4 foutcodes w211 e200 k

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
ME200k
Berichten: 21
Lid geworden op: 30 apr 2020 21:50

23 mei 2020 20:55

Terug naar Mercedes. Een E200 kompressor uit 2006.
Foto’s komen nog. Km 178dk NAP. Ik ben nu de 3de eigenaar.

In November 2019 gekocht bij een handelaar voor een relatief lagere prijs.... maar helaas wel direct grote problemen.

De ketting bleek gerekt en moest vervangen worden. Stationair begon de motor slecht te lopen en dat was alleen als hij op temperatuur was gekomen. Bij 80 graden begon het blok langzaam te schudden.

Inmiddels een nieuwe ketting en nokkenas verstellers + sensor verder en loopt de motor weer. Ook zijn er nieuwe klepstoters ingegaan.

De motor lijkt weer als nieuw te lopen alleen blijft er nog een probleempje over.
Bij een korte stop en even stationair draaien, het is een automaat komt er een blauwe rook uit de uitlaat bij gas geven. Tijdens het rijden zie ik geen rook. De compressie van 4 cilinders zijn getest en 100 procent. Heeft iemand een idee?

Mijn dorpsgarage vermoed olie in de slang van de kompressor?

Ik ben nu eindelijk een beetje aan het genieten van de Benz en maak nu de eerste km’s.
[/quote]

Helaas! Een klein ritje naar Renesse met een kleine caravan maakte een eind aan het plezier. Aangekomen dat wel maar de motor rookte ook onder de motor kap en liep steeds slechter met vreemde geluiden.

Hier de foutcodes van de anwb
Foutcode P2054 onregelmatige nokkenaspositie
Foutcode P201B misfire
Foutcode P205B DTR sijsteem opgeslagen fout
Foutcode P200B Nokkenas Hell positie sensor

Iemand een idee?
splunder
Forum Held
Berichten: 1504
Lid geworden op: 29 jul 2009 12:28
Mercedes-Benz: S211 220cdi
Locatie: Zeist

23 mei 2020 22:18

Heb je garantie?
November 2019 is net 6 maanden geleden.
ME200k
Berichten: 21
Lid geworden op: 30 apr 2020 21:50

23 mei 2020 23:41

Helaas geen garantie
B200ZH
Berichten: 174
Lid geworden op: 06 mar 2020 10:11
Mercedes-Benz: BMW i3S 2018

24 mei 2020 10:15

Als je de melding P2054 onregelmatige nokkenaspositie krijgt dan is je timing een tandje (of meer) versprongen. Geen meter meer mee rijden dus anders is het leed helemaal niet meer te overzien 😶
dominus
Berichten: 343
Lid geworden op: 20 mar 2019 06:51
Mercedes-Benz: W220 500 lang prins vsi
Specialisatie: tobben
Locatie: noord-limburg

25 mei 2020 16:20

Dat zijn waarschijnlijk verharde of versleten klepsteelrubbers
Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 20874
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
Locatie: Papendrecht

25 mei 2020 17:47

dominus schreef: 25 mei 2020 16:20 Dat zijn waarschijnlijk verharde of versleten klepsteelrubbers
Oja? Wat zijn daar de symptomen van?
Niks met de timing iig.
Logboek S500.
Gebruikersavatar
gfgf
Donateur
Berichten: 5667
Lid geworden op: 11 jan 2014 12:20
Mercedes-Benz: W213 E220d '16 "Karl", S210 E430T Avantgarde '98 "Joop" (ex: W126 2800SS '82 "Henk")
Specialisatie: tobben
Locatie: Mittelhessen/Midden Holland

25 mei 2020 17:53

ME200k schreef: 23 mei 2020 20:55 De motor lijkt weer als nieuw te lopen alleen blijft er nog een probleempje over.
Bij een korte stop en even stationair draaien, het is een automaat komt er een blauwe rook uit de uitlaat bij gas geven. Tijdens het rijden zie ik geen rook.
Denk dat die conclusie was getrokken op basis van het eerste bedrijf van dit treurspel: het bekende pufje blauwe rook van verbrande olie. Beetje onduidelijk doordat de TS een quote-tag miste. De huidige problemen ga je met klepseals niet oplossen nee.
"To get back my youth I would do anything in the world, except take exercise, get up early, or be respectable." (Oscar Wilde)
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
dominus
Berichten: 343
Lid geworden op: 20 mar 2019 06:51
Mercedes-Benz: W220 500 lang prins vsi
Specialisatie: tobben
Locatie: noord-limburg

26 mei 2020 06:18

Dat is correct mijn opmerking betrof de blauwe walm.
ME200k
Berichten: 21
Lid geworden op: 30 apr 2020 21:50

27 mei 2020 17:06

B200ZH schreef: 24 mei 2020 10:15 Als je de melding P2054 onregelmatige nokkenaspositie krijgt dan is je timing een tandje (of meer) versprongen. Geen meter meer mee rijden dus anders is het leed helemaal niet meer te overzien 😶
Garage heeft gekeken en zegt dat de timing goed staat
ME200k
Berichten: 21
Lid geworden op: 30 apr 2020 21:50

27 mei 2020 17:07

Ze vermoeden nu dat er bij weinig toeren te weinig oliedruk is. Hoe komen we daar achter en wat zou je daaraan kunnen doen?
splunder
Forum Held
Berichten: 1504
Lid geworden op: 29 jul 2009 12:28
Mercedes-Benz: S211 220cdi
Locatie: Zeist

27 mei 2020 19:09

Vermoedens heb je niets aan.
Ga toch naar een specialist of de dealer in plaats van op de gok klussen.
Assumption is the mother of all fuck ups.
Hopelijk komt er niet teveel achterstallig onderhoud boven drijven. Zonder garantie een 211, je moet maar durven. Aankoopkeuring gedaan?
ME200k
Berichten: 21
Lid geworden op: 30 apr 2020 21:50

27 mei 2020 20:02

Zijn er goede adressen bekend van specialisten in Zuid-Holland? Ik zou graag een backup adres hebben voor als mn dorpsgarage er toch niet uitkomt.
Eric
Berichten: 405
Lid geworden op: 05 jan 2006 11:50
Mercedes-Benz: ja
Locatie: Achter de duinen

27 mei 2020 20:11

https://www.autobedrijfhetambacht.nl/

Nette mensen, nette zaak. En verstand van zaken.

.
Boxer power.
splunder
Forum Held
Berichten: 1504
Lid geworden op: 29 jul 2009 12:28
Mercedes-Benz: S211 220cdi
Locatie: Zeist

27 mei 2020 20:18

Rüttchen Gorinchem.
ME200k
Berichten: 21
Lid geworden op: 30 apr 2020 21:50

03 jun 2020 18:13

Auto weer opgehaald stationaire maakt de motor het geluid van een diesel en bij gas geven gaat dit weg of wordt de herrie minder. Garage blijft denken aan de oliepomp.

Ze willen een boek van de motor, iemand die toevallig over of weet een online shop?

Kan ik hier nog veilig mee rijden? Ritje naar huis werd de herrie minder en tijdens het rijden leek het weg maar bij thuiskomst stationaire weer een hoop diesel kabaal.

Km stand is slechts 181dk garage wil verder zoeken maar nu met het werkboek van de motor. 1.8 kompressor 163pk 4 cilinder bouwjaar begin 2006
Laatst gewijzigd door ME200k op 03 jun 2020 18:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie