Airmatic vervangen

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
Ceto53
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 aug 2018 11:16
Mercedes-Benz: S320

16 mar 2019 12:57

Hallo leden ,
Heb w220 s320 uit 2001 . Ben er echt klaar met de airmatic . Nu wil ik alleen voor spiraal veren monteren en achter luchtvering gewoon laten zitten . Is dat mogelijk ? Werkt de airmatic dan nog wel voor de achterkant alleen ? Gr ceto
Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 20840
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
Locatie: Papendrecht

16 mar 2019 13:44

Voor dat geld kun je je Airmatic goed repareren. Zo'n halfbakken conversie maakt je auto ook minder waard, nog afgezien van een mogelijke onbalans in je onderstel.
Logboek S500.
Gebruikersavatar
gerardwb
Berichten: 4574
Lid geworden op: 10 mar 2008 17:20
Mercedes-Benz: w220 s 320 cdi, s204 200 cdi, w639 112cdi, w221 320cdi 4 matic
Locatie: Słupsk/polen

16 mar 2019 14:05

Je kunt dit proberen https://www.arnotteurope.com/coil-sprin ... matic.html

ik rij liever met airmatic , en zeker voor de w220 is het nog betaalbaar.
Ceto53
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 aug 2018 11:16
Mercedes-Benz: S320

16 mar 2019 15:59

plorie schreef:Voor dat geld kun je je Airmatic goed repareren. Zo'n halfbakken conversie maakt je auto ook minder waard, nog afgezien van een mogelijke onbalans in je onderstel.

Ik heb er geen vertrouwen meer . Maar mijn vraag was eigenlijk , is het mogelijk om alleen voor spiraal veren te monteren en achter gewoon luchtvering laten zitten . Als dat mogelijk is dan hieft de pomp ook niet hard meer te werken aangezien hij alleen de achterkant moet bijhouden of ben ik nu aan het fantaseren .

Gr ceto
Gebruikersavatar
Evan
Berichten: 6601
Lid geworden op: 15 jun 2008 12:01
Mercedes-Benz: S212 - W169 - C126
Specialisatie: Hijsen
Locatie: noord limburg

16 mar 2019 16:05

Ceto53 schreef:
plorie schreef:Voor dat geld kun je je Airmatic goed repareren. Zo'n halfbakken conversie maakt je auto ook minder waard, nog afgezien van een mogelijke onbalans in je onderstel.

Ik heb er geen vertrouwen meer . Maar mijn vraag was eigenlijk , is het mogelijk om alleen voor spiraal veren te monteren en achter gewoon luchtvering laten zitten . Als dat mogelijk is dan hieft de pomp ook niet hard meer te werken aangezien hij alleen de achterkant moet bijhouden of ben ik nu aan het fantaseren .

Gr ceto

Volgens mij geeft plorie je al antwoord

Daarbij hoeft je compressor met een originele airmatic systeem ook niet hard te werken mits t systeem lekdicht is en alles naar behoren werkt.
Vaak rijden mensen te lang door met kapotte delen waardoor er inderdaad meer stuk gaat
greetings Evan
Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 20840
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
Locatie: Papendrecht

16 mar 2019 16:17

Hoe ga jij de hoogtesensoren aan de voorkant fixeren op een neutrale stand? Anders gaat de pomp des te harder werken. Afkoppelen kan niet, omdat je de achterkant op lucht wilt behouden. Of alles op lucht, of alles eraf.
Logboek S500.
Ceto53
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 aug 2018 11:16
Mercedes-Benz: S320

17 mar 2019 17:55

plorie schreef:Hoe ga jij de hoogtesensoren aan de voorkant fixeren op een neutrale stand? Anders gaat de pomp des te harder werken. Afkoppelen kan niet, omdat je de achterkant op lucht wilt behouden. Of alles op lucht, of alles eraf.
Pomp draait wel maar hij komt aan de voorkant niet omhoog . Uitgelezen : interne fout compressor . Denk dat de verdeelblok kapot is . Ik zeg al ben er klaar mee . Dan gaan er maar arnott spiralveren onder . Kan ik de s320 komende 5 jaar zorgeloos rijden . Nouja zorgeloos , in ieder geval geen gezeik meer met de airmatic :-))
Gebruikersavatar
Evan
Berichten: 6601
Lid geworden op: 15 jun 2008 12:01
Mercedes-Benz: S212 - W169 - C126
Specialisatie: Hijsen
Locatie: noord limburg

17 mar 2019 18:15

Ceto53 schreef:
plorie schreef:Hoe ga jij de hoogtesensoren aan de voorkant fixeren op een neutrale stand? Anders gaat de pomp des te harder werken. Afkoppelen kan niet, omdat je de achterkant op lucht wilt behouden. Of alles op lucht, of alles eraf.
Pomp draait wel maar hij komt aan de voorkant niet omhoog . Uitgelezen : interne fout compressor . Denk dat de verdeelblok kapot is . Ik zeg al ben er klaar mee . Dan gaan er maar arnott spiralveren onder . Kan ik de s320 komende 5 jaar zorgeloos rijden . Nouja zorgeloos , in ieder geval geen gezeik meer met de airmatic :-))
Een verdeelblok is zo spannend niet hoor
greetings Evan
Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 20840
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
Locatie: Papendrecht

17 mar 2019 20:36

Compressor en verdeelblok zijn 2 verschillende onderdelen.
Logboek S500.
Gebruikersavatar
gerardwb
Berichten: 4574
Lid geworden op: 10 mar 2008 17:20
Mercedes-Benz: w220 s 320 cdi, s204 200 cdi, w639 112cdi, w221 320cdi 4 matic
Locatie: Słupsk/polen

17 mar 2019 20:48

Als je uitleest en de fout is compressor , dat geeft de uitlees computer toch aan ? Even een advies zoek even iemand op met star diagnose en laat hem nog een keer uitlezen , doe bv ook de druktest van de compressor .
Plaats reactie