Mercedes 190 w201 V12 Project JMSpeedshop !
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7556
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
Segin's zijn er ook als 17-inch geweest, mocht je toch een maat kleiner willen. Wel een iets andere afwerking volgens mij.
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
-
- Berichten: 336
- Lid geworden op: 26 okt 2010 21:14
- Mercedes-Benz: W201 190 6.0 V12 w124 230 TE Smart city coupe 0.8 cdi
- Locatie: Emmen
- Contacteer:
was me bekend maar deze zijn volgend mij 7 of 8j en dan kom ik achter niet aan de breedte die ik wilHelmy schreef:Segin's zijn er ook als 17-inch geweest, mocht je toch een maat kleiner willen. Wel een iets andere afwerking volgens mij.
maar tot nu toe vind ik het mooi . de omtrek is trouwens niets groter als de standaard 15"banden
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7556
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
Ah zo, duidelijk.
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
-
- Berichten: 336
- Lid geworden op: 26 okt 2010 21:14
- Mercedes-Benz: W201 190 6.0 V12 w124 230 TE Smart city coupe 0.8 cdi
- Locatie: Emmen
- Contacteer:
Nieuwe update
Alle modificatie voor de ombouw zijn klaar
Kheb alles gepast en geplaatst
Alle spelingen gecontroleerd
Kheb de uitlaat wat aangepast bumpers geplaatst
Eindpijp gemaakt .
Alle olie slangen gemonteerd om de speling met de uitlaat
Te controleren
Enzzz.
Hier is de video voor de update
Alle modificatie voor de ombouw zijn klaar
Kheb alles gepast en geplaatst
Alle spelingen gecontroleerd
Kheb de uitlaat wat aangepast bumpers geplaatst
Eindpijp gemaakt .
Alle olie slangen gemonteerd om de speling met de uitlaat
Te controleren
Enzzz.
Hier is de video voor de update
- Mercedes-Benz W168
- Berichten: 4639
- Lid geworden op: 25 mei 2014 21:52
- Mercedes-Benz: C200 Kompressor • 2003 (W203)
- Locatie: Brabant
Geweldig Johan! Waanzinnig en ongelofelijk hoe je dit hebt gemaakt. Fantastisch om te zien dat het einde in zicht is.
Groeten, Florent
Uiteindelijk komt een Mercedes-Benz bij de échte liefhebber terecht.
Instagram:
allard.benz
Logboeken:
huidig: W203 • C200 Kompressor Elegance
ex: W168 • A160 Elegance
Uiteindelijk komt een Mercedes-Benz bij de échte liefhebber terecht.
Instagram:
allard.benz
Logboeken:
huidig: W203 • C200 Kompressor Elegance
ex: W168 • A160 Elegance
-
- Berichten: 336
- Lid geworden op: 26 okt 2010 21:14
- Mercedes-Benz: W201 190 6.0 V12 w124 230 TE Smart city coupe 0.8 cdi
- Locatie: Emmen
- Contacteer:
Mercedes-Benz W168 schreef:Geweldig Johan! Waanzinnig en ongelofelijk hoe je dit hebt gemaakt. Fantastisch om te zien dat het einde in zicht is.
CorW schreef:Blijft een machtig project.
blitzer schreef: ..... ..... .....
bedankt allemaalEvan schreef:Prächtig weer johan
-
- Berichten: 336
- Lid geworden op: 26 okt 2010 21:14
- Mercedes-Benz: W201 190 6.0 V12 w124 230 TE Smart city coupe 0.8 cdi
- Locatie: Emmen
- Contacteer:
zo motor en bak zijn weer uit de auto
voor de laatste keer hoop ik. en dat is de planning natuurlijk
onder andere zijn ook de mid section van de uitlaat en de dowpipes gedemonteerd
en de koelslangen en olie slangen en radiateur en dergelijk zodat de motor er uit kon
ik heb de motor in de motorstand gemonteerd.
wel heb ik hiervoor een andere setup gebruikt dan meestal voor motoren gebruikt word.
reden dat ik een andere manier gebruik is omdat ik van mening ben dat de bellhousing connectie
niet gemaakt is en geschikt is het volledige gewicht van de motor te dragen en dan bedoel ik eigelijk
vanaf 5 cylinder lijn en v8 motor en groter
waarom. het overhangen van het gewicht van de motor is gewoon te groot ben ik van mening.
kan op schade is gewoon aanwezig.
ik heb nu de motor steunen gebruikt en vind dit een betere oplossingen.
natuurlijk sta ik open voor jullie mening.
dus wat is jullie idee hierover??
hier is de video
voor de laatste keer hoop ik. en dat is de planning natuurlijk
onder andere zijn ook de mid section van de uitlaat en de dowpipes gedemonteerd
en de koelslangen en olie slangen en radiateur en dergelijk zodat de motor er uit kon
ik heb de motor in de motorstand gemonteerd.
wel heb ik hiervoor een andere setup gebruikt dan meestal voor motoren gebruikt word.
reden dat ik een andere manier gebruik is omdat ik van mening ben dat de bellhousing connectie
niet gemaakt is en geschikt is het volledige gewicht van de motor te dragen en dan bedoel ik eigelijk
vanaf 5 cylinder lijn en v8 motor en groter
waarom. het overhangen van het gewicht van de motor is gewoon te groot ben ik van mening.
kan op schade is gewoon aanwezig.
ik heb nu de motor steunen gebruikt en vind dit een betere oplossingen.
natuurlijk sta ik open voor jullie mening.
dus wat is jullie idee hierover??
hier is de video
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7556
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
Ik vind het wel stabieler ogen zo. Misschien dat dit inderdaad handiger is als je niet over de lompe fabriekssteunen beschikt. Ik zie bijvoorbeeld wel dat de moderne AMG V8's, V12's en ook de Bentley W12 zo'n eenzijdige ophanging hebben.
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
-
- Berichten: 336
- Lid geworden op: 26 okt 2010 21:14
- Mercedes-Benz: W201 190 6.0 V12 w124 230 TE Smart city coupe 0.8 cdi
- Locatie: Emmen
- Contacteer:
denk dat ik motoren in de toekomst ook zo in de steun ga plaatstenHelmy schreef:Ik vind het wel stabieler ogen zo. Misschien dat dit inderdaad handiger is als je niet over de lompe fabriekssteunen beschikt. Ik zie bijvoorbeeld wel dat de moderne AMG V8's, V12's en ook de Bentley W12 zo'n eenzijdige ophanging hebben.
-
- Berichten: 336
- Lid geworden op: 26 okt 2010 21:14
- Mercedes-Benz: W201 190 6.0 V12 w124 230 TE Smart city coupe 0.8 cdi
- Locatie: Emmen
- Contacteer:
kheb de bovenzeide van het blok open.
de inlaat en de top covers zijn verwijderd. ook de voorste top distributie covers.
ik had een lekkage op de top distributie covers hier zit een splitsing tussen een rubber pakking en
een vlakke afdichting waar loctite tussen zit. wanneer na jaren de rubber uithard krijg je een lek bij deze overgang
dit heb ik dus ook aan beide zeide.
ook heb ik een lek aan de kleppen deksel bijrijders kant achter.
hier waar 2 boutjes die los zaten omdat het draaid beschadigd was. dus oorzaak gevonden. zal er 2 helicoils inzetten.
ook waren alle afdichtingen waar een rubber zit ook met lotite verlijmd. waardoor alles best vast zat.
dit is niet nodig. waar een rubber zit hoeft geen loctite.
in de V onder het manifold was het wel een rommeltje aan plastic delen van de carter ontluchting die er onderin lag
dus hiervoor word de gemodificeerde versie gemonteerd.
de 4 knock sensoren waren allemaal gesmolten . hiervoor komen er 2 terug 1 per bank.
ook de ketting rek gecontroleerd deze is 2 a 2.5 graad. dit is heel goed voor een auto met 160dklm maar voor mercedes uit deze periode normaal
ik heb met een mercedes specialist gesporken omdat ik de spec niet in WIS kan vinden wat de grens is.
hij geeft aan dat hij bij 12 a 14 graden rek aangeeft de ketting te vervangen. en dat 2 graden gewoon heel goed is.
verder is de motor heel schoon en heeft weinig bruine scaling.. wat duid ook regelmatige olie verversing . wat goed is voor een alusil blok
dus ben zeer tevreden.
nu onderdelen bestellen zodat hij weer dicht kan
hier is de video
de inlaat en de top covers zijn verwijderd. ook de voorste top distributie covers.
ik had een lekkage op de top distributie covers hier zit een splitsing tussen een rubber pakking en
een vlakke afdichting waar loctite tussen zit. wanneer na jaren de rubber uithard krijg je een lek bij deze overgang
dit heb ik dus ook aan beide zeide.
ook heb ik een lek aan de kleppen deksel bijrijders kant achter.
hier waar 2 boutjes die los zaten omdat het draaid beschadigd was. dus oorzaak gevonden. zal er 2 helicoils inzetten.
ook waren alle afdichtingen waar een rubber zit ook met lotite verlijmd. waardoor alles best vast zat.
dit is niet nodig. waar een rubber zit hoeft geen loctite.
in de V onder het manifold was het wel een rommeltje aan plastic delen van de carter ontluchting die er onderin lag
dus hiervoor word de gemodificeerde versie gemonteerd.
de 4 knock sensoren waren allemaal gesmolten . hiervoor komen er 2 terug 1 per bank.
ook de ketting rek gecontroleerd deze is 2 a 2.5 graad. dit is heel goed voor een auto met 160dklm maar voor mercedes uit deze periode normaal
ik heb met een mercedes specialist gesporken omdat ik de spec niet in WIS kan vinden wat de grens is.
hij geeft aan dat hij bij 12 a 14 graden rek aangeeft de ketting te vervangen. en dat 2 graden gewoon heel goed is.
verder is de motor heel schoon en heeft weinig bruine scaling.. wat duid ook regelmatige olie verversing . wat goed is voor een alusil blok
dus ben zeer tevreden.
nu onderdelen bestellen zodat hij weer dicht kan
hier is de video
-
- Berichten: 386
- Lid geworden op: 21 feb 2017 11:19
- Mercedes-Benz: SLK230 kompressor
- Specialisatie: kompressor tuning
Prachtige aflevering! blijkbaar goede zaak om hem open te maken
Volg me op instagram: http://www.instagram.com/ndrmini/
youtube: http://www.youtube.com/c/ndrmini
w203 C200K 222pk 300nm met roestpakket (verkocht)
r170 SLK230 met kras/blutspakket
youtube: http://www.youtube.com/c/ndrmini
w203 C200K 222pk 300nm met roestpakket (verkocht)
r170 SLK230 met kras/blutspakket