Mercedes w203 slaat niet aan na installeren dieselpomp
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 11 okt 2018 20:33
dus ik heb een Mercedes net een nieuwe dieselpomp of hogedruk zoals je het noemt ingestoken en nu slaat hij niet aan batterij opgeladen nog steeds niet slangetjes vervangen nieuwe slangetjes van Mercedes zelf maar helaas nog steeds niet iemand enig idee ?
- mr. Michel
- Beheerder
- Berichten: 13903
- Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
- Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
- Specialisatie: BBQ
- Locatie: Een leuk durp in Gelderland
Welke motor praten we over?
Waar geen wil is, is een uitweg
Oo\=㉦=/oO
Oo\=㉦=/oO
-
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: 22 okt 2011 20:26
- Locatie: Oost Vlaanderen
Allicht een OM611.
Nieuwe of gebruikte pomp geplaatst?
Ik trek altijd brandstof op tot aan de filter dmv vacuüm...
Nieuwe of gebruikte pomp geplaatst?
Ik trek altijd brandstof op tot aan de filter dmv vacuüm...
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 11 okt 2018 20:33
Een 2.2 motor dus de c200 CDI 2002 275000 km op de teller en is een gereviseerde
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 11 okt 2018 20:33
Het gaat over deze pomp en brandstof slangetjes
- Bijlagen
-
- 2251DAD5-45BB-491B-99D6-8B1034998B8C.jpeg (283.71 KiB) 629 keer bekeken
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 11 okt 2018 20:33
Ik heb ze al verwisseld diesel bijgekapt in de tank maat nog steeds niets
- Cornelis
- Berichten: 11201
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Heb je al eens doorgestart met remreiniger in de luchtinlaat ? Luchtfilterhuis open, filter eruit, 1 man starten en
1 man spuiten met remreiniger of startpilot
Ik heb bij zo’n blok een keer de tank leeggereden en dat was na het vullen van de tank zeker 2-3 minuten doorstarten met
remreiniger voordat hij weer zelfstandig op diesel doorliep.
1 man spuiten met remreiniger of startpilot
Ik heb bij zo’n blok een keer de tank leeggereden en dat was na het vullen van de tank zeker 2-3 minuten doorstarten met
remreiniger voordat hij weer zelfstandig op diesel doorliep.
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 11 okt 2018 20:33
Zal ik morgen is proberen alhoewel we alle filters hebben vervangen de brandstof filter maar ik hou julie op de hoogte alvast bedankt
-
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: 22 okt 2011 20:26
- Locatie: Oost Vlaanderen
Als er geen brandstof in je filter zit, zal je pomp juist kapot draaien... Diesel smeert de pomp... Vandaar dat ik de filter altijd vul dmv vacuüm (is nog maar de 2e keer dat ik deze tip geef)
Een 611 filter in een 203 niet vullen = problemen om gestart te krijgen.
Een 611 filter in een 203 niet vullen = problemen om gestart te krijgen.
- W204Avantgarde
- Berichten: 4074
- Lid geworden op: 01 nov 2007 22:09
- Mercedes-Benz: C63s Amg, GLC250, W246 B200, Vito 447
- Specialisatie: Mercedes-Benz & Smart
- Locatie: Noord Limburg
Brandstoffilter tot de nek vullen met diesel of diesel cleaner.
En dan wat remmen reiniger of startpilot bijspuiten in de aanzuigbuis naar het luchtfilter.
Schrik niet dat die wat kan tokken/tikken, (niet teveel spuiten)
Zeker geen slangen omgewisseld perongeluk ?!
En dan wat remmen reiniger of startpilot bijspuiten in de aanzuigbuis naar het luchtfilter.
Schrik niet dat die wat kan tokken/tikken, (niet teveel spuiten)
Zeker geen slangen omgewisseld perongeluk ?!
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 11 okt 2018 20:33
benzkepower schreef:Als er geen brandstof in je filter zit, zal je pomp juist kapot draaien... Diesel smeert de pomp... Vandaar dat ik de filter altijd vul dmv vacuüm (is nog maar de 2e keer dat ik deze tip geef)
Een 611 filter in een 203 niet vullen = problemen om gestart te krijgen.
Heb nog gereden na ik die had vervangen het was juist na dat ik de brandstof pomp had vervangen de diesel pomp
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 11 okt 2018 20:33
W204Avantgarde schreef:Brandstoffilter tot de nek vullen met diesel of diesel cleaner.
En dan wat remmen reiniger of startpilot bijspuiten in de aanzuigbuis naar het luchtfilter.
Schrik niet dat die wat kan tokken/tikken, (niet teveel spuiten)
Zeker geen slangen omgewisseld perongeluk ?!
Hmm morgen zeker is bekijken bedankt voor de hulp !
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 11 okt 2018 20:33
Een keer gestart viel direct terug dicht ://
- Cornelis
- Berichten: 11201
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Je moet doorstarten op remreiniger tot de motor zelf doorloopt op diesel. En ja, dat is een rotgeluid dat
geknikker
geknikker
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 11 okt 2018 20:33
En nu draait de motor zelf niet alleen rare lawaai geen motor lawaai