Ik heb dat in het verleden ook gehad bij mijn zakelijke auto's. Die gingen door de wasstraat waarbij er een waxlaagje over auto (en ruiten) ging.
Om dat te verhelpen moest ik niet alleen de ruiten compleet ontvetten, maar ook de wisserbladen.
gr J
C204 stuiterende ruitenwissers
- Jeroen
- Berichten: 25803
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
- shellix
- Berichten: 422
- Lid geworden op: 09 nov 2008 20:23
- Mercedes-Benz: C204 C350 CGI
- Locatie: Antwerpen
Beste Mercedes liefhebbertjes,
ondertussen ben ik er uit geraakt hoe ik eindelijk van het gestuiter van de ruitenwissers ben verlost.
Op de ruit was door de vele waxlagen (ja ik ben een cleanfreak) toch een onzichtbare film geraakt die ervoor zorgde dat de ruitenwissers over de raam heen gingen stuiteren.
Ondertussen, wat ik eerder al had medegedeeld, vanalles en nog wat geprobeerd zonder enig resultaat: tijdens regenval --> comfort zo goed als weg want wat maakte ik me druk over dat vervelend gestuiter.
Na mail contact gehad te hebben met Bert Himpe (wax-it) wist hij me aan te raden om de raam machinaal te polijsten zoals je dat met de autolak zou doen, dus zeker niet overdrijven want dan zou je 'lensvervorming' kunnen krijgen omdat je een laagje van het glas wegpolijst en een vervormd beeld zou kunnen krijgen, dus niet overdreven met een zware cutting polisch te werk gaan, maar eerder met een corrigerend polijstmiddel.
Ondertussen de nodige stappen uitgevoerd en het resultaat is dat het gestuiter er eindelijk mee opgehouden is.
Dit heb ik gedaan met een excentrische polijstmachine in combinatie met een compound en een compound-pad.
Alles netjes afplakken is de boodschap want zoals je mss wel weet zijn de meeste polijst producten niet zo goed voor je zwarte plastic, die vertoont dan onuitwisbare witte vlekken en dat wil je niet.
Als je dan vervolgens water verneveld op de ruit zie je het verschil met waar er wel al dan niet wax op zit, wat het stuiteren veroorzaakt.
Hopelijk is hiermee enige verduidelijking voor menige die hier ook last van zouden hebben.
Hieronder enkele foto's waarop je kan zien wat het verschil is op de ruit op de stukken waar de polijstmachine niet is geraakt en het andere deel.
Ook een foto van de producten die ik gebruik heb om op de excentrische polijstmachine toe te passen.
ondertussen ben ik er uit geraakt hoe ik eindelijk van het gestuiter van de ruitenwissers ben verlost.
Op de ruit was door de vele waxlagen (ja ik ben een cleanfreak) toch een onzichtbare film geraakt die ervoor zorgde dat de ruitenwissers over de raam heen gingen stuiteren.
Ondertussen, wat ik eerder al had medegedeeld, vanalles en nog wat geprobeerd zonder enig resultaat: tijdens regenval --> comfort zo goed als weg want wat maakte ik me druk over dat vervelend gestuiter.
Na mail contact gehad te hebben met Bert Himpe (wax-it) wist hij me aan te raden om de raam machinaal te polijsten zoals je dat met de autolak zou doen, dus zeker niet overdrijven want dan zou je 'lensvervorming' kunnen krijgen omdat je een laagje van het glas wegpolijst en een vervormd beeld zou kunnen krijgen, dus niet overdreven met een zware cutting polisch te werk gaan, maar eerder met een corrigerend polijstmiddel.
Ondertussen de nodige stappen uitgevoerd en het resultaat is dat het gestuiter er eindelijk mee opgehouden is.
Dit heb ik gedaan met een excentrische polijstmachine in combinatie met een compound en een compound-pad.
Alles netjes afplakken is de boodschap want zoals je mss wel weet zijn de meeste polijst producten niet zo goed voor je zwarte plastic, die vertoont dan onuitwisbare witte vlekken en dat wil je niet.
Als je dan vervolgens water verneveld op de ruit zie je het verschil met waar er wel al dan niet wax op zit, wat het stuiteren veroorzaakt.
Hopelijk is hiermee enige verduidelijking voor menige die hier ook last van zouden hebben.
Hieronder enkele foto's waarop je kan zien wat het verschil is op de ruit op de stukken waar de polijstmachine niet is geraakt en het andere deel.
Ook een foto van de producten die ik gebruik heb om op de excentrische polijstmachine toe te passen.
- Bijlagen
-
- IMG_1086.jpg (217.89 KiB) 496 keer bekeken
-
- IMG_1085.jpg (147.75 KiB) 496 keer bekeken
- Robbie_C180
- Berichten: 255
- Lid geworden op: 17 jun 2014 19:17
- Mercedes-Benz: W204 C180 CGI Avantgarde 2012
- Specialisatie: Genieten van mijn W204 ;-)
- Locatie: Rotterdam
goed om te vernemen dat je probleem, nu is opgelost. Ik ga dit zeker zelf goed onthouden, en mijn voorruit "ontvetten".
Rob
Rob
My Benz is my Temple
- shellix
- Berichten: 422
- Lid geworden op: 09 nov 2008 20:23
- Mercedes-Benz: C204 C350 CGI
- Locatie: Antwerpen
Denk ik zelf ook niet maar ik neem liever het zekere voor het onzekere .Guido85 schreef:Fijn dat je probleem opgelost is.
Maar met een polijstmachine en een compound ga je echt je ruit niet kunnen vervormen hoor....
Gr Guido
-
- Berichten: 377
- Lid geworden op: 05 apr 2012 20:11
- Mercedes-Benz: W222 S500e
- Specialisatie: Elektronica
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Laat de arm tussen de twee ruitenwissers eens controleren of hier geen speling op zit. Als de arm tussen de twee ruitenwissers te veel speling heeft dan brengt de motor de kracht verkeerd over op de ruitenwissersarmen. Hierdoor kan het zijn dat de wissers beginnen te stuiteren. Ook de lagers controleren waar de armen met de moer op vast gezet wordt. Als er 1 slecht is dan heeft dat ook effect op de andere arm.
W222 S500e
W205 c180 (verkocht)
W221 s500 (verkocht)
W220 s500 (verkocht)
W140 s500 (verkocht)
W205 c180 (verkocht)
W221 s500 (verkocht)
W220 s500 (verkocht)
W140 s500 (verkocht)
-
- Berichten: 377
- Lid geworden op: 05 apr 2012 20:11
- Mercedes-Benz: W222 S500e
- Specialisatie: Elektronica
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Hahaha oeps! Zie nu dat het probleem is opgelost
W222 S500e
W205 c180 (verkocht)
W221 s500 (verkocht)
W220 s500 (verkocht)
W140 s500 (verkocht)
W205 c180 (verkocht)
W221 s500 (verkocht)
W220 s500 (verkocht)
W140 s500 (verkocht)
- shellix
- Berichten: 422
- Lid geworden op: 09 nov 2008 20:23
- Mercedes-Benz: C204 C350 CGI
- Locatie: Antwerpen
Als je het contact afzet kan je vrij bewegen met de wisser aan de passagierskant, die van de bestuurderskant volgt dan.RudolfM schreef:Hoe kun je het wisser-mechanisme stroomloos over het ruit laten gaan?
De wisserbladen zijn toch geblokkeerd als de wissermotor stil staat.
- shellix
- Berichten: 422
- Lid geworden op: 09 nov 2008 20:23
- Mercedes-Benz: C204 C350 CGI
- Locatie: Antwerpen
Enkel ontvetten was in dit geval niet voldoende, telkens je ontvet na een wax-rijke wasbeurt blijft er toch precies nog iets achter. Vandaar dat de polijstmachine de oplossing was omdat je dan grondiger gaat wegnemen wat er op de ruit is achtergebleven.Robbie_C180 schreef:goed om te vernemen dat je probleem, nu is opgelost. Ik ga dit zeker zelf goed onthouden, en mijn voorruit "ontvetten".
Rob
- Jeroen
- Berichten: 25803
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
Wisserrubbers ook ontvet?
Wel fijn dat het is opgelost (het vet ) en je het terugmeldt. Handig voor een volgende met stuiterende wissers.
gr J
Wel fijn dat het is opgelost (het vet ) en je het terugmeldt. Handig voor een volgende met stuiterende wissers.
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Vrij bewegen van de ruitenwissers met contact uit, ik geloof niet dat dit gezond is. Zal het morgen 's proberen en geef een terugkoppeling, maar ik heb het idee dat het kunststof tandwiel in je ruitenwissermotor versleten is. Dit kan wel het stuiteren verklaren...
- shellix
- Berichten: 422
- Lid geworden op: 09 nov 2008 20:23
- Mercedes-Benz: C204 C350 CGI
- Locatie: Antwerpen
Als je het contact opzet zal je voelen dat je geen beweging krijgt in de wisserarmen. Contactloos daarentegen...RudolfM schreef:Vrij bewegen van de ruitenwissers met contact uit, ik geloof niet dat dit gezond is. Zal het morgen 's proberen en geef een terugkoppeling, maar ik heb het idee dat het kunststof tandwiel in je ruitenwissermotor versleten is. Dit kan wel het stuiteren verklaren...
Ik denk niet dat je er iets mee stukmaakt maar hier zitten wel experten die betrouwbaarder advies kunnen geven
- shellix
- Berichten: 422
- Lid geworden op: 09 nov 2008 20:23
- Mercedes-Benz: C204 C350 CGI
- Locatie: Antwerpen
Als je het contact opzet zal je voelen dat je geen beweging krijgt in de wisserarmen. Contactloos daarentegen...RudolfM schreef:Vrij bewegen van de ruitenwissers met contact uit, ik geloof niet dat dit gezond is. Zal het morgen 's proberen en geef een terugkoppeling, maar ik heb het idee dat het kunststof tandwiel in je ruitenwissermotor versleten is. Dit kan wel het stuiteren verklaren...
Ik denk niet dat je er iets mee stukmaakt maar hier zitten wel experten die betrouwbaarder advies kunnen geven