Ik zou persoonlijk dan deze uitvoering nemen, bij de dubbele eindpijp moet je toch in je bumper gaan zagen.
Kan niet in je portomonee kijken anders de connecting pipe er meteen bij bestellen, die middendemper heb je nergens voor nodig.
SLK 230 Sportuitlaat vs origineel
Ja, dat had ik idd al nagevraagd (ander sierstuk) maar toen zag ik online dat dezelfde uitlaat ook met een ovaal eindstuk geleverd wordt (zoals plaatje in vorige reactie). Dat zit ook op mijn huidige uitlaat!
Weet je toevallig hoe de “pasvorm” is ten opzichte van om maat gemaakte uitlaten van eerder genoemde bedrijven?
Het weglaten van een tussendemper heeft toch consequenties voor het geluid!? Volgens mij hadden de vroege r170 geen tussendemper maar kregen de latere modellen die wel vanwege een irritante brom. Zijn er behalve het geluid nog andere consequenties van het weglaten van de tussendemper? Als ik besluit om m weg te laten dan kannik beter een losse einddenper en pijp laten monteren ivm de kosten lijkt me!
Weet je toevallig hoe de “pasvorm” is ten opzichte van om maat gemaakte uitlaten van eerder genoemde bedrijven?
Het weglaten van een tussendemper heeft toch consequenties voor het geluid!? Volgens mij hadden de vroege r170 geen tussendemper maar kregen de latere modellen die wel vanwege een irritante brom. Zijn er behalve het geluid nog andere consequenties van het weglaten van de tussendemper? Als ik besluit om m weg te laten dan kannik beter een losse einddenper en pijp laten monteren ivm de kosten lijkt me!
Ik zou altijd voor de FOX uitlaat gaan omdat die gewoon op maat gemaakt is, volgens mij kan je de fabrikant ook persoonlijk benaderen en je wensen kenbaar maken, dus waarschijnlijk kunnen ze een uitlaat ook leveren zonder tussendemper.
Ik had vroeger een Eisenmann demper zonder tussendemper op mijn SLK, topgeluid - zeker voor een 4 cylinder.
Ik had vroeger een Eisenmann demper zonder tussendemper op mijn SLK, topgeluid - zeker voor een 4 cylinder.
After all is said & done, a lot more is said, than done.
Ik denk dat ik eens ergens moet gaan kijken/ luisteren. Ik wil wel een sportief geluid maar geen brulpijp. Ben ook erg benieuwd naar de lowsound demper van maxi performance.
Op de site van maxi performance zie je een slk pre facelift. Die zelde slk zie ik hier op het forum om zn uitlaat aan te bieden of inruil voor origineel omdat het teveel herrie maakt. Dat wil ik in ieder geval voorkomen.
Zou een in de werkplaats terplekke gemaakte uitlaat niet netter passen dan die fox??
Op dit moment neig ik naar de Fox die ze bij Crooke tuning monteren. Laat dan ook een sportcat monteren en onderhoud doen.
Afhankelijk van het geluid wil ik dan wel of niet een tussendemper. Verandert het geluid erg als ik de tussendemper weg laat?
Kreeg van hun de volgende opties
Op de site van maxi performance zie je een slk pre facelift. Die zelde slk zie ik hier op het forum om zn uitlaat aan te bieden of inruil voor origineel omdat het teveel herrie maakt. Dat wil ik in ieder geval voorkomen.
Zou een in de werkplaats terplekke gemaakte uitlaat niet netter passen dan die fox??
Op dit moment neig ik naar de Fox die ze bij Crooke tuning monteren. Laat dan ook een sportcat monteren en onderhoud doen.
Afhankelijk van het geluid wil ik dan wel of niet een tussendemper. Verandert het geluid erg als ik de tussendemper weg laat?
Kreeg van hun de volgende opties
- Bijlagen
-
- 46A05984-10C1-426D-B78E-0B0094BCA0A4.png (170.91 KiB) 835 keer bekeken
Het omgekeerde is het geval, de fabrieksdempers passen perfect en hebben E keur, dus het geluid is nooit over de top, de eigenbouw uitlaatsystemen worden vaak aangeschaft om de extra herrie.
De SS heeft zelfs stelbouten, die kan je op de mm rechtzetten.
De FOX op het bovenste plaatje lijkt mij de beste keuze.
De SS heeft zelfs stelbouten, die kan je op de mm rechtzetten.
De FOX op het bovenste plaatje lijkt mij de beste keuze.
After all is said & done, a lot more is said, than done.
Raphie schreef:Ik zou gaan voor Eisenmann en dan in de “race” uitvoering. Zij maken ook de OEM’s voor de AMG’s
Helaas is de 120 ovaal uit de productie, ze hebben alleen nog van die dubbele waar je de bumper voor moet slopen.
Destijds heb ik op mijn SLK nog wel de goede uitvoering kunnen kopen.
En AMG doet ook zaken met bv Remus en andere merken, Eisenmann lijkt vooral veel BMW's te bedienen.
After all is said & done, a lot more is said, than done.
Ik hoorde een tijdje geleden dat Braspenning in Amsterdam nog een Eisenmann demper voor een SLK had liggen, moet je die maar eens bellen.
Schrik niet van de prijs want die is pittig, - Het internet is in de ban van Eisenmann - als je een goede sound wil moet je de Supersprint nemen, die kost 631 euro en heeft geen middendemper.
FOX heeft die overbodige middendemper dus zal iets smoother klinken.
Schrik niet van de prijs want die is pittig, - Het internet is in de ban van Eisenmann - als je een goede sound wil moet je de Supersprint nemen, die kost 631 euro en heeft geen middendemper.
FOX heeft die overbodige middendemper dus zal iets smoother klinken.
After all is said & done, a lot more is said, than done.
Het geluid in dit fragment vind ik wel erg mooi maar gaat me toch wat te ver. Lijkt me niet fijn om hier dagelijks en of lange afstanden mee te rijden:
https://youtu.be/DmfCU_vvWbQ
https://youtu.be/DmfCU_vvWbQ