Digitale momentsleutel gekocht om straks de 50 terug in elkaar te zetten.
Gereedschap onderwerp
wiellagers nog 100%?
PK van je auto is het resultaat van je koppel vermenigvuldigt met het aantal toeren dat je rijdt gedeeld door 5252
Dus hoe meer PK's hoe verder je de muur in rijdt
Dus hoe meer PK's hoe verder je de muur in rijdt
- René SLK230
- Berichten: 11251
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Er zijn bedrijven die kunnen "fijn" balanceren. Zie het www.
Wat bovendien ook nog wel ns wil helpen is de banden zo te draaien op de velg dat het hoogste punt van de band op het laagste punt van de velg gelegd wordt.
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11532
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
Balanceren is naar mijn idee het wiel statisch of dynamisch in balans brengen met gewichten. Vrij simpele handeling.
Als het andere valt onder optimaliseren of hoe je het wil noemen. Er zijn systemen die aangeven dat je de band moet draaien voor optimaal resultaat. Deze apparaten geven een symbool aan en kun je zelf aan de slag om het goede punt te vinden.
Met de Hunter die wij hebben (vergelijkbaar met de Hunter Elite GSP9700, maar dan moderner) kun je het erg nauwkeurig omdat het apparaat ziet waar het slechte punt in de velg en het slechte punt in de band zit. Ook de status van het rubber zelf neemt hij mee in de berekening.
Naar zeggen (en natuurlijk omdat we heb zelf hebben ) is dit 1 van de slimste en beste apparaten die je kunt vinden. En voor de prijs moet dat ook wel....
Als het andere valt onder optimaliseren of hoe je het wil noemen. Er zijn systemen die aangeven dat je de band moet draaien voor optimaal resultaat. Deze apparaten geven een symbool aan en kun je zelf aan de slag om het goede punt te vinden.
Met de Hunter die wij hebben (vergelijkbaar met de Hunter Elite GSP9700, maar dan moderner) kun je het erg nauwkeurig omdat het apparaat ziet waar het slechte punt in de velg en het slechte punt in de band zit. Ook de status van het rubber zelf neemt hij mee in de berekening.
Naar zeggen (en natuurlijk omdat we heb zelf hebben ) is dit 1 van de slimste en beste apparaten die je kunt vinden. En voor de prijs moet dat ook wel....
- René SLK230
- Berichten: 11251
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Ow, ik had DE Hunter ff gemist.
Kom tzt idd ook ns langs als ik wat voel. Top
Kom tzt idd ook ns langs als ik wat voel. Top
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
-
- Berichten: 5891
- Lid geworden op: 17 apr 2006 19:46
- Mercedes-Benz: S205 C63 amg 2016 - bmw s1000xr 2022
- Specialisatie: Onderhoud en reparatie
- Locatie: noord-brabant
Raimon schreef: ↑09 jun 2020 19:27 Balanceren is naar mijn idee het wiel statisch of dynamisch in balans brengen met gewichten. Vrij simpele handeling.
Als het andere valt onder optimaliseren of hoe je het wil noemen. Er zijn systemen die aangeven dat je de band moet draaien voor optimaal resultaat. Deze apparaten geven een symbool aan en kun je zelf aan de slag om het goede punt te vinden.
Met de Hunter die wij hebben (vergelijkbaar met de Hunter Elite GSP9700, maar dan moderner) kun je het erg nauwkeurig omdat het apparaat ziet waar het slechte punt in de velg en het slechte punt in de band zit. Ook de status van het rubber zelf neemt hij mee in de berekening.
Naar zeggen (en natuurlijk omdat we heb zelf hebben ) is dit 1 van de slimste en beste apparaten die je kunt vinden. En voor de prijs moet dat ook wel....
fijn apparaat idd , ik heb er ook mee gewerkt ( met de voorloper van deze denk ik )
alleen om zo'n apparaat rendabel te maken moet je wel behoorlijk wat banden verkopen , ik weet niet hoeveel jullie er in de week monteren ?
Hulp bij reparaties nodig ? Stuur me een Prive Bericht (PB) en ik kijk of ik je kan helpen.
voorwielaandrijving ??? ik loop toch ook niet op mijn handen......
http://www.vandunautomotive.nl
voorwielaandrijving ??? ik loop toch ook niet op mijn handen......
http://www.vandunautomotive.nl
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11532
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
Met banden draaien terug verdienen zal een grote uitdaging zijn.
We hopen de winst te behalen bij problemen. Ipv uren zoeken, testen, enz.
We hopen de winst te behalen bij problemen. Ipv uren zoeken, testen, enz.
- gfgf
- Donateur
- Berichten: 5668
- Lid geworden op: 11 jan 2014 12:20
- Mercedes-Benz: W213 E220d '16 "Karl", S210 E430T Avantgarde '98 "Joop" (ex: W126 2800SS '82 "Henk")
- Specialisatie: tobben
- Locatie: Mittelhessen/Midden Holland
Dat je dan die uren wel in rekening brengt om de machine af te betalen? Of doel je op garantie en coulancewerk dat anders voor eigen rekening zou zijn?
"To get back my youth I would do anything in the world, except take exercise, get up early, or be respectable." (Oscar Wilde)
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
Hij zal het anders bedoelen maar ik las het eerst ook zo...
PK van je auto is het resultaat van je koppel vermenigvuldigt met het aantal toeren dat je rijdt gedeeld door 5252
Dus hoe meer PK's hoe verder je de muur in rijdt
Dus hoe meer PK's hoe verder je de muur in rijdt
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11532
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
Problemen met trillen kost soms vele uren. En ook wij hebben gevoel en dan moeite om alle uren door te belasten. Die winst hebben we dan dat we dus rendabel kunnen werken.
Daarnaast is het naar een bandenfabrikant lastig aantonen dat een band niet goed is. Dat gaat nu veel beter.
En natuurlijk de punten die Eric aangeeft.
Daarnaast is het naar een bandenfabrikant lastig aantonen dat een band niet goed is. Dat gaat nu veel beter.
En natuurlijk de punten die Eric aangeeft.
- gfgf
- Donateur
- Berichten: 5668
- Lid geworden op: 11 jan 2014 12:20
- Mercedes-Benz: W213 E220d '16 "Karl", S210 E430T Avantgarde '98 "Joop" (ex: W126 2800SS '82 "Henk")
- Specialisatie: tobben
- Locatie: Mittelhessen/Midden Holland
Zo had ik het ook begrepen
Lijkt me ideaal als je zo'n machine in huis hebt om al dat uitzoekwerk te doen. En je kunt er natuurlijk ook gewoon wielen mee balanceren.
Lijkt me ideaal als je zo'n machine in huis hebt om al dat uitzoekwerk te doen. En je kunt er natuurlijk ook gewoon wielen mee balanceren.
"To get back my youth I would do anything in the world, except take exercise, get up early, or be respectable." (Oscar Wilde)
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11532
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
Er zit wel een stukje winst in. Balanceren is een vaste prijs. Dit apparaat hoef je niet in te stellen en daardoor kun je een minuut per band winst halen.
Andere winst is dat we van de week bijvoorbeeld een nieuw set pirelli banden hadden die niet goed waren. Op het apparaat kregen we gelijk waarde die niet goed waren. Setje kon dus terug naar de leverancier.
In de oude situatie hadden ze eronder gegaan. En hadden we met rijden de trilling gehad of was later gekomen. Daarna zijn het gebruikte banden en begint de discussie.
Andere winst is dat we van de week bijvoorbeeld een nieuw set pirelli banden hadden die niet goed waren. Op het apparaat kregen we gelijk waarde die niet goed waren. Setje kon dus terug naar de leverancier.
In de oude situatie hadden ze eronder gegaan. En hadden we met rijden de trilling gehad of was later gekomen. Daarna zijn het gebruikte banden en begint de discussie.
- Bijlagen
-
- 644505E0-2104-454F-A510-21C42803B2F8.jpeg (215.71 KiB) 1246 keer bekeken
-
- 499B5E74-0C8D-4EAA-AF99-4DCAC46A7047.jpeg (180.11 KiB) 1246 keer bekeken
-
- Donateur
- Berichten: 973
- Lid geworden op: 15 jul 2019 14:22
- Mercedes-Benz: W204 250 CDI
- Locatie: Utrecht
Gaaf hoor. Prima dat deze apparaten deze info geven.
Nu komt bij mij de vraag op: kan/doet een bandenleverancier hier iets mee? Of is het te veel massaproductie en is de foutmarge (ontevreden klant /discussie garage) een gecalculeerd risico.
Nu komt bij mij de vraag op: kan/doet een bandenleverancier hier iets mee? Of is het te veel massaproductie en is de foutmarge (ontevreden klant /discussie garage) een gecalculeerd risico.