Door de maatregelen nu minder werk waardoor 1 van mijn taxibussen is komen stil te staan.
Deze nieuwe bus staat nu 2 maanden stil met als gevolg dat hij niet wilt starten.
Eerst geprobeerd met startkabels, toen kwam er leven in de vito, eenmaal aan 50 km mee gereden niet uit gezet, echter eenmaal weer terug op de parkeerplaats gezet en probeerde te herstarten en dat lukte gelijk al niet na 1 minuut uitgezet.
Onder het dashboardkastje hoorde ik getik bij de zekeringen , het getik kwam van de zekering met 052 ++184771B erop ook contact ging niet meer aan en of op slot via sleutel. Moest het handmatig doen met het sleuteltje. Ook toen de sleutels uit het contact waren gingen de wijzers van de toerental en diesel iets omhoog constant.
Wie weet wat het is en hoe ik het kan oplossen?
9 persoons vito (2019) start niet meer na rijden
-
- Berichten: 444
- Lid geworden op: 09 mar 2015 14:26
- Mercedes-Benz: C220cdi
- Specialisatie: Op vakantie gaan
- Locatie: België
Lijkt me gewoon een platte batterij ! ..... en na 50km is die zeker nog niet opgeladen !!
Zet hem op lading ( best is 24 uur aan een druppellader ) of plaats meteen een nieuwe en meet ook zeker effe na of je geen verliesstroom hebt .
Dat je geluiden krijgt aan de zekering kast en dat jou wijzerplaten bewegen lijkt me logisch . onder de 9 volt boordspanning flipt je elektronica !
grts F
Zet hem op lading ( best is 24 uur aan een druppellader ) of plaats meteen een nieuwe en meet ook zeker effe na of je geen verliesstroom hebt .
Dat je geluiden krijgt aan de zekering kast en dat jou wijzerplaten bewegen lijkt me logisch . onder de 9 volt boordspanning flipt je elektronica !
grts F
- Jeroen
- Berichten: 25792
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
Kan zelfs een accu met interne sluiting zijn. Hoewel die dan vaak ook met hulpstartkabels niet willen.
gr J
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Maar is toch apart dat als je 50 (snelweg kms) rijd, de bus even 1 minuut (letterlijk) uitzet en dat hij gelijk niet meer aan gaat en dat voor een nieuwe bus die 2 mnd stilstaatFrans149 schreef: ↑30 jul 2020 11:45 Lijkt me gewoon een platte batterij ! ..... en na 50km is die zeker nog niet opgeladen !!
Zet hem op lading ( best is 24 uur aan een druppellader ) of plaats meteen een nieuwe en meet ook zeker effe na of je geen verliesstroom hebt .
Dat je geluiden krijgt aan de zekering kast en dat jou wijzerplaten bewegen lijkt me logisch . onder de 9 volt boordspanning flipt je elektronica !
grts F
Wil best de accu eruit halen en op de druppellader zetten, kan iemand mij vertellen waar deze accu zich bevind?
Mvg,
Met startkabels had ik ook heel veel moeite om hem aan te krijgen, hij heeft zeker wel 30 minuten aan de donor auto gehangen voordat hij eindelijk keer wilde starten
- Tom
- Donateur
- Berichten: 7278
- Lid geworden op: 09 feb 2009 17:52
- Mercedes-Benz: S213 200D - Honda CB900 Hornet
- Specialisatie: Taxi/Onderhoud
- Locatie: 's-Hertogenbosch
2 maanden is veel te lang voor een accu als je deze in die tijd niet hebt geladen. Slechtste wat er is voor een accu is volledig ontladen. Die boordcomputer van Cabman/Quipment/Taxitronic/... maakt het nog wat erger. 1 week kan al genoeg zijn.
Als je een auto langer stil wilt laten staan is een goeie automatische druppellader een slimme investering.
Als je een auto langer stil wilt laten staan is een goeie automatische druppellader een slimme investering.
- Mr. Viano
- Berichten: 350
- Lid geworden op: 06 aug 2012 20:44
- Mercedes-Benz: W639 Viano 3.2 V6 190pk 2006
- Locatie: Gouda
De vraag van de TS is waard e accu zich bevind. Als het een W639 Vito is, dan zit deze onder de bestuurdersstoel. Is het een wat nieuwere Vito (W447) dan zit deze volgens mij onder de bijrijdersstoel.
Horsepower is how hard you can hit the wall. Torque is how far you can take the wall with you!
Nadeel is dat ik woon in een pad, de bus staat te ver weg om hem aan een druppel lader te kunnen hangenTom schreef: ↑30 jul 2020 22:50 2 maanden is veel te lang voor een accu als je deze in die tijd niet hebt geladen. Slechtste wat er is voor een accu is volledig ontladen. Die boordcomputer van Cabman/Quipment/Taxitronic/... maakt het nog wat erger. 1 week kan al genoeg zijn.
Als je een auto langer stil wilt laten staan is een goeie automatische druppellader een slimme investering.
w447 idd, zit onder de bijrijders stoel, even kijken hoe ik die los kan halen
- Tom
- Donateur
- Berichten: 7278
- Lid geworden op: 09 feb 2009 17:52
- Mercedes-Benz: S213 200D - Honda CB900 Hornet
- Specialisatie: Taxi/Onderhoud
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Dan is het toch slimmer hem zo nu en dan een keer te gebruiken. Accu's zijn eigenlijk te duur om zomaar kapot te laten gaan.Dpac schreef: ↑31 jul 2020 17:18Nadeel is dat ik woon in een pad, de bus staat te ver weg om hem aan een druppel lader te kunnen hangenTom schreef: ↑30 jul 2020 22:50 2 maanden is veel te lang voor een accu als je deze in die tijd niet hebt geladen. Slechtste wat er is voor een accu is volledig ontladen. Die boordcomputer van Cabman/Quipment/Taxitronic/... maakt het nog wat erger. 1 week kan al genoeg zijn.
Als je een auto langer stil wilt laten staan is een goeie automatische druppellader een slimme investering.
Ja dat blijkt idd, alleen mag je er niet mee rijden. Is geen werk voor en met verzekeringsmaatschappijen hebben we een deal dat we lager in verzekering kunnen gaan zitten aangezien er vrijwel geen werk meer is. Daartegen staat dat we niet met de voertuigen mogen rijden maar dat ze wel verzekerd blijven.Tom schreef: ↑31 jul 2020 19:24Dan is het toch slimmer hem zo nu en dan een keer te gebruiken. Accu's zijn eigenlijk te duur om zomaar kapot te laten gaan.Dpac schreef: ↑31 jul 2020 17:18Nadeel is dat ik woon in een pad, de bus staat te ver weg om hem aan een druppel lader te kunnen hangenTom schreef: ↑30 jul 2020 22:50 2 maanden is veel te lang voor een accu als je deze in die tijd niet hebt geladen. Slechtste wat er is voor een accu is volledig ontladen. Die boordcomputer van Cabman/Quipment/Taxitronic/... maakt het nog wat erger. 1 week kan al genoeg zijn.
Als je een auto langer stil wilt laten staan is een goeie automatische druppellader een slimme investering.
- Tom
- Donateur
- Berichten: 7278
- Lid geworden op: 09 feb 2009 17:52
- Mercedes-Benz: S213 200D - Honda CB900 Hornet
- Specialisatie: Taxi/Onderhoud
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Ik snap het helemaal (ik werk ook in de taxibranche) maar dan heb je dus twee opties. Of je zorgt dat ze ergens staan waar wel stroom is of je neemt een defecte accu voor lief.