Nog even wat gezocht (in mijn beste Frans... ), maar als een auto in Frankrijk niet gehomologeerd/origineel is, dan hoort 'ie volgens de wet opnieuw gekeurd te worden (zie artikel R321-16 van de Franse Code de la route; mocht de doorverwijzing niet werken, het zit in "Section 3").
In diezelfde wet staat in artikel L325-1 zelfs dat bij extreme afwijkingen (waarbij de politie vindt dat het voertuig een gevaar is voor andere weggebruikers) het voertuig in beslag kan worden genomen.
Pin me even niet vast op de exacte bewoordingen (het is meer dan 30 jaar geleden dat ik Franse les had op de middelbare school), maar ik vermoed dat de Franse wetgeving gewoon een stuk strenger is dan de Nederlandse, en dat hierdoor een officiële merkdealer niet het risico wil lopen om überhaupt iets te doen aan niet-originele auto's (en wellicht mag men het niet eens van MB Frankrijk).
Dit is niet iets om de TS mee verder te helpen (dzie hiervoor mijn suggestie van de ANWB), maar wel iets om de ervaring in een ander kader te plaatsen.
Service buitenland na tuning
- Tom
- Donateur
- Berichten: 7261
- Lid geworden op: 09 feb 2009 17:52
- Mercedes-Benz: S213 200D - Honda CB900 Hornet
- Specialisatie: Taxi/Onderhoud
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Als de topicstarter werkelijk de deur gewezen is zonder diagnose te stellen is dit gewoon lomp en schofterig. Als men door tuning geen diagnose kan stellen (je komt de computer niet in om wat voor reden) dan zou dat een reden kunnen zijn. Kunnen ze wel diagnose stellen dan moeten ze dat gewoon doen naar mijn mening. Dat ze het tunen niet goedkeuren kan ik inkomen, maar communiceer dan gewoon met de klant dat er geen enkele vorm van garantie zit op gemonteerde onderdelen en gedane arbeid en zet dit gewoon op de factuur.
- snorremans_14
- Berichten: 1288
- Lid geworden op: 06 jul 2017 19:10
- Mercedes-Benz: W 247
- Specialisatie: Techniek
- Locatie: Zeist
+1Tom schreef:Als de topicstarter werkelijk de deur gewezen is zonder diagnose te stellen is dit gewoon lomp en schofterig. Als men door tuning geen diagnose kan stellen (je komt de computer niet in om wat voor reden) dan zou dat een reden kunnen zijn. Kunnen ze wel diagnose stellen dan moeten ze dat gewoon doen naar mijn mening. Dat ze het tunen niet goedkeuren kan ik inkomen, maar communiceer dan gewoon met de klant dat er geen enkele vorm van garantie zit op gemonteerde onderdelen en gedane arbeid en zet dit gewoon op de factuur.
MB B-klasse 220 (W247)Launch edition 194 PK, Designo Mountaingrey magno, Aut 7 bak, AMG line, AMG leder pakket, High perf.Led, 19" AMG multi spaak, Pano dak, Night pakket, KeylessGo, elek. verst. memory stoelen. spacers voor 10 mm, achter 15 mm
- Higgins
- Berichten: 1507
- Lid geworden op: 26 aug 2006 10:53
- Mercedes-Benz: X253 GLC 350e
- Specialisatie: slap zeveren
- Locatie: Horst
+2Tom schreef:Als de topicstarter werkelijk de deur gewezen is zonder diagnose te stellen is dit gewoon lomp en schofterig. Als men door tuning geen diagnose kan stellen (je komt de computer niet in om wat voor reden) dan zou dat een reden kunnen zijn. Kunnen ze wel diagnose stellen dan moeten ze dat gewoon doen naar mijn mening. Dat ze het tunen niet goedkeuren kan ik inkomen, maar communiceer dan gewoon met de klant dat er geen enkele vorm van garantie zit op gemonteerde onderdelen en gedane arbeid en zet dit gewoon op de factuur.
Ik lees ook nergens dat er aanspraak wordt gemaakt op garantie, TS heeft een probleem en wil dit graag opgelost hebben. Als je je huis wilt verbouwen en je hebt het tussendoor geschilderd (de muren dan) zal geen enkele aannemer tegen jou gaan zeggen dat ie niet wil verbouwen. Hij zal je alleen zeggen dat ie niet dezelfde kleur kan garanderen van het te verbouwen stuk. Het is toch jouw huis, daar doe je toch mee wat je zelf wil.
Maar ja..... hoeveel verstand heb ik er dan weer van....
- Evan
- Berichten: 6601
- Lid geworden op: 15 jun 2008 12:01
- Mercedes-Benz: S212 - W169 - C126
- Specialisatie: Hijsen
- Locatie: noord limburg
Arjen schreef:Nog even wat gezocht (in mijn beste Frans... ), maar als een auto in Frankrijk niet gehomologeerd/origineel is, dan hoort 'ie volgens de wet opnieuw gekeurd te worden (zie artikel R321-16 van de Franse Code de la route; mocht de doorverwijzing niet werken, het zit in "Section 3").
In diezelfde wet staat in artikel L325-1 zelfs dat bij extreme afwijkingen (waarbij de politie vindt dat het voertuig een gevaar is voor andere weggebruikers) het voertuig in beslag kan worden genomen.
Pin me even niet vast op de exacte bewoordingen (het is meer dan 30 jaar geleden dat ik Franse les had op de middelbare school), maar ik vermoed dat de Franse wetgeving gewoon een stuk strenger is dan de Nederlandse, en dat hierdoor een officiële merkdealer niet het risico wil lopen om überhaupt iets te doen aan niet-originele auto's (en wellicht mag men het niet eens van MB Frankrijk).
Dit is niet iets om de TS mee verder te helpen (dzie hiervoor mijn suggestie van de ANWB), maar wel iets om de ervaring in een ander kader te plaatsen.
Tuurlijk wordt hij niet toegelaten, in Nederland wordt een gechipte auto ook niet toegelaten. Het is gewoonweg niet te controleren.
greetings Evan