Krachtigste straatlegale AMG tot nu toe: Mercedes-AMG GT Black Series

De laatste Mercedes-Benz nieuwtjes vind je hier.
Gebruikersavatar
Helmy
Beheerder
Berichten: 6102
Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
Specialisatie: Nieuws, Design, Google
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

20 jul 2020 22:04

De AMG GT Black Series is de extreemste Black Series en de krachtigste straatlegale AMG tot nu toe.
De AMG GT Black Series is de extreemste Black Series en de krachtigste straatlegale AMG tot nu toe.
C190-BS-058.jpg (108.93 KiB) 2951 keer bekeken
Met de GT Black Series introduceert Mercedes-AMG het absolute hoogtepunt van de GT-familie. Het doel was om een nieuwe supersportwagen voor de straat én het circuit te ontwikkelen. Het resulteert onder andere in een 730-pk sterke V8 en een design met actieve aerodynamica overgenomen van de AMG GT3 raceauto. Zoals het hoort bij een Black Series model – sinds 2006 zijn er zes modellen onder dit label ontwikkeld – draait het om compromisloze sportiviteit, een expressieve vormgeving en het toepassen van technologie uit de racewereld om de best mogelijke rijprestaties te leveren, ondanks dat het om een straatlegale auto gaat.

De GT Black Series beschikt over een drastisch aangepaste variant van de M178, namelijk de M178 LS2. Eén van de belangrijkste kenmerken van deze nieuwe variant is “flat-plane” krukas, waar de meeste motoren tot nu toe “cross-plane” zijn. De termen zijn afgeleid van het zichtbare profiel als er in de as-richting tegen het deel gekeken wordt; een cross-plane krukas heeft de kruktappen, waar de drijfstangen aan worden bevestigd, in een + of kruisopstelling staan. De tappen wijzen omhoog/omlaag en links/rechts, oftewel vier richtingen in twee kruisende vlakken. Een flat-plane krukas heeft de kruktappen slechts in twee richtingen (één vlak) staan, namelijk omhoog/omlaag, en er worden altijd twee cilinders per bank tegelijk ontstoken. Hierdoor is de zogenaamde primaire balans van de flat-plane krukas beter en heeft deze geen contragewichten nodig, waardoor deze lichter is, hogere toeren kan draaien en sneller reageert. Tevens heeft de flat-plane krukas minder ruimte nodig, en is er betere winst te halen in de afstemming van uitlaatresonanties. Een flat-plane krukas heeft echter een slechtere secundaire balans, veroorzaakt door de vaker voorkomende snelheidsverschillen in de opwaartse en neerwaartse zuigerbeweging.

De M178 LS2 beschikt over hetzelfde slagvolume van 4,0 liter en over twee turbo’s net als de reguliere M178. Nieuw is de toepassing van dry-sump smering zoals ook in de SLS AMG Black Series, waarbij het carter onder de motor vervangen wordt door een aparte olietank vóór de motor. Hierdoor kan de motor zelf lager in de auto worden geplaatst en komt het zwaartepunt lager te liggen. De M178 LS2 levert 730 pk tussen 6.700 en 6.900 toeren per minuut en het koppel bedraagt 800 Nm tussen 2.000 en 6.000 toeren per minuut. De turbo’s zijn uitgerust met rollagers zoals bij de GT 4-deurs Coupé en beschikken over grotere compressorturbines waardoor er in totaal 1.100 kilo lucht per uur aangevoerd kan worden. Bij de GT R ligt dit op 900 kilo per uur. De motor kan tot 7.200 toeren per minuut draaien en beschikt over grotere intercoolers om de aangevoerde lucht in het best mogelijke temperatuurbereik te houden. Een zwarte plakette voor de bouwer van de motor onderstreept het speciale karakter van de motor.

Het vermogen wordt naar de achterwielen gestuurd via de AMG Speedshift DCT 7G transmissie met dubbele koppeling, die zoals bij alle andere GT varianten als transaxle bij de achteras is geplaatst voor een betere gewichtsverdeling. De transmissie is versterkt om het koppel van 800 Nm te kunnen verwerken, de schakeltijden zijn nu nog korter, de overbrengingsverhoudingen zijn aangepast en de transmissiekoeling is verbeterd vanwege de hogere thermische belasting bij circuitgebruik.

De motor en transmissie zijn aan elkaar gekoppeld middels de zogenaamde Torque Tube. Dit buisvormig element is van koolstofvezel gemaakt en is met een gewicht van 13,9 kilo 40% lichter dan de al geoptimaliseerde aluminium variant uit de reguliere GT. De Torque Tube zorgt voor een uiterst buigings- en torsiestijve verbinding en vormt een belangrijk structureel element in de aandrijflijn. Dit resulteert in directe response binnen de aandrijflijn en draagt bij aan de algehele gewichtsreductie. Ook de aandrijfas binnen in de Torque Tube is van koolstofvezel gemaakt.

Dankzij de vele verbeteringen accellereert de AMG GT Black Series in 3,2 seconden van 0 naar 100 km/h. Binnen 9 seconden is de 200 km/h bereikt, de topsnelheid bedraagt 325 km/h.

De vormgeving van de auto is net als bij de GT R en GT R PRO meer dan ooit tevoren voortgekomen uit functionaliteit (Form Follows Function). Het design is tot stand gekomen dankzij een intensieve samenwerking tussen de ontwerpers en de aerodynamica experts. Het uiterlijk is gebaseerd op dat van de GT3 en GT4 raceauto’s, zoals duidelijk te zien is aan de aanzienlijk grotere grille met verticale spijlen in donker chroom. In de voorschermen zijn uitstroomopeningen gemaakt voor de luchtstroom uit de wielkasten, waardoor speciale inlaten in de voorbumper niet meer nodig zijn. Speciale geleidingselementen optimaliseren de luchtstroom waardoor er meer downforce op de vooras wordt geleverd en de remkoeling verbeterd wordt. Speciale lamellen sturen de luchtstroom gericht naar de wielen. De splitter onder de voorbumper is van zichtbaar koolstofvezel gemaakt en is instelbaar in standen “Street” voor straatgebruik en “Race” voor circuitgebruik. In de “Race”-stand steekt de splitter verder naar voren uit en zorgt het omgekeerde vleugelprofiel voor meer downforce, hogere spoorstabiliteit en hogere bochtsnelheden.
De nieuwe motorkap is van koolstofvezel gemaakt en beschikt over uitstroomopeningen voor de lucht uit de koelingsradiatoren. De lucht wordt om de A-stijlen en zijruiten naar de achterzijde geleid waar deze de efficiëntie van de achtervleugel verhogen. In de flanken zijn grotere openingen aangebracht voor een betere afvoer van hitte van de remmen.
Aan de achterzijde zijn de blikvangers de nieuwe diffuser met ronde uitlaateindstukken, en de koolstofvezel dubbele achtervleugel, die op de eveneens uit koolstofvezel vervaardigde achterklep zit geschroefd. Beide vleugels van de dubbele achtervleugel kunnen mechanisch versteld worden. De bovenste vleugel beschikt over een aangestuurd element die afhankelijk van de gekozen rijmodus tot 20 graden kan worden gekanteld. Hiermee zijn hogere bochtsnelheden mogelijk, terwijl in de vlakke stand (voorbij 250 km/h) de luchtweerstand wordt gereduceerd voor hogere snelheden. In de steilste stand functioneert het actieve element tevens als luchtrem.
Ook de onderzijde is vernieuwd, waarbij alle afdichtingselementen zijn geoptimaliseerd voor zowel luchtgeleiding als ook hitte-afvoer. Tevens geleiden deze de lucht voor een optimale werking van de achterdiffuser. Alles bij elkaar levert dit een downforce op van ruim 400 kilo bij 250 km/h.

Om het gewicht van de auto te reduceren zijn er niet alleen een hoop koolstofvezel elementen toegepast in de structuur en aan de buitenzijde. De voor- en achterruiten zijn van dunner glas gemaakt, terwijl er in de basisstructuur van de auto ook meer aluminium is toegepast. Ook de gesmede velgen en de standaard keramische composietremmen, voorzien van zwarte remklauwen, dragen bij aan een lager gewicht. Daarnaast zijn de draagarmen en wieldragers volledig uit gesmeed aluminium opgetrokken.
Net als bij de GT R beschikt de GT Black Series over schroefveren met verstelbare veervoorspanning zodat deze nauwkeurig kan worden afgesteld voor de specifieke eisen van het rijden op een circuit. Het wordt gecombineerd met de traploze adaptieve demperafstelling AMG Ride Control welke elektronisch aangestuurd wordt en de demping per wiel op elk moment kan aanpassen aan de rijomstandigheden. Het kantelen van het voertuig wordt zo optimaal tegengegaan en er is altijd optimaal contact met het wegdek, zodat de veiligheid ook gegarandeerd blijft. De demping kan tevens worden aangepast middels drie vooraf ingestelde modii, te weten Comfort, Sport en Sport Plus. De eerste twee modii zijn de betere keuzes voor het rijden op de openbare weg, waarbij Sport iets stugger is en minder comfort levert. Sport Plus is maximaal afgestemd voor het circuit en herkent de kwaliteit van het asfalt, bijvoorbeeld of er op een Formule-1 circuit wordt gereden als Hockenheim, of op een ouder circuit als de Nürburgring Nordschleife.
De stabilisatoren zijn instelbaar: de voorste is van koolstofvezel en is in twee standen te zetten, de achterste is van hol staal en is in drie standen te zetten, variërend van stug naar comfortabel. Zowel onder de voorzijde als de achterzijde zijn koolstofvezel verstevigingselementen aangebracht om de stijfheid van de auto en daarmee ook de rijprecisie te verhogen.

Voor inzet op circuits biedt het speciaal voor de Black Series aangepaste AMG Traction Control de bestuurder de mogelijkheid om zich te laten ondersteunen in het optimaal aanspreken van het immense vermogen. Dit is met ESP volledig uitgeschakeld, dus zonder dat het ESP daarbij remmend ingrijpt. Het wordt zoals bij de GT3 racewagen volledig aangestuurd door specifieke elementen in het motorkenveld. De mate van ondersteuning is middels een draaiknop in de middenconsole in kleine stappen in te stellen en biedt daarmee voor elke baanconditie en elke bestuurder de juiste hulp. Stap 1 van de ondersteuning is daarbij bedoeld voor natte omstandigheden en maximale veiligheidsreserves, terwijl stap 9 maximale slip toelaat. Welke stap actief is, wordt weergeven op zowel de draaiknop zelf als in het instrumentarium.

De GT Black Series wordt geleverd met speciaal ontwikkelde Michelin Pilot Sport Cup 2 R MO banden. Deze zijn beschikbaar in twee compounds: standaard wordt de auto geleverd op de zachtere compound MO1A waarbij op de wangen het silhouette van de GT Black Series is aangebracht. Voor circuitgebruik is de hardere compound MO2 beschikbaar via het AMG Performance Center. De maatvoering is voor beide varianten 285/35 ZR19 met 10Jx19 velgen vooraan en 335/30 ZR20 met 12Jx20 velgen achteraan.

In het interieur wordt Exclusief nappa leder gecombineerd met sportieve microvezel Dinamica in zwart met oranje contrastnaden. Het dashboard en de nieuw vormgegeven lichtgewicht deurpanelen zijn bekleed met zwart microvezel Dinamica. De deurpanelen zijn daarbij niet langer voorzien van vaste deurgrepen maar van riemen, wat een verdere gewichtsbesparing oplevert. Verdere markante accenten komen van de oranje siernaden (optioneel in het grijs), matzwarte koolstofvezel sierdelen en het Night Pakket Interieur. De koolstofvezel AMG kuipstoelen combineren een laag gewicht met optimale zijdelingse steun. Het AMG Performance stuurwiel is aan de onderzijde afgevlakt en beschikt over een sterk gecontourde ring die volledig in microvezel Dinamica is bekleed.

De GT Black Series beschikt net als de andere GT varianten over een volledig digitaal instrumentarium met 12,3-inch scherm voor de bestuurder en een 10,25-inch multimedia scherm op de middenconsole. Het instrumentarium beschikt over de weergavethema’s Klassiek, Sport en Supersport, waarbij de laatste een centrale toerenteller toont met verscheidene extra informatie waaronder het schakelmoment in manuele schakelmodus. Het multimedia scherm toont middels bewegende visualiseringen de verscheidene voertuigfuncties, rij-assistentie- en communicatiesystemen.
In de middenconsole zijn de kleurdisplay-knoppen in V-opstelling gearrangeerd en bieden zij de instelmogelijkheden voor de aandrijflijn, onderstel, ESP, uitlaatsysteem, achtervleugelstand en de start-stop knop.

Optioneel is de GT Black Series uit te rusten met het AMG Track Pakket. Dit omvat een rolkooi als omrolbescherming, vierpuntsgordels voor beide zitplaatsen en een 2-kilogram brandblusser (uitsluitend bedoeld voor circuitinzet). De rolkooi bestaat uit meerdere elementen waar onder andere de gordels aan bevestigd worden. Het draagt tevens bij aan de verbeterde stijfheid van het voertuig.

Exclusief voor kopers van de AMG ONE hypercar is een speciale uitvoering van de GT Black Series beschikbaar, te weten de GT Black Series P One Edition. Deze uitvoering, die naar verluid tegen een meerprijs van €50.000 verkocht wordt, is duidelijk herkenbaar aan de buitenzijde door het kleurenschema zoals dat van de Formule-1 wagens. De voorzijde is zilver, de achterzijde heeft een verloop naar zwart met een Sterrenmotief. In het interieur zijn de orange elementen van de reguliere GT Black Series in een blauwgroene kleur afgewerkt, wat wederom een link is naar de Petronas-verbinding met het Formule-1 team.

Mercedes-AMG GT Black Series specificaties:
- M178 LS2 3.982 cc V8 biturbo
- Flat-plane krukas (ontstekingsvolgorde 1-8-2-7-4-5-3-6)
- Dry-sump smering (apart oliereservoir i.p.v. carter onder de motor)
- 537 kW (730 pk) tussen 6.700 en 6.900 tpm
- 800 Nm tussen 2.000 en 6.000 tpm
- AMG Speedshift DCT 7G met dubbele koppeling, versterkt voor de GT Black Series
- 0-100 km/h in 3,2 seconden
- 0-200 km/h in <9,0 seconden
- 325 km/h topsnelheid
- cW-waarde 0,43
- 4.604 mm lang, 2.023 mm breed, breedte over spiegels 2.075 mm
- 1.280 mm hoog, met geopende achterklep 2.279 mm
- 94 mm minimale grondspeling
- 1.615 kg leeggewicht
- 12,6 m draaicirkel
- 170 liter bagageruimte
- 65 liter brandstoftank waarvan 10 liter reserve, 75 liter tank optioneel leverbaar
- 12,8 l/100 km gecombineerd verbruik (NEDC)
- 292 g/km CO2 gecombineerde uitstoot (NEDC)
- Euro 6d-ISC-FCM
Klik op onderstaande afbeeldingen voor een vergroting:

70690 70691 70692 70693

70694 70695 70696 70697

70698 70699 70700 70701

70702 70703 70704 70705

70706 70707 70708 70709

70710 70711 70712 70713

70714 70715 70716 70717

70718 70719 70720 70721

70722 70723 70724 70725

70726 70727 70728 70729

70730 70731 70732 70733

70734 70735 70736 70737

70738 70739 70740 70741

70742 70743 70744 70745

70746 70747 70754 70755

70756 70757 70758 70759

70760 70761 70762 70763

GT Black Series “P One Edition”:
70748 70749 70750

Bron: Mercedes-Benz Passion Blog
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Gebruikersavatar
schim
Berichten: 2406
Lid geworden op: 30 mei 2010 17:11
Mercedes-Benz: uiteraard

21 jul 2020 13:09

Ziet er brut uit, mooi ook in zilverkleur.
After all is said & done, a lot more is said, than done.
Gebruikersavatar
Poppel180
Forum Held
Berichten: 2004
Lid geworden op: 27 jun 2016 12:49
Mercedes-Benz: 2014 X218 CLS 400 Shooting Brake, 2010 Mini Cooper, ex: 2005 S203 200CDI
Locatie: Zuidplas

21 jul 2020 18:14

De P one edition ontbreekt nog een rood sterretje voor Niki Lauda :stom:
splunder
Forum Held
Berichten: 1504
Lid geworden op: 29 jul 2009 12:28
Mercedes-Benz: S211 220cdi
Locatie: Zeist

21 jul 2020 18:57

Kost da?
Leuk, maar mij teveel een compromis tussen racewagen en straatwagen. Wat is het nou, mercedes?
Gebruikersavatar
Helmy
Beheerder
Berichten: 6102
Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
Specialisatie: Nieuws, Design, Google
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

21 jul 2020 19:30

Autocar.co.uk zou het hebben over ruim 3x de prijs van de instap GT, dat zou in Nederland dan neerkomen op ruim 550.000 euro.

Een compromis zul je altijd houden als je een straatauto ombouwt naar een raceauto in plaats van andersom. Dan hadden ze de GT3 moeten aanpassen voor straatgebruik (en dat had de terugkeer van de 6.2 V8 betekend) maar dat gaat op de weg ook geen leuke rit worden met een nerveuze auto in gedrag en een nerveuze bestuurder die de onderzijde niet kapot wil slaan op iets. Maar het is wel het kleinste compromis naar een racewagen van alle 6 Black Series.
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Eric
Berichten: 352
Lid geworden op: 05 jan 2006 11:50
Mercedes-Benz: ja
Locatie: Achter de duinen

21 jul 2020 19:43

splunder schreef: 21 jul 2020 18:57 teveel een compromis tussen racewagen en straatwagen. Wat is het nou, mercedes?
Het is een auto waarmee zo'n beetje iedere Jan Lul, dankzij alle electronische hulpmiddelen (erg) hard kan gaan zonder zichzelf meteen in de vangrail te parkeren.

.
Boxer power.
splunder
Forum Held
Berichten: 1504
Lid geworden op: 29 jul 2009 12:28
Mercedes-Benz: S211 220cdi
Locatie: Zeist

21 jul 2020 20:43

Eric schreef: 21 jul 2020 19:43
splunder schreef: 21 jul 2020 18:57 teveel een compromis tussen racewagen en straatwagen. Wat is het nou, mercedes?
Het is een auto waarmee zo'n beetje iedere Jan Lul, dankzij alle electronische hulpmiddelen (erg) hard kan gaan zonder zichzelf meteen in de vangrail te parkeren.

.
..een compromis dus. Sorry, maar dan zou ik toch echt voor een pure sportwagen gaan. Lotus bijv. Dan maar af en toe de vangrail in.
Tegenwoordig repareren ze dat binnen 20 minuutjes, toch? :applaus: :D
Eric
Berichten: 352
Lid geworden op: 05 jan 2006 11:50
Mercedes-Benz: ja
Locatie: Achter de duinen

21 jul 2020 21:19

Zo'n AMG Black Serie is geen sportwagen maar in het gunstigste geval een GT. Te log, te zwaar, te veel electro-shit. Te veel bling-bling en (niet altijd maar wel vaak) een fout publiek trekker.

.
Boxer power.
Gebruikersavatar
Helmy
Beheerder
Berichten: 6102
Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
Specialisatie: Nieuws, Design, Google
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

22 jul 2020 17:21

Eric schreef: 21 jul 2020 21:19 Zo'n AMG Black Serie is geen sportwagen maar in het gunstigste geval een GT. Te log, te zwaar, te veel electro-shit. Te veel bling-bling en (niet altijd maar wel vaak) een fout publiek trekker.

.
In gunstigste geval een GT, maar wat in een normaal geval?

Voor de SLK en CLK kan ik hem nog begrijpen als slechts een GT. SL BS vind ik al een twijfelgeval evenals de C Coupe, maar voor de SLS en AMG GT ben ik het er zeker niet mee eens. Dan kun je door blijven gaan en een Veyron of Chiron ook degraderen tot een GT, want die voldoen precies aan al die kenmerken (als dat al de definitie zou moeten zijn voor een GT). Te groot, te zwaar en te geregeld, met genoeg fout publiek in de klantenkring. En dan hou je ook weinig auto's over die licht, compact en met weinig elektronica zijn gebouwd.

Een GT is naar mijn mening een variant van een sportwagen, die naast prestaties ook op comfort gericht is voor de lange afstanden, zoals de standaard AMG GT/SLS, een 911 (t/m Turbo) en een Vanquish. Voor lange afstanden zou ik zeker geen AMG GT R, GT R Pro of GT Black Series willen rijden, ik heb een keer mee mogen rijden in een GT R en dat was behalve geweldig wel echt te stug en het nodigt ook te veel uit tot voluit gaan. Voor korte ritten of snelle circuitrondes een prima pakket, maar voor lange toerafstanden zou ik het niet doen.

En dan kan men het "slechts" een GT noemen, maar als die 6:58 rondetijd voor de GT Black Series waar blijkt te zijn, is die "slechts-een-GT" wel maar 1 seconde langzamer dan een 918 en sneller dan een Aventador SV of 488 Pista. En zijn dat dan ook GT's? Die zijn ook groot, zwaar en met een hoop elektronische hulpjes, en zo nu en dan de foute klant ertussen.

Voor mij is de GT Black Series wel degelijk een sportwagen en geen GT, er is te veel aan motorsport techniek ingestopt om de best mogelijke rondetijden mogelijk te maken, en comfort stond absoluut niet als top prio op de lijst. Het is geen AMG GT3 racewagen, maar dichter in de buurt kom je niet.


Overigens hieronder nog vier extra foto's via AMG's Facebook pagina.
Bijlagen
C190-BS-059.jpg
C190-BS-059.jpg (140.5 KiB) 2523 keer bekeken
C190-BS-060.jpg
C190-BS-060.jpg (167.25 KiB) 2523 keer bekeken
C190-BS-061.jpg
C190-BS-061.jpg (149.44 KiB) 2523 keer bekeken
C190-BS-062.jpg
C190-BS-062.jpg (119.11 KiB) 2523 keer bekeken
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Gebruikersavatar
mr. Michel
Beheerder
Berichten: 13593
Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
Specialisatie: Ban Hammer
Locatie: Een leuk durp in Gelderland

23 jul 2020 00:26

Eric schreef: 21 jul 2020 19:43
splunder schreef: 21 jul 2020 18:57 teveel een compromis tussen racewagen en straatwagen. Wat is het nou, mercedes?
Het is een auto waarmee zo'n beetje iedere Jan L, dankzij alle electronische hulpmiddelen (erg) hard kan gaan zonder zichzelf meteen in de vangrail te parkeren.
De markt voor auto's die je bij de eerste stuurfout direct van je leven beroven is nogal beperkt (A)

Wat is dan wel een 'echte' auto in jouw beleving?
Waar geen wil is, is een uitweg

Oo\=㉦=/oO
Gebruikersavatar
Helmy
Beheerder
Berichten: 6102
Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
Specialisatie: Nieuws, Design, Google
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

24 jul 2020 12:31

De GT Black Series staat inmiddels in de Duitse configurator (volgens mij een primeur?) en daarmee zijn de prijzen bekend. In Duitsland begint de auto bij €335.715,60. Dat is ruim een ton meer dan de GT R Pro in 2019 kostte (€211.701,-). In Nederland zal dit dus waarschijnlijk boven de 4 ton uitkomen.

Wat bijzonderheden:
- er zijn 10 kleuren leverbaar, zowel mat, metallic en uni, en waaronder de ruim €8.000 kostende AMG magmabeam (oranje) en AMG green hell (matgroen van de GT R).
- slechts 1 set velgen leverbaar, die van de persfoto's
- de bekleding met de blauwgroene contrastdetails zoals in de P One Edition is ook leverbaar op de reguliere GT Black Series. Daarmee wordt die 'special edition' gedegradeerd tot slechts een dure folie van naar verluid €50.000.
- er zijn 'gewoon' rijassistentiesystemen leverbaar, zoals spoorassistent, dodehoekdetectie en Pre-Safe
- er is een grotere brandstoftank leverbaar van 75 liter, kosten €92,80
- ook de twee Burmester geluidsinstallaties zijn leverbaar
- de wagen wordt standaard uitgerust met, en ik snap het zelf ook nog niet, Audio 20. COMAND Online is optioneel, weliswaar zonder meerprijs.

Klik op onderstaande afbeeldingen voor een vergroting:

70758 70759 70760

70761 70762 70763
Bijlagen
C190-BS-config-1-1.jpg
C190-BS-config-1-1.jpg (48.87 KiB) 2299 keer bekeken
C190-BS-config-2.jpg
C190-BS-config-2.jpg (48.75 KiB) 2299 keer bekeken
C190-BS-config-3.jpg
C190-BS-config-3.jpg (51.94 KiB) 2299 keer bekeken
C190-BS-config-4.jpg
C190-BS-config-4.jpg (49.19 KiB) 2299 keer bekeken
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Gebruikersavatar
René SLK230
Donateur
Berichten: 8043
Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
Mercedes-Benz: W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, Peugeot 306 cabriolet bj 2000, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
Specialisatie: Relativeren
Locatie: Den Haag
Contacteer:

24 jul 2020 13:04

Je (ik) hebt er niks an maar Ik vind m wel mooi :) :goedzo:
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings



Logboek W114 280 /8 M110 bj 1972 “Frits”
Logboek W115 200D OM615 bj 1975 “Arie”
Gebruikersavatar
Helmy
Beheerder
Berichten: 6102
Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
Specialisatie: Nieuws, Design, Google
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

28 jul 2020 15:41

En inderdaad, in Nederland meer dan 4 ton. €420.982 om precies te zijn, aldus de Nederlandse configurator.
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Gebruikersavatar
Poppel180
Forum Held
Berichten: 2004
Lid geworden op: 27 jun 2016 12:49
Mercedes-Benz: 2014 X218 CLS 400 Shooting Brake, 2010 Mini Cooper, ex: 2005 S203 200CDI
Locatie: Zuidplas

28 jul 2020 16:47

Ik sla deze BS over, is maar 2,2 seconden sneller op de 100 dan mijn familietaxi :P
Gebruikersavatar
Steefje
Berichten: 515
Lid geworden op: 03 apr 2010 23:43
Mercedes-Benz: C204 C220 CDI W202 C43 AMG 1998
Locatie: Ovezande

29 jul 2020 20:34

Een vlot karretje dat wel.
Plaats reactie