mijn E200 (1994) heb ik 8 maanden in de schorsing gehad, in die tijd bougies, luchtfilter, benzinefilter en verse olie + filter vervangen echter is er noot met de auto gereden.
Tot vandaag; het starten was geen probleem; koude motor de toerental netjes boven de 1000 toeren en de oliedruk netjes op 3. vervolgens gaan rijden en de auto goed warm gemaakt blijkt dat de motor bij stilstand nog steeds de hogere toeren aangeeft en de oliedruk staat op 3, lijkt net alsof de motor denkt dat ie met een koude start bezig is en dus moet de "choke" aan.
Het rijden gaat perfect; geen horten of stoten, optrekken perfect.
iemand enig idee wat er mis is ?
alvast bedankt
w124 E200 stationair te hoog
-
- Berichten: 777
- Lid geworden op: 09 apr 2014 21:37
- Mercedes-Benz: mercedes 220 diesel
vacuum slangen controleren
- Jeroen
- Berichten: 25803
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
En eventueel de tempsensor die het signaal naar de MAS (ECU) verzorgt.
gr J
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
dank voor de reacties.
de temperatuursensor gecontroleerd en schoongemaakt en weer geplaatst daarna gestart echter probleem blijft bestaan. Wel is mij iets eigenaardigs opgevallen wanneer ik de kachel op zijn hoogste stand zet (koude lucht) dan daalt de toerenteller onder de 10 en ook de olie druk komt tussen de 2 en 3 bar te staan, zoals het eigenlijk hoort...
Verder is ook opgevallen dat bij een koude start geen choke te horen is en de toerenteller blijft onder de 10... pas na warm worden van de motor ervaar ik de eerder beschreven symptomen.
iemand enig idee ?
de temperatuursensor gecontroleerd en schoongemaakt en weer geplaatst daarna gestart echter probleem blijft bestaan. Wel is mij iets eigenaardigs opgevallen wanneer ik de kachel op zijn hoogste stand zet (koude lucht) dan daalt de toerenteller onder de 10 en ook de olie druk komt tussen de 2 en 3 bar te staan, zoals het eigenlijk hoort...
Verder is ook opgevallen dat bij een koude start geen choke te horen is en de toerenteller blijft onder de 10... pas na warm worden van de motor ervaar ik de eerder beschreven symptomen.
iemand enig idee ?
- ElGriffo
- Berichten: 8357
- Lid geworden op: 23 okt 2010 16:54
- Mercedes-Benz: S211 E55 AMG, W451 Passion , W169 A170Aut, W169 A200Aut S203 C-180K Aut (Ex w126 500SEL,S203 C55AMG, W210 E55AMG ,W126 500SE)
- Specialisatie: W126, M117 en M116 Motoren
- Locatie: Houten
- Contacteer:
Met het schoonmaken van een sensor los je falende functie niet op
W126 specialist ElGriffo
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
- Jeroen
- Berichten: 25803
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
Dan zou ik toch heel kritisch naar alle vacuumslangen en de aansluitstukjes kijken. Kunststof verhardt en rubber verdroogt.
gr J
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Update
Inmiddels is de auto helemaal uitgevallen; start niet meer, slaat niet meer aan ik hoor de benzinepomp en alle lichtjes van de km teller gaan aan maar op het moment dat ik het sleuteltje omdraai naar starten gebeurt er niks.
Eigenaardige is dus dat ik aan het rijden was en de raamwisser
Ineens mee stopt toen maar gewoon door gereden en gestopt motor uit gezet en toen ging het starten niet meer ..... Nu is het wachten op de pechhulp van de ANWB
Inmiddels is de auto helemaal uitgevallen; start niet meer, slaat niet meer aan ik hoor de benzinepomp en alle lichtjes van de km teller gaan aan maar op het moment dat ik het sleuteltje omdraai naar starten gebeurt er niks.
Eigenaardige is dus dat ik aan het rijden was en de raamwisser
Ineens mee stopt toen maar gewoon door gereden en gestopt motor uit gezet en toen ging het starten niet meer ..... Nu is het wachten op de pechhulp van de ANWB
- ElGriffo
- Berichten: 8357
- Lid geworden op: 23 okt 2010 16:54
- Mercedes-Benz: S211 E55 AMG, W451 Passion , W169 A170Aut, W169 A200Aut S203 C-180K Aut (Ex w126 500SEL,S203 C55AMG, W210 E55AMG ,W126 500SE)
- Specialisatie: W126, M117 en M116 Motoren
- Locatie: Houten
- Contacteer:
Lijkt op een spanning probleem..
Ben benieuwd
Ben benieuwd
W126 specialist ElGriffo
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
Volgens de anwb meneer is de startonderbreker de veroorzaker inmiddels wagen ingeleverd bij de specialist die de startonderbreker eruit gaat halen. Het onregelmatig draaien van de motor wellicht vacuüm lek.
Wordt vervolgd
Wordt vervolgd
inmiddels alle electronische storingen verholpen. alleen stationair draaien is nog een probleem.
volgens de garagist kan het de gasklephuis zijn of ergens een vacuum lek welke hij niet verwacht gezien de staat van de motor en de rubberen leidingen die niet zijn aangetast ivm de extreem lage km stand.
N.B. de auto heeft zeker 6 maanden gestald geweest en waarbij de accu los gekoppeld is geweest. nu heb ik begrepen dat de gasklephuis ook een deel bestaat uit electronica, kan het zijn dat de electronica ontregelt is geraakt door de lange tijd zonder stroom te hebben gestaan ? zo ja hoe is dit op te lossen ? bestaat de mogelijkheid om de electronica op de een of andere manier te resetten ?
volgens de garagist kan het de gasklephuis zijn of ergens een vacuum lek welke hij niet verwacht gezien de staat van de motor en de rubberen leidingen die niet zijn aangetast ivm de extreem lage km stand.
N.B. de auto heeft zeker 6 maanden gestald geweest en waarbij de accu los gekoppeld is geweest. nu heb ik begrepen dat de gasklephuis ook een deel bestaat uit electronica, kan het zijn dat de electronica ontregelt is geraakt door de lange tijd zonder stroom te hebben gestaan ? zo ja hoe is dit op te lossen ? bestaat de mogelijkheid om de electronica op de een of andere manier te resetten ?
- Jeroen
- Berichten: 25803
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
Rubber veroudert minder door gebruik dan door tijd.
gr J
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
-
- Berichten: 113
- Lid geworden op: 06 nov 2017 12:06
De elektronica raakt niet ontregelt door het stroomloos zijn.Edwardnl schreef: kan het zijn dat de electronica ontregelt is geraakt door de lange tijd zonder stroom te hebben gestaan
Zelf zou ik beginnen met de ECU (laten) uitlezen. Anders zijn de te checken punten de schakelaar "Leerlaufkontakt" in de gasklep voor
de stationairregeling. Als die geen contact maakt, stuk, slechte massa, te strakke gaskabel, stuurt de ECU de stationairregeling niet.
Het regeneratieventiel, die hoort tijdens de stationairloop dicht. Door diverse redenen kan deze (deels) open blijven staan en heb je
valse lucht. Deze is veel voorkomend.
PS
hoe is trouwens de staat van de motor- en gasklepkabelboom, die al op verrotteren gecheckt??
-
- Berichten: 113
- Lid geworden op: 06 nov 2017 12:06
In de HFM/PMS motoren vanaf '92 > ?? vergaat het kabelboompje voor de oliedruk, oliestand en stuurstroom startmotor ookEdwardnl schreef:Nog iets vreemds dat is mij opgevallen bij contact aan geeft de oliedruk meter al 1 bar aan ??? Eigenaardig of niet ? Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn ?