RobertH schreef: ↑01 jul 2020 21:32
René SLK230 schreef: ↑01 jul 2020 09:52
EricBenz schreef: ↑30 jun 2020 10:01
Idd voor het mooie hangt achter te laag. Dit had ik niet bij de BMW (schroefveren) en de Jaguar (luchtvering).
Ben benieuwd naar de foto met hulpveren.
Deze 114 idem met 80l lpg tank op de achteras en halve tank 98 RON maar dan met hulpveren:
D72D193F-4736-4CDA-A173-2CEE507E1225.jpeg
Staat er verrekt mooi bij! Prachtexemplaar. Veel onderhoud?
Toen ik m kocht weerbarstig stotterend hok. (Nu niet meer, rijdt super)
Carb schoongemaakt, wat vacuumslangen vervangen, ontsteking beter op tijd gezet, een andere wieldraagarm laten plaatsen ivm n gaat lager.
Door n forumlid kleppen laten stellen en n beurtje met alle filters en vloeistoffen, door n kennis 4 nw Sachs, door n specialist van dit forum groot onderhoud waaronder remslangen, motorsteunen, stuur- en stabistangetjes en uitlaat.
Nieuwe verdeelkap, rotor, kabels en bougies, de lpg installatie laten afstellen en m’n stoel opnieuw gevuld en deels bekleed en nu rijdt ie super.
Besloten er ivm z’n vermoedelijk respectabele km stand, 2 uitgestelde kleppen en speling in de bak en diff een andere aandrijflijn uit n 116 met boekje en 173k in laten leggen. Marco, ElGriffo op dit forum wil dat voor me doen.
Gelijk een iets ander diff onder zodat m’n snelheidsaanwijzing matcht met m’n moderne nieuwe 195/70 banden.
Eind van het jaar krijgt ie nieuwe voorspatborden en voorruit en worden 2 voorste dorpelkopjes gerepareerd.
Valt wel mee dus
Dit z’n interieur:
- W114 280 bj 1972
- 0B6DC602-02C5-420B-A879-2AF27CEF3578.jpeg (437.46 KiB) 581 keer bekeken