Mercedes 190 w201 V12 Project JMSpeedshop !

Deel hier video's over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
Foetske
Berichten: 902
Lid geworden op: 21 jan 2010 06:58
Mercedes-Benz: W108-280SEL4.5,W460.2-G320cdi,Suzuki LJ80,Volvo C306 met OM613,2xE320CDI combi's,Fordje F100pickup 1964'(6.2d)W220-S500. Puch Haflinger, W123 240D.
Specialisatie: dieselinspuiting
Locatie: Netersel (NB)
Contacteer:

20 nov 2019 20:48

Petje af, knap werk! En doorzettingsvermogen!!
Diesel: nog effe en de lucht komt er schoner uit dan-ie er in gaat. Toyota, bedankt, het ga je goed
johan84
Berichten: 336
Lid geworden op: 26 okt 2010 21:14
Mercedes-Benz: W201 190 6.0 V12 w124 230 TE Smart city coupe 0.8 cdi
Locatie: Emmen
Contacteer:

23 nov 2019 21:42

Afgelopen vrijdag ben ik me de auto naar DP-engineering geweest voor de afstelling om de Dyno
dit was een leuke en leerzame ervaring. ik zelf had geen ervaring met een hub dyno .
dus wist niet echt wat kon verwachten los van wat ik hier daar gehoord en gezien had
en natuurlijk met je eigen auto is altijd anders.

Het kan gewoon ook heel beroerd aflopen. als je auto de dyno afstelling overleefd zal hij op de straat
nagenoeg niet meer de zelfde beproeving krijgen in dezelfde tijd als een dagje op de dyno

wanneer heb je bij 3000 toeren bijvoorbeeld het volle vermogen nog meer dan een aantal sec.
je blijft nooit op de rem staan bij dit toerental.
als je dan hoort wat een geweld er onder de motorkap vandaan komt dat is echt ongelooflijk gaaf
ook bij een volle run word zorgt de dyno ervoor dat de auto niet meer dan een vooraf ingesteld snelheid
mag op toeren dit zorgt ervoor dat de motor het max vermogen gaat aanspreken om toch zo snel mogelijk het
einde van het toerental bereikt

als je dan naast de auto staat dat is echt onbeschrijfelijk het gejankt van een V12 !! echt super

Maar het ging niet helemaal flekkenloos om 1 of ander reden is er een bobine gesnuffeld die de 1 bank aanstuur
en van ontsteking voorzitvan 1 op het andere moment was al het vermogen weg. dat is dan wel even een kloten gevoel
maar naar een beetje zoeken en testen bleek dat bank 1 geen vonk meer doorkreeg van de bobine.
spanning doorgemeten tot op de bobine en 12V was aanwezig dus bedrading relais en zekering waren goed
de bobine getest op bank 2 in de test stand en de bobine was niet stuk tijdens die test
wat blijkt nu de onstekings input in de ecu was opgeblazen
de bobine hebben we doorgemeten en de weerstands waarde is licht lager dan bij bank 2 als de weerstand lager is en de spanning gelijk
is de opgenomen stroom groter waarbij ik de conclusie trek dat dit heeft gezorgt voor de onstekings ouput er mee te stoppen

de conclusie is achter af dat de bobine de boosdoener is ondanks dat hij nog wel een doorgeeft ga ik heb niet meer gebruiken
dit is tevens een nieuwe bobine die nu 3 uur gedraaid heeft. en het is een bosch onderdeel dus ga kijken of ik een nieuwe kan krijgen
via garantie gelukkig had ik nog outputs over. en wat helemaal een geluk was is dat bij DP engineering een W126 sec staat met een M!20 V12 erin.
ik ken de eigenaar die ook aanwezig was tijdens de dyno afstelling en heb van hem een bobine geleend. en het probleem heeft zicht niet meer voorgedaan..

Het resultaat
424HP at 5300RPM
585NM at 4800RPM
and from 3700 -5150 rpm above 575nm

Nu de auto afgesteld is wil ik naar de RDW. wel moet ik dan eerst even een koeling probleem oplossen.
als de auto niet rijd maar stil staat te draaien zonder rijwind loopt de koelwater temp op tot boven de 100c wat volgens de spec geen probleem
moet zijn maar op de dyno met 90klm hr rijwind blijft de temp constant op 86c
ik mis natuurlijk de visco fan en wou dit opvangen door de 2 fannen boven op de koeler maar dit is niet voldoende
ik heb een nieuwe grotere fan binnen gekregen die net tussen de radiateur en de motor kan waar orgineel de visco fan staat te blazen
dus hoop dat dit het probleem verhelpt en ik van de week naar de rdw kan . we gaan het zien

hierbij de video
Gebruikersavatar
Helmy
Beheerder
Berichten: 7556
Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
Specialisatie: Nieuws, Design, Google
Contacteer:

23 nov 2019 21:49

Geweldig. Hoor in de verte al een beetje die W140 S600 met 'formule-1' sound. Ook wel geinig als ie straks echt zo zou klinken, dan weet helemaal niemand wat er voorbij komt :lol2:
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Gebruikersavatar
astraTD
Berichten: 2152
Lid geworden op: 07 jul 2009 17:56
Mercedes-Benz: W639 viano 2.2CDI 2007

24 nov 2019 06:48

Wat een geluid super
Bezit, W639 2.2CDI/Dodge W200 5.9CUMMINS 1976

ex, W201 2.0 1988 /S124 320te 1992/ W123 300DTusa 1983/W639 3.0V6 2011/W115 200D aut 1974/ S211 220CDI 2006/S124 300tdt 1994/W211 200cdi/S124 250TD/W220 320cdi/S124om606T
johan84
Berichten: 336
Lid geworden op: 26 okt 2010 21:14
Mercedes-Benz: W201 190 6.0 V12 w124 230 TE Smart city coupe 0.8 cdi
Locatie: Emmen
Contacteer:

30 nov 2019 10:54

hallo allemaal

Kleine update
Ik ben met de auto bij de RDW geweest en.... het is niet zoals ik me voorgesteld had.
ik moet een aantal punten nog aantonen
ik had bij een geluidsmeting 3 DB te veel ik mag 95 en had 98 dus moet even DB killer maken en dan dit omnieuw laten zien
dit is wel op te lossen
ook is de auto gewogen. en met ongever 85% in de tank kwam dit op 1440 kg
mijn vooras gewicht zou komen op 810kg
En nu komt het ik mag volgens mijn kenteken een 2.0 handbak die 1105kg weegt 735kg op de vooras hebben
dus ben ik 75kg te zwaar volgens de goedkeuring.
Nou was mijn opmerking ik val wel binnen de gewichts klasse van een 2.6 . en dit klopt ook deze mag 835kg hebben op de vooras
en dit is precies dezelfde carrosserie. maar word er aangegeven dat ze uit moeten gaan van mijn orginele basis . dus als ik een 2.6 had genomen als basis was er niets aan hand geweest daar komt het eigenlijk op neer..

hoe nu verder. ik moet eerst terug om te laten zien dat mijn geluid onder 95 db is
daarna moet het aslast gewicht worden beoordeeld door de VRT. dit is de RDW in lelystad , dus ik ga het zien
hoe dit afloopt.

wat wel positief is ik heb gister bijna 180klm gereden met de auto. En hij rijd heel goed mooi stabiel en geen vibratie.
heb wel wat motor geluid wat aanwezig maar dit is niet echt minder prettig. het klinkt gewoon goed
maar dit zal ook wel beter worden als het volledig interieur er weer inzit.
eigenlijk werkt alles. goed..
hij remt goed en stuurt goed. ook de wegligging is goed.. bak schakeld goed met het OfGear systeem voor de bak werk heel mooi ook de manual stand is wel heel gaaf. hij schakelt echt heel snel . motor loopt ook heel goed ook in deel last
op de snelweg bij 120kmh heb ik maar 10% gas klep positie. dit is echt heel erg weinig. er zijn zat auto's die boven de 50% zitten
dus daarmee merk je wel dat je met veel cilinder inhoud en cilinders rijd.

ook heb ik geen vloeistof lekkage's en alles blijft mooi op niveau . auto rookt niet . enigste is dat er een beetje olie zweet uit de krukas keering
aan de voorkant van de motor. dit is minimaal en veroorzaakt niet geen drup onder de auto. ik heb deze keerring al liggen maar
vervang later wel ergens

dit tot zover
Gebruikersavatar
Peter
Oprichter
Berichten: 44419
Lid geworden op: 03 jul 2005 13:19
Mercedes-Benz: ✇ Ja ✇
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

30 nov 2019 11:22

Waar blijven de rijdende filmpjes? :-)

Chassisnummer van een 2.6 zoeken? Hoe is dat met de 2.5D Turbo?
#doeslief
johan84
Berichten: 336
Lid geworden op: 26 okt 2010 21:14
Mercedes-Benz: W201 190 6.0 V12 w124 230 TE Smart city coupe 0.8 cdi
Locatie: Emmen
Contacteer:

30 nov 2019 13:20

Peter schreef:Waar blijven de rijdende filmpjes? :-)

Chassisnummer van een 2.6 zoeken? Hoe is dat met de 2.5D Turbo?

Eerst maar is de auto legaal op kenteken krijgen :owja:

Kheb de toelating van mijn auto en de 2.6 vergeleken en die is hetzelfde maar de gewichten zijn anders omdat de motor en bak anders zijn de carrosserie goedkeuring is hetzelfde . Dat zou het moet aantonen .
johan84
Berichten: 336
Lid geworden op: 26 okt 2010 21:14
Mercedes-Benz: W201 190 6.0 V12 w124 230 TE Smart city coupe 0.8 cdi
Locatie: Emmen
Contacteer:

31 jan 2020 18:41

even een update na een maandje

ik ben net de auto terug geweest naar de RDW voor de geluidsmeting. dit is nu goed
heb een afspraak voor bij de RDW lelystad voor de weg gedrag test
dit is dan het laatste wat gekeurd zou moeten worden
dus het is even afwachten verder rijd de auto goed naar de keuringen
ook heb ik vorige maand de auto uit laten lijnen. achter stond vrij goed alleen voor zat wel wat in
het rij gedrag is er zeker door verbeterd
zie hier de video va een kleine update

excuses voor het iets niet scherpe beeld ik heb een nieuwe lens in de camera en die stond niet helemaal scherp
Gebruikersavatar
Peter
Oprichter
Berichten: 44419
Lid geworden op: 03 jul 2005 13:19
Mercedes-Benz: ✇ Ja ✇
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

31 jan 2020 18:53

Echt gaaf gezicht die V12 onder de kap!

Klinkt ook echt goed!

Wat ook opvalt zijn de raamslingers in de voorportieren, lekker houden zo :)
#doeslief
Gebruikersavatar
ElGriffo
Berichten: 8346
Lid geworden op: 23 okt 2010 16:54
Mercedes-Benz: S211 E55 AMG, W451 Passion , W169 A170Aut, W169 A200Aut S203 C-180K Aut (Ex w126 500SEL,S203 C55AMG, W210 E55AMG ,W126 500SE)
Specialisatie: W126, M117 en M116 Motoren
Locatie: Houten
Contacteer:

31 jan 2020 18:57

Complimenten Johan super gaaf gedaan

Ik ga duimen voor je dat je hem zo snel mogelijk legaal krijgt :applaus:
W126 specialist ElGriffo
-


Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
Gebruikersavatar
S_W204
Berichten: 3602
Lid geworden op: 11 okt 2015 15:19
Mercedes-Benz: W204 C250 Avantgarde AMG (MY2012)

31 jan 2020 20:40

Prachtig werk, kan niet anders zeggen. :applaus:
Gebruikersavatar
Paauwtje
Berichten: 1481
Lid geworden op: 18 jul 2011 13:48
Mercedes-Benz: W205 C180, W212 E350 cgi, c215 CL500, EX: w169 A150, W203 C220 CDI

31 jan 2020 21:47

Wederom leuk filmpje :goedzo:
Gebruikersavatar
schim
Berichten: 2991
Lid geworden op: 30 mei 2010 17:11
Mercedes-Benz: uiteraard

31 jan 2020 22:17

Top gedaan Johan :applaus: kan je die luchtfilters onder de kap niet naar buiten leiden ? scheelt veel geluid denk ik en warme aanzuiglucht is niet goed voor de power ;)
After all is said & done, a lot more is said, than done.
johan84
Berichten: 336
Lid geworden op: 26 okt 2010 21:14
Mercedes-Benz: W201 190 6.0 V12 w124 230 TE Smart city coupe 0.8 cdi
Locatie: Emmen
Contacteer:

31 jan 2020 23:36

Bedankt allemaal!!
schim schreef: 31 jan 2020 22:17 Top gedaan Johan :applaus: kan je die luchtfilters onder de kap niet naar buiten leiden ? scheelt veel geluid denk ik en warme aanzuiglucht is niet goed voor de power ;)
Daar is aan gedacht .... Ik heb 2 gaten in de koplampen elke zeide 1.
De luchtfilters zitten hier vlak achter
En het werkt zeer goed
Mijn inlaat temp is maar 3 graden hoger dan de buitenlucht temp

Als ik direct na het rijden de inlaat spruitstuk voel is deze gewoon lauw licht warm terwijl de kleppendeksel zeker een graad of 70 zijn.

Geluid van de filters valt niet echt op als de motor niet belast word . Is me niet opgevallen wat wel heel duidelijk is als.ik de.motor uitzet.is het aanzuigen wel het laatste wat verdwijnt en dat hoor je dan
Gebruikersavatar
MBenzNL
Moderator
Berichten: 20669
Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

31 jan 2020 23:47

indrukwekkend!

greetingz,
Plaats reactie