerder
Berichten: 7559
Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
Specialisatie: Nieuws, Design, Google
Contacteer:

19 dec 2021 13:16

Tom schreef: 18 dec 2021 20:51 Dan leg er maar hoge obstakels neer (hoge curbstones) die echt niet goed te nemen zijn op snelheid die te verwijderen zijn en afhankelijk kunnen zijn van de te racen serie (voor de veiligheid). Want dit is echt een geen oplossing vind ik.
Dan zou ik liever zeggen doe onderzoek naar asfalt met veel hogere frictiewaarden of reliëf, zoals rumblestrips naast de weg of de blauwe en rode banen op dat geasfalteerde testbeeld in Frankrijk (Paul Ricard). Maar hoge kerbs, nee, niet op basis van de ongelukken die we in de verschillende raceklasses gezien hebben. Dat is gewoon volgas tegen het veiligheidsaspect in gaan en het brengt teams in de problemen vanwege de budgetcaps, vooral wanneer je door een ander of een olievlek buiten de baan belandt. Al helemaal als er niets gedaan wordt aan een verzekeringssysteem of iets met schadevergoeden door het schuldig bevonden team (denk aan de Bottas Strike van afgelopen seizoen)

En de Singapore Sling Chicane bijvoorbeeld.
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Gebruikersavatar
Tom
Donateur
Berichten: 7277
Lid geworden op: 09 feb 2009 17:52
Mercedes-Benz: S213 200D - Honda CB900 Hornet
Specialisatie: Taxi/Onderhoud
Locatie: 's-Hertogenbosch

19 dec 2021 16:24

Het dient uiteraard "veilig" te blijven. Maar zoals het nu is is in ieder geval niet goed. Het is nu veel te makkelijk en laagdrempelig om maar even buitenom/binnendoor te gaan. Of toch gewoon grind en dan voor een eventuele moto race maar "even" asfalt erin.
Plaats reactie