Noodloop W210 E220cdi

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
MB-E220-CDI
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 apr 2016 02:17
Mercedes-Benz: E220 CDi Elegance 1999
Locatie: Genk

15 mar 2019 18:06

Hey Sterfamilie
Ik heb een W210 E220cdi 1999 facelift met 143 pk. Auto heeft 400.000 km maar draait perfect.

De auto stotterde een tijdje geleden en viel hierdoor zelfs uit. Daarom heb ik de EGR laten uitschakelen en de auto een klein beetje gechipt tot 170pk. Het stotteren is verleden tijd, maar gemiddeld om de week gaat de auto in noodloop. De turbo schakelt uit en ik rijd gewoon op platte diesel. Als ik de auto 's anderendaags gewoon opstart, rijd ie weer normaal.

Hebben deze modellen een katalysator ofzo? Zo ja, moet ik hem laten weghalen? Of ligt het ergens anders aan? Aan de chip ligt het sowieso niet. Aan onderhoud bespaar ik ook niet.

Groetjes x
W210
E'tje, dat weet je!
Gebruikersavatar
benzfreak
Berichten: 2720
Lid geworden op: 21 feb 2009 21:27
Mercedes-Benz: W906 219CDI
Specialisatie: Banden (Vredestein)
Locatie: Tukkerland

15 mar 2019 18:26

De auto stotterde en viel uit. Daarom heb je de EGR laten uitschakelen. Ik kan dan niet rijmen met wat je in je laatste zin schrijft?
Hoe lang duurde de tijd tussen uitschakelen en de noodloop nu?
Groet Benzfreak ;)
splunder
Forum Held
Berichten: 1504
Lid geworden op: 29 jul 2009 12:28
Mercedes-Benz: S211 220cdi
Locatie: Zeist

16 mar 2019 07:52

Hoe weet je Zeker dat het niet ligt aan het chippen?
benzkepower
Berichten: 3853
Lid geworden op: 22 okt 2011 20:26
Locatie: Oost Vlaanderen

16 mar 2019 13:51

Zonder fatsoenlijk uit te lezen kan je geen diagnose stellen.
Kunnen bijvoorbeeld de swirlkleppen van de inlaatcollector zijn...
MB-E220-CDI
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 apr 2016 02:17
Mercedes-Benz: E220 CDi Elegance 1999
Locatie: Genk

16 mar 2019 15:44

benzkepower schreef:Zonder fatsoenlijk uit te lezen kan je geen diagnose stellen.
Kunnen bijvoorbeeld de swirlkleppen van de inlaatcollector zijn...
Het probleem is dat ik de auto niet kan uitlezen omdat de software geblokkeerd is door de chiptuner :S
W210
E'tje, dat weet je!
MB-E220-CDI
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 apr 2016 02:17
Mercedes-Benz: E220 CDi Elegance 1999
Locatie: Genk

16 mar 2019 15:47

benzfreak schreef:De auto stotterde en viel uit. Daarom heb je de EGR laten uitschakelen. Ik kan dan niet rijmen met wat je in je laatste zin schrijft?
Hoe lang duurde de tijd tussen uitschakelen en de noodloop nu?
Ja het stotteren lag aan de volle EGR. Daarom laten uitschakelen. Want schoonmaken had ik geen zin in en uitschakelen kan toch geen kwaad?

Nu is het al een half jaar geleden dat ik de EGR heb laten uitschakelen en geen problemen. (Behalve dan de noodloop)

Maar heeft mijn auto een katalysator of niet :roll:
W210
E'tje, dat weet je!
benzkepower
Berichten: 3853
Lid geworden op: 22 okt 2011 20:26
Locatie: Oost Vlaanderen

16 mar 2019 18:24

MB-E220-CDI schreef:
Het probleem is dat ik de auto niet kan uitlezen omdat de software geblokkeerd is door de chiptuner :S
Tja, dan zou ik allereerst die chiptuning er af gooien.
Die " :roll: " smiley is nergens voor nodig.
Uw wagen heeft een katalysator, geen roetfilter. Maar wat wil u daar mee gaan bereiken met deze te verwijderen? Het zal niets, nul komma nul uithalen als er geen problemen zijn met de katalysator.
Gebruikersavatar
benzfreak
Berichten: 2720
Lid geworden op: 21 feb 2009 21:27
Mercedes-Benz: W906 219CDI
Specialisatie: Banden (Vredestein)
Locatie: Tukkerland

18 mar 2019 12:43

EGR klep is ook niet het enige dat dichtslipt...
Groet Benzfreak ;)
MB-E220-CDI
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 apr 2016 02:17
Mercedes-Benz: E220 CDi Elegance 1999
Locatie: Genk

22 mar 2019 17:10

benzkepower schreef:
MB-E220-CDI schreef:
Het probleem is dat ik de auto niet kan uitlezen omdat de software geblokkeerd is door de chiptuner :S
Tja, dan zou ik allereerst die chiptuning er af gooien.
Die " :roll: " smiley is nergens voor nodig.
Uw wagen heeft een katalysator, geen roetfilter. Maar wat wil u daar mee gaan bereiken met deze te verwijderen? Het zal niets, nul komma nul uithalen als er geen problemen zijn met de katalysator.
Omdat ik vermoed dat het aan de volle katalysator ligt. Thx voor je reactie
W210
E'tje, dat weet je!
benzkepower
Berichten: 3853
Lid geworden op: 22 okt 2011 20:26
Locatie: Oost Vlaanderen

22 mar 2019 20:54

Katalysator kan niet "vol" zitten. Nog nooit gezien zelfs...
Hicham_017
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 mar 2019 11:43
Mercedes-Benz: S203 C220 CDI Avantgarde

23 mar 2019 01:52

benzkepower schreef:Katalysator kan niet "vol" zitten. Nog nooit gezien zelfs...
oh jawel hoor, mijn oude w203 c220 cdi 143pk sprong ook steeds in noodloop bij volgas op de snelweg. Bleek een volle katalysator te zijn.
benzkepower
Berichten: 3853
Lid geworden op: 22 okt 2011 20:26
Locatie: Oost Vlaanderen

23 mar 2019 19:03

Tja, eigenwijs is ook wijs. Als jullie het allemaal zo goed weten waarom komen jullie hier dan hulp vragen? :D
Hicham_017
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 mar 2019 11:43
Mercedes-Benz: S203 C220 CDI Avantgarde

23 mar 2019 20:06

benzkepower schreef:Tja, eigenwijs is ook wijs. Als jullie het allemaal zo goed weten waarom komen jullie hier dan hulp vragen? :D
deel mijn ervaring alleen maar, geloof best dat jij er meer verstand van hebt!
zjelko
Berichten: 156
Lid geworden op: 19 mei 2018 08:11
Specialisatie: CEH
Contacteer:

24 mar 2019 06:27

benzkepower schreef:Tja, eigenwijs is ook wijs. Als jullie het allemaal zo goed weten waarom komen jullie hier dan hulp vragen? :D
:lol:
:goedzo:
MB-E220-CDI
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 apr 2016 02:17
Mercedes-Benz: E220 CDi Elegance 1999
Locatie: Genk

25 mar 2019 14:16

Toch nog laten uitlezen door een top-garagist met speciale software voor Mercedes-Benz en het geeft een foutcode "brandstofdruk te hoog". Ligt het dus aan de chip?
W210
E'tje, dat weet je!
Plaats reactie