De laatste beetjes aan de motor ruimte
De SLS vering voor in de auto. dit is zoals velen weten niet orgineel. veel van de onderdelen die ik gebruik wel.
de R129 is geleverd met de optie sls voor en achter en standaard was dit op de R129 SL600 en op de W201 Evo modelen
ook optioneel op alle W201 modellen was de sls voor en achter
dacht dat de 2.5 16v standaard ook sls had achter. de combi heeft vanaf de W123 ook standaard sls tot en met de W210 waarna het luchtvering kreeg. ook is de W140 uitgevoerd met sls achter weet niet zeker of dit standaard was
Nu kies is voor sls voor omdat ik achter in de combi dit ook al heb . en wil deze optie houden
nu heb ik de ervaring als je een auto verbouwd door meer of minder gewicht te krijgen in de auto. er altijd gezocht moet worden naar de beste veer en schokbreker afstelling.
Dit is bij sls een stuk makkelijker . je hebt eigenlijk een hulpveer. en een hydraulische veer de accumulator met stikstof druk
deze accumulator gaat een stuk makkelijk om met iets meer gewicht.
nou wil ik de hoogte kunnen verstellen voor en achter vanuit de auto en ik wil de schokbreken stijfheid kunnen verstellen
dit ga ik doen doormiddel van 2 smoringen op elke veerpoot die ik kan instellen en ik kan dan schakelen met een hydraulische keuze ventiel
tussen de comfort stand en sport stand.
ik heb het systeem voor de schokbreker verstelling voor geinstaleerd. dit is te zien in deze video.
hier na ga ik de hoogte verstelling installeren. dit wil ik testen voor ik de motor en alle aanbouw delen uit de auto haal om de motorruimte te spuiten en te renoveren. met al het gewicht erin kan ik kijken of dit werkt zoals ik het wil hebben
Hier is de video