Alarmsysteem met hellingshoek inbouw bij Rüttchen/Louwman, Gorinchem
-
- Forum Held
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 29 apr 2019 20:23
- Mercedes-Benz: X117
- Specialisatie: BMW motorfietsen
- Locatie: Hoofddorp
Leuk! Vind het altijd interessant
-
- Berichten: 410
- Lid geworden op: 14 jul 2013 19:17
Klopt Raimon, je mag niet meer radenRaimon schreef:Vast en zeker gemiddeld doen we er meerdere per week.
Maar jij bedoelt vast een specifieke B....
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11532
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
En dan is het tijd om te testen:
W247 B-klasse Vandaag ook nog een auto met alarmklachten binnen gehad. Ingebouwd bij een expert volgens sommige. Ik snap wel dat deze goedkoper is.......
Door het gebruik van een verkeerde voeding gaat het alarm soms af op sabotage. Daarnaast nog vele andere mogelijke storingen. Ook de sirene op de juiste plaats monteren was niet gedaan.
W247 B-klasse Vandaag ook nog een auto met alarmklachten binnen gehad. Ingebouwd bij een expert volgens sommige. Ik snap wel dat deze goedkoper is.......
Door het gebruik van een verkeerde voeding gaat het alarm soms af op sabotage. Daarnaast nog vele andere mogelijke storingen. Ook de sirene op de juiste plaats monteren was niet gedaan.
-
- Berichten: 410
- Lid geworden op: 14 jul 2013 19:17
Hey Raimon
Zelfs binnen geknipper, weer eens wat anders !
Je had wel gelijk doekjes om je handen af te vegen
Wie weet tot morgen Raimon.
Ad
Zelfs binnen geknipper, weer eens wat anders !
Je had wel gelijk doekjes om je handen af te vegen
Wie weet tot morgen Raimon.
Ad
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11532
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
Weer eens een update. We bouwen nog steeds lekker veel alarmen in. Met voertuigvolgsystemen zijn we aan het omschakelen naar een ander merk.
Volgend jaar komen er wel wat uitdagingen bij. Keyless entry/go/start auto’s met het oude model sleutels kunnen waarschijnlijk geen SCM certificaat meer krijgen. Inbouw van alarm is natuurlijk wel gewoon mogelijk. Misschien dat er wel goedkeuring komt met wisselen van model sleutel maar dat is nog even afwachten.
Volgend jaar komen er wel wat uitdagingen bij. Keyless entry/go/start auto’s met het oude model sleutels kunnen waarschijnlijk geen SCM certificaat meer krijgen. Inbouw van alarm is natuurlijk wel gewoon mogelijk. Misschien dat er wel goedkeuring komt met wisselen van model sleutel maar dat is nog even afwachten.
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11532
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
Dan heb je mogelijk een DEFA ergens laten inbouwen en dat is niet origineel
- Peter
- Oprichter
- Berichten: 44432
- Lid geworden op: 03 jul 2005 13:19
- Mercedes-Benz: ✇ Ja ✇
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
Zo'n extra kastje voor het alarm aan je sleutelbos is wel heel erg jaren '90 vind ik..
Ik ben wel benieuwd hoeveel je voor dit systeem betaald hebt (om het met origineel te kunnen vergelijken).
Ik ben wel benieuwd hoeveel je voor dit systeem betaald hebt (om het met origineel te kunnen vergelijken).
#doeslief
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11532
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
Het is zelfs twijfelachtig of het goedgekeurd is. Aftermarket alarm moet verplicht eigen autorisatie hebben. Maar dit zet men regelmatig uit.
- Bijlagen
-
- 5E1C0751-87E9-48E5-A3C6-B4A1F57E968A.jpeg (302.34 KiB) 1904 keer bekeken
Het is Defa met certificaat voor verzekeraar, ik heb een GLC van 2020 gekocht ( Demo ) bij een MB dealer en bij de aankoop klasse 3 als eis gesteld. Dat is ingebouwd door dezelfde MB dealer. Lijkt mij dan ook dat het volgens norm zou moeten zijn?
Maar goed, antwoord op mijn vraag of ik bedieningskastje van het alarm bij mij moet hebben is hiermee niet beantwoord desalnietemin.wel een aandachtspuntje of mijn alarm goed of niet goed is!
Maar goed, antwoord op mijn vraag of ik bedieningskastje van het alarm bij mij moet hebben is hiermee niet beantwoord desalnietemin.wel een aandachtspuntje of mijn alarm goed of niet goed is!
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11532
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
Ik zou hem altijd meenemen.
Wanneer je namelijk even boodschappen oid aan het inladen bent schiet hij weer op alarm. Met de gewone sleutel zou je dan weet moeten vergrendelen en ontgrendelen.
Ik dacht echt dat zonder eigen autorisatie het alarm niet gecertificeerd kon worden. Ik zal het dan wel mis hebben. Wij monteren alleen origineel. Ik heb ze de laatste jaren alleen vervangen door origineel. De exacte inbouwwijze van DEFA weet ik dus niet.
Wanneer je namelijk even boodschappen oid aan het inladen bent schiet hij weer op alarm. Met de gewone sleutel zou je dan weet moeten vergrendelen en ontgrendelen.
Ik dacht echt dat zonder eigen autorisatie het alarm niet gecertificeerd kon worden. Ik zal het dan wel mis hebben. Wij monteren alleen origineel. Ik heb ze de laatste jaren alleen vervangen door origineel. De exacte inbouwwijze van DEFA weet ik dus niet.
- Evan
- Berichten: 6608
- Lid geworden op: 15 jun 2008 12:01
- Mercedes-Benz: S212 - W169 - C126
- Specialisatie: Hijsen
- Locatie: noord limburg
Ik vraag me dan wel af waarom de dealer die een demo verkoop de keuze maakt om een aftermarket alarm in te bouwen boven een origineel alarm?
Goedkoper?
Goedkoper?
greetings Evan
Raimon schreef: ↑07 jun 2020 13:49 Ik zou hem altijd meenemen.
Wanneer je namelijk even boodschappen oid aan het inladen bent schiet hij weer op alarm. Met de gewone sleutel zou je dan weet moeten vergrendelen en ontgrendelen.
Ik dacht echt dat zonder eigen autorisatie het alarm niet gecertificeerd kon worden. Ik zal het dan wel mis hebben. Wij monteren alleen origineel. Ik heb ze de laatste jaren alleen vervangen door origineel. De exacte inbouwwijze van DEFA weet ik dus niet.
Raimon, ik moet het certificaat nog ontvangen, afgelopen vrijdag de auto opgehaald, de verkoper vertelde mij dat certificaat opgestuurd wordt na goedkeuring!
Inderdaad bij openen kofferbak gaat het alarm af echter dat kan ik dan ook afzetten door met de afstandsbediening van de auto de auto ye ontgrendelen zou ik denken?