Dag vrienden van de W210
Na een kleine 3000 kilometer de laatste weken merkte ik op dat de remmen lichtjes blijven aanslepen. Vooral de warmte van de velgen en de hoeveelheid remstof wekten mijn argwaan op.
Zo'n jaar of 3-4 geleden heb ik nieuwe TRW klauwen gezet. Ik dacht dat de glijbussen en pennen hun beste tijd gehad hadden (mede door verkeerd te smeren). Ontlucht zo'n 5 weken terug.
Echter na Zo'n 100 euro betaald te hebben aan mercedes en de onderdelen vervangen te hebben blijven ze nog steeds hangen!!
Wat gebeurt er:
1. Wanneer ik rem en loslaat blijft de klauw gesloten!
2. wanneer ik de ontluchtingsnipple losdraai komt er kortstondig een streepje remvloeistof uit.
3. het wiel draait terug mooi vrij!
Dus de opgebouwde druk kan niet weg -> remcilinders in orde.
Hoe kan ik testen of de remslangen (vervangen met de klauwen), hoofdremcilinder of rembekrachtiger het nog goed doen?
-> Met motor af: rempedaal indrukken tot hard, zakt niet verder weg. Hoofdremcilinder in orde?
Ik hoor graag alle ideeën. Wil geen zotte kosten doen... Dus had graag uitvoerig kunnen testen waar het probleem zit...
Bedankt!
W210 Remmen blijven aanslepen
- ElGriffo
- Berichten: 8356
- Lid geworden op: 23 okt 2010 16:54
- Mercedes-Benz: S211 E55 AMG, W451 Passion , W169 A170Aut, W169 A200Aut S203 C-180K Aut (Ex w126 500SEL,S203 C55AMG, W210 E55AMG ,W126 500SE)
- Specialisatie: W126, M117 en M116 Motoren
- Locatie: Houten
- Contacteer:
Toch je remklauwen even goed testen en controleren.
De remslang kan ook verstopt zijn . wanneer je de remzuiger niet terug kan duwen kan er iets verstopt zitten.
wanneer je de druk op de remklauw houd en de remslang op de remklauw los draait en de vloeistof er dan wel makkelijk tussenuit stroomt en de zuiger gaat dan wel erg is waarschijnlijk je remslang verstopt .
Controleer even een ander wiel die niet blijft hangen of daar de vloeistof wel makkelijk naar de hoofdremcilinder terug stroomt dan zit je slang verstopt.
Kwaliteit van je remschijven en blokken kan ook een geluid veroorzaken.
Speling op je wiellager
remzadel verroest en blokken zitten er in vast
etc ..
gereviseerde remklauwen ( ruilsysteem) kunnen door achtergebleven roest na 3 jaar best wel weer vast gaan zitten
De remslang kan ook verstopt zijn . wanneer je de remzuiger niet terug kan duwen kan er iets verstopt zitten.
wanneer je de druk op de remklauw houd en de remslang op de remklauw los draait en de vloeistof er dan wel makkelijk tussenuit stroomt en de zuiger gaat dan wel erg is waarschijnlijk je remslang verstopt .
Controleer even een ander wiel die niet blijft hangen of daar de vloeistof wel makkelijk naar de hoofdremcilinder terug stroomt dan zit je slang verstopt.
Kwaliteit van je remschijven en blokken kan ook een geluid veroorzaken.
Speling op je wiellager
remzadel verroest en blokken zitten er in vast
etc ..
gereviseerde remklauwen ( ruilsysteem) kunnen door achtergebleven roest na 3 jaar best wel weer vast gaan zitten
W126 specialist ElGriffo
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
- plorie
- Berichten: 20876
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Remklauwen zullen het niet zijn, als ze wel terugkomen als je het nippel losdraait?
Ik denk dat de tip van de remslangen wel een hele goeie is.
Ik denk dat de tip van de remslangen wel een hele goeie is.
Logboek S500.
- Tom
- Donateur
- Berichten: 7293
- Lid geworden op: 09 feb 2009 17:52
- Mercedes-Benz: S213 200D - Honda CB900 Hornet
- Specialisatie: Taxi/Onderhoud
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Kom je serieus wel eens slangen tegen die verstopt zitten dan? Ik heb al genoeg voertuig gezien met meer dan 6 ton en de eerste slangen en er nog nooit eentje verstopt gehad.
- pascalvd
- Berichten: 5149
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
Inderdaad als ik het zo lees zou ik ook zeggen een blokkade in de leiding naar de remklauw toe
Door de hoge druk bij het remmen wordt de olie er wel heen gepompt maar loopt het slecht terug
Is het op meerde wielen het gelijke probleem dan zou ik het probleem in de abs pomp of hoofdrem cilinder zoeken
Is het op 1 wiel dan zou het een remslang of de abs pomp kunnen zijn of een knik in de leiding
Bij oude voertuigen komt het vaak voor dat de originele remslangen verstoppen door dat deze van binnen verteren door ouderdom en de remvloeistof
Gr Pascal
Door de hoge druk bij het remmen wordt de olie er wel heen gepompt maar loopt het slecht terug
Is het op meerde wielen het gelijke probleem dan zou ik het probleem in de abs pomp of hoofdrem cilinder zoeken
Is het op 1 wiel dan zou het een remslang of de abs pomp kunnen zijn of een knik in de leiding
Bij oude voertuigen komt het vaak voor dat de originele remslangen verstoppen door dat deze van binnen verteren door ouderdom en de remvloeistof
Gr Pascal
Beide voorwielen hebben er van...
Ik las gisteren nog een kleine test: beiden voorwielen van de van de grond, remmen en enkel 1 kant de nippel lossen. Indien de druk dan van het volledige systeem zakt (dus beide wielen los) is het probleem hoger te zoeken.
Nog een kleine vraag. Hoe kan de ABS-pomp de druk ophouden? Ik vermoed dus dat het probleem in de hoofdremcilinder of ABS-pomp zit. Maar hoe kan ik beiden testen? Want die onderdeeltjes zijn niet al te goedkoop om te vervangen
Ik las gisteren nog een kleine test: beiden voorwielen van de van de grond, remmen en enkel 1 kant de nippel lossen. Indien de druk dan van het volledige systeem zakt (dus beide wielen los) is het probleem hoger te zoeken.
Nog een kleine vraag. Hoe kan de ABS-pomp de druk ophouden? Ik vermoed dus dat het probleem in de hoofdremcilinder of ABS-pomp zit. Maar hoe kan ik beiden testen? Want die onderdeeltjes zijn niet al te goedkoop om te vervangen
- ElGriffo
- Berichten: 8356
- Lid geworden op: 23 okt 2010 16:54
- Mercedes-Benz: S211 E55 AMG, W451 Passion , W169 A170Aut, W169 A200Aut S203 C-180K Aut (Ex w126 500SEL,S203 C55AMG, W210 E55AMG ,W126 500SE)
- Specialisatie: W126, M117 en M116 Motoren
- Locatie: Houten
- Contacteer:
Soms laat de binnen mantel ook los van de buitenkant van de slang en zo geblokkeerd raakt
W126 specialist ElGriffo
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
Remslangen neem ik aan?ElGriffo schreef:Soms laat de binnen mantel ook los van de buitenkant van de slang en zo geblokkeerd raakt
Ik heb al even het probleem. Het zou me verbazen dat beide remslangen het reeds begeven hebben.
Mocht er manier bestaan om de ABS pomp te testen, hoor ik het graag.
Is er speciale manier nodig om te ontluchten? Nu doe ik dat met overdruk, via easybleed.
Na wat lang zoeken heb ik de volgende conclusie kunnen maken:
- ABS module zou geen invloed mogen hebben op het loskomen van de remmen
- Rembekrachtiger zou niet kunnen verhinderen dat de remmen loskomen
Dus! Of de hoofdremcilinder is defect, of de remslangen zijn van zo'n bedenkelijke kwaliteit dat beiden intern beschadigd zijn (na amper 3 jaar). Ik gok op de hoofdremcilinder, dit is het meest plausibel...
- ABS module zou geen invloed mogen hebben op het loskomen van de remmen
- Rembekrachtiger zou niet kunnen verhinderen dat de remmen loskomen
Dus! Of de hoofdremcilinder is defect, of de remslangen zijn van zo'n bedenkelijke kwaliteit dat beiden intern beschadigd zijn (na amper 3 jaar). Ik gok op de hoofdremcilinder, dit is het meest plausibel...
- plorie
- Berichten: 20876
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Ik zou gezien de kosten en simpelheid van testen eerst de remslangen vervangen door Ate of OEM.
Welk merk zit er nu gemonteerd?
Welk merk zit er nu gemonteerd?
Logboek S500.
- ElGriffo
- Berichten: 8356
- Lid geworden op: 23 okt 2010 16:54
- Mercedes-Benz: S211 E55 AMG, W451 Passion , W169 A170Aut, W169 A200Aut S203 C-180K Aut (Ex w126 500SEL,S203 C55AMG, W210 E55AMG ,W126 500SE)
- Specialisatie: W126, M117 en M116 Motoren
- Locatie: Houten
- Contacteer:
Ik houd niet zo van gokken .
Ik repareer liever niet aan de hand van aannames ... liever op basis van feiten
Ik repareer liever niet aan de hand van aannames ... liever op basis van feiten
W126 specialist ElGriffo
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
Iets van JP ofzo...plorie schreef:Ik zou gezien de kosten en simpelheid van testen eerst de remslangen vervangen door Ate of OEM.
Welk merk zit er nu gemonteerd?
Sowieso zouden de remslangen mee vervangen worden indien er andere onderdelen besteld worden.
Ik kijk nog na of er op de achterremmen ook zoveel druk blijft staan. Logischerwijs, als er ook op de achterbanden zoveel druk blijft na het remmen kunnen we de remslangen toch uitsluiten. Dan rest er nog de hoofdremcilinder.
Morgenavond meer hier over!