Ik had een C200.
Bij 200000 twee verstuivers en twee brand plaatjes moeten laten vervangen. Behoudens normale slijtageonderdelen 275000 km zonder problemen mee gereden voordat ik hem verkocht. Ook de nieuwe eigenaar 14 maanden in gereden, alleen bleek hij te duur voor de weinige km die hij reed.
Prima auto geweest.
Hoe betrouwbaar is een W204 nu echt?
Dat beetje helpt er echt niet aan hoor.plorie schreef:Waarom niet? De motor is lichter geconstrueerd, wat de uitstoot omlaag brengt.2.3 16 schreef:Ach ik vergeet bijna dat dat beter is voor het milleu shame on me. Niet dus!
Als het kapot gaat kost het je wat nieuwe onderdelen en een hoop geld, ik zie niet hoe dat de uitstootbesparing opeens teniet doet.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 09 mar 2019 20:35
Zien dat uw achteras ni begint door te roesten
Ik ben helemaal niet bezig met dat hele klimaat-/milieugezeik maar denk eens aan het grotere plaatje... het produceren en transporteren van die onderdelen is ook uitstoot/energie. Daarbij is het ook nog eens zo dat een lichtere motor niet perse minder verbruikt/uitstoot dan een zwaardere motor.plorie schreef:Waarom niet? De motor is lichter geconstrueerd, wat de uitstoot omlaag brengt.2.3 16 schreef:Ach ik vergeet bijna dat dat beter is voor het milleu shame on me. Niet dus!
Als het kapot gaat kost het je wat nieuwe onderdelen en een hoop geld, ik zie niet hoe dat de uitstootbesparing opeens teniet doet.
Zeg wat je doet en doe wat je zegt!
Zoals ik al zei is in Duitsland de wegenbelasting gekoppeld aan uitstoot. Daarom zijn die kleinere motoren gekomen zodat het beter betaalbaar is voor mensen en dus meer verkoop.plorie schreef:Dan zullen de heren ingenieurs van Mercedes er wel helemaal naast zitten.
Echt niet voor het milleu hoor.
Kijk eens in het Oostblok naar al die kolencentrales en grofvuil wat de mensen opstoken. En de industrie, en Azie en Amerika en alle grote containerschepen, toename van vluchten van vliegtuigen.
Dat de instapmodellen nu kleine motortjes hebben zal 0,000000000000001 % schelen globaal gezien.
Het valt nog maar te bezien hoe dat allemaal loopt met al die kleine motortjes voorzien van turbo’s. Kijken hoeveel kilometers ze meegaan voor ze afgeschreven zijn. Met name al die kleine boodschappenauto’s zoals de Clio en die alfatjeas enzo.
Die gaan echt geen 2 ton meer mee dat kan ik me niet voorstellen.
Dus dan kost het uiteindelijk alleen maar meer uitstoot gezien er al sneller een hele nieuwe auto voor in de plaats gemaakt moet worden.
- jangel
- Berichten: 279
- Lid geworden op: 20 feb 2014 06:14
- Mercedes-Benz: S205 200d Estate AMG line 2017
Tot voor kort had ik een S204 waar ik heel tevreden over was. Weliswaar een 180 CDI en 190000 km (met geknepen motor naar 120 pk). Buiten het reguliere onderhoud en in het begin een sensor in de uitlaat kapot, gescheurde turboslang en nu laatst een motorsteun versleten maar verder altijd met plezier mee gereden
Laatst gewijzigd door jangel op 10 mar 2019 11:10, 1 keer totaal gewijzigd.
S205 200 d Estate AMG Line
- plorie
- Berichten: 20876
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Uitstoot is dus niet het milieu? En in NL heeft uitstoot geen financiële consequenties bij aankoop?2.3 16 schreef:Zoals ik al zei is in Duitsland de wegenbelasting gekoppeld aan uitstoot. Daarom zijn die kleinere motoren gekomen zodat het beter betaalbaar is voor mensen en dus meer verkoop.plorie schreef:Dan zullen de heren ingenieurs van Mercedes er wel helemaal naast zitten.
Echt niet voor het milleu hoor.
Logboek S500.
Dat verschil tussen een C klasse 1.6 en een 2.0 bijvoorbeeld is echt verwaarloosbaar. Kijk maar even in de prijslijst brochure van Mercedesplorie schreef:Uitstoot is dus niet het milieu? En in NL heeft uitstoot geen financiële consequenties bij aankoop?2.3 16 schreef:Zoals ik al zei is in Duitsland de wegenbelasting gekoppeld aan uitstoot. Daarom zijn die kleinere motoren gekomen zodat het beter betaalbaar is voor mensen en dus meer verkoop.plorie schreef:Dan zullen de heren ingenieurs van Mercedes er wel helemaal naast zitten.
Echt niet voor het milleu hoor.
De BPM ingevoerd voor de allerkleinste stads autootjes die altijd bpm vrij waren? Klinkt meer als en straf dan beloning.
De BPM in de duurde klassen evenhoog als voorheen?
-
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 09 feb 2016 17:52
- Mercedes-Benz: S 205 C 200 2019 +bmw f30 320 2017 .ex W 205 C 200 W204 c250 W 203 c230 . C250 .E270 .C180 .
- Specialisatie: Pensionado
Mijn w 204 250 cgi was persoonlijk de beste auto die ik ooit gereden heb. Reed bij inruil nog als nieuw. Van 0 tot 180.000 een turbosslang, een llm meter, thermostaat accu en remblokken vervangen. Zelfs remschijven nog origineel bij inruil. Wel elke 15000 stipt een beurt en om de 60.000 bakolie vervangen. Ben 'n gigantische zeikerd qua onderhoud en rij een auto altijd rustig warm maar ik denk wel dat dat zich loont. Gr Henk