Advertentie gespot
Ik kom nog even terug op de SL 73 van twee dagen geleden. Kreeg eerder vandaag deze afbeelding. Wat denken jullie, is het echt? Of is het knap nagemaakt? Samen met de twee documenten in de advertentie, waarin AMG de ombouw bevestigt, begin ik dan toch te denken dat deze SL 73 van maart 1997 wel degelijk een echte is. Vreemd blijft daarom dat het MB Archief er dus twee volle jaren naast zit met hun productieperiode. https://mercedes-benz-publicarchive.com ... l?oid=4734
- Bijlagen
-
- image.jpg (86.43 KiB) 1277 keer bekeken
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7564
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
Zoals ik eerder aangaf: ook het officiële MB archief kan er naast zitten, net als dat BMW zelf er heel lang naast zat wat de betekenis van hun eigen logo nou precies is. AMG was dan misschien al wel onderdeel van Mercedes in '97, maar vooral bij zeer kleinschalige projecten kan het best zijn dat een vroeg exemplaar vergeten is in de telling of niet geregistreerd is geweest.
Of misschien weet AMG het wel, en zijn sommige sites gewoon onnauwkeurig. Ik zie wel meer websites meldingen maken van '97 SL 73's. Ook bij de CLK-GTR worden wel eens conflicterende nummers genoemd in artikelen, en ik ben ook benieuwd hoeveel websites in het verhaal van de C111 het juiste totale aantal vermelden plus het feit dat het enige rijdende exemplaar (type II) juist géén wankelmotor heeft...
Of misschien weet AMG het wel, en zijn sommige sites gewoon onnauwkeurig. Ik zie wel meer websites meldingen maken van '97 SL 73's. Ook bij de CLK-GTR worden wel eens conflicterende nummers genoemd in artikelen, en ik ben ook benieuwd hoeveel websites in het verhaal van de C111 het juiste totale aantal vermelden plus het feit dat het enige rijdende exemplaar (type II) juist géén wankelmotor heeft...
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Meer bronnen raadplegen en meer informatie vergaren. Meer kun je inderdaad niet doen.
Ik kreeg ook nog deze afbeelding.
Kan iemand lezen wat daar linksboven precies staat? Ik kom tot 120 983 12 000 819 ε 10,0.
VIN van deze auto is WDB1290761F152791. En daar hoort motornummer 120 983 12 002 038 bij.
Hoe moet ik dit nu weer rijmen?
Ik kreeg ook nog deze afbeelding.
Kan iemand lezen wat daar linksboven precies staat? Ik kom tot 120 983 12 000 819 ε 10,0.
VIN van deze auto is WDB1290761F152791. En daar hoort motornummer 120 983 12 002 038 bij.
Hoe moet ik dit nu weer rijmen?
En dan de plek van de motornummers. Bij deze staan ze gewoon op gelijke hoogte vlak bij mekaar. Dit is echter wel de 72. Minder cilinderinhoud. Misschien dat het daarom anders is dan bij de 73.
https://www.facebook.com/alyehli/posts/1542146502472652
Hier twee filmpjes van de 6 liter. Dat oogt dan weer meer gelijk aan de 73. https://www.facebook.com/alyehli/posts/1542146502472652
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7564
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
Maar zijn die dingen niet beantwoord op het 500E forum? Ik zag daar dezelfde discussie maar die was nogal moeilijk te volgen, kan echter ook aan mij liggen. Ik was wel zover dat er meerdere motoren met dezelfde boring x slag waren, en een onderscheid tussen twee ontstekingsmechanismes.
Hier overigens ook een interessante advertentie: een ter veiling aangebodenUnimog auto transporter zonder minimumprijs. Middels de PTO wordt een hydraulische krik bij de achteras uitgezet zodat de achterwielen los komen. Die wielen zitten ieder aan een eigen arm, die naar buiten bewegen. Vervolgens kan de laadvloer tussen die armen zakken om zonder extra oprijplaten een auto 'aan te nemen'. Zie ook onderstaand filmpje vanaf 3:50:
https://www.bonhams.com/auctions/25719/ ... 148&page=1
Hier overigens ook een interessante advertentie: een ter veiling aangebodenUnimog auto transporter zonder minimumprijs. Middels de PTO wordt een hydraulische krik bij de achteras uitgezet zodat de achterwielen los komen. Die wielen zitten ieder aan een eigen arm, die naar buiten bewegen. Vervolgens kan de laadvloer tussen die armen zakken om zonder extra oprijplaten een auto 'aan te nemen'. Zie ook onderstaand filmpje vanaf 3:50:
https://www.bonhams.com/auctions/25719/ ... 148&page=1
- Bijlagen
-
- unimog.JPG (109.14 KiB) 1130 keer bekeken
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Bedoel je deze discussie? Die ben ik toen gestart. En idd, door een wirwar aan informatie moeilijk te volgen. Van een helder artikel schrijven heb ik weinig kaas gegeten.Helmy schreef: ↑26 feb 2020 22:25 Maar zijn die dingen niet beantwoord op het 500E forum? Ik zag daar dezelfde discussie maar die was nogal moeilijk te volgen, kan echter ook aan mij liggen. Ik was wel zover dat er meerdere motoren met dezelfde boring x slag waren, en een onderscheid tussen twee ontstekingsmechanismes.
https://www.500eboard.co/forums/threads ... ost-120764
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7564
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
Yes die. Wel interessant om te lezen.weide1 schreef: ↑27 feb 2020 19:54Bedoel je deze discussie? Die ben ik toen gestart. En idd, door een wirwar aan informatie moeilijk te volgen. Van een helder artikel schrijven heb ik weinig kaas gegeten.Helmy schreef: ↑26 feb 2020 22:25 Maar zijn die dingen niet beantwoord op het 500E forum? Ik zag daar dezelfde discussie maar die was nogal moeilijk te volgen, kan echter ook aan mij liggen. Ik was wel zover dat er meerdere motoren met dezelfde boring x slag waren, en een onderscheid tussen twee ontstekingsmechanismes.
https://www.500eboard.co/forums/threads ... ost-120764
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
- René SLK230
- Berichten: 11254
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
-
- Berichten: 951
- Lid geworden op: 13 jan 2011 22:07
- Mercedes-Benz: W202 c240 sport '97 - w210 e270 cdi '01 - w210 e55 amg '99 - w211 e320 cdi '03 -w211 e55 v8 kompressor '03-w211 e320 cdi designo '03
Wil je hem gaan kopen ?weide1 schreef: ↑26 feb 2020 20:02 Meer bronnen raadplegen en meer informatie vergaren. Meer kun je inderdaad niet doen.
Ik kreeg ook nog deze afbeelding.
image (2).jpg
Kan iemand lezen wat daar linksboven precies staat? Ik kom tot 120 983 12 000 819 ε 10,0.
VIN van deze auto is WDB1290761F152791. En daar hoort motornummer 120 983 12 002 038 bij.
Hoe moet ik dit nu weer rijmen?
De ad zelf laat al zien het een echte is....
Vanwaar al de vragenn
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7564
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
Dat is denk ik gewoon zijn hobby en interesse, hebben wel meer mensen, waarvan sommigen ook echt een register beginnen. Het Spyker forum heeft ook een register opgezet door de klanten ipv de fabriek zelf van bijna elk exemplaar, en er bestaat ook een EB110/EB112 register. Zo'n register levert een beter beeld van de levensloop per auto, en de omvang/waarheid van een bepaalde serie. Soms levert dat informatie op waaruit kan blijken dat sommige auto's bijvoorbeeld zijn omgebouwd. Andere auto's kunnen een fabrieksprobeersel of tussenvariant tussen twee soorten zijn (er bestaan EB110 GT's met technische aanpassingen uit de SS). En zoiets kan nog wel eens de doorslag geven bij prijzen voor veilingen (die zullen ook dit soort informatie uitzoeken).
En anderzijds is het soms ook een bevestiging dat info op internet niet altijd klopt of dat een verhaal toch een stuk complexer is dan eerder gedacht.
En anderzijds is het soms ook een bevestiging dat info op internet niet altijd klopt of dat een verhaal toch een stuk complexer is dan eerder gedacht.
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Omdat er conflicterende informatie is. Foto's in de advertentie noemen als ombouw 1997. Het officiële MB archief spreek over 1999 tot 2001. Eén van beiden is dus onjuist of onvolledig. Reden voor mij om d.m.v. het vergaren van informatie te proberen te achterhalen wat correct is. Meer is het niet. Noem het een hobby.jordy_s schreef: ↑29 feb 2020 15:16Wil je hem gaan kopen ?weide1 schreef: ↑26 feb 2020 20:02 Meer bronnen raadplegen en meer informatie vergaren. Meer kun je inderdaad niet doen.
Ik kreeg ook nog deze afbeelding.
image (2).jpg
Kan iemand lezen wat daar linksboven precies staat? Ik kom tot 120 983 12 000 819 ε 10,0.
VIN van deze auto is WDB1290761F152791. En daar hoort motornummer 120 983 12 002 038 bij.
Hoe moet ik dit nu weer rijmen?
De ad zelf laat al zien het een echte is....
Vanwaar al de vragenn