Het wordt mooier en mooier !
Al een datum voor een eerste testrun in gedachten ?
Mercedes 190 w201 V12 Project JMSpeedshop !
- Cornelis
- Berichten: 11201
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
Gaaf en nog eens gaaf. Ik heb straks ook zo’n controller met w126 teller in mijn s124 met een 722.6 bak.
Bezit, S203 270cdi/Dodge W200 5.9CUMMINS 1976
ex, W201 2.0 1988 /S124 320te 1992/ W123 300DTusa 1983/W639 3.0V6 2011/W115 200D aut 1974/ S211 220CDI 2006/S124 300tdt 1994/W211 200cdi/S124 250TD/W220 320cdi/S124om606T/w639 2.2
ex, W201 2.0 1988 /S124 320te 1992/ W123 300DTusa 1983/W639 3.0V6 2011/W115 200D aut 1974/ S211 220CDI 2006/S124 300tdt 1994/W211 200cdi/S124 250TD/W220 320cdi/S124om606T/w639 2.2
-
- Berichten: 337
- Lid geworden op: 26 okt 2010 21:14
- Mercedes-Benz: W201 190 6.0 V12 w124 230 TE Smart city coupe 0.8 cdi
- Locatie: Emmen
- Contacteer:
Nou datum durf ik niet te noemen meestal haal ik dat nietCornelis schreef:Het wordt mooier en mooier !
Al een datum voor een eerste testrun in gedachten ?
Ik wil niks overhaasten. Op dit moment wacht ik nog op de Ecu
en moet de kabelboom van de motor nog maken.
Daarna alles inbouwen .
Zeker mooi systeem ben ook benieuwd hoe het schakelen straksastraTD schreef:Gaaf en nog eens gaaf. Ik heb straks ook zo’n controller met w126 teller in mijn s124 met een 722.6 bak.
- Evan
- Berichten: 6608
- Lid geworden op: 15 jun 2008 12:01
- Mercedes-Benz: S212 - W169 - C126
- Specialisatie: Hijsen
- Locatie: noord limburg
Mooie vorderingen,
Is er een stuur met flippers wat passend te maken is in de w201 serie? Zou wel tof zijn om mooi handmatig te kunnen schakelen met deze wolf in Schaapskleren
Is er een stuur met flippers wat passend te maken is in de w201 serie? Zou wel tof zijn om mooi handmatig te kunnen schakelen met deze wolf in Schaapskleren
greetings Evan
-
- Berichten: 337
- Lid geworden op: 26 okt 2010 21:14
- Mercedes-Benz: W201 190 6.0 V12 w124 230 TE Smart city coupe 0.8 cdi
- Locatie: Emmen
- Contacteer:
weet niet of er een stuur is dat de flippers al heeft dat pastEvan schreef:Mooie vorderingen,
Is er een stuur met flippers wat passend te maken is in de w201 serie? Zou wel tof zijn om mooi handmatig te kunnen schakelen met deze wolf in Schaapskleren
maar de bedoeling is mijn eigen stuur te modificeren zodat de flippers er zijn om te schakelen
dit moet ik nog even uitzoeken maar gaat zeker binnenkort gebeuren
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7564
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
Ik kon wel wat links terugvinden over iemand die dit in een W210 is gelukt, middels een transmitter in het stuur en een ontvanger voor op de bak, maar volgens de discussies daar zou het vooral afhankelijk zijn van of de bak en schakelmodules zelf al een + en - functie kennen (tiptronic dus). Dat kwam voort uit de vraag of dit bijvoorbeeld ook te doen was op een pre-2000 R129. Verder heeft MB de sturen wel, maar volgens mij is de vroegste de CLK-GTR en de vroegste serieproductie de facelift W220/C215.
M.a.w., ik denk dat een 124/201/202 stuur er niet is met paddles. Dus die moet nog gemaakt worden
M.a.w., ik denk dat een 124/201/202 stuur er niet is met paddles. Dus die moet nog gemaakt worden
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
-
- Berichten: 337
- Lid geworden op: 26 okt 2010 21:14
- Mercedes-Benz: W201 190 6.0 V12 w124 230 TE Smart city coupe 0.8 cdi
- Locatie: Emmen
- Contacteer:
ik bedoelde eigelijk een stuur van een later model zoals een w204. maar dit ziet er niet uit in een ouder model vind ikHelmy schreef:Ik kon wel wat links terugvinden over iemand die dit in een W210 is gelukt, middels een transmitter in het stuur en een ontvanger voor op de bak, maar volgens de discussies daar zou het vooral afhankelijk zijn van of de bak en schakelmodules zelf al een + en - functie kennen (tiptronic dus). Dat kwam voort uit de vraag of dit bijvoorbeeld ook te doen was op een pre-2000 R129. Verder heeft MB de sturen wel, maar volgens mij is de vroegste de CLK-GTR en de vroegste serieproductie de facelift W220/C215.
M.a.w., ik denk dat een 124/201/202 stuur er niet is met paddles. Dus die moet nog gemaakt worden
maar heb de flippers bekeken en denk dat ik ze wel kan inbouwen in het orginele w201 stuur dus moet goed komen
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7564
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
Mooi, we zijn benieuwd
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
-
- Berichten: 337
- Lid geworden op: 26 okt 2010 21:14
- Mercedes-Benz: W201 190 6.0 V12 w124 230 TE Smart city coupe 0.8 cdi
- Locatie: Emmen
- Contacteer:
heeft even weer geduurd maar hier is de update
ben begonnen met het bedraden van de motor aan de achterzeide.
de knock sensoren waar ik niet bij kan als de motor in de auto zit
hierna kwam ik toen ik de motor weer in de auto wou bouwen met de bak
dat ik een verkeerd vliegwiel heb
het vliegwiel moet een 60-2 pickup hebben maar de mijn is een oud design met 3 meetpunten
dit was een hele zoektocht.
mercedes maakt hem niet meer en online niet te vinden
dus heb ik 1 van een m119 aangekocht. dat maakt voor een standalone ecu niet uit omdat je
deze toch calibreert.
na alles ingebouwd te hebben heb ik de ECU en zekeringskast een plaats gegeven
alles is nu ongeveer 90% bedraad .
alles valt mooi op zijn plek ook is het goed om te zien dat ik om de bak heen voldoen ruimte heb voor lucht flow
dit valt nu goed op de door de zilver tape
de enigste kritische plek is rond het stuurhuis daar is gewoon weinig ruimte
zie hier de video van de update
ben begonnen met het bedraden van de motor aan de achterzeide.
de knock sensoren waar ik niet bij kan als de motor in de auto zit
hierna kwam ik toen ik de motor weer in de auto wou bouwen met de bak
dat ik een verkeerd vliegwiel heb
het vliegwiel moet een 60-2 pickup hebben maar de mijn is een oud design met 3 meetpunten
dit was een hele zoektocht.
mercedes maakt hem niet meer en online niet te vinden
dus heb ik 1 van een m119 aangekocht. dat maakt voor een standalone ecu niet uit omdat je
deze toch calibreert.
na alles ingebouwd te hebben heb ik de ECU en zekeringskast een plaats gegeven
alles is nu ongeveer 90% bedraad .
alles valt mooi op zijn plek ook is het goed om te zien dat ik om de bak heen voldoen ruimte heb voor lucht flow
dit valt nu goed op de door de zilver tape
de enigste kritische plek is rond het stuurhuis daar is gewoon weinig ruimte
zie hier de video van de update
- Cornelis
- Berichten: 11201
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Mooi dat je weer een stap verder bent, tijdrovende klus al die draadjes.
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
-
- Berichten: 365
- Lid geworden op: 03 sep 2015 22:26
- Mercedes-Benz: Mercedes-Benz: S213 E400 4-matic; ex S205 C400 4-matic; ex SLK 350; ex SLK 230
Ongelofelijk hoe je dit allemaal voor elkaar krijgt. Respect dat je zoveel tijd en vooral ook geduld hebt om alles goed te krijgen. Wat zal het een kick geven als je de motor voor de eerste keer kan gaan starten!
-
- Berichten: 337
- Lid geworden op: 26 okt 2010 21:14
- Mercedes-Benz: W201 190 6.0 V12 w124 230 TE Smart city coupe 0.8 cdi
- Locatie: Emmen
- Contacteer:
Auto-maat schreef:Ongelofelijk hoe je dit allemaal voor elkaar krijgt. Respect dat je zoveel tijd en vooral ook geduld hebt om alles goed te krijgen. Wat zal het een kick geven als je de motor voor de eerste keer kan gaan starten!
ja bedankt hoor.Evan schreef:Mooie video weer
zeker dat is wel de kers op de taart de eerste keer het geluid hoor en dat alles werkt zoals het hoort en ik het bedacht heb
ben ook zeer benieuwd
Das logisch zou een bekende voetballer zeggen. Zwaar respect voor wat je doet en kunt.het vliegwiel moet een 60-2 pickup hebben maar de mijn is een oud design met 3 meetpunten
dit was een hele zoektocht.
mercedes maakt hem niet meer en online niet te vinden
dus heb ik 1 van een m119 aangekocht. dat maakt voor een standalone ecu niet uit omdat je
deze toch calibreert