Goedemiddag,
Sinds maart 2020 is de max snelheid in NL 100 KM/U. Uitgezonderd de snelwegen waar is aangegeven dat je tussen 19:00 en 06:00 uur wel 130 KM/U mag rijden.
Helaas geeft MBUX nog steeds op sommige snelwegen 130 KM/U aan.
Het is mij opgevallen, dat als je een snelweg opgaat en er niet een verkeersbord 100 KM staat, dan ziet de MBUX geen bord, dus wordt er 130 KM als Max snelheid aangegeven,
Kom dit probleem nergens tegen, maar kan mij niet voorstellen, dat ik de enige ben.
Weergave 130 KM/U in MBUX waar Max 100 KM/U is.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 11 apr 2020 08:36
- Mercedes-Benz: B180 Sports Tour Business
-
- Berichten: 1633
- Lid geworden op: 30 mei 2016 20:06
- Mercedes-Benz: Porsche Taycan 4s
- Specialisatie: Detailing
Je hebt geen 360 camera? Dan leest die verkeersborden, anders haalt die ze uit navi en moet je op de volgende update wachten.
Met camera leest die zelfs tijdelijke werzaamheden borden of dual,100-120
Met camera leest die zelfs tijdelijke werzaamheden borden of dual,100-120
- MBenzNL
- Moderator
- Berichten: 20709
- Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
- Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
de 360 graden camera leest geen borden...die kijkt alleen maar bij lage snelheden voor de auto en dient aks parkeerhulp
de bordenherkenning wordt gedaan door een multifunctionele camera achter de voorruit in combinatie met GPS gegevens van de navigatie...en ik kan mij voorstellen dat die camera lang niet altijd in staat is om de rebus op te lossen die in nederland langs de snelwegen staat opgesteld om zo een geldende max snelheid aan te geven
greetingz,
-
- Berichten: 1633
- Lid geworden op: 30 mei 2016 20:06
- Mercedes-Benz: Porsche Taycan 4s
- Specialisatie: Detailing
Ok zelfs nog een andere camera bij mij geeft die keurig “tijdelijk” aan. Alleen om een of andere reden kan hij niet overweg met 19:00 en springt die altijd steevast om 18:00 weer naar de 120
-
- Berichten: 307
- Lid geworden op: 28 nov 2010 00:03
- Mercedes-Benz: E63S AMG + S63 AMG + Maserati Quattroporte V
Mijn ervaring is dat het ligt aan hoe RWS de bebording gemaakt heeft. Mijns inziens staan de borden verkeerd om op de snelweg waardoor dit soort systemen in de war raken. Ik heb heel regelmatig verkeerde snelheden in mijn combi staan
Ben in het bezit van een B-180 (W247), dit naar volle tevredenheid, maar.... hiervoor had ik een Astra Sports Tourer die het uitlezen van de borden toch een stuk beter voor elkaar had.
Ik tref het nu wel dat het systeem aangeeft '30' terwijl ik op een 70 km weg rij.
Ik tref het nu wel dat het systeem aangeeft '30' terwijl ik op een 70 km weg rij.
- MBenzNL
- Moderator
- Berichten: 20709
- Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
- Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
als je in een mercedes van 10 jaar oud rijdt met de optie verkeersbordenherkenning, dan leest die de borden ook vele malen beter maar dat komt omdat die destijds daadwerkelijk de borden las en dat was het dan...tegenwoordig is het systeem vernieuwd (wat ze waarschijnlijk verbeterd noemen) en pakt die er gegevens bij van het navigatiesysteem en dat gaat dus nog wel eens mis wat waarschijnlijk meer met de software van de navigatie te maken heeft dan met de capaciteiten van de cameraBertf1957 schreef: ↑07 sep 2020 08:27 Ben in het bezit van een B-180 (W247), dit naar volle tevredenheid, maar.... hiervoor had ik een Astra Sports Tourer die het uitlezen van de borden toch een stuk beter voor elkaar had.
Ik tref het nu wel dat het systeem aangeeft '30' terwijl ik op een 70 km weg rij.
greetingz,
Zou het navigatie systeem de oorzaak zijn ? Heb niet de indruk.
Mijn systeem leest de verkeersborden op bijv de afrit naar een benzine station , 70 en dan 50, terwijl je 100 of 130 op de hoofdrijbaan rijdt en gaat dan in de remmen. Gaat overigens redelijk rustig en is goed op te vangen.
De borden van de secundaire weg (60) worden ook vaak opgepikt als je op de 80 km rijbaan rijdt.
Als er ergens een snelheidsbeperking is t.g.v. bijv. wegwerkzaamheden en het te lang duurt voordat hier een einde aan komt gaat het systeem terug naar de normaal geldende snelheid en dus er weer vandoor met 130km per uur
Het komt ook nogal eens voor dat het bord einde beperkingen niet geplaatst is .Hierdoor blijf je onterecht met gereduceerde snelheid rijden.
Door deze voorbeelden ben je wel continu bezig de snelheid in de gaten te houden en moet je regelmatig ingrijpen.
Autonoom rijden is zo nog ver weg.
(als je het gaspedaal op die momenten ligt aanraakt, vast houdt wordt er niet gereageerd op het bord)
Wie gaat dit probleem uiteindelijk oplossen? De autofabriek of de wegbeheerder. Door de laatste moeten er dan nogal wat borden verplaatst worden.
Mijn systeem leest de verkeersborden op bijv de afrit naar een benzine station , 70 en dan 50, terwijl je 100 of 130 op de hoofdrijbaan rijdt en gaat dan in de remmen. Gaat overigens redelijk rustig en is goed op te vangen.
De borden van de secundaire weg (60) worden ook vaak opgepikt als je op de 80 km rijbaan rijdt.
Als er ergens een snelheidsbeperking is t.g.v. bijv. wegwerkzaamheden en het te lang duurt voordat hier een einde aan komt gaat het systeem terug naar de normaal geldende snelheid en dus er weer vandoor met 130km per uur
Het komt ook nogal eens voor dat het bord einde beperkingen niet geplaatst is .Hierdoor blijf je onterecht met gereduceerde snelheid rijden.
Door deze voorbeelden ben je wel continu bezig de snelheid in de gaten te houden en moet je regelmatig ingrijpen.
Autonoom rijden is zo nog ver weg.
(als je het gaspedaal op die momenten ligt aanraakt, vast houdt wordt er niet gereageerd op het bord)
Wie gaat dit probleem uiteindelijk oplossen? De autofabriek of de wegbeheerder. Door de laatste moeten er dan nogal wat borden verplaatst worden.
-
- Forum Held
- Berichten: 1504
- Lid geworden op: 29 jul 2009 12:28
- Mercedes-Benz: S211 220cdi
- Locatie: Zeist
Gewoon zelf autorijden en dus ook letten op de borden. Niet ingewikkeld volgens mij?gerson schreef: ↑07 sep 2020 09:57 Zou het navigatie systeem de oorzaak zijn ? Heb niet de indruk.
Mijn systeem leest de verkeersborden op bijv de afrit naar een benzine station , 70 en dan 50, terwijl je 100 of 130 op de hoofdrijbaan rijdt en gaat dan in de remmen. Gaat overigens redelijk rustig en is goed op te vangen.
De borden van de secundaire weg (60) worden ook vaak opgepikt als je op de 80 km rijbaan rijdt.
Als er ergens een snelheidsbeperking is t.g.v. bijv. wegwerkzaamheden en het te lang duurt voordat hier een einde aan komt gaat het systeem terug naar de normaal geldende snelheid en dus er weer vandoor met 130km per uur
Het komt ook nogal eens voor dat het bord einde beperkingen niet geplaatst is .Hierdoor blijf je onterecht met gereduceerde snelheid rijden.
Door deze voorbeelden ben je wel continu bezig de snelheid in de gaten te houden en moet je regelmatig ingrijpen.
Autonoom rijden is zo nog ver weg.
(als je het gaspedaal op die momenten ligt aanraakt, vast houdt wordt er niet gereageerd op het bord)
Wie gaat dit probleem uiteindelijk oplossen? De autofabriek of de wegbeheerder. Door de laatste moeten er dan nogal wat borden verplaatst worden.
-
- Forum Held
- Berichten: 1504
- Lid geworden op: 29 jul 2009 12:28
- Mercedes-Benz: S211 220cdi
- Locatie: Zeist
Klopt
...ja logisch, omdat je kennelijk steedsmoet checken wat klopt, het systeem of je eigen waarneming?
Doet me denken aan mensen die , op de vraag of het regent, op hun smartphone kijken.
- MBenzNL
- Moderator
- Berichten: 20709
- Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
- Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
met de nieuwe hedendaagse auto's leer je ook weer je knipperlicht te gebruiken...ik was altijd fan van de distronic maar tegenwoordig als onderdeel van het rij-assistent-plus-pakket hoef ik het niet meer en dat komt vooral door het ongewenste gedrag van de rijbaan assistent en de adaptieve snelheidslimietassistent (die heeft er ooit al eens voor gezorgd dat er bijna 1 achterin een nieuwe lijkwagen knalde waar ik een testrit mee deed) en het feit dat die auto's zelf afremmen voor bochten waar je met dubbele snelheid ook nog makkelijk door kunt
greetingz,
- Sneaky Pete
- Donateur
- Berichten: 1986
- Lid geworden op: 08 mar 2014 19:18
- Mercedes-Benz: R171 SLK 350
- Locatie: Zuid-Oost Brabant
Helemaal mee eens.splunder schreef: ↑07 sep 2020 12:27Gewoon zelf autorijden en dus ook letten op de borden. Niet ingewikkeld volgens mij?gerson schreef: ↑07 sep 2020 09:57 Zou het navigatie systeem de oorzaak zijn ? Heb niet de indruk.
Mijn systeem leest de verkeersborden op bijv de afrit naar een benzine station , 70 en dan 50, terwijl je 100 of 130 op de hoofdrijbaan rijdt en gaat dan in de remmen. Gaat overigens redelijk rustig en is goed op te vangen.
De borden van de secundaire weg (60) worden ook vaak opgepikt als je op de 80 km rijbaan rijdt.
Als er ergens een snelheidsbeperking is t.g.v. bijv. wegwerkzaamheden en het te lang duurt voordat hier een einde aan komt gaat het systeem terug naar de normaal geldende snelheid en dus er weer vandoor met 130km per uur
Het komt ook nogal eens voor dat het bord einde beperkingen niet geplaatst is .Hierdoor blijf je onterecht met gereduceerde snelheid rijden.
Door deze voorbeelden ben je wel continu bezig de snelheid in de gaten te houden en moet je regelmatig ingrijpen.
Autonoom rijden is zo nog ver weg.
(als je het gaspedaal op die momenten ligt aanraakt, vast houdt wordt er niet gereageerd op het bord)
Wie gaat dit probleem uiteindelijk oplossen? De autofabriek of de wegbeheerder. Door de laatste moeten er dan nogal wat borden verplaatst worden.
Ik heb al vele jaren een systeem met 500 megapixel camera die diepte kan zien en een razendsnelle computer met state-of-the-art biologische chips. Zijnde mijn eigen ogen en m'n gezonde verstand.
- motorhan
- Donateur
- Berichten: 2295
- Lid geworden op: 21 nov 2009 15:10
- Mercedes-Benz: e207 250 CGI Cabrio avantgarde 2013
- Locatie: Cranendonck
Als ik een bord zie met b.v 60km en daarnaast een bord met inhalen verboden komen die afbeeldingen bijna direct op het scherm bij de snelheidsmeter en op de comand. vind ik toch wel handig.
Met vr gr
E207 Cabrio Avantgarde prestige 2013. W168 A160 Avantgarde 2002
E207 Cabrio Avantgarde prestige 2013. W168 A160 Avantgarde 2002