Beste allen,
Ik heb een w123 280C automaat, benzine met een gasinstallatie (gebruik ik nu niet).
Start goed en loopt stationair een beetje onrustig, als ik schakel in de D en optrek gaat dat met harte en stoten en rij ik langzaam weg. Als ik gas geef houdt de auto in of gaat het langzaam in snelheid omhoog.
Ik heb dit een aantal maanden geleden ook één keer gehad, moest toen doorrijden naar huis en op een gegeven moment wat het euvel weg, alle andere ritten daarna heb ik geen probleem gehad. (vandaar dat ik de gasinstallatie niet gebruik nu)
Kan iemand mij helpen?
w123 trekt niet op, schakelt niet door
- Jeroen
- Berichten: 25801
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
Backfire gehad? Nu een vacuumlek zodat er valse lucht word aangezogen?
Carburateur vervuild/ roestig door E5/E10?
zomaar wat ideetjes.
gr J
Carburateur vervuild/ roestig door E5/E10?
zomaar wat ideetjes.
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Geen backfire en vacuumlek zover ik kan achterhalen niet.
Ik tank alleen maar Shell 98.
Accu misschien niet goed genoeg? staat nu op de lader
w123 280C 1978
- Jeroen
- Berichten: 25801
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
Daar zou je een slechte vonk van kunnen krijgen. Ben benieuwd.
gr J
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ik denk dat ik het heb gevonden.
ACCU!
Druppellader doet z'n best nu maar accu tester geeft aan dat de accu niet zo best meer is. Accu is nu bijna vol en dan heb ik geen problemen als ik een rondje rij. Morgen maar eens de accu vervangen.
ACCU!
Druppellader doet z'n best nu maar accu tester geeft aan dat de accu niet zo best meer is. Accu is nu bijna vol en dan heb ik geen problemen als ik een rondje rij. Morgen maar eens de accu vervangen.
w123 280C 1978
- Jeroen
- Berichten: 25801
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
Kijk ook even naar gelijkrichter en koolborstels achterop je dynamo.
gr J
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
-
- Berichten: 607
- Lid geworden op: 22 apr 2006 18:56
- Mercedes-Benz: Clk 200 compressor
- Locatie: Overijssel
Een 280 met carburateur zoals beschreven krijg je maar heel erg moeilijk een backfire mee.
De k jetronic is een ander verhaal.
Maar dat inhouden kan volgens mij nooit aan je accu liggen
Als het moet kun je zelfs zonder accu rijden.
Als je hem eerst start
Heb je alles van je gasinstallatie afgesloten?
Anders doe je benzine slang eens rechtstreeks op carburateur dus niet eerst via afsluiter van gas /benzine .
De k jetronic is een ander verhaal.
Maar dat inhouden kan volgens mij nooit aan je accu liggen
Als het moet kun je zelfs zonder accu rijden.
Als je hem eerst start
Heb je alles van je gasinstallatie afgesloten?
Anders doe je benzine slang eens rechtstreeks op carburateur dus niet eerst via afsluiter van gas /benzine .
Vreemde is dat ik nadat ik de accu met de druppellader heb opgeladen de auto gelijk goed start en loopt. Ik weet dat de accu niet meer 100% is, dus vandaag maar een nieuwe gekocht. Tot nu toe, met bijna 200km ritje geen problemen meer. Maar ben er nog niet gerust op.
w123 280C 1978