BR223 MBUX Preview

Deel hier video's over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Helmy
Beheerder
Berichten: 7556
Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
Specialisatie: Nieuws, Design, Google
Contacteer:

03 aug 2020 20:33

Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Gebruikersavatar
Peter
Oprichter
Berichten: 44419
Lid geworden op: 03 jul 2005 13:19
Mercedes-Benz: ✇ Ja ✇
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

04 aug 2020 06:39

De meeste 'klagen' over het grote scherm, maar ik zou er snel aan kunnen wennen :-)
#doeslief
EricBenz
Donateur
Berichten: 971
Lid geworden op: 15 jul 2019 14:22
Mercedes-Benz: W204 250 CDI
Locatie: Utrecht

04 aug 2020 11:47

Aanraken touchscreen auto is onderweg verboden volgens Duitse rechtbank
https://www.ad.nl/auto/aanraken-touchsc ... ~a66cd337/

Met andere woorden: Om het scherm te bedienen moet u eerst een parkeerplaats zoeken.
Gebruikersavatar
S_W204
Berichten: 3602
Lid geworden op: 11 okt 2015 15:19
Mercedes-Benz: W204 C250 Avantgarde AMG (MY2012)

04 aug 2020 11:56

Dat wordt veel "Hey, Mercedes" roepen. :lol:
Gebruikersavatar
Helmy
Beheerder
Berichten: 7556
Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
Specialisatie: Nieuws, Design, Google
Contacteer:

04 aug 2020 12:11

EricBenz schreef: 04 aug 2020 11:47 Aanraken touchscreen auto is onderweg verboden volgens Duitse rechtbank
https://www.ad.nl/auto/aanraken-touchsc ... ~a66cd337/

Met andere woorden: Om het scherm te bedienen moet u eerst een parkeerplaats zoeken.
Zo gaat de auto van de toekomst letterlijk en figuurlijk naar de knoppen.

:)
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Gebruikersavatar
gfgf
Donateur
Berichten: 5624
Lid geworden op: 11 jan 2014 12:20
Mercedes-Benz: W213 E220d '16 "Karl", S210 E430T Avantgarde '98 "Joop" (ex: W126 2800SS '82 "Henk")
Specialisatie: tobben
Locatie: Mittelhessen/Midden Holland

04 aug 2020 12:14

:lol: :lol:

Spijker op de kop. Weg met die touchscreentroep inderdaad, de Duitsers hebben goed begrepen hoe gevaarlijk dat is.
"To get back my youth I would do anything in the world, except take exercise, get up early, or be respectable." (Oscar Wilde)
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
Gebruikersavatar
Helmy
Beheerder
Berichten: 7556
Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
Specialisatie: Nieuws, Design, Google
Contacteer:

04 aug 2020 13:00

Ik las overgens net in de Duitse media over het oordeel en het is toch niet zo simpel als "verboden, punt". Bedienen mag namelijk wettelijk wel, mits je nog zicht houdt op de weg en omgeving en alleen als de bediening 'kortstondig' is. Het oordeel was dat de man juist te lang te gericht op zijn scherm keek en dus de omgeving en rijsituatie niet meer in zijn zicht had. Wel weer heerlijk wettelijk geschreven, kortstondig. Ons is altijd geleerd om specifiek te zijn in dat soort zaken...

Dit is mijn inziens ook voor een groot deel een ergonomie-verhaal waar de meeste auto's van nu (nog) niet echt last van hebben, omdat de interval van de wissers bij de meeste auto's gewoon via de hendel te regelen is. Bij de Tesla moet er schijnbaar een speciaal menu worden opgezocht om dit te regelen (terwijl wissen aan of uit wel gewoon via een hendel te bedienen is). De man had nog aangehaald dat een veiligheidskritische functie betrof en hij daarom vrijgesproken moest worden, maar dan zou ik als fabrikant zijnde juist die bediening combineren met die hendel, wat ongetwijfeld een gedachte is geweest achter de bestaande hendels in andere auto's.
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Plaats reactie