Grensverleggende luxe, veiligheid en autonomie: de nieuwe Mercedes-Benz S-Klasse (BR223)

De laatste Mercedes-Benz nieuwtjes vind je hier.
Gebruikersavatar
Helmy
Beheerder
Berichten: 6111
Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
Specialisatie: Nieuws, Design, Google
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

02 sep 2020 23:04

De nieuwe generatie S-Klasse is de meest autonome productieauto ter wereld en zet andermaal de maatstaf in veiligheid.
De nieuwe generatie S-Klasse is de meest autonome productieauto ter wereld en zet andermaal de maatstaf in veiligheid.
BR223-debute-02.jpg (134.38 KiB) 1969 keer bekeken
De Mercedes-Benz S-Klasse staat al vele decennia voor het beste dat het merk te bieden heeft en wat er maximaal mogelijk is in een personenwagen. Vandaag is de nieuwste generatie (BR223) onthuld met onder andere de tweede generatie MBUX (NTG 7), veel nieuwe en vernieuwde technologie en een spraakmakend design. De nieuwe S-Klasse is vanaf medio september 2020 al te bestellen, de eerste exemplaren worden al in december 2020 geleverd.

De bestverkochte luxe limousine ter wereld is tot in het kleinste detail vernieuwd. Met een cw-waarde van 0,22 is de nieuwe S-Klasse een van de meest gestroomlijnde auto’s ter wereld, ondanks het grote frontale oppervlak van 2,5 m². Hiervoor zijn talloze aerodynamische verbeteringen doorgevoerd in de carrosserie, aan de onderzijde en aan de aanbouwdelen.
De auto heeft een klassieke houding dankzij een korte voorste overhang, een lange wielbasis en een gebalanceerde overhang achter. De grote spoorbreedte en de gelijk met de buitenzijde geplaatste wielen geven een gespierde indruk, terwijl in de flanken de karakteristieke lijnen zijn gereduceerd. De voorzijde wordt gedomineerd door een grote statige grille, terwijl de koplampen met kenmerkende drie-punts dagrijverlichting platter zijn vormgegeven. Keyless Go is voortaan optioneel te bedienen middels deurgrepen die verzonken zijn in het deurpaneel. Bij lichte aanraking of het naderen van de bestuurder worden deze elektrisch uitgeschoven. De achterlichten zijn nieuw ontworpen en bevatten geanimeerde verlichtingsfuncties.

Voor het eerst is Digital Light nu in reguliere productie-omvang optioneel leverbaar, waar dit eerst nog tot de exclusieve geringe productie-omvang van Maybach behoorde. De Digital Light koplampen beschikken elk over drie sterke LED’s die midels 1,3 miljoen microspiegels het licht breken en richten en zo een zeer nauwkeurige en fijne lichtverdeling mogelijk maken. Hierdoor is onder andere de grootlichtassistent bij het uitschakelen naar tegenverkeer of verkeersborden ruim 100 keer nauwkeuriger dan de 84-pixel verlichting van Multibeam LED. Ook worden de licht-donker-grenzen en de lichtverdeling zelf nauwkeuriger aangestuurd voor betere mistverlichting, snelwegverlichting of stadsverlichting.

Het systeem beschikt over talrijke assistentiefuncties:
- Waarschuwing voor herkende wegwerkzaamheden middels projectie van een graafmachine-symbool op de rijbaan.
- Waarschuwing en markering van voetgangers aan de wegrand middels een spotlicht.
- Meldingen van naderende verkeerslichten, stopborden of inrijverboden middels projectie van waarschuwingssymbolen op de rijbaan.
- Ondersteuning bij versmalde rijstroken (wegwerkzaamheden) middels projectie van geleidingsmarkeringen op de rijbaan.

De nieuwe S-Klasse zal eerst leverbaar worden met verscheidene zescilinder benzine- en dieselmotoren. De V8-motoriseringen met geïntegreerde starter-generator (ISG) en 48-volt boordnet volgen iets later terwijl in 2021 ook een plug-in hybride variant zal debuteren met een elektrisch bereik van circa 100 kilometer. Alle motoriseringen worden standaard gekoppeld aan de 9G-Tronic negentraps automatische transmissie.

Vanaf 15 september:
S 500 4Matic, M256 R6, 320 kW/ 435 pk + 16 kW/22 pk EQ Boost (WLTP-verbruik: 9,4-8,0 l/100km)
S 350 d, OM656 R6, 210 kW / 286 pk (WLTP-verbruik 7,7-6,4 l/100km)
S 350 d 4Matic, OM656 R6, 210 kW / 286 pk (WLTP-verbruik 7,9-6,5 l/100km)
S 400 d 4Matic, OM656 R6, 243 kW / 330 pk (WLTP-verbruik 7,9-6,7 l/100km)

Vanaf 6 oktober:
S 450 4Matic, M256 R6, 270 kW / 367 pk + 16 kW/22 pk EQ Boost (WLTP-verbruik: 9,5-7,8 l/100km)

Vanaf mei 2021:
S 580 4Matic
S 580 e 4Matic

Vanaf september 2021:
S63 e 4Matic

De aluminium-hybride carrosserie bestaat voor meer dan 50% uit aluminium. De hoge torsiestijfheid vormt de basis voor het uitmuntende comfort en stilte. Zo zijn de doorvoergaten voor kabels in de tussenschotten dubbel afgedicht. Dankzij extra isolatie langs de A-stijlen en de bodemplaat is het bijzonder stil in het interieur en is motorgeluid nauwelijks hoorbaar.
Zolang ze nog bereikbaar zijn, worden verschillende holle elementen van de voertuigstructuur voor het eerst bij een Mercedes-Benz opgevuld met speciaal akoestisch schuim, welke uitzet tijdens het aanbrengen van de “katodische tauch lackierung” KTL (elektrostatische dompellak) in de oven.

De nieuwe generatie S-Klasse beschikt over in totaal 98 kilo aan gerecycled materiaal verspreid over 120 onderdelen, ruim het dubbele aantal als in het uitgaande model. Een verdere 40 kilo is vervaardigd uit hernieuwbare grondstoffen. Het proces om de ontwikkeling minder belastend te maken is met concrete doelstellingen vastgelegd in de voertuigontwikkeling. Reeds vanaf de conceptfase worden talloze milieu-aspecten meegenomen.
De vloerbekleding is vervaardigd uit een nieuw gerecycled garen, genaamd Econyl® en bestaande uit hergeproduceerd nylon welke teruggewonnen wordt uit nylonafval dat voorbestemd was voor vernietiging, zoals oude visnetten en tapijtbodems. Dit proces zorgt voor minder CO2-uitstoot ten opzichte van de nieuwproductie van nylon.

In het interieur van de nieuwe S-Klasse bereikt moderne luxe een nieuw niveau. De ontwerpers hebben ambiance met lounge-karakter gerealiseerd met elegantie, hoogwaardige materialen en helderheid. Dankzij de nieuwe architectuur, de moderne oppervlaktevormgeving en de ergonomische plaatsing van schermen is het dashboard een hoogtepunt in de auto.
De nieuwe S-Klasse is meer dan voorheen gericht op het welzijn van de inzittenden met nog hoger rij- en akoestisch comfort en een omvangrijk aanbod aan Energizing Comfort programma’s. Fitheid blijft gewaarborgd dankzij de verbeterde actieve luchtfiltering Energizing Air Control.

De nieuwe BR223 S-Klasse is in vele opzichten intelligenter geworden en de rij-ervaring ligt op een nieuw niveau. Tot de digitale innovaties behoren onder andere MBUX met ondersteuning van 27 talen en talloze nieuwe visualisaties, achterasbesturing en verscheidene veiligheidsinnovaties zoals de achterairbags.
Standaard wordt de S-Klasse uitgerust met Airmatic luchtvering met continue ADS+ verstelbare demping. Voor verbeterde stabiliteit en veiligheid. Het optioneel leverbare actieve onderstel E-Active Body Control is voortaan gekoppeld aan Pre-Safe Impuls; bij een herkende naderende zijdelingse botsing wordt de carrosserie in slechts tienden van een seconde tot wel 80 mm verhoogd. Hierdoor wordt de energie van de botsing minder gericht op de deurstructuren en beter verspreid door de dorpelstructuur en blijft het interieur beter beschermd.
De doorontwikkelde rij-assistentiesystemen brengen autonoom rijden naar het volgende niveau, en dankzij verbeterde omgevingssensoren kunnen bijvoorbeeld de parkeersystemen nog beter ondersteunen tijdens het rangeren.

De tweede generatie MBUX debuteert in de nieuwe S-Klasse en maakt het interieur nog digitaler en intelligenter dankzij de grote sprong in hard- en softwaretechnologie. Het interieur is uitgerust met tot wel vijf grote beeldschermen, deels met (optionele) OLED-technologie. Deze tonen met zeer veel details de aansturing van voertuigs- en comfortfuncties. Tevens zijn de mogelijkheden tot personalisering en intuïtieve bediening omvangrijker geworden. Dit geldt voor zowel de passagiers als voor de bestuurder. Dankzij de nieuwe 3D Bestuurdersdisplay wordt door middel van een druk op een knop een ruimtelijke scenewaarneming mogelijk gemaakt met Eye-Tracking. Hiermee wordt visuele diepte gecreëerd zonder dat een speciale 3D-bril gedragen moet worden.

Optioneel zijn twee verschillende Head-up-Displays (HUD) leverbaar. De grootste variant biedt Augmented Reality (AR) mogelijkheden, zoals het projecteren van geanimeerde afslagpijlen tegen de voorruit in lijn met de rijbaan. Daarnaast wordt verscheidene informatie van de assistentiesystemen weergeven, zoals aanwijzingen en informatie van de actieve afstandsassistentie.

De spraakassistent met “Hey Mercedes” commando beschikt over nog meer functionaliteiten dankzij activatie van online diensten in de Mercedes me app. Daarnaast kunnen verscheidene acties worden opgeroepen zonder “Hey Mercedes” te zeggen, zoals het opnemen van een binnenkomend telefoongesprek. Ook kunnen voortaan verscheidene voertuigfuncties worden uitgelegd en kunnen algemenere vragen worden beantwoord. Voor het eerst kunnen ook de achterpassagiers nu de spraakassistent bedienen.

De rekenprestaties van de nieuwe generatie MBUX zijn met 50% verhoogd naar een opslagbandbreedte van 41.790 MB/s. Middels camera’s in de dakbedieningseenheid en zelflerende algoritmen herkent de Interieur Assistent talrijke bedieningsinstructies. Het systeem analiseert de kijkrichting, handbewegingen en lichaamstaal en reageert met de daarbij passende voertuigfuncties. Het systeem biedt niet alleen bediencomfort maar ondersteund ook in veiligheid, zo kan de camera herkennen en vóór het wegrijden waarschuwen als bij een kinderzitje op de passagiersstoel de gordel niet bevestigd is.
Dankzij de MBUX Smart Home functie wordt de S-Klasse een schakelcentrale richting de woning, waarbij Mobiele Intelligentie hoog bedieningscomfort levert op afstand. De huizen van mensen worden slimmer, en onder de overkoepelende term Smart Home maken WLAN en verscheidene sensoren de thuisomgeving communicatief. Temperatuurhuishouding, verlichting, rolluiken en elektronische apparatuur kunnen op afstand worden bediend. Bewegingsmelders en venstersensoren informeren over gewenst of ongewenst bezoek.

Hoogtepunten in het interieur die het luxegevoel benadrukken zijn onder andere de grote sierdelen op het dashboard en achterin (bij de varianten met comfortzitplaatsen). Deze omringen de inzittenden en zijn een doorontwikkeling van het ‘wrap-around’ effect. Nieuw is een openporig houtfineer welke door dunne, vormvolgende stripelementen van echt aluminium wordt doorsneden.
De vier centrale uitstroomopeningen van de airconditioning zijn relatief plat en bovenop het dashboard geplaatst, terwijl twee dubbele smalle, vertikaal georiënteerde uitstroomopeningen de uiteindes van het dashboard vormen.
De schermen vóór de bestuurder en op de middenconsole bieden een nieuwe esthetische belevenis. De weergaves kunnen naar individuele wensen worden ingesteld via vier stijlen (Subtiel, Sportief, Exclusief en Klassiek) en drie modi (Navigatie, Assistentie, Service).

De voorstoelen zijn voorzien van maximaal 19 motoren om maximaal zitcomfort te bieden en te ondersteunen in de veiligheid. Alle zitplaatsen in de S-Klasse zijn voorzien van het AGR (Aktion Gesunder Rücken) keurmerk voor gezonde zithoudingen en het voorkomen van rugaandoeningen.
De stoelen beschikken over tien verschillende massageprogramma’s die worden uitgevoerd middels vibratiemotoren en ook warmte-elementen, waarbij de stoelverwarming wordt gecombineerd met de opblaasbare luchtzakken van de actieve multi-contourstoelen. De luchtzakken zitten nu nog dichter aan het zitoppervlak en zijn daarmee effectiever aan te sturen.

Er kan gekozen worden uit vijf varianten voor de opstelling van de achterste zitplaatsen, variërend van werk- tot rustplek-georiënteerd. Nieuw zijn de verwarmde kussens voor de hoofdsteunen van de elektrisch verstelbare achterstoelen. De verstellingsslag en –hoeken van de voorpassagiersstoel en de daarachter geplaatste ligstoel zijn aanzienlijk verbeterd.

De nieuwe S-Klasse vormt een belangrijke mijlpaal in autonome rijtechnologie. Mercedes-Benz heeft de auto ontwikkeld voor autonoom rijden op niveau 3, wat volgens SAE J3016 staat voor “ogen weg”, oftewel een niveau waarbij de bestuurder zich op andere taken kan richten dan het besturen van het voertuig. De bestuurder moet wel beschikbaar zijn om in noodgevallen te kunnen ingrijpen maar hoeft geen stuurbeweging meer te maken voor de herkenning bij de assistentiesystemen. Sensoren aan de voor- en achterzijde van de stuurring meten of het stuur wordt vastgepakt.
Vanaf de tweede helft van 2021 zal de nieuwe Drive Pilot bij files of hoge verkeersdichtheid geautomatiseerd kunnen rijden op speciaal goedgekeurde delen snelweg in Duitsland. De bestuurder wordt daarbij ondersteund door doorontwikkelde rij-assistentiesystemen die tot nu toe niveau 2 in autonoom rijden vormden, en in de nabije toekomst zullen behoren tot de standaard uitrusting.

Standaard beschikt de nieuwe S-Klasse over de volgende sensoren:
- Multimode-radar vóór: 2 radarsensoren met 130° openingshoek
- Grote-afstandsradar vóór: 1 radarsensor met 90° en 9° openingshoeken
- Stereo-multi-purpose camera vóór: 1 camera met 70° openingshoek
- Multimode-radar achter: 2 radarsensoren met 130° openingshoek
- 360°-camera (dichtbij): 4 camera’s met 180° openingshoek
- Ultrasoon (dichtbij): 12 sensoren met 120° openingshoek

Tevens zijn er enkele belangrijke vernieuwingen in rij-assistentie:

Distronic:
- Anticiperend voor snelheidsaanpassingen naar maximum geldende snelheden
- Aanrijdingsvermijding naar stilstaande verkeersdeelnemers tot maximaal 130 km/h (was 60 km/h)
- Instelbaar via MBUX

Actieve stuur assistent:
- Spoorherkenning middels 360°-camera
- Verbeterde beschikbaarheid en bochtengedrag op landelijke wegen
- Verbeterde rijbaancentrering op snelwegen
- Situatie-specifieke herkenning van bijzondere rijomstandigheden (creëeren van vrije baan voor nooddiensten, herkenning van rijstrookrand bij gebrek aan wegbelijning)

Verkeersbord assistent:
- Waarschuwingsfunctie voor negeren van stopborden
- Waarschuwingsfunctie voor negeren van rood stoplicht

Actieve spoor assistent:
- Herkenning van rijstrookranden zoals gras
- Verbeterde intuïtieve ingrepen in besturing
- Detectie-instelling via menu’s in MBUX
- Gevarenweergave middels ambient verlichting en Augmented Reality HUD

Actieve rijbaanwissel assistent:
- Langere zoekfase van 15 seconden (was 10 seconden), landsafhankelijk, waarin een rijbaanwissel plaats kan vinden
- Verbeterde dwarsdynamiek, landsafhankelijk

Actieve noodstop assistent:
- Gordelspanner en afremming als laatste aanwijzing voorafgaand aan de rembekrachtiging
- Optionele rijbaanwissel bij 80 km/h mits de naastgelegen rijbaan vrij is

Actieve rem assistent met kruizingsfunctie:
- Herkenning van overstekende voetgangers bij het afslaan
- Verbeterde kruizingsfunctie bij landelijke wegen tot 120 km/h (was 72 km/h)
- Waarschuwingen en rembekrachtiging bij tegenverkeer

Actieve dodehoek assistent en uitstapbeveiliging:
- Gevarenweergave middels ambient verlichting
- Dankzij MBUX Interieur assistent camera’s al geactiveerd bij het reiken naar de deurgreep

De vernieuwde Parkeerassistentie wordt voortaan gekoppeld aan de Remote Park assistent voor autonoom parkeren met bediening per smartphone. De S-Klasse is daarbij middels Intelligent Park Pilot al voorbereid voor SAE-niveau 4 autonomie voor Automatische Valet Parking (AVP). Met de juiste optionele uitrusting en de bijbehorende Connect-dienst is de auto voldoende uitgerust om volledig autonoom en zonder bestuurder aan boord te parkeren en te vertrekken uit parkeerfaciliteiten met AVP-infrastructuur, waar de nationale wetgeving dit toelaat.

De nieuwe S-Klasse kan optioneel worden voorzien van achterasbesturing met een stuurhoek tot maximaal 10 graden. Dit systeem biedt vooral in stedelijke gebieden een gereduceerde draaicirkel zoals dat van een compacte auto. Een S-Klasse met lange wielbasis en vierwielaandrijving beschikt zodoende over een verkleinde draaicirkel van slechts 10,9 meter, 1,9 meter minder dan zonder achterasbesturing.

In 2019 toonde Mercedes-Benz met het experimentele veiligheidsvoertuig ESF 2019 aan welke ideëen de veiligheidsexperts werken. Tot de ruim 20 innovaties in veiligheid behoorden bijna productierijpe systemen als de achterairbags. Deze airbags zijn nu optioneel leverbaar in de nieuwe S-Klasse. Het systeem bestaat uit een nieuwe frontale airbag in de rugleuning van de voorstoel en is gemaakt uit verscheidene structuren die op verschillende manieren worden opgeblazen. Hiermee wordt de belasting op hoofd en nek van de achterinzittenden duidelijk gereduceerd in het geval van een zware frontale aanrijding.
In de rugleuning van de bestuurdersstoel bevindt zich tevens een centrale airbag. Bij een zware zijdelingse aanrijding wordt de airbag opgeblazen tussen de bestuurder en voorpassagier om het risico op hoofdcontact te reduceren.
Klik op onderstaande afbeeldingen voor een vergroting:

70804 70805 70806 70807

70808 70809 70810 70811

70812 70813 70814 70815

70816 70817 70818 70819

70820 70821 70822 70823

70824 70825 70826 70827

70828 70829 70830 70831

70832 70833 70834 70835

70836 70837 70838 70839

70840 70841 70842 70843

70844 70845 70846 70847

70848 70849 70850 70851

70852 70853 70854 70855

70856 70857 70858 70859

70860 70861 70862 70863

70864 70865 70866 70867

70868 70869 70870 70871

70872 70873 70874 70875

70876 70877 70878 70879

70880 70881 70882 70883

70884 70885 70886 70887

70888 70889 70890

70891 70892


Bron: Mercedes-Benz Passion Blog
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Gebruikersavatar
René SLK230
Donateur
Berichten: 8061
Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
Mercedes-Benz: W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, Peugeot 306 cabriolet bj 2000, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
Specialisatie: Relativeren
Locatie: Den Haag
Contacteer:

02 sep 2020 23:11

Ik vind het al met al een schitterende wagen.
Prachtige lijnen, sjiek stoer.
Het interieur moet ik eerst met eigen ogen zien.

Gaat wereldwijd ws verkopen als een tierelier.
Statussymbool. Het nieuwste van het nieuwste.
Topmodel :goedzo:
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings



Logboek W114 280 /8 M110 bj 1972 “Frits”
Logboek W115 200D OM615 bj 1975 “Arie”
Gebruikersavatar
S_W204
Berichten: 3014
Lid geworden op: 11 okt 2015 15:19
Mercedes-Benz: W204 C250 Avantgarde AMG (MY2012)

02 sep 2020 23:18

Ter vergelijking:
1.jpg
1.jpg (53.34 KiB) 1950 keer bekeken
2.jpg
2.jpg (67.39 KiB) 1950 keer bekeken
3.jpg
3.jpg (66.18 KiB) 1950 keer bekeken
4.jpg
4.jpg (95.74 KiB) 1950 keer bekeken
5.jpg
5.jpg (53.97 KiB) 1950 keer bekeken
6.jpg
6.jpg (66.5 KiB) 1950 keer bekeken
7.jpg
7.jpg (57.81 KiB) 1950 keer bekeken
8.jpg
8.jpg (81.79 KiB) 1950 keer bekeken
9.jpg
9.jpg (145.43 KiB) 1950 keer bekeken
10.jpg
10.jpg (156.96 KiB) 1950 keer bekeken
11.jpg
11.jpg (69.21 KiB) 1947 keer bekeken
12.jpg
12.jpg (74.91 KiB) 1947 keer bekeken
Gebruikersavatar
Peter
Oprichter
Berichten: 42553
Lid geworden op: 03 jul 2005 13:19
Mercedes-Benz: Ja
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

03 sep 2020 06:34

Ge-wel-dig!
Mercedes laat wel weer zien dat ze de beste zijn :goedzo:
#doeslief
Raphie
Berichten: 1516
Lid geworden op: 30 mei 2016 20:06
Mercedes-Benz: W213 E350 e
Specialisatie: Detailing

03 sep 2020 07:21

Zie ik nou oude en nieuwe persfoto’s door elkaar? (Achterlichten?)
bokkiebenz
Berichten: 3390
Lid geworden op: 16 nov 2005 17:45
Mercedes-Benz: Sparta ion
Specialisatie: Kan niks en doet niks

03 sep 2020 08:40

Mooi op dat scherm na.
Das echt jammer en mist de "klasse" uitstraling.
Het is altijd wat en zelden goed
Gebruikersavatar
Tom
Berichten: 6399
Lid geworden op: 09 feb 2009 17:52
Mercedes-Benz: S212 200CDI - Honda CB900 Hornet
Specialisatie: Taxi/Onderhoud
Locatie: 's-Hertogenbosch

03 sep 2020 09:23

Raphie schreef: 03 sep 2020 07:21 Zie ik nou oude en nieuwe persfoto’s door elkaar? (Achterlichten?)
er staat ook ter vergelijking......


Ik vind hem geslaagd. Achterlichten moet ik even aan wennen maar al met al een zeer mooie auto. Interieur vind ik ook wel mooi. Het "touch" gedeelte van het rechterscherm zoals je in de nieuwere modellen ziet vind ik zelf niet echt handig (te ver weg). Denk dat dit beter werkt, is net wat beter bereikbaar. Al moet ik zeggen dat ik ook altijd een zeer groot liefhebber ben geweest van het brede scherm.
Als ik dan toch kritisch ga zijn dan vind ik het jammer dat de zwarte rand rond het scherm nog zo groot is (met name het KI). Je zou toch denken dat dat vandaag de dag strakker moet kunnen.
Gebruikersavatar
MBenzNL
Moderator
Berichten: 18251
Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

03 sep 2020 09:33

wat is een dashbord waarin alle componenten geintegreerd zitten toch mooi!

greetingz,
B200ZH
Berichten: 86
Lid geworden op: 06 mar 2020 10:11
Mercedes-Benz: 2013 W246 B200 1.6 156pk CGI 6m

03 sep 2020 10:19

Wat een kanon zeg 🥰 doe mij maar een zwarte!
Gebruikersavatar
Maus2000
Berichten: 2161
Lid geworden op: 24 jul 2009 14:24
Mercedes-Benz: S210 E320 Benzine Kawasaki ZZR1100
Locatie: Den Bosch

03 sep 2020 11:27

Idd. de nieuwe interieur designafdeling heeft nu ook de S klasse verpest , met dat foeilelijke opgeplakte ipad scherm als KI en middenscherm. +o( +o(

Jammer de rest van het interieur ziet er wel mooi uit.
Een Benz met 100.000 km is net ingereden...,Maar wel krokant geworden.
Gebruikersavatar
gfgf
Donateur
Berichten: 3215
Lid geworden op: 11 jan 2014 12:20
Mercedes-Benz: W213 E220d '16 "Karl", S210 E430T Avantgarde '98 "Joop" (ex: W126 2800SS '82 "Henk")
Specialisatie: tobben
Locatie: Mittelhessen/Midden Holland

03 sep 2020 12:55

Ach. Als de HUD maar goed werkt, hoef je er nauwelijks naar te kijken. Hoe werkt zo'n HUD trouwens als je verziend bent? Kun je dan ook scherpstellen op die beloofde 10 m afstand of heb je de leesbril nodig vanwege de kortere afstand tot de voorruit?
"To get back my youth I would do anything in the world, except take exercise, get up early, or be respectable." (Oscar Wilde)
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
Gebruikersavatar
EeVeeWee
Berichten: 314
Lid geworden op: 14 sep 2018 12:59
Mercedes-Benz: 230 SL Pagode 1965

03 sep 2020 13:05

Jammer van die achterlichten, deze vind ik een stuk lelijker dan van het huidige ontwerp.
Raphie
Berichten: 1516
Lid geworden op: 30 mei 2016 20:06
Mercedes-Benz: W213 E350 e
Specialisatie: Detailing

03 sep 2020 13:20

Ik vind de huidige kont nu ook nog mooier, zal misschien ff wennen zijn.
Headhunter07
Berichten: 1327
Lid geworden op: 19 aug 2015 16:19
Mercedes-Benz: C350e

03 sep 2020 13:46

gfgf schreef: 03 sep 2020 12:55 Ach. Als de HUD maar goed werkt, hoef je er nauwelijks naar te kijken. Hoe werkt zo'n HUD trouwens als je verziend bent? Kun je dan ook scherpstellen op die beloofde 10 m afstand of heb je de leesbril nodig vanwege de kortere afstand tot de voorruit?
In onze c350 werkt het perfect. Is heel makkelijk qua kijken. Je kijkt als je ver kijkt er langs. Je ogen gaan iets naar beneden en je ziet boven de motorkap tekst , instellingen, navi zweven.
Het is qua bril en leeftijd! juist makkelijker. Op je teller kijken kost meer moeite en tijd qua scherpstellen.
Met memory stoelen verschuift je HUD ook mee. Ik vind het erg handig.
Gebruikersavatar
Helmy
Beheerder
Berichten: 6111
Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
Specialisatie: Nieuws, Design, Google
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

06 sep 2020 19:33

Factory 56, de nieuwe fabriek waar BR223 wordt gemaakt:
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Plaats reactie