Hoe betrouwbaar is een W204 nu echt?

Algemene discussie en weetjes over Mercedes-Benz.
E94
Berichten: 380
Lid geworden op: 31 okt 2016 13:50
Mercedes-Benz: Nu E-klasse, eerst C-klasse

07 mar 2019 09:54

Ik had een C200.

Bij 200000 twee verstuivers en twee brand plaatjes moeten laten vervangen. Behoudens normale slijtageonderdelen 275000 km zonder problemen mee gereden voordat ik hem verkocht. Ook de nieuwe eigenaar 14 maanden in gereden, alleen bleek hij te duur voor de weinige km die hij reed.

Prima auto geweest.
Groetjes

Olav
Panter38
Berichten: 268
Lid geworden op: 23 sep 2018 21:27
Mercedes-Benz: W204 1.8 CGI 7G

07 mar 2019 11:09

.
Laatst gewijzigd door Panter38 op 24 mar 2019 09:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
S_W204
Berichten: 3602
Lid geworden op: 11 okt 2015 15:19
Mercedes-Benz: W204 C250 Avantgarde AMG (MY2012)

07 mar 2019 11:37

Dat herken ik totaal niet (7G-Tronic Plus).
2.3 16
Berichten: 58
Lid geworden op: 29 aug 2015 20:27

07 mar 2019 11:41

plorie schreef:
2.3 16 schreef:Ach ik vergeet bijna dat dat beter is voor het milleu :o shame on me. Niet dus! :evil:
Waarom niet? De motor is lichter geconstrueerd, wat de uitstoot omlaag brengt.
Als het kapot gaat kost het je wat nieuwe onderdelen en een hoop geld, ik zie niet hoe dat de uitstootbesparing opeens teniet doet.
Dat beetje helpt er echt niet aan hoor. :lol:
Panter38
Berichten: 268
Lid geworden op: 23 sep 2018 21:27
Mercedes-Benz: W204 1.8 CGI 7G

07 mar 2019 18:26

.
Laatst gewijzigd door Panter38 op 24 mar 2019 09:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Smeets Gerry
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 mar 2019 20:35

09 mar 2019 23:08

Zien dat uw achteras ni begint door te roesten
Gebruikersavatar
M87
Berichten: 487
Lid geworden op: 15 jan 2019 12:58
Locatie: De Achterhoek

09 mar 2019 23:18

plorie schreef:
2.3 16 schreef:Ach ik vergeet bijna dat dat beter is voor het milleu :o shame on me. Niet dus! :evil:
Waarom niet? De motor is lichter geconstrueerd, wat de uitstoot omlaag brengt.
Als het kapot gaat kost het je wat nieuwe onderdelen en een hoop geld, ik zie niet hoe dat de uitstootbesparing opeens teniet doet.
Ik ben helemaal niet bezig met dat hele klimaat-/milieugezeik maar denk eens aan het grotere plaatje... het produceren en transporteren van die onderdelen is ook uitstoot/energie. Daarbij is het ook nog eens zo dat een lichtere motor niet perse minder verbruikt/uitstoot dan een zwaardere motor.
Zeg wat je doet en doe wat je zegt!
Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 20841
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
Locatie: Papendrecht

09 mar 2019 23:27

Dan zullen de heren ingenieurs van Mercedes er wel helemaal naast zitten.
Logboek S500.
2.3 16
Berichten: 58
Lid geworden op: 29 aug 2015 20:27

10 mar 2019 01:54

plorie schreef:Dan zullen de heren ingenieurs van Mercedes er wel helemaal naast zitten.
Zoals ik al zei is in Duitsland de wegenbelasting gekoppeld aan uitstoot. Daarom zijn die kleinere motoren gekomen zodat het beter betaalbaar is voor mensen en dus meer verkoop.
Echt niet voor het milleu hoor.
Kijk eens in het Oostblok naar al die kolencentrales en grofvuil wat de mensen opstoken. En de industrie, en Azie en Amerika en alle grote containerschepen, toename van vluchten van vliegtuigen.
Dat de instapmodellen nu kleine motortjes hebben zal 0,000000000000001 % schelen globaal gezien.

Het valt nog maar te bezien hoe dat allemaal loopt met al die kleine motortjes voorzien van turbo’s. Kijken hoeveel kilometers ze meegaan voor ze afgeschreven zijn. Met name al die kleine boodschappenauto’s zoals de Clio en die alfatjeas enzo.
Die gaan echt geen 2 ton meer mee dat kan ik me niet voorstellen.
Dus dan kost het uiteindelijk alleen maar meer uitstoot gezien er al sneller een hele nieuwe auto voor in de plaats gemaakt moet worden.
Gebruikersavatar
jangel
Berichten: 279
Lid geworden op: 20 feb 2014 06:14
Mercedes-Benz: S205 200d Estate AMG line 2017

10 mar 2019 09:52

Tot voor kort had ik een S204 waar ik heel tevreden over was. Weliswaar een 180 CDI en 190000 km (met geknepen motor naar 120 pk). Buiten het reguliere onderhoud en in het begin een sensor in de uitlaat kapot, gescheurde turboslang en nu laatst een motorsteun versleten maar verder altijd met plezier mee gereden
Laatst gewijzigd door jangel op 10 mar 2019 11:10, 1 keer totaal gewijzigd.
S205 200 d Estate AMG Line
Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 20841
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
Locatie: Papendrecht

10 mar 2019 10:59

2.3 16 schreef:
plorie schreef:Dan zullen de heren ingenieurs van Mercedes er wel helemaal naast zitten.
Zoals ik al zei is in Duitsland de wegenbelasting gekoppeld aan uitstoot. Daarom zijn die kleinere motoren gekomen zodat het beter betaalbaar is voor mensen en dus meer verkoop.
Echt niet voor het milleu hoor.
Uitstoot is dus niet het milieu? En in NL heeft uitstoot geen financiële consequenties bij aankoop? 8-)
Logboek S500.
2.3 16
Berichten: 58
Lid geworden op: 29 aug 2015 20:27

10 mar 2019 13:05

plorie schreef:
2.3 16 schreef:
plorie schreef:Dan zullen de heren ingenieurs van Mercedes er wel helemaal naast zitten.
Zoals ik al zei is in Duitsland de wegenbelasting gekoppeld aan uitstoot. Daarom zijn die kleinere motoren gekomen zodat het beter betaalbaar is voor mensen en dus meer verkoop.
Echt niet voor het milleu hoor.
Uitstoot is dus niet het milieu? En in NL heeft uitstoot geen financiële consequenties bij aankoop? 8-)
Dat verschil tussen een C klasse 1.6 en een 2.0 bijvoorbeeld is echt verwaarloosbaar. Kijk maar even in de prijslijst brochure van Mercedes


De BPM ingevoerd voor de allerkleinste stads autootjes die altijd bpm vrij waren? Klinkt meer als en straf dan beloning.
De BPM in de duurde klassen evenhoog als voorheen?
Gebruikersavatar
M87
Berichten: 487
Lid geworden op: 15 jan 2019 12:58
Locatie: De Achterhoek

11 mar 2019 00:31

plorie schreef:Dan zullen de heren ingenieurs van Mercedes er wel helemaal naast zitten.
Op papier zullen ze er vast niet naast zitten. :goedzo:
Zeg wat je doet en doe wat je zegt!
henkjeschenkje
Berichten: 31
Lid geworden op: 09 feb 2016 17:52
Mercedes-Benz: S 205 C 200 2019 +bmw f30 320 2017 .ex W 205 C 200 W204 c250 W 203 c230 . C250 .E270 .C180 .
Specialisatie: Pensionado

12 mar 2019 07:02

Mijn w 204 250 cgi was persoonlijk de beste auto die ik ooit gereden heb. Reed bij inruil nog als nieuw. Van 0 tot 180.000 een turbosslang, een llm meter, thermostaat accu en remblokken vervangen. Zelfs remschijven nog origineel bij inruil. Wel elke 15000 stipt een beurt en om de 60.000 bakolie vervangen. Ben 'n gigantische zeikerd qua onderhoud en rij een auto altijd rustig warm maar ik denk wel dat dat zich loont. Gr Henk
E94
Berichten: 380
Lid geworden op: 31 okt 2016 13:50
Mercedes-Benz: Nu E-klasse, eerst C-klasse

17 mar 2019 13:21

Bij mij was de beurt altijd bij 25000. Waarom bij jou 15000?
Maakt mij nieuwsgierig :)
Groetjes

Olav
Plaats reactie