Koelsysteem, dikke rubberslang

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Forumregels
Let bij technische vragen op de regels: #2 Vragen en #3 Antwoorden
Plaats reactie
Sib
Berichten: 21
Lid geworden op: 01 feb 2018 16:33
Mercedes-Benz: VITO 110 CDI, Marco polo, Automaat

02 aug 2020 14:31

Goedendag,

Ik heb een vraag over de "dikke rubberslang " die aan de onderkant van het Vulreservoir potje naar een andere (dikke) slang loopt.
In de "s bochtjes " is de slang (bij koude motor) nl in de bochtjes enigzins platter als bij het rechte gedeelte waar die mooi rond is.
Als de motor op temperatuur is dan is die ook helemaal rond....

Mijn vraag is, hoe zou dit kunnen, is de slang wellicht versleten/te oud, en zou het kwaad kunnen?

Wellicht herkent iemand dit of heeft dit ook (of óók gehad)?

Bvd,
Voor een antwoord cq hulp
Beste groet,Sib.
Foetske
Berichten: 729
Lid geworden op: 21 jan 2010 06:58
Mercedes-Benz: W108-280SEL4.5,W460.2-GE280 met OM613,Suzuki LJ80,Volvo C306 met OM613,2xE320CDI combi's,Fordje F100pickup 1964' (diesel!l) VitoTourer 119 bleutec allrad. W211-E500 W220-S500. En Puch Haflinger...!
Specialisatie: dieselinspuiting
Locatie: Netersel (NB)
Contacteer:

02 aug 2020 15:57

Helemaal niks aan de hand. Als de motor koud is, krimpt de vloeistof. teveel krimp en er wordt vloeistof vanuit het reservoir aangevuld. Maar, een beetje onderdruk blijft: die trekt de slangen wat platter. Vervangen is geld weggooien. Bij de W210 E320 en E270 CDI is het zelfs zo, dat de slangen geheel plat gezogen kunnen worden. Zodra de temperatuur ook maar iets stijgt, staan ze weer bol.
Diesel: nog effe en de lucht komt er schoner uit dan-ie er in gaat. Toyota, bedankt, het ga je goed
Sib
Berichten: 21
Lid geworden op: 01 feb 2018 16:33
Mercedes-Benz: VITO 110 CDI, Marco polo, Automaat

02 aug 2020 17:25

Foetske schreef: 02 aug 2020 15:57 Helemaal niks aan de hand. Als de motor koud is, krimpt de vloeistof. teveel krimp en er wordt vloeistof vanuit het reservoir aangevuld. Maar, een beetje onderdruk blijft: die trekt de slangen wat platter. Vervangen is geld weggooien. Bij de W210 E320 en E270 CDI is het zelfs zo, dat de slangen geheel plat gezogen kunnen worden. Zodra de temperatuur ook maar iets stijgt, staan ze weer bol.
Dank Foetske,voor uw snelle reactie!
Ik heb ook een "slangprobleem" bij de onderste dikke slang (van radiator onder motor door naar de ijzeren pijp/slang, ook constant (kleine) lekkages zowel aan de radiatorkant alswel aan de andere kant waar die op de ijzeren pijp zit. Nieuwe slang, nieuwe goede klemmen, enige malenaan laten draaien ...en kom er maar niet vanaf (zie mijn vorige posts). Mischien weet u de oplossing cq oorzaak?
Bvd , voor uw antwoordt,
Beste groet Sib.
Plaats reactie