Beste forummers,
Ik zal mijn binnenkort wel voorstellen als ik een mercedes heb
Tijdens mijn zoektocht(zonder haast) naar een facelift W/S211 E220 CDI, kom ik ook W/S212's tegen voor minder dan 10k eur.
ZIjn dat normale prijzen of is dat te waar om mooi te zijn?
W/S212 E220 CDI 2009-2011
- Bas
- Forum Held
- Berichten: 3598
- Lid geworden op: 04 aug 2010 11:14
- Mercedes-Benz: S212 350 CGI AVANGARDE AMG LINE; ex S211 320 CDI; ex C124 300-24v; ex W126 380SE; ex w124 200d
- Specialisatie: herstel van lakschade
- Locatie: NEDERASSELT
te mooi om waar te zijn. tja... risico neemt toe met oplopen km stand.
Een nette 212 facelift model dus 2013 of jonger
ligt iig aan leeftijd en km stand... diesel met 300dkm+ kan rond die prijs. km stand onder de 150dkm vanaf 17.500. maar dat zijn handelaars/particuliere prijzen. dealer/bovag vanaf 20.000 met km tot 150dkm...
opties zullen ook invloed hebben op de prijs
je zult iets specifieker moeten zijn. Met de leeftijd van de auto's zal de prijs bepaald worden door waar je de auto koopt. Dealer, particulier of handelaar.
Een nette 212 facelift model dus 2013 of jonger
ligt iig aan leeftijd en km stand... diesel met 300dkm+ kan rond die prijs. km stand onder de 150dkm vanaf 17.500. maar dat zijn handelaars/particuliere prijzen. dealer/bovag vanaf 20.000 met km tot 150dkm...
opties zullen ook invloed hebben op de prijs
je zult iets specifieker moeten zijn. Met de leeftijd van de auto's zal de prijs bepaald worden door waar je de auto koopt. Dealer, particulier of handelaar.
Gr Bas
Alcoholvrijbier is als een BH aan de waslijn................het beste is eruit.
Alcoholvrijbier is als een BH aan de waslijn................het beste is eruit.
- rutger
- Berichten: 1573
- Lid geworden op: 31 okt 2005 20:36
- Mercedes-Benz: Mercedes-Benz: W221 S350 CDI Bluetec 4matic , R170 SLK 200, W176 A200 Ex auto's: W201 190d, W210 E200 CDI, W211 E220 CDI
- Locatie: Bergen op Zoom
Zelf rijd ik nu 2,5 jaar met volle tevredenheid in een s212 van 2010.
het is een E220 CDI Automaat.
Ik heb hem gekocht met 267.000 km op de teller. De auto zag er heel netjes uit en was aantoonbaar goed onderhouden.
Dat merk je ook wel als je ermee gaat rijden.
Motor loopt mooi romig en automaat schakelt heerlijk.
Hoge kilometerstand hoeft geen probleem te zijn.
Ik heb wel een aantal duurdere zaken gehad de afgelopen 2,5 jaar:
waterpomp lek
turbodruk slangen poreus
luchtbalgen achter lek
airco condensor kapot
Ik denk zelf als je een auto koopt met een hogere km stand denk dan aan 300.000 of meer dat veel van deze zaken al vervangen zijn.
Ik zou het dan als dubbel voordeel zien. Je betaald minder voor de auto omdat de km stand hoog is en zeer waarschijnlijk zijn er al dure dingen vervangen waardoor je een tijdje wat goedkoper uit kan zijn.
Neem daarbij wel in gedachten dat een auto met 4-5-6 ton op de teller deze kosten opnieuw kan krijgen. Omdat het dan voor de 2e keer versleten is.
Ik ben zelf persoonlijk dus niet bang voor een hoge km stand mits ik zeker weet dat de auto goed onderhouden is. Je kan een onafhankelijke aankoop keuring laten doen als je een auto gevonden hebt die lijkt te kloppen.
En dan erbij moet je ook je gevoel volgen. Doe wat jou een fijn gevoel geeft. Is dat een lage km stand doe dat dan.
Zelf heb ik ook een w211 gehad. Wel 1 van de eerste en die had echt veel problemen. Dat schijnt na de facelift van de 211 stukken verbeterd te zijn.
Over de S212 die ik nu heb kan ik niks anders zeggen dan dat mijn ervaring is dat deze erg goed in elkaar steekt. Ik ben er heel blij mee en heb het gevoel dat ze erg betrouwbaar zijn de 212's.
Koop je een diesel hou er dan rekening mee dat de 211 in euro 3 en 4 norm valt en volgens mij daardoor minder milieu zones in mag.
De 212 die ik heb heeft euro 5 norm dus die kan nog wel even mee.
Als dat geen probleem is kies dan de auto die je het meeste aanspreekt.
Succes!
het is een E220 CDI Automaat.
Ik heb hem gekocht met 267.000 km op de teller. De auto zag er heel netjes uit en was aantoonbaar goed onderhouden.
Dat merk je ook wel als je ermee gaat rijden.
Motor loopt mooi romig en automaat schakelt heerlijk.
Hoge kilometerstand hoeft geen probleem te zijn.
Ik heb wel een aantal duurdere zaken gehad de afgelopen 2,5 jaar:
waterpomp lek
turbodruk slangen poreus
luchtbalgen achter lek
airco condensor kapot
Ik denk zelf als je een auto koopt met een hogere km stand denk dan aan 300.000 of meer dat veel van deze zaken al vervangen zijn.
Ik zou het dan als dubbel voordeel zien. Je betaald minder voor de auto omdat de km stand hoog is en zeer waarschijnlijk zijn er al dure dingen vervangen waardoor je een tijdje wat goedkoper uit kan zijn.
Neem daarbij wel in gedachten dat een auto met 4-5-6 ton op de teller deze kosten opnieuw kan krijgen. Omdat het dan voor de 2e keer versleten is.
Ik ben zelf persoonlijk dus niet bang voor een hoge km stand mits ik zeker weet dat de auto goed onderhouden is. Je kan een onafhankelijke aankoop keuring laten doen als je een auto gevonden hebt die lijkt te kloppen.
En dan erbij moet je ook je gevoel volgen. Doe wat jou een fijn gevoel geeft. Is dat een lage km stand doe dat dan.
Zelf heb ik ook een w211 gehad. Wel 1 van de eerste en die had echt veel problemen. Dat schijnt na de facelift van de 211 stukken verbeterd te zijn.
Over de S212 die ik nu heb kan ik niks anders zeggen dan dat mijn ervaring is dat deze erg goed in elkaar steekt. Ik ben er heel blij mee en heb het gevoel dat ze erg betrouwbaar zijn de 212's.
Koop je een diesel hou er dan rekening mee dat de 211 in euro 3 en 4 norm valt en volgens mij daardoor minder milieu zones in mag.
De 212 die ik heb heeft euro 5 norm dus die kan nog wel even mee.
Als dat geen probleem is kies dan de auto die je het meeste aanspreekt.
Succes!
Eens een Benz, altijd een Benz!
Precies Rutger. Nooit blind staren op een kmstand en zeker niet gaan eisen hoe minder hoe beter de auto is! Bij mij is het ook juist andersom.
Ik zou de gok ook nemen bij een 4 jarige oude auto met 4/5ton op de klok al vaker gezien van nabij de 10.000,- of al minder dat ik wil gaan kijken maar kan geen afscheidnemen van mijn s211. Als ik een s212 zou nemen dan altijd facelift of gelijk een 213 met een leuke kmstand voor minder geld als de rest, ik lig er in iedergeval niet wakker van. Auto van 4 jaar oud met 450.000km heeft natuurlijk ook een veel hoger gemiddelde snelheid als eentje met 150.000km terwijl ze beide wel de zelfde werk/draai uren hebben gedraaid.
Ik zou de gok ook nemen bij een 4 jarige oude auto met 4/5ton op de klok al vaker gezien van nabij de 10.000,- of al minder dat ik wil gaan kijken maar kan geen afscheidnemen van mijn s211. Als ik een s212 zou nemen dan altijd facelift of gelijk een 213 met een leuke kmstand voor minder geld als de rest, ik lig er in iedergeval niet wakker van. Auto van 4 jaar oud met 450.000km heeft natuurlijk ook een veel hoger gemiddelde snelheid als eentje met 150.000km terwijl ze beide wel de zelfde werk/draai uren hebben gedraaid.
Bezit, S203 270cdi/Dodge W200 5.9CUMMINS 1976
ex, W201 2.0 1988 /S124 320te 1992/ W123 300DTusa 1983/W639 3.0V6 2011/W115 200D aut 1974/ S211 220CDI 2006/S124 300tdt 1994/W211 200cdi/S124 250TD/W220 320cdi/S124om606T/w639 2.2
ex, W201 2.0 1988 /S124 320te 1992/ W123 300DTusa 1983/W639 3.0V6 2011/W115 200D aut 1974/ S211 220CDI 2006/S124 300tdt 1994/W211 200cdi/S124 250TD/W220 320cdi/S124om606T/w639 2.2
- W204Avantgarde
- Berichten: 4074
- Lid geworden op: 01 nov 2007 22:09
- Mercedes-Benz: C63s Amg, GLC250, W246 B200, Vito 447
- Specialisatie: Mercedes-Benz & Smart
- Locatie: Noord Limburg
Vergeet niet dat de degelijkheid van een 211 wat verder te zoeken is bij een 213 enz..
(En nu heb ik wat gevaarlijks gezegd waarmee sommige het niet eens zijn)
(En nu heb ik wat gevaarlijks gezegd waarmee sommige het niet eens zijn)
Heb proef gereden met een 212 , was blij dat ik terug in mijn 211 zat. Maar ooit raakt die op dan moet ik wel na iets nieuwers gaan. Of een late 2009 211 wellicht ook mogelijk maar het oog wilt ook iets nieuws. Voorlopig kan ik nog ff vooruit.W204Avantgarde schreef:Vergeet niet dat de degelijkheid van een 211 wat verder te zoeken is bij een 213 enz..
(En nu heb ik wat gevaarlijks gezegd waarmee sommige het niet eens zijn)
Bezit, S203 270cdi/Dodge W200 5.9CUMMINS 1976
ex, W201 2.0 1988 /S124 320te 1992/ W123 300DTusa 1983/W639 3.0V6 2011/W115 200D aut 1974/ S211 220CDI 2006/S124 300tdt 1994/W211 200cdi/S124 250TD/W220 320cdi/S124om606T/w639 2.2
ex, W201 2.0 1988 /S124 320te 1992/ W123 300DTusa 1983/W639 3.0V6 2011/W115 200D aut 1974/ S211 220CDI 2006/S124 300tdt 1994/W211 200cdi/S124 250TD/W220 320cdi/S124om606T/w639 2.2
- Tom
- Donateur
- Berichten: 7293
- Lid geworden op: 09 feb 2009 17:52
- Mercedes-Benz: S213 200D - Honda CB900 Hornet
- Specialisatie: Taxi/Onderhoud
- Locatie: 's-Hertogenbosch
De een is op het ene vlak beter en en de andere op het andere vlak. Een 211 zit wat interieur betreft nog mooi in elkaar vind ik (er wordt nog de nodige schroeven gebruikt zeg maar). Daar is inmiddels wel het een en ander aan veranderd bij de 212 en 213. Maar het onderstel van een 212 vind ik weer veer beter dan de 211. In ieder geval veel onderhoudsarmer.
Zelf rijd ik een S212 diesel met 425K op de klok. Ding rijd voortreffelijk...
Zelf rijd ik een S212 diesel met 425K op de klok. Ding rijd voortreffelijk...