Weergave 130 KM/U in MBUX waar Max 100 KM/U is.

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Willem2906
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 apr 2020 08:36
Mercedes-Benz: B180 Sports Tour Business

06 sep 2020 13:56

Goedemiddag,
Sinds maart 2020 is de max snelheid in NL 100 KM/U. Uitgezonderd de snelwegen waar is aangegeven dat je tussen 19:00 en 06:00 uur wel 130 KM/U mag rijden.
Helaas geeft MBUX nog steeds op sommige snelwegen 130 KM/U aan.
Het is mij opgevallen, dat als je een snelweg opgaat en er niet een verkeersbord 100 KM staat, dan ziet de MBUX geen bord, dus wordt er 130 KM als Max snelheid aangegeven,
Kom dit probleem nergens tegen, maar kan mij niet voorstellen, dat ik de enige ben.
Raphie
Berichten: 1633
Lid geworden op: 30 mei 2016 20:06
Mercedes-Benz: Porsche Taycan 4s
Specialisatie: Detailing

06 sep 2020 14:15

Je hebt geen 360 camera? Dan leest die verkeersborden, anders haalt die ze uit navi en moet je op de volgende update wachten.
Met camera leest die zelfs tijdelijke werzaamheden borden of dual,100-120
Gebruikersavatar
MBenzNL
Moderator
Berichten: 20709
Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

06 sep 2020 18:16

Raphie schreef: 06 sep 2020 14:15 Je hebt geen 360 camera? Dan leest die verkeersborden, anders haalt die ze uit navi en moet je op de volgende update wachten.
de 360 graden camera leest geen borden...die kijkt alleen maar bij lage snelheden voor de auto en dient aks parkeerhulp

de bordenherkenning wordt gedaan door een multifunctionele camera achter de voorruit in combinatie met GPS gegevens van de navigatie...en ik kan mij voorstellen dat die camera lang niet altijd in staat is om de rebus op te lossen die in nederland langs de snelwegen staat opgesteld om zo een geldende max snelheid aan te geven

greetingz,
E94
Berichten: 381
Lid geworden op: 31 okt 2016 13:50
Mercedes-Benz: Nu E-klasse, eerst C-klasse

06 sep 2020 19:27

Klopt. Ik vertrouw op 95% van de informatie die de verkeersborden assistent herkent. Zeker inderdaad met die snelheden spaghetti in Nederland
Groetjes

Olav
Raphie
Berichten: 1633
Lid geworden op: 30 mei 2016 20:06
Mercedes-Benz: Porsche Taycan 4s
Specialisatie: Detailing

06 sep 2020 19:30

Ok zelfs nog een andere camera :) bij mij geeft die keurig “tijdelijk” aan. Alleen om een of andere reden kan hij niet overweg met 19:00 en springt die altijd steevast om 18:00 weer naar de 120 :)
Banne
Berichten: 307
Lid geworden op: 28 nov 2010 00:03
Mercedes-Benz: E63S AMG + S63 AMG + Maserati Quattroporte V

06 sep 2020 23:02

Mijn ervaring is dat het ligt aan hoe RWS de bebording gemaakt heeft. Mijns inziens staan de borden verkeerd om op de snelweg waardoor dit soort systemen in de war raken. Ik heb heel regelmatig verkeerde snelheden in mijn combi staan
Bertf1957
Berichten: 25
Lid geworden op: 16 jun 2020 15:33
Mercedes-Benz: Mercedes GLB 200

07 sep 2020 08:27

Ben in het bezit van een B-180 (W247), dit naar volle tevredenheid, maar.... hiervoor had ik een Astra Sports Tourer die het uitlezen van de borden toch een stuk beter voor elkaar had.
Ik tref het nu wel dat het systeem aangeeft '30' terwijl ik op een 70 km weg rij.
Gebruikersavatar
MBenzNL
Moderator
Berichten: 20709
Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

07 sep 2020 09:01

Bertf1957 schreef: 07 sep 2020 08:27 Ben in het bezit van een B-180 (W247), dit naar volle tevredenheid, maar.... hiervoor had ik een Astra Sports Tourer die het uitlezen van de borden toch een stuk beter voor elkaar had.
Ik tref het nu wel dat het systeem aangeeft '30' terwijl ik op een 70 km weg rij.
als je in een mercedes van 10 jaar oud rijdt met de optie verkeersbordenherkenning, dan leest die de borden ook vele malen beter maar dat komt omdat die destijds daadwerkelijk de borden las en dat was het dan...tegenwoordig is het systeem vernieuwd (wat ze waarschijnlijk verbeterd noemen) en pakt die er gegevens bij van het navigatiesysteem en dat gaat dus nog wel eens mis wat waarschijnlijk meer met de software van de navigatie te maken heeft dan met de capaciteiten van de camera

greetingz,
gerson
Berichten: 712
Lid geworden op: 22 jan 2014 13:09
Mercedes-Benz: S213 E200

07 sep 2020 09:57

Zou het navigatie systeem de oorzaak zijn ? Heb niet de indruk.

Mijn systeem leest de verkeersborden op bijv de afrit naar een benzine station , 70 en dan 50, terwijl je 100 of 130 op de hoofdrijbaan rijdt en gaat dan in de remmen. Gaat overigens redelijk rustig en is goed op te vangen.
De borden van de secundaire weg (60) worden ook vaak opgepikt als je op de 80 km rijbaan rijdt.

Als er ergens een snelheidsbeperking is t.g.v. bijv. wegwerkzaamheden en het te lang duurt voordat hier een einde aan komt gaat het systeem terug naar de normaal geldende snelheid en dus er weer vandoor met 130km per uur

Het komt ook nogal eens voor dat het bord einde beperkingen niet geplaatst is .Hierdoor blijf je onterecht met gereduceerde snelheid rijden.

Door deze voorbeelden ben je wel continu bezig de snelheid in de gaten te houden en moet je regelmatig ingrijpen.

Autonoom rijden is zo nog ver weg.
(als je het gaspedaal op die momenten ligt aanraakt, vast houdt wordt er niet gereageerd op het bord)

Wie gaat dit probleem uiteindelijk oplossen? De autofabriek of de wegbeheerder. Door de laatste moeten er dan nogal wat borden verplaatst worden.
splunder
Forum Held
Berichten: 1504
Lid geworden op: 29 jul 2009 12:28
Mercedes-Benz: S211 220cdi
Locatie: Zeist

07 sep 2020 12:27

gerson schreef: 07 sep 2020 09:57 Zou het navigatie systeem de oorzaak zijn ? Heb niet de indruk.

Mijn systeem leest de verkeersborden op bijv de afrit naar een benzine station , 70 en dan 50, terwijl je 100 of 130 op de hoofdrijbaan rijdt en gaat dan in de remmen. Gaat overigens redelijk rustig en is goed op te vangen.
De borden van de secundaire weg (60) worden ook vaak opgepikt als je op de 80 km rijbaan rijdt.

Als er ergens een snelheidsbeperking is t.g.v. bijv. wegwerkzaamheden en het te lang duurt voordat hier een einde aan komt gaat het systeem terug naar de normaal geldende snelheid en dus er weer vandoor met 130km per uur

Het komt ook nogal eens voor dat het bord einde beperkingen niet geplaatst is .Hierdoor blijf je onterecht met gereduceerde snelheid rijden.

Door deze voorbeelden ben je wel continu bezig de snelheid in de gaten te houden en moet je regelmatig ingrijpen.

Autonoom rijden is zo nog ver weg.
(als je het gaspedaal op die momenten ligt aanraakt, vast houdt wordt er niet gereageerd op het bord)

Wie gaat dit probleem uiteindelijk oplossen? De autofabriek of de wegbeheerder. Door de laatste moeten er dan nogal wat borden verplaatst worden.
Gewoon zelf autorijden en dus ook letten op de borden. Niet ingewikkeld volgens mij?
gerson
Berichten: 712
Lid geworden op: 22 jan 2014 13:09
Mercedes-Benz: S213 E200

07 sep 2020 12:43

Je gaat niet erg met je tijd mee.
Wellicht nog nooit met dit soort nieuwe systemen gereden.

Met het systeem let je overigens beter op de borden als zonder.
splunder
Forum Held
Berichten: 1504
Lid geworden op: 29 jul 2009 12:28
Mercedes-Benz: S211 220cdi
Locatie: Zeist

07 sep 2020 12:54

gerson schreef: 07 sep 2020 12:43 Je gaat niet erg met je tijd mee.
Wellicht nog nooit met dit soort nieuwe systemen gereden.

Met het systeem let je overigens beter op de borden als zonder.
Klopt :D

...ja logisch, omdat je kennelijk steedsmoet checken wat klopt, het systeem of je eigen waarneming?
Doet me denken aan mensen die , op de vraag of het regent, op hun smartphone kijken. 8-)
Gebruikersavatar
MBenzNL
Moderator
Berichten: 20709
Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

07 sep 2020 13:02

gerson schreef: 07 sep 2020 12:43 Met het systeem let je overigens beter op de borden als zonder.
met de nieuwe hedendaagse auto's leer je ook weer je knipperlicht te gebruiken...ik was altijd fan van de distronic maar tegenwoordig als onderdeel van het rij-assistent-plus-pakket hoef ik het niet meer en dat komt vooral door het ongewenste gedrag van de rijbaan assistent en de adaptieve snelheidslimietassistent (die heeft er ooit al eens voor gezorgd dat er bijna 1 achterin een nieuwe lijkwagen knalde waar ik een testrit mee deed) en het feit dat die auto's zelf afremmen voor bochten waar je met dubbele snelheid ook nog makkelijk door kunt

greetingz,
Gebruikersavatar
Sneaky Pete
Donateur
Berichten: 1986
Lid geworden op: 08 mar 2014 19:18
Mercedes-Benz: R171 SLK 350
Locatie: Zuid-Oost Brabant

07 sep 2020 14:00

splunder schreef: 07 sep 2020 12:27
gerson schreef: 07 sep 2020 09:57 Zou het navigatie systeem de oorzaak zijn ? Heb niet de indruk.

Mijn systeem leest de verkeersborden op bijv de afrit naar een benzine station , 70 en dan 50, terwijl je 100 of 130 op de hoofdrijbaan rijdt en gaat dan in de remmen. Gaat overigens redelijk rustig en is goed op te vangen.
De borden van de secundaire weg (60) worden ook vaak opgepikt als je op de 80 km rijbaan rijdt.

Als er ergens een snelheidsbeperking is t.g.v. bijv. wegwerkzaamheden en het te lang duurt voordat hier een einde aan komt gaat het systeem terug naar de normaal geldende snelheid en dus er weer vandoor met 130km per uur

Het komt ook nogal eens voor dat het bord einde beperkingen niet geplaatst is .Hierdoor blijf je onterecht met gereduceerde snelheid rijden.

Door deze voorbeelden ben je wel continu bezig de snelheid in de gaten te houden en moet je regelmatig ingrijpen.

Autonoom rijden is zo nog ver weg.
(als je het gaspedaal op die momenten ligt aanraakt, vast houdt wordt er niet gereageerd op het bord)

Wie gaat dit probleem uiteindelijk oplossen? De autofabriek of de wegbeheerder. Door de laatste moeten er dan nogal wat borden verplaatst worden.
Gewoon zelf autorijden en dus ook letten op de borden. Niet ingewikkeld volgens mij?
Helemaal mee eens.
Ik heb al vele jaren een systeem met 500 megapixel camera die diepte kan zien en een razendsnelle computer met state-of-the-art biologische chips. Zijnde mijn eigen ogen en m'n gezonde verstand.
Gebruikersavatar
motorhan
Donateur
Berichten: 2295
Lid geworden op: 21 nov 2009 15:10
Mercedes-Benz: e207 250 CGI Cabrio avantgarde 2013
Locatie: Cranendonck

07 sep 2020 14:42

Als ik een bord zie met b.v 60km en daarnaast een bord met inhalen verboden komen die afbeeldingen bijna direct op het scherm bij de snelheidsmeter en op de comand. vind ik toch wel handig.
Met vr gr
E207 Cabrio Avantgarde prestige 2013. W168 A160 Avantgarde 2002
Plaats reactie