Het motormangment lampje knippert vaak of blijft branden. Display geeft steeds de melding olie hi. En als ik peil zit de hoeveelheid olie boven maximum. Dit was 1 maamd terug nog niet zo.
Als ik rij dan komt er een aparte geur. Dit ruik ik ook als ik aan de peilstok ruik. Ik heb te weinig kennis van auto's om te omschrijven wat ik ruik.
Iemand een idee wat het kan zijn, hoe te verhelpen en kosten ding?
Alvast bedankt.
Olie wordt steeds voller, Sprinter
- mr. Michel
- Beheerder
- Berichten: 13905
- Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
- Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
- Specialisatie: BBQ
- Locatie: Een leuk durp in Gelderland
Kan van alles zijn. Koppakking lek, koelvloeistof in de olie. Verstuivers lek, diesel in de olie. Roetfilter vol etcetera.
Laat een vakman er naar kijken. Dit klinkt als iets waar je niet te lang mee moet doorrijden.
Laat een vakman er naar kijken. Dit klinkt als iets waar je niet te lang mee moet doorrijden.
Waar geen wil is, is een uitweg
Oo\=㉦=/oO
Oo\=㉦=/oO
- pascalvd
- Berichten: 5149
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
Tja er kunnen meerdere dingen zijn
Maar je motor olie peil groeit niet van zelf
Dit gebeurt door externe factoren zoals bijv. lekke koppakking, lekke zuiger veren
Goed is het zeker niet
Maar bij geen kennis er van is het misschien handiger om een goede garage te bezoeken dan te blijven gissen
Succes Gr Pascal
Maar je motor olie peil groeit niet van zelf
Dit gebeurt door externe factoren zoals bijv. lekke koppakking, lekke zuiger veren
Goed is het zeker niet
Maar bij geen kennis er van is het misschien handiger om een goede garage te bezoeken dan te blijven gissen
Succes Gr Pascal
- W204Avantgarde
- Berichten: 4074
- Lid geworden op: 01 nov 2007 22:09
- Mercedes-Benz: C63s Amg, GLC250, W246 B200, Vito 447
- Specialisatie: Mercedes-Benz & Smart
- Locatie: Noord Limburg
Meestall zijn het de injectoren, als je de bus stationair laat draaien, prikt/bijt het buiten aan je ogen ??
Of walmt die met wegrijden ?
Of walmt die met wegrijden ?
Hij walmt niet. Bijt prikt, geen idee of ik het zo zou omschrijven. Niet echt.
Koelvloeistof niveau blijft mooi op peil.
Diesel verbruik lijkt niet veel hoger.
Wat gebeurt er bij die roetfilter als dat het probleem is?
Maandag staat er een afspraak bij de garage. Die afspraak staat er al 3 dagen.
Maar heb graag nog wat gevoel bij wat de garage kan gaan zeggen.
Koelvloeistof niveau blijft mooi op peil.
Diesel verbruik lijkt niet veel hoger.
Wat gebeurt er bij die roetfilter als dat het probleem is?
Maandag staat er een afspraak bij de garage. Die afspraak staat er al 3 dagen.
Maar heb graag nog wat gevoel bij wat de garage kan gaan zeggen.
-
- Berichten: 909
- Lid geworden op: 21 jan 2010 06:58
- Mercedes-Benz: W108-280SEL4.5,W460.2-G320cdi,Suzuki LJ80,Volvo C306 met OM613,2xE320CDI combi's,Fordje F100pickup 1964'(6.2d)W220-S500. Puch Haflinger, W123 240D.
- Specialisatie: dieselinspuiting
- Locatie: Netersel (NB)
- Contacteer:
ZO leuk dit. Welke Sprinter ? (nou, zo'n witte) Welke motor ? (Eentje die broem doet).
Zonder gekheid. Als, en dat zal haast wel, het een vierpitter cdi is, is er een grote kans dat de keerring bij de brandstofpomp lek is.
De reparatie is niet zo gek, er bij komen wel.
Zonder gekheid. Als, en dat zal haast wel, het een vierpitter cdi is, is er een grote kans dat de keerring bij de brandstofpomp lek is.
De reparatie is niet zo gek, er bij komen wel.
Diesel: nog effe en de lucht komt er schoner uit dan-ie er in gaat. Toyota, bedankt, het ga je goed
- gfgf
- Donateur
- Berichten: 5672
- Lid geworden op: 11 jan 2014 12:20
- Mercedes-Benz: W213 E220d '16 "Karl", S210 E430T Avantgarde '98 "Joop" (ex: W126 2800SS '82 "Henk")
- Specialisatie: tobben
- Locatie: Mittelhessen/Midden Holland
"To get back my youth I would do anything in the world, except take exercise, get up early, or be respectable." (Oscar Wilde)
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
@foetske, bedankt voor je reactie en de andere ook natuurlijk. Het is geen witte maar een zilver grijze. Ja dat is wel een beetje het niveau hier aan deze kant. Maar ondanks dat laat ik me graag wat informeren en loop ik niet graag de garage blind achterna.
De conclusie van de garage was dat er bij het uitlezen van de motor meerdere meldingen kwamen over onvoldoende brandstof inspuit. En meldingen omtrent de roetfilter.
Verder is het inderdaad diesel bij de olie en hij verwacht dat dat inderdaad met de brandstofpomp heeft te maken. Verstuivers waren het blijkbaar niet.
Hij stelde voor om brandstofpomp te vervangen. Keuze uit origineel (duur), imitatie (iets goedkoper) of via de sloop (goedkoopst)
En iets aanpassen in de roetfilter. Maar die snap ik niet zo goed.
Wat zijn jullie ervaringen en meningen over de opties brandstofpompen en is revisatie niet ook een optie?
En weten jullie wat er met de roetfilter gedaan zou kunnen worden en is vervanging niet ook een optie en is dat prijzig?
De conclusie van de garage was dat er bij het uitlezen van de motor meerdere meldingen kwamen over onvoldoende brandstof inspuit. En meldingen omtrent de roetfilter.
Verder is het inderdaad diesel bij de olie en hij verwacht dat dat inderdaad met de brandstofpomp heeft te maken. Verstuivers waren het blijkbaar niet.
Hij stelde voor om brandstofpomp te vervangen. Keuze uit origineel (duur), imitatie (iets goedkoper) of via de sloop (goedkoopst)
En iets aanpassen in de roetfilter. Maar die snap ik niet zo goed.
Wat zijn jullie ervaringen en meningen over de opties brandstofpompen en is revisatie niet ook een optie?
En weten jullie wat er met de roetfilter gedaan zou kunnen worden en is vervanging niet ook een optie en is dat prijzig?
- Bennos
- Berichten: 1105
- Lid geworden op: 27 nov 2010 15:50
- Mercedes-Benz: Ex. W220 S350 '02 (MoPf), W211 E270 CDI '03, W124 200 '88, W124 260E '86
- Specialisatie: Koffie drinken
- Locatie: Spijkenisse
Als er een keerring lekt hoeft toch niet de hele pomp vervangen te worden....of snap ik t nu niet.
BMW F02 760Li High Executive '10
BMW G30 530i High Executive '17
BMW G30 530i High Executive '17
- Prometheus
- Berichten: 960
- Lid geworden op: 09 mei 2012 12:14
- Mercedes-Benz: W201 W204
- Locatie: Hoorn
- Contacteer:
Lijkt meer op een fout in het regeneratieproces. Als het regeneratieproces onderbroken wordt of niet correct verloopt om wat voor reden dan ook (temp sensor, te laag toerental, foute lmm waarde, DPF te vol etc.) komt er diesel in de motorolie.
Je dieselpomp vervangen gaat dat dus zeker NIET oplossen.
Ik zou eerst het DPF eens nakijken.
Trap m anders eens ff flink op z'n staart met warme motor, 3000 rpm. gedurende een half uur, goed volgeladen, airco aan, blower full, lichten aan etc..
Overweeg evt. ook een waterstof reiniging.
Je dieselpomp vervangen gaat dat dus zeker NIET oplossen.
Ik zou eerst het DPF eens nakijken.
Trap m anders eens ff flink op z'n staart met warme motor, 3000 rpm. gedurende een half uur, goed volgeladen, airco aan, blower full, lichten aan etc..
Overweeg evt. ook een waterstof reiniging.
- Prometheus
- Berichten: 960
- Lid geworden op: 09 mei 2012 12:14
- Mercedes-Benz: W201 W204
- Locatie: Hoorn
- Contacteer:
Met 3000 rpm ben je nog 2000 van het max verwijderd. Kan ie echt wel tegen, sterker nog, wil je je DPF schoon houden, moet je zelfs af en toe min. 2500 rpm. rijden en dat min. 15 min.. Wat dat betreft werkt de 100km/u limiet niet echt mee
- Bennos
- Berichten: 1105
- Lid geworden op: 27 nov 2010 15:50
- Mercedes-Benz: Ex. W220 S350 '02 (MoPf), W211 E270 CDI '03, W124 200 '88, W124 260E '86
- Specialisatie: Koffie drinken
- Locatie: Spijkenisse
En zelfs het afregeltoerental is nog aan de veilige kant.
BMW F02 760Li High Executive '10
BMW G30 530i High Executive '17
BMW G30 530i High Executive '17