Heb mijn wagen sedert twee weken en ben dus nog volop aan het ontdekken...
Ik weet hoe je de stembegeleiding van de navigatie uitzet maar bij elk nieuw gebruik van de navigatie en bij elke nieuwe route berekening wordt de stembegeleiding opnieuw actief. Kan men dit onderdrukken, zodat de "default-setting" er een is zonder stembegeleiding?
W213 Stem navigatie uitzetten
- Tom
- Donateur
- Berichten: 7293
- Lid geworden op: 09 feb 2009 17:52
- Mercedes-Benz: S213 200D - Honda CB900 Hornet
- Specialisatie: Taxi/Onderhoud
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Dat werkt wel maar niet altijd en niet permanent lijkt het. Ik heb er ook al mee zitten klooien. Mercedes heeft er wel vaker "last" van gehad vind ik. Hoe moeilijk kan het zijn om gewoon een "knopje" te maken om het permanent uit te schakelen. Niets zo irritant als gesproken rijaanwijzingen!
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8043
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
Blijkbaar is dat na de 211 een probleem geworden want ik kan dat permanent (tijdens 1 navigatie rit) gewoon uitzetten...Tom schreef:Hoe moeilijk kan het zijn om gewoon een "knopje" te maken om het permanent uit te schakelen.
Permanent als in: "dat hoef ik nooit meer aan te raken" lijkt me een beetje een heel persoonlijke wens.
Wat is er mis mee om na elke invoer bestemming, die stem 1x uit te zetten...
Dat de navigatie stem bij een herberekening van de route wegens een verkeerssituatie weer aan gaat zou ik niet erg vinden (ik heb die navi grotendeels alleen maar aanstaan voor de TMC)
Dus ik mis de optie: Alleen gesproken instructies bij een herberekening van de route...
Het is me overigens opgevallen dat ik meer mensen met wat modernere (ook niet Mercedes) auto's hier over hoort klagen dat ze die stem niet uit kunnen zetten...
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8043
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
Ja, maar daar gaat het al helemaal niet over een 213... (dat was ook in 2013 )
Overigens wel mooie symboliek die zwijgen smilie, leuk voor op een dedicated "houd je klep" knop
Die nav software is toch echt wel anders geworden de laatste jaren.
Overigens wel mooie symboliek die zwijgen smilie, leuk voor op een dedicated "houd je klep" knop
Die nav software is toch echt wel anders geworden de laatste jaren.
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
- Tom
- Donateur
- Berichten: 7293
- Lid geworden op: 09 feb 2009 17:52
- Mercedes-Benz: S213 200D - Honda CB900 Hornet
- Specialisatie: Taxi/Onderhoud
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Marco schreef: Wat is er mis mee om na elke invoer bestemming, die stem 1x uit te zetten...
Als je het mij vraagt heel erg veel . Als jij dat normaal vind dan weet ik er nog wel een paar. Hoe zou je het vinden als je stoelgeheugen na iedere herstart zichzelf wist? Of als je radio zenders iedere keer kwijt zijn?.............. Een navi stem moet je gewoon makkelijk uit kunnen zetten. En wanneer je daarvoor kiest dient het voertuig deze instelling te onthouden. Simpel wat mij betreft.
Bij het becker systeem kan het bijvoorbeeld wel zo. Makkelijk en permanent. Snap niet dat het zo moeilijk is dit soort dingen consequent door te voeren.
- Tom
- Donateur
- Berichten: 7293
- Lid geworden op: 09 feb 2009 17:52
- Mercedes-Benz: S213 200D - Honda CB900 Hornet
- Specialisatie: Taxi/Onderhoud
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Mijn ervaring is dat het helaas niet zo eenvoudig is. Heb het al verschillende keren geprobeerd maar iedere keer opnieuw na een tijdje begint het weer.
Komt nog bij dat ik dat mens niet wil horen, dus ook niet voor een halve zin om dan vervolgens snel aan de volume knop te moeten gaan zitten draaien
Komt nog bij dat ik dat mens niet wil horen, dus ook niet voor een halve zin om dan vervolgens snel aan de volume knop te moeten gaan zitten draaien
- Borgmonster
- Berichten: 3825
- Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
- Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
- Locatie: Flevopolder
Misschien iets met een octrooibescherming waarvoor Becker wél een licentie heeft en de leverancier van het systeem in de W213 niet. Of waarvoor Mercedes nu geen licentie meer heeft.Tom schreef:Bij het becker systeem kan het bijvoorbeeld wel zo. Makkelijk en permanent. Snap niet dat het zo moeilijk is dit soort dingen consequent door te voeren.Marco schreef: Wat is er mis mee om na elke invoer bestemming, die stem 1x uit te zetten...
Groet, Koos
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8043
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
Ik denk dat we nu teveel op onze individuele wensen ingaan in dit topic...Tom schreef:Als je het mij vraagt heel erg veelMarco schreef: Wat is er mis mee om na elke invoer bestemming, die stem 1x uit te zetten...
Zo'n systeem is uitgedacht met nu waarschijnlijk een paar gamers als bedenkers, daar waar eerder misschien echte chauffeur info is gebruikt.
Ik heb er op mijn werk ook last van: huidige software wordt niet meer door vakdeskundige vormgegeven maar door gasten die alleen maar een virtuele indicatie krijgen wat iets moet kunnen en bedenken dan iets met een hoop gadgets met als gevolg dat zaken onnodig extreem gecompliceerd raken...
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
- Tom
- Donateur
- Berichten: 7293
- Lid geworden op: 09 feb 2009 17:52
- Mercedes-Benz: S213 200D - Honda CB900 Hornet
- Specialisatie: Taxi/Onderhoud
- Locatie: 's-Hertogenbosch
De fabrikant dient er voor te zorgen dat de klant zijn wens in vervulling kan laten gaan. Ik denk dat als je wereldwijd naar alle navigatiesystemen gaat kijken dat je in 95% of meer van de gevallen gewoon permanent de gesproken routegeleiding uit kunt zetten.Marco schreef:Ik denk dat we nu teveel op onze individuele wensen ingaan in dit topic...Tom schreef:Als je het mij vraagt heel erg veelMarco schreef: Wat is er mis mee om na elke invoer bestemming, die stem 1x uit te zetten...
Maar verder heb je gelijk. Er wordt teveel ontwikkeld door mensen die er de ballen verstand van hebben
- Siddartha
- Berichten: 528
- Lid geworden op: 13 jul 2011 15:41
- Mercedes-Benz: S204 C180 2009
- Specialisatie: Guilty pleasures
- Locatie: Midden-Limburg
- Contacteer:
Heb daar in mijn 204 ook een o geluk naar zitten zoeken... dacht dat zal toch zeker wel in comand zitten.. maar niet dus. Bij mij werkt het door de muteknop in te drukken als ze begint te zeveren, maar, na herstarten auto, moet je dat weer doen inderdaad.
Always follow the star...