Heeft een W246 wel een 7G? Of was dat een DSGachtige gerobotiseerde handbak?
gr J
Automaat koude motor 7g tronic
- Jeroen
- Berichten: 25766
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ik ben echt benieuwd, bij mij hebben ze niks raars kunnen vinden en ook geen enkele foutmelding.... Laat je het even weten?IvoB schreef: ↑14 jan 2020 12:19 Die van mij gaat morgen naar ATR voor preventief onderhoud verder niet veel problemen met de bak wel stug schakelen na koude start. En soms vrij hard naar de eerste versnelling schakelen na koude start. Wel valt op dat de automaat heel snel op wil schakelen om zo laag mogelijk in toeren te blijven.
- IvoB
- Berichten: 256
- Lid geworden op: 21 jun 2014 20:56
- Mercedes-Benz: s204 c250cdi w211 e200cdi w220 S500 w204 c200cdi
- Locatie: Goudswaard
Vanmiddag bij ATR geweest, gelukkig geen storingen in bak en auto ook was er geen software update nodig, wel zag de olie er oud uit. Het verschil is goed merkbaar auto schakelt nu ook minder snel terug bij accelereren en versnelt nu echt op het koppel (veel prettiger) schokken doet hij niet tijdens schakelen en alles gaat soepel. Vannacht het schakelen na koude start getest, Van P naar D gaat nog wel met een schok maar zodra ik weg rij gaat alles soepel wel zie je dat de toeren iets hoger zijn maar dit zal bij het opwarm proces van de bak horen denk ik.Panter38 schreef: ↑14 jan 2020 15:48Ik ben echt benieuwd, bij mij hebben ze niks raars kunnen vinden en ook geen enkele foutmelding.... Laat je het even weten?IvoB schreef: ↑14 jan 2020 12:19 Die van mij gaat morgen naar ATR voor preventief onderhoud verder niet veel problemen met de bak wel stug schakelen na koude start. En soms vrij hard naar de eerste versnelling schakelen na koude start. Wel valt op dat de automaat heel snel op wil schakelen om zo laag mogelijk in toeren te blijven.
Tot nu toe zeer tevreden.
Fijn dat je het nog even laat weten en dat je tevreden bent! Bedankt.IvoB schreef: ↑16 jan 2020 04:24Vanmiddag bij ATR geweest, gelukkig geen storingen in bak en auto ook was er geen software update nodig, wel zag de olie er oud uit. Het verschil is goed merkbaar auto schakelt nu ook minder snel terug bij accelereren en versnelt nu echt op het koppel (veel prettiger) schokken doet hij niet tijdens schakelen en alles gaat soepel. Vannacht het schakelen na koude start getest, Van P naar D gaat nog wel met een schok maar zodra ik weg rij gaat alles soepel wel zie je dat de toeren iets hoger zijn maar dit zal bij het opwarm proces van de bak horen denk ik.Panter38 schreef: ↑14 jan 2020 15:48Ik ben echt benieuwd, bij mij hebben ze niks raars kunnen vinden en ook geen enkele foutmelding.... Laat je het even weten?IvoB schreef: ↑14 jan 2020 12:19 Die van mij gaat morgen naar ATR voor preventief onderhoud verder niet veel problemen met de bak wel stug schakelen na koude start. En soms vrij hard naar de eerste versnelling schakelen na koude start. Wel valt op dat de automaat heel snel op wil schakelen om zo laag mogelijk in toeren te blijven.
Tot nu toe zeer tevreden.
Mijn auto had ook geen storingen maar er waren wel updates beschikbaar dus die zijn gedaan. Helaas heb ik hierdoor wel meerdere problemen (slecht en schokkerig terugschakelen bij het komen tot een stop, en schokken van 1 naar 2 en 3 de eerste 20 minuten) erbij gekregen...dat van P naar D (of R, N) gaat bij mij wel vloeiend en zonder schokjes of iets dergelijks. Ik maak ook binnenkort weer een afspraak met ATR om de update weg te halen want het is echt ná de update gebeurd. Het gekke is dat ATR nog nooit heeft meegemaakt dat het schakelen slechter werd ná een update.
- S_W204
- Berichten: 3602
- Lid geworden op: 11 okt 2015 15:19
- Mercedes-Benz: W204 C250 Avantgarde AMG (MY2012)
W246 heeft geen 7G-Tronic.Radegast schreef: ↑14 jan 2020 11:15Kan ik beamen. W246 uit 2014 met nu ca. 52K op de klok.
Heb er ook een topic over gestart. Herfst vorig jaar bij de dealer een software update
voor bak en motor opgezet. Is niet weg. Schakelt slecht bij (vooral) koude motor. Schokt bij
wegrijden, heeft tijd nodig nà in "R" gezet om echt achteruit te gaan.....
Vind deze bak ook drie keer helemaal niets....
Over een week afspraak bij de dealer. Ben benieuwd.
- Radegast
- Berichten: 258
- Lid geworden op: 24 mei 2014 17:46
- Mercedes-Benz: W246 2014 (ex W201, W202, W210, C209)
- Locatie: Ouder-Amstel
Ok, duidelijk. Dank je wel.S_W204 schreef: ↑17 jan 2020 06:04W246 heeft geen 7G-Tronic.Radegast schreef: ↑14 jan 2020 11:15Kan ik beamen. W246 uit 2014 met nu ca. 52K op de klok.
Heb er ook een topic over gestart. Herfst vorig jaar bij de dealer een software update
voor bak en motor opgezet. Is niet weg. Schakelt slecht bij (vooral) koude motor. Schokt bij
wegrijden, heeft tijd nodig nà in "R" gezet om echt achteruit te gaan.....
Vind deze bak ook drie keer helemaal niets....
Over een week afspraak bij de dealer. Ben benieuwd.
Dan heb ik dus, zoals Jeroen reeds schreef, een gerobotiseerde handbak....
Na ja, hoe het beestje ook heet...ik ben er totaal niet tevreden mee.
Laatst gewijzigd door Radegast op 17 jan 2020 06:50, 1 keer totaal gewijzigd.
- Radegast
- Berichten: 258
- Lid geworden op: 24 mei 2014 17:46
- Mercedes-Benz: W246 2014 (ex W201, W202, W210, C209)
- Locatie: Ouder-Amstel
Radegast schreef: ↑17 jan 2020 06:46Ok, duidelijk. Dank je wel.S_W204 schreef: ↑17 jan 2020 06:04W246 heeft geen 7G-Tronic.Radegast schreef: ↑14 jan 2020 11:15Kan ik beamen. W246 uit 2014 met nu ca. 52K op de klok.
Heb er ook een topic over gestart. Herfst vorig jaar bij de dealer een software update
voor bak en motor opgezet. Is niet weg. Schakelt slecht bij (vooral) koude motor. Schokt bij
wegrijden, heeft tijd nodig nà in "R" gezet om echt achteruit te gaan.....
Vind deze bak ook drie keer helemaal niets....
Over een week afspraak bij de dealer. Ben benieuwd.
Dan heb ik dus, zoals Jeroen reeds schreef, een gerobotiseerde handbak....
Na ja, hoe het beestje ook heet...ik ben er totaal niet tevreden mee.
Sorry maar de 7G-tronic plus die ik heb is gewoon om te huilen, heeft minimaal 15 tot 20 minuten nodig om goed te functioneren bij schakelen van 2 naar 3, hij schokt dan behoorlijk.....ook met zelf schakelen komt de schok. Het lijkt erop dat bij weinig gas geven de schok aanwezig is maar bij iets meer gas geven is het schokken niet echt voelbaar wat acceptabel is. Erg jammer, eerste Mercedes en meteen raak..... slechte kwaliteit en echt niet mooi van een premium merk. Lees er nu zoveel verhalen over dat ik denk dat het gewoon een producteigenschap moet zijn..
- René SLK230
- Berichten: 11218
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Wat er van waar is weet ik niet want heb geen 7G.
Ik sprak een paar weken geleden een aandrijvingsspecialist en reviseur en die zei me dat (naast regelmatig belangrijk onderhoud dat nodig is) er in "de revisiewereld" setjes worden toegepast om die eerste serie 7G bakken beter te laten schakelen. Een modificatie die de dealer omdat dat niet OEM is niet zou toepassen. Ms de moeite waard om ns wat rond te bellen...
ATR in Montfoort zal t weten en ik was toevallig hier: http://dtc-automotive.nl/index.php
Ik sprak een paar weken geleden een aandrijvingsspecialist en reviseur en die zei me dat (naast regelmatig belangrijk onderhoud dat nodig is) er in "de revisiewereld" setjes worden toegepast om die eerste serie 7G bakken beter te laten schakelen. Een modificatie die de dealer omdat dat niet OEM is niet zou toepassen. Ms de moeite waard om ns wat rond te bellen...
ATR in Montfoort zal t weten en ik was toevallig hier: http://dtc-automotive.nl/index.php
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
Dat zal dus niet gelden voor de nieuwere 7G Tronic PLUS?René SLK230 schreef: ↑26 jan 2020 09:10 Wat er van waar is weet ik niet want heb geen 7G.
Ik sprak een paar weken geleden een aandrijvingsspecialist en reviseur en die zei me dat (naast regelmatig belangrijk onderhoud dat nodig is) er in "de revisiewereld" setjes worden toegepast om die eerste serie 7G bakken beter te laten schakelen. Een modificatie die de dealer omdat dat niet OEM is niet zou toepassen. Ms de moeite waard om ns wat rond te bellen...
ATR in Montfoort zal t weten en ik was toevallig hier: http://dtc-automotive.nl/index.php
-
- Donateur
- Berichten: 971
- Lid geworden op: 15 jul 2019 14:22
- Mercedes-Benz: W204 250 CDI
- Locatie: Utrecht
Ik lees in diverse topics olie interval automaatbak 60.000 km.
Vanaf nieuw wordt aangehouden 120.000 km of maximaal 5 jaar. Daarna interval van 60.000. Waarom na 120.000 km/5 jaar een andere interval?
Ik vindt het prima om de auto goed onderhoud te geven echter na anderhalf jaar vindt ik vrij snel.
Iemand enig idee waarom 60.000 km interval wordt aanbevolen?
Vanaf nieuw wordt aangehouden 120.000 km of maximaal 5 jaar. Daarna interval van 60.000. Waarom na 120.000 km/5 jaar een andere interval?
Ik vindt het prima om de auto goed onderhoud te geven echter na anderhalf jaar vindt ik vrij snel.
Iemand enig idee waarom 60.000 km interval wordt aanbevolen?
In mijn boekje staat inderdaad ook gewoon 120.000km of 5 jaar.EricBenz schreef: ↑15 feb 2020 18:43 Ik lees in diverse topics olie interval automaatbak 60.000 km.
Vanaf nieuw wordt aangehouden 120.000 km of maximaal 5 jaar. Daarna interval van 60.000. Waarom na 120.000 km/5 jaar een andere interval?
Ik vindt het prima om de auto goed onderhoud te geven echter na anderhalf jaar vindt ik vrij snel.
Iemand enig idee waarom 60.000 km interval wordt aanbevolen?
-
- Donateur
- Berichten: 971
- Lid geworden op: 15 jul 2019 14:22
- Mercedes-Benz: W204 250 CDI
- Locatie: Utrecht
Vandaag afspraak gemaakt voor apk en Service A. bij MBSG vd Bovenkamp. En hierover gesproken. De monteur had wat meer tijd nodig om het nummer van de bak op te zoeken en welke service interval daarbij hoort. Echter kijkende naar digitaal onderhoudsboek, de vorige beurt is na 5 jaar gedaan bij een km stand van 85.000. Auto is de eerste 6 jaar dealer onderhouden (Duitsland) . O.b.d.v. is de eerste indruk 120.000 en 5 jaar. Wordt vervolgt.
-
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 15 aug 2018 15:49
Zou er geen tuner zijn die de 7G Tronic kan herprogrammeren? Ik droom van een versnellingsbak die in normale modus onder de 3500rpm blijft behalve bij een kickdown, en in sport terugschakeld als je remmend onder de 1800rpm komt. Mijn alfa van 15 jaar geleden deed dit, zelfs de 3 traps automaat van de Mustang bj 72 waar ik 20 jaar geleden mee reed was minder ergerlijk dan deze versnellingsbak.
Volgens mij zit het puur in de software, mocht iemand deze kunnen kraken zou hij veel klanten hebben denk ik.
In USA vind je veel upgrades om de 5 trapsautomaten sneller en beter te maken, voor de 7g heb ik nog niks gezien tot nu toe.
Johan
Volgens mij zit het puur in de software, mocht iemand deze kunnen kraken zou hij veel klanten hebben denk ik.
In USA vind je veel upgrades om de 5 trapsautomaten sneller en beter te maken, voor de 7g heb ik nog niks gezien tot nu toe.
Johan