Ik heb even rondgekeken, maar kon op het forum hier niets over vinden.
Ik rij met een A180d BS+ van 2020, nu is de grote ergernis dat er niet fatsoenlijk over een drempel is te rijden zonder iets te horen schrapen aan de onderzijde voor. Zelfde met inparkeren, een stoeprand, of zo’n rond varkensruggetje in een parkeervak resulteert in schaven/schrapen.
Elke drempel is zo’n beetje stapvoets, de voorbumper heeft aan de onderzijde ook geen lak meer
Auto is voorzien van de originele 16” lm velgen, ik heb begrepen dat mensen die met 17” en 18” rijden er minder last van hebben omdat die dan net iets hoger boven het wegdek staan ivm net iets andere wielmaat en bandenmaat. Nu ga ik niet een setje grotere wielen en nieuwe banden aanschaffen, maar is dit wellicht op te lossen met hogere rubbers/tussenliggers oid.
Hij hoeft niet zover omhoog dat het een 4x4 lijkt, maar een cm of 2/3 aan de voorzijde dat zou net wat prettiger rijden.
Weet iemand of dit redelijk simpel op te lossen is?
W177 voorzijde verhogen
- plorie
- Berichten: 20871
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Een grotere wielmaat zet de auto niet hoger. Grotere velgen = lagere banden zodat de rolomtrek hetzelfde blijft.
Logboek S500.
- W204Avantgarde
- Berichten: 4064
- Lid geworden op: 01 nov 2007 22:09
- Mercedes-Benz: C63s Amg, GLC250, W246 B200, Vito 447
- Specialisatie: Mercedes-Benz & Smart
- Locatie: Noord Limburg
Er loopt hierover een topic...
Ik heb recent een 177 amg line verhoogt met een spaccer set.
Ik heb recent een 177 amg line verhoogt met een spaccer set.
Ik heb dat topic gevonden, ga eens kijken op die site of dit iets is qua oplossing.
www.spaccer.com/nl
Thanx.
www.spaccer.com/nl
Thanx.
Stoepranden, dat zijn die dingen die aan het einde van een parkeervak wel eens zitten. Als dan haaks in een vak staat kom je met je bumper wel eens net over de stoeprand heen. Of als er in een parkeervak een ronde afscherming ligt daar schuif je overheen. Als je auto dan net te laag is en de overhang van de bumper te groot dan schaaf je daar ook overheen.
Wellicht dat een uitvoering met 17” en of 18” geen verlaagd onderstel hebben dat die daarom minder last van hebben.
Heb wel eens een meetlat naast een andere uitvoering gehouden, die was ter hoogte van de voorschermen een paar cm hoger.
Wellicht dat een uitvoering met 17” en of 18” geen verlaagd onderstel hebben dat die daarom minder last van hebben.
Heb wel eens een meetlat naast een andere uitvoering gehouden, die was ter hoogte van de voorschermen een paar cm hoger.
Zoals andere leden op het forum heb ik ook veel last van de hoogte van mijn A200. De voorkant schaaft regelmatig over een drempel of over de weg bij het afgaan van de drempel. Als ik zie dat een drempel hoog is neem ik deze al uiterst voorzichtig of schuin. Net zoals het op en afgaan van een veerpont e.d. Helaas blijft het niet altijd bij schaven, soms hoor en voel je ook een duidelijk klap. (ik denk de motorsteun, denkt de dealer ook). Ook bij het afgaan of opgaan van een hoge drempel komt het midden van de auto ook wel eens op de grond. Ik irriteer me hier steeds meer aan en rij inmiddels met steeds minder plezier in de auto. Inmiddels ben ik op het punt gekomen dat de auto omhoog moet of ik de auto ga verkopen/inruilen op iets anders.W204Avantgarde schreef: ↑25 jul 2020 21:54 Er loopt hierover een topic...
Ik heb recent een 177 amg line verhoogt met een spaccer set.
Nu lees ik dat @W204Avantgarde vorig jaar een les auto verhoogd heeft door middel van het plaatsen van spaccers (www.spaccer.com/nl).
Ik heb gevraagd aan mijn dealer wat de mogelijkheden waren voor het verhogen van mijn auto en deze kwamen gelijk met hele nieuwe schokdempers/veren etc. kosten +-3000 euro.
Weet iemand waar ik deze spaccers kan laten monteren? (misschien heb jij een advies @W204Avantgarde?)
Desnoods rij ik naar de dealer waar jij werkt maar zou dan wel graag willen weten wat het kost
Van mij mag de auto wel een cm of 2 omhoog, dat zou het rijden een stuk relaxter maken.
Ik hoor graag of iemand anders hier ook ervaring mee heeft en/of tips heeft.
- W204Avantgarde
- Berichten: 4064
- Lid geworden op: 01 nov 2007 22:09
- Mercedes-Benz: C63s Amg, GLC250, W246 B200, Vito 447
- Specialisatie: Mercedes-Benz & Smart
- Locatie: Noord Limburg
@mike waar kom je vandaan ?
Goedenmiddag,D20VT schreef: ↑25 jul 2020 21:16 Ik heb even rondgekeken, maar kon op het forum hier niets over vinden.
Ik rij met een A180d BS+ van 2020, nu is de grote ergernis dat er niet fatsoenlijk over een drempel is te rijden zonder iets te horen schrapen aan de onderzijde voor. Zelfde met inparkeren, een stoeprand, of zo’n rond varkensruggetje in een parkeervak resulteert in schaven/schrapen.
Elke drempel is zo’n beetje stapvoets, de voorbumper heeft aan de onderzijde ook geen lak meer
Auto is voorzien van de originele 16” lm velgen, ik heb begrepen dat mensen die met 17” en 18” rijden er minder last van hebben omdat die dan net iets hoger boven het wegdek staan ivm net iets andere wielmaat en bandenmaat. Nu ga ik niet een setje grotere wielen en nieuwe banden aanschaffen, maar is dit wellicht op te lossen met hogere rubbers/tussenliggers oid.
Hij hoeft niet zover omhoog dat het een 4x4 lijkt, maar een cm of 2/3 aan de voorzijde dat zou net wat prettiger rijden.
Weet iemand of dit redelijk simpel op te lossen is?
Hoe heb je dit probleem uiteindelijk opgelost? Loop hier zelf momenteel ook tegenaan namelijk