Subframe afgebroken....

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marco
Forum Held
Berichten: 8031
Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
Locatie: 078
Contacteer:

11 jan 2019 16:21

Maar we zijn nu een jaar verder na dit bericht, niet om met een vingertje te wijzen van "je had het kunnen weten" maar puur uit interesse of je TOEN al bent gaan kijken, want ik zou ala minute onder de auto hebben gelegen na die berichtgeving...

Ik blijf toch echt van mening dat MBNL dit gaat oplossen, ik kan me gewoonweg niet voorstellen dat men hier zijn kop in het zand steekt.
Hier zou eigenlijk een terug roep actie op geweest moeten zijn gezien het veiligheidsaspect...

Je hebt dat ding nog net geen jaar zoals ik het lees, en doorrotten is een proces van een langere tijd, en dus heb je hier ook nog eens te maken met aantoonbare verborgen gebreken, en daar kan je volgens mij gewoon mee terug naar de verkopende partij (als die nog bestaat)
Laatst gewijzigd door Marco op 11 jan 2019 16:28, 4 keer totaal gewijzigd.
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
Gebruikersavatar
S_W204
Berichten: 3602
Lid geworden op: 11 okt 2015 15:19
Mercedes-Benz: W204 C250 Avantgarde AMG (MY2012)

11 jan 2019 16:24

Mee eens. Het is (zeer) vervelend, maar qua kosten zou ik mij vooralsnog geen zorgen maken.
Gebruikersavatar
Bert69
Berichten: 247
Lid geworden op: 25 sep 2017 02:52
Mercedes-Benz: W204 C180 2008

11 jan 2019 16:53

@Marco, nee ik ben toen niet onder gaan kijken omdat ik er vanuit ben gegaan dat ze dat wel bij de keuring waren tegen gekomen. Daarbij wist ik geeneens waar ik naar moest kijken en de auto reed keurig. Ik ben er vanuit gegaan dat mijn subframe juist wel goed zou zijn.

Ik heb juist, voor de keuring bij aankoop, gevraagd of ze heel goed naar de ketting wilde kijken, omdat dit toen hier op het forum ook een hot item was.
Gebruikersavatar
Raimon
Moderator
Berichten: 11490
Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
Locatie: Zuid-holland

12 jan 2019 08:32

Wii hebben al voor diverse garages het afgehandeld. Ook voor niet dealer onderhouden auto’s.

Ik kan begrijpen dat mens soms iets minder flexibele is. Ik hoor verhalen en dan zouden ze van mij ook kn de .... mogen zakken. Nooit bij de betreffende dealer komen omdat het klootzakken zouden zijn. Daarna met met een grote mond en rechtsbijstand gaan dreigen om een nieuw subframe. Ik zou dan ook geen relatie met die klant aan gaan. In bepaalde regio’s is dit gedrag erger.

Er komen zelfs eisen voorbij van halen en brengen en dikke C klasses als vervangend vervoer.

Ik denk dat je het zelf moet regelen. Ga persoonlijk met je auto naar de dealer. Vraag of ze coulance willen aanvragen. Hier zijn wat handelingen voor noodzakelijk. Wees zelf ook flexibel.
Greetz Raimon

⭐ Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem ⭐


Klik hier om contact op te nemen met Louwman Gorinchem
Nu in duidelijkere woorden: We stellen geen diagnose per mail!
Gebruikersavatar
Bert69
Berichten: 247
Lid geworden op: 25 sep 2017 02:52
Mercedes-Benz: W204 C180 2008

12 jan 2019 14:27

De aanvraag loopt via mijn garage, ik heb een leenauto van mijn eigen garage. Dus het plaatje wat je hierboven schetst is bij mij niet van toepassing.
Mocht dat niet lukken dan ga ik zelf nog eens die procedure aan. Ik ga echt niet dreigen want ik ben afhankelijk van een stukje coulance van MB.
leuvie
Berichten: 141
Lid geworden op: 14 jul 2009 11:25
Mercedes-Benz: (W124 200D 1985 (Automaat)) w245 B180 CDI, volvo p121 en een bobber

12 jan 2019 16:28

Raimon, fatsoenlijk moet iedereen wel blijven, toch kan een beetje inleven in de klant ook geen kwaad. Ik kan me voorstellen dat Bert zijn hart vasthoudt, want je bent overgeleverd aan de meewerkendheid van anderen. Als MB écht soepel zou zijn hadden ze wel een terugroepactie gehouden, lijkt me. Ik ben heel benieuwd.
Please be patient
Gebruikersavatar
Raimon
Moderator
Berichten: 11490
Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
Locatie: Zuid-holland

12 jan 2019 17:27

Het komt vast wel goed. Staat de auto al bij de dealer?

@Leuvie absoluut mee eens. Wij doen dat ook zeker.

BEGRIJP DIT NIET VERKEERD
Maar even heel lullig gezegd. Stel ze hebben het daar wat druk met “echte” klanten. Klanten die ook voor onderhoud komen waar ze dus wat geld aan verdienen. Noodzakelijk voor een gezond bedrijf. Zullen ze dan prioriteit geven aan “echte” klant of aan iemand die nog nooit is geweest en waarschijnlijk nooit gaat komen?

Nou kan ik niet inschatten of ze het druk hebben. En ik hoop voor TS dat het ook niet van toepassing is.
Greetz Raimon

⭐ Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem ⭐


Klik hier om contact op te nemen met Louwman Gorinchem
Nu in duidelijkere woorden: We stellen geen diagnose per mail!
Gebruikersavatar
Tom
Donateur
Berichten: 7261
Lid geworden op: 09 feb 2009 17:52
Mercedes-Benz: S213 200D - Honda CB900 Hornet
Specialisatie: Taxi/Onderhoud
Locatie: 's-Hertogenbosch

12 jan 2019 18:21

Raimon schreef: BEGRIJP DIT NIET VERKEERD
Maar even heel lullig gezegd. Stel ze hebben het daar wat druk met “echte” klanten. Klanten die ook voor onderhoud komen waar ze dus wat geld aan verdienen. Noodzakelijk voor een gezond bedrijf. Zullen ze dan prioriteit geven aan “echte” klant of aan iemand die nog nooit is geweest en waarschijnlijk nooit gaat komen?

Of de importeur een dealerbedrijf goed dan wel slecht betaald in een dergelijk geval is niet van belang voor de klant. Als je dus als dealer vind dat het niet voldoende betaald moet je klagen op de plek waar het nut heeft (of kan hebben).
En misschien koopt zo'n "niet echte" klant wel veel nieuwe voertuigen 8-)
Gebruikersavatar
Raimon
Moderator
Berichten: 11490
Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
Locatie: Zuid-holland

12 jan 2019 18:58

Voor geld zeuren heeft weinig zin. Ik vind ook niet dat daar de motivatie moet liggen.

Ik denk omdat wij (meeste collegas) juist wel de mensen als klant zien. Om die reden hebben wij ook veel mensen van ver. Correct en juist geholpen op het moment dat ze geen klant waren. Daarna de beloning gekregen dat ze ons werk gunnen.
Werk dit allemaal een stuk makkelijker omdat we de capaciteit hebben.


Ik kan helaas stiekem voor een bedrijft ook begrip hebben dat ze er niet in mee willen. Stel ik koop in een voordelige online winkel een Camera. Ik kan daarna ook niet bij de fotozaak hier in de stad langs voor hulp en service van mijn camera.
Greetz Raimon

⭐ Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem ⭐


Klik hier om contact op te nemen met Louwman Gorinchem
Nu in duidelijkere woorden: We stellen geen diagnose per mail!
Aukemuis
Berichten: 310
Lid geworden op: 28 nov 2014 22:59
Mercedes-Benz: Fiat 500C twinair

12 jan 2019 19:06

En dat laatste geval gebeurd bij ons wekelijks, natuurlijk zien we daar uiteindelijk soms nieuwe klanten door. Maar toch ook echt vaak dat ze echt alleen gerbuik/misbruik maken en dat je ze alleen weer ziet als ze met hun kloten in het nauw zitten.
Gebruikersavatar
Tom
Donateur
Berichten: 7261
Lid geworden op: 09 feb 2009 17:52
Mercedes-Benz: S213 200D - Honda CB900 Hornet
Specialisatie: Taxi/Onderhoud
Locatie: 's-Hertogenbosch

12 jan 2019 19:09

Dat is een beetje appels met peren lijkt me. Of je nu die camera koopt in een online omgeving of in een winkelpand, het zijn feitelijk gewoon dozenschuivers. De ene geeft wellicht iets meer service dan de andere (waarbij de webwinkel zeker niet altijd de mindere is) maar dat is dan ook het verschil. Een dealer bedrijf is een vertegenwoordiger van een merk. Logisch dus dat klanten bij jullie aankloppen voor garantie. Is het geen garantie mag je ze toch gewoon een factuur sturen..........
Don-W211
Berichten: 324
Lid geworden op: 20 feb 2018 18:37
Mercedes-Benz: Mercedes E320 elegance 2002
Specialisatie: Hele dagen niets doen
Locatie: Zaandam

12 jan 2019 19:22

Mijn vader kent genoeg voorbeelden van ''slechte'' bedrijven. Een fiets niet willen repareren omdat hij niet bij hem gekocht is :'). ''Ga maar naar waar je hem gekocht hebt'' was het advies. Nou... wil je hem werk gunnen, accepteert hij het niet?
Gebruikersavatar
Raimon
Moderator
Berichten: 11490
Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
Locatie: Zuid-holland

12 jan 2019 19:30

Je hoeft mij niet te overtuigen. Ik denk wel dat er menig garage een andere gedachte bij heeft.

Dat is al te merken aan de reactie die de garage van TS heeft gekregen.

Ik heb ook soms wel eens moeite om beleefd te blijven. Zo nu en dan staan ze met een imitatie fuseekogel in de WP om dan even gratis ons gereedschap te lenen. En ook even alle WIS documenten leveren hoe ze het moeten doen.

Maar ik(we) dwalen af.....

Ik herhaal. Ik denk dat je het verste komt met zelf langs de dealer gaan inclusief. Persoonlijk contact met de afdeling. Ook dienen ze foto’s te maken.
Greetz Raimon

⭐ Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem ⭐


Klik hier om contact op te nemen met Louwman Gorinchem
Nu in duidelijkere woorden: We stellen geen diagnose per mail!
Gebruikersavatar
tonnetje
Berichten: 475
Lid geworden op: 03 jan 2010 19:37
Mercedes-Benz: mercedes W205 C200 prestige ex W212 ex R170 ex W201 ex C126
Specialisatie: trucker
Locatie: drenthe

12 jan 2019 20:03

kan je er ook foto,s van plaatsen zodat iedereen weet ter hoogte waarvan ze inscheuren ,rotten?
want schijnbaar komt het vaker voor bij de C klasse als de E klasse als ik dit forum en de berichten zo lees.

hier engels forum over de w204

http://forums.mercedesclub.org.uk/index ... re.165619/
amerikaanse mb forums/sites
https://www.reddit.com/r/Justrolledinto ... on_it_arm/
https://mbworld.org/forums/c-class-w204 ... frame.html
Gebruikersavatar
Raimon
Moderator
Berichten: 11490
Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
Locatie: Zuid-holland

12 jan 2019 21:21

Hier een paar
Bijlagen
8938EB92-1247-4D90-9A7E-4CF899D96BB3.jpeg
8938EB92-1247-4D90-9A7E-4CF899D96BB3.jpeg (231.76 KiB) 819 keer bekeken
86930B63-305B-4F66-9F7E-E5E3E8674D88.jpeg
86930B63-305B-4F66-9F7E-E5E3E8674D88.jpeg (239.45 KiB) 819 keer bekeken
845B4C67-166F-42C8-9BF9-E736CC65344F.jpeg
845B4C67-166F-42C8-9BF9-E736CC65344F.jpeg (213.25 KiB) 819 keer bekeken
Greetz Raimon

⭐ Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem ⭐


Klik hier om contact op te nemen met Louwman Gorinchem
Nu in duidelijkere woorden: We stellen geen diagnose per mail!
Plaats reactie