Dat bedoelde ik ook niet, maar in eht geval van Ts als hij koelvloeistofverlies zou hebben.. Dat dit door een lekke radiateur kan komen natuurlijk.Cornelis schreef:Dat heeft helemaal niets, en dan echt ook helemaal niets met elkaar te makenDon-W211 schreef:Ik heb hetzelfde, maar mijn radiateur is lek (glycol in de bak) wellicht hier ook naar kijken?
Als jij de thermostaat van jouw auto vervangt houd je de dezelfde problemen met je bak en doe je een half
stapje vooruit namelijk een temperatuurmeter die 1 of 2 streepjes hoger staat en eindelijk een motorblok op
bedrijfstemperatuur .....
W211 E320 (benzine) koelvloeistof temperatuur
-
- Berichten: 324
- Lid geworden op: 20 feb 2018 18:37
- Mercedes-Benz: Mercedes E320 elegance 2002
- Specialisatie: Hele dagen niets doen
- Locatie: Zaandam
- Designparts
- Berichten: 557
- Lid geworden op: 26 mei 2010 08:14
- Mercedes-Benz: W213 Combi 2019
- Locatie: Vlaardingen
- Contacteer:
ELO schreef:Ziet er goed uit.Designparts schreef:Vandaag maar even de koelvloeistof en thermostaat vervangen. ( zat me toch niet lekker )
en verdomd ... 2 streepies erbij ..
kunnen we met een gerust hart richting de wintersport over een paar dagen.
IMG_7264.JPG
Hoeveel heeft dit gekost?
7 tientjes .. heb het zelf gedaan.
- mr. Michel
- Beheerder
- Berichten: 13903
- Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
- Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
- Specialisatie: BBQ
- Locatie: Een leuk durp in Gelderland
Jouw radiateur lekt inwendig en in kleine hoeveelheden. Er zit een secundair circuit in de radiateur waar de bak olie mee gekoeld wordt en ergens op een lasnaadje oid komt er koelvloeistof in de bak olie.Don-W211 schreef:Dat bedoelde ik ook niet, maar in eht geval van Ts als hij koelvloeistofverlies zou hebben.. Dat dit door een lekke radiateur kan komen natuurlijk.Cornelis schreef:Dat heeft helemaal niets, en dan echt ook helemaal niets met elkaar te makenDon-W211 schreef:Ik heb hetzelfde, maar mijn radiateur is lek (glycol in de bak) wellicht hier ook naar kijken?
Als jij de thermostaat van jouw auto vervangt houd je de dezelfde problemen met je bak en doe je een half
stapje vooruit namelijk een temperatuurmeter die 1 of 2 streepjes hoger staat en eindelijk een motorblok op
bedrijfstemperatuur .....
Kortom: laat je niet gek maken en praat jezelf niet meer problemen aan dan je daadwerkelijk hebt. Los eerst je bakproblemen op. Als twee deskundige bedrijven iets over de koppelomvormer roepen zou ik in die richting zoeken.
Met alle kennis en antwoorden die je hier hebt gekregen heb je inmiddels genoeg informatie om door te vragen als je bij een bedrijf aanklopt.
Waar geen wil is, is een uitweg
Oo\=㉦=/oO
Oo\=㉦=/oO
Bij mijn E220CDI had ik de thermostaat vervangen en kwam die weer op juiste temperatuur (ook bij vriestemperaturen).
- Bijlagen
-
- Na vervangen thermostaat
- 43A88246-0C39-4F95-995F-B2B3647852AB.jpeg (162.67 KiB) 741 keer bekeken
- René SLK230
- Berichten: 11218
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Leuke rubriek
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
Tnx! Handig inderdaad.gfgf schreef:Heeft de 211 ook niet zo'n trucje om via het Klimaschermpje gegevens uit te lezen? Zes seconden op 'rest' drukken en dan optie 6 is het bij de 210.
6 seconden op "rest" & "0" drukken en met de linker rode "warmer" knop naar optie 6 voor de koelvloeistof temperatuur..
Tijdens het rijden uitgetest en ik kan zien dat de vloeistof warmer wordt, echter zie ik de temp ook terugzakken voordat uberhaupt de 80 graden is bereikt..
- gfgf
- Donateur
- Berichten: 5624
- Lid geworden op: 11 jan 2014 12:20
- Mercedes-Benz: W213 E220d '16 "Karl", S210 E430T Avantgarde '98 "Joop" (ex: W126 2800SS '82 "Henk")
- Specialisatie: tobben
- Locatie: Mittelhessen/Midden Holland
Dat doet je kachel. Bij mij zie je - met de kachel uit - de temperatuur keurig oplopen tot 87°C, dan als de thermostaat opent iets zakken tot 85°C, dan weer oplopen totdat bij iets over de 90°C de viscoventilator erin komt. Best handig.
"To get back my youth I would do anything in the world, except take exercise, get up early, or be respectable." (Oscar Wilde)
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
-
- Berichten: 420
- Lid geworden op: 05 apr 2008 20:12
- Locatie: Groningen
86 graden...
-
- Berichten: 420
- Lid geworden op: 05 apr 2008 20:12
- Locatie: Groningen
Nee, mijne blijft op 86 graden steken. Bij stationair draaien gaat ie wel omhoog.
- gfgf
- Donateur
- Berichten: 5624
- Lid geworden op: 11 jan 2014 12:20
- Mercedes-Benz: W213 E220d '16 "Karl", S210 E430T Avantgarde '98 "Joop" (ex: W126 2800SS '82 "Henk")
- Specialisatie: tobben
- Locatie: Mittelhessen/Midden Holland
Ja hier ook natuurlijk, behalve bij stationair draaien of op de zomerdag met de airco vol aan en zo. Wat ik beschreef, was de testcyclus om te kijken of thermostaat, viscofan en elektrische fans goed werken.
"To get back my youth I would do anything in the world, except take exercise, get up early, or be respectable." (Oscar Wilde)
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
Vandaag de volgende onderdelen vervangen;
Waterpomp (febi/bilstein)
Spanrol + geleiderol + multiriem (SKF)
Thermostaat (Wahler)
Koelvloeistof temperatuur meter stijgt veel sneller..
Ook heb ik de temperatuur niet eerder zo hoog zien gaan met de oude thermostaat..
Waterpomp (febi/bilstein)
Spanrol + geleiderol + multiriem (SKF)
Thermostaat (Wahler)
Koelvloeistof temperatuur meter stijgt veel sneller..
Ook heb ik de temperatuur niet eerder zo hoog zien gaan met de oude thermostaat..
- Peter
- Oprichter
- Berichten: 44419
- Lid geworden op: 03 jul 2005 13:19
- Mercedes-Benz: ✇ Ja ✇
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
Lijkt me nu goed?ELO schreef:...Koelvloeistof temperatuur meter stijgt veel sneller..
Ook heb ik de temperatuur niet eerder zo hoog zien gaan met de oude thermostaat..
PS: Je hebt de auto wel een flinke tijd stationair laten draaien
#doeslief