Terug naar Mercedes. Een E200 kompressor uit 2006.
Foto’s komen nog. Km 178dk NAP. Ik ben nu de 3de eigenaar.
In November 2019 gekocht bij een handelaar voor een relatief lagere prijs.... maar helaas wel direct grote problemen.
De ketting bleek gerekt en moest vervangen worden. Stationair begon de motor slecht te lopen en dat was alleen als hij op temperatuur was gekomen. Bij 80 graden begon het blok langzaam te schudden.
Inmiddels een nieuwe ketting en nokkenas verstellers + sensor verder en loopt de motor weer. Ook zijn er nieuwe klepstoters ingegaan.
De motor lijkt weer als nieuw te lopen alleen blijft er nog een probleempje over.
Bij een korte stop en even stationair draaien, het is een automaat komt er een blauwe rook uit de uitlaat bij gas geven. Tijdens het rijden zie ik geen rook. De compressie van 4 cilinders zijn getest en 100 procent. Heeft iemand een idee?
Mijn dorpsgarage vermoed olie in de slang van de kompressor?
Ik ben nu eindelijk een beetje aan het genieten van de Benz en maak nu de eerste km’s.
[/quote]
Helaas! Een klein ritje naar Renesse met een kleine caravan maakte een eind aan het plezier. Aangekomen dat wel maar de motor rookte ook onder de motor kap en liep steeds slechter met vreemde geluiden.
Hier de foutcodes van de anwb
Foutcode P2054 onregelmatige nokkenaspositie
Foutcode P201B misfire
Foutcode P205B DTR sijsteem opgeslagen fout
Foutcode P200B Nokkenas Hell positie sensor
Iemand een idee?
4 foutcodes w211 e200 k
- gfgf
- Donateur
- Berichten: 5667
- Lid geworden op: 11 jan 2014 12:20
- Mercedes-Benz: W213 E220d '16 "Karl", S210 E430T Avantgarde '98 "Joop" (ex: W126 2800SS '82 "Henk")
- Specialisatie: tobben
- Locatie: Mittelhessen/Midden Holland
Denk dat die conclusie was getrokken op basis van het eerste bedrijf van dit treurspel: het bekende pufje blauwe rook van verbrande olie. Beetje onduidelijk doordat de TS een quote-tag miste. De huidige problemen ga je met klepseals niet oplossen nee.
"To get back my youth I would do anything in the world, except take exercise, get up early, or be respectable." (Oscar Wilde)
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
-
- Forum Held
- Berichten: 1504
- Lid geworden op: 29 jul 2009 12:28
- Mercedes-Benz: S211 220cdi
- Locatie: Zeist
Vermoedens heb je niets aan.
Ga toch naar een specialist of de dealer in plaats van op de gok klussen.
Assumption is the mother of all fuck ups.
Hopelijk komt er niet teveel achterstallig onderhoud boven drijven. Zonder garantie een 211, je moet maar durven. Aankoopkeuring gedaan?
Ga toch naar een specialist of de dealer in plaats van op de gok klussen.
Assumption is the mother of all fuck ups.
Hopelijk komt er niet teveel achterstallig onderhoud boven drijven. Zonder garantie een 211, je moet maar durven. Aankoopkeuring gedaan?
Boxer power.
Auto weer opgehaald stationaire maakt de motor het geluid van een diesel en bij gas geven gaat dit weg of wordt de herrie minder. Garage blijft denken aan de oliepomp.
Ze willen een boek van de motor, iemand die toevallig over of weet een online shop?
Kan ik hier nog veilig mee rijden? Ritje naar huis werd de herrie minder en tijdens het rijden leek het weg maar bij thuiskomst stationaire weer een hoop diesel kabaal.
Km stand is slechts 181dk garage wil verder zoeken maar nu met het werkboek van de motor. 1.8 kompressor 163pk 4 cilinder bouwjaar begin 2006
Ze willen een boek van de motor, iemand die toevallig over of weet een online shop?
Kan ik hier nog veilig mee rijden? Ritje naar huis werd de herrie minder en tijdens het rijden leek het weg maar bij thuiskomst stationaire weer een hoop diesel kabaal.
Km stand is slechts 181dk garage wil verder zoeken maar nu met het werkboek van de motor. 1.8 kompressor 163pk 4 cilinder bouwjaar begin 2006
Laatst gewijzigd door ME200k op 03 jun 2020 18:36, 1 keer totaal gewijzigd.